August 25, 2019, 08:24:18 pm

Author Topic: Feliciteer hier kees!  (Read 2385 times)

Josh

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
Re: Feliciteer hier kees!
« Reply #15 on: June 02, 2008, 09:49:06 pm »
Who the fuck is Haipeng Huang dan wel? :')
Ben je niet in de war met Ho-Pin Tung :+

db

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #16 on: June 02, 2008, 09:52:06 pm »
haipeng is dat geval dat altijd in onze nutteloze groepsgesprekken verschijnt waar hij nooit iets zegt.

:')

Geen dubbelen en kwaliteitsregels. Dealer, evenement en circuitspots toegestaan. Queue gaat nooit dicht.

SUITable

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Legends for Life
    • View Profile
« Reply #17 on: June 02, 2008, 09:58:24 pm »
Konkretstsjuleetsjens :D Op naar de finale.

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
« Reply #18 on: June 02, 2008, 10:02:26 pm »
van harte kees

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #19 on: June 02, 2008, 11:59:41 pm »
Echt bijzonder ook dit :'( Maar wel dankjewel, ha ha

Haipeng = Ferraghini ;)

Appeltje

• Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
« Reply #20 on: June 03, 2008, 12:41:32 am »
Gefeliciteerd K2F4U!!!

Petit

• Audi RS4 Sedan Driver
  • event | photo | design
    • View Profile
    • maajkol.com
« Reply #21 on: June 03, 2008, 12:42:22 am »

BartW

• Porsche Carrera GT Driver
  • Matsoe!
    • View Profile
    • Bartwillemstein.nl
« Reply #22 on: June 03, 2008, 09:21:10 am »

Ferrari crew

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
    • Ferrari crew
« Reply #23 on: June 03, 2008, 05:13:37 pm »
Gefeliciteerd!!

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #24 on: June 03, 2008, 05:18:34 pm »
Tnx
Tnx
Tnx ;)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #25 on: June 09, 2008, 12:39:07 pm »
Het is alweer een paar dagen geleden, maar iedereen wil natuurlijk weten hoe het afgelopen is   :gek:

Vorige week vrijdag om half 4 dus gemeld bij Coronel in Huizen. De baan die gebruikt werd is Spa-Francorchamps. De baan die dus 99 van de 100 keer gebruikt wordt. Even kennis gemaakt met wat andere rijders (Haipeng aka Ferraghini maar ook enkele bekendere namen: Pieter Schothorst, die op dit moment in de Suzuki Swift cup racet en nog wel wat meer karters die Europees actief zijn). Dat gaat dus een hele opgave worden...

De bedoeling is als volgt. We zijn er met 32 man. Er wordt 2 maal gekwalificeerd, en tweemaal een race gehouden. Elke kwalificatie staat op zich, en in de races kun je punten verzamelen. De 16 deelnemers met de meeste punten gaan door naar de finale, die tussen 21.00 en 23.00 verreden werd.

Goed, eerste kwalificatie wordt gereden. Ik heb vooral tóen erg genoten. Bijna allemaal gelijkwaardige rondetijden. Dat is heel mooi omdat je dan eigenlijk in 1 grote 'optocht' rijdt. Bijna nergens werd ingehaald, en toch had je van niemand last. Gevolg is dat de rondetijden natuurlijk ook erg dicht bij elkaar in de buurt liggen. In eerste instantie kwam ik om gewoon niet te verliezen, dus ik werd blij verrast toen bleek dat ik tijd 13/32 had gereden. Goed begin, zo dacht ik. Dat kan nog een plek in de finale worden!

Na de kwalificatie komt het echter: 32 deelnemers kunnen niet in 1 race rijden, dus word de race opgesplitst in 2 delen. De 16 'snellen' in een race, en de 16 'langzamen' in een race. Toen begonnen we dus even na te denken, en wat blijkt: nummer 17 start dus in de 'langzame'-race als 1, en krijgt bij een overwinning het volle aantal punten. Jammer dat het zo moet gaan. Oké, ik had me dus als 13e gekwalificeerd, dus start ik in de 'snelle'-race ook als 13e. Zo relax als het in de kwalificatie ging, zo hard ging het er hier aan toen. Iedereen was zich ervan bewust dat ze keihard moesten strijden om positie. Er werd dus (helaas) ook niet heel sportief gereden. Ook zelf deed ik daar aan mee, anders kon je het helemaal shaken. Anyway, ik werd als nummer 9 afgevlagd. Best oké dus.

Volgende kwalificatie voor race 2: dit wordt dus een 'prisoner's-dilemma'. Kwalifcieer je je hierin als nummer 15 dan start je achteraan in de 'snelle'-race, en ben je kansloos om een leuk aantal punten bij elkaar te rijden. Kwalificeer je je als nummer 16 dan start je opeens vooraan in de 'langzame'-race en rij je met 2 vingers in de neus naar de overwinning. Ik heb dus niet hard gepusht, en een zo langzaam mogelijke tijd neergezet. De uitslag: KUT! :( nummer 14. Dat betekent dat ik dus weer in de 'snelle'-race zit, en mijn kans op kwalificatie voor de finale verkeken is. Beter zou het zijn als ik ietsjepietsjes langzamer had gereden, dan had ik op pole gestaan bij de 'langzamen'.

Race 2 dus als nummer 15 gestart (= 1 na laatste van de 'snellen'). Bij de start ging het nog wel relax. In de eerste bocht haal ik er 4 in. Als je dan in bocht 2 een tik van achteren krijg en je spin, is je race direct verkeken. In de race kon ik nog wel mijn positie terug veroveren, dus eindig ik weer als 15, de positie die ik ook bij de start had.

Tijd voor de uitslag. Ik had dus al kunnen bedenken dat ik niet in de finale mee zou rijden. Feit is dat er een aantal enorm snelle jongens bij zitten. Die hebben echt een enorm hoog niveau. Enkele ronden aangehaakt bij hun, maar dan opeens zijn ze zo weg. Respect!
In de finale zitten dus enkele jongens die nooit sneller zijn geweest dan plek 17.
Een kleine verdeling:
- 7 jongens reden 2 maal bij de snelsten
- 4 jongens reden 2 maal bij de langzaamsten (en dus wel in de finale!)
- 5 jongens reden 1 maal bij de snelsten en 1 maal bij de langzaamsten.

Ik heb nog nagevraagd waarom nummer 16 tot 32 ook streden om punten aan de organisator. Dat was om de 'pechgevallen' (kapotte kart bijvoorbeeld) een kans te geven. Jammer dat de snellere daar onder moeten lijden, imo.

Alles leuk en aardig, ik gun het ze van harte. Toch wel frappant dat ik nooit langzamer ben geweest dan 15/32 en dat je dan naar huis ga met een aantal punten dat gelijk staat aan 25/32. Anyway, toen ik thuis kwam was ik nog wel blij ook. Kapot gebeukt, niet normaal meer. In ieder geval een enorm leuke ervaring rijker! Het is toch wel erg leuk om te rijden tegen mensen die echt talent hebben en ook daadwerkelijk sneller dan ik was. Met een losse kartheat heb je altijd mensen die je in de weg rijden, de regels niet kennen, en 10sec per ronde langzamer zijn. Dít was pas echt doorrijden. Gelukkig kan ik voor mezelf dus bedenken dat ik absoluut niet de langzaamste was, dus wat dat betreft ben ik best tevreden. Het enige is dat ik me wellicht iets tactischer had kunnen opstellen door wat langzamer te rijden, hoe raar het ook klinkt. Volgend jaar beter :+
« Last Edit: June 09, 2008, 01:01:07 pm by Kees »

Jordy Leenders

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
« Reply #26 on: June 09, 2008, 12:42:33 pm »
Gefeliciteerd Kees! :D

Wellicht wordt je ooit Verstappen #2! :D
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #27 on: June 09, 2008, 12:45:31 pm »
Gefeliciteerd Kees! :D

Wellicht wordt je ooit Verstappen #2! :D
:')

Topic titel kan beter worden: "Condoleer hier Kees!"