October 22, 2018, 01:41:30 am

Author Topic: Brute kracht van Hennessey  (Read 5233 times)

Sturrus

• Bentley Continental GTC Driver
    • View Profile
Brute kracht van Hennessey
« on: March 17, 2008, 11:24:13 am »

Tuner Hennessey staat vooral bekend als tuner van superpotente Vipers. De krachtigste vegen in een sprintduel zelfs de vloer aan met een Bugatti Veyron. Eerder kwam Hennessey met een gelimiteerde oplage van een 1000 pk sterke super-Viper, nu is tijd voor een speciaal model dat het iets rustiger aan doet.

De naam van de auto is –gaat u er maar even voor zitten- Neiman Marcus Special Edition Hennessey Venom 700NM. De V10 van de speciale editie levert 700 pk en 875 Nm aan koppel. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,3 seconden. Voor de topsnelheid geeft Hennessey geen cijfers op, maar de speciale achterspoiler kan snelheden tot 320 kilometer per uur aan.
De overige bijzonderheden vinden we binnenin de Viper: speciaal leder in een zwart/rode kleurencombinatie, speciale vloermatten, een logo op het dashboard en een bijpassende bagageset. Al deze exclusiviteit heeft z’n prijs: de Neiman Marcus Special Edition Hennessey Venom 700NM kost 179.500 dollar.

Bron: autoweek.nl

Thomax

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Nikon D7000
    • View Profile
    • www.thomasvervuurt.nl
Re: Brute kracht van Hennessey
« Reply #1 on: March 17, 2008, 01:19:00 pm »
Orgineel is mooier :)

Sturrus

• View Profile
« Reply #2 on: March 17, 2008, 01:24:07 pm »
Orgineel is mooier :)

bij deze auto gaat het niet zo zeer om mooi, maar om bruutheid en power. En dat is naar mijn idee erg goed gelukt ;)

Koert

• Guest
« Reply #3 on: March 17, 2008, 01:24:49 pm »
Ik vind hem wel vet :Y
Fouter dan fout, maar daarom is ie wel weer tof.

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
« Reply #4 on: March 17, 2008, 01:44:51 pm »
waarom worden die dingen nou niet naar Nederland gehaalt :'(

Sturrus

• View Profile
« Reply #5 on: March 17, 2008, 01:51:20 pm »
waarom worden die dingen nou niet naar Nederland gehaalt :'(

De nederlanders (+europeanen) vinden hem te wild denk ik. Ik zou zoiets echt wel aanschaffen. Als ik het geld had dan wel te verstaan.:(

Forza Ferrari

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: March 17, 2008, 06:53:31 pm »
Wat een ranzige hoop plastic. :N
Net Hotwheels dit.

Huib.

• Porsche 911 Turbo Driver
  • giggity
    • View Profile
« Reply #7 on: March 17, 2008, 09:21:01 pm »
Hmm, voor dat geld kan je heel wat beters kopen.

Sturrus

• View Profile
« Reply #8 on: March 17, 2008, 09:34:53 pm »
Wat een ranzige hoop plastic. :N
Net Hotwheels dit.

Maar dat is een gts-r. Dat is een echte racewagen. Deze Hennessay is een straatlegale auto.

Hmm, voor dat geld kan je heel wat beters kopen.

Dat wel, maar het is niet duur, dat moet je toegeven  :P

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #9 on: March 17, 2008, 10:01:45 pm »
Ach, alle Amerikanen zijn relatief goedkoop. Zal wel een reden voor zijn, zeg ik dan altijd ;)

Appeltje

• Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
« Reply #10 on: March 17, 2008, 10:52:21 pm »
Is erg bruut geworden! Zet hier maar voor de deur, ik zou mezelf er niet in durven vertonen maar ik vind hem wel bruut om te zien :D

Ach, alle Amerikanen zijn relatief goedkoop. Zal wel een reden voor zijn, zeg ik dan altijd ;)
Amerkaanse techniek is volgens mij wel degelijk en betrouwbaar :P Als je het daarover had. Alleen niet echt modern.

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #11 on: March 18, 2008, 07:18:10 am »
Is erg bruut geworden! Zet hier maar voor de deur, ik zou mezelf er niet in durven vertonen maar ik vind hem wel bruut om te zien :D

Amerkaanse techniek is volgens mij wel degelijk en betrouwbaar :P Als je het daarover had. Alleen niet echt modern.
Ja, maar toch vind ik het wel merkwaardig dat het plastic onder de deur van een SRT-10 bijvoorbeeld begint te smelten als Jeremy even een rondje rijdt.

Sturrus

• View Profile
« Reply #12 on: March 18, 2008, 05:28:34 pm »

Ja, maar toch vind ik het wel merkwaardig dat het plastic onder de deur van een SRT-10 bijvoorbeeld begint te smelten als Jeremy even een rondje rijdt.

Kijk je wel goed hoe jeremy rijd. Die gast ragt elke auto helemaal af hoor. Waarom denk je dat de auto's bij hem altijd kapot gaan dan ;)

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #13 on: March 20, 2008, 07:17:25 am »

Kijk je wel goed hoe jeremy rijd. Die gast ragt elke auto helemaal af hoor. Waarom denk je dat de auto's bij hem altijd kapot gaan dan ;)
Ja, maar dan nog. Als ik zo veel geld uitgeef aan een auto dan wil ik dat hij dat aankan. Dit vind ik echt een amateuristisch probleem.

Koert

• Guest
« Reply #14 on: March 20, 2008, 08:08:07 am »
Het is ook een beetje dom om de uitlaten langs stukken plastic te leiden/stukken plastic boven de uitlaat te monteren :')