November 15, 2018, 11:59:43 am

Author Topic: Cameradiscussietopic deel 12  (Read 24284 times)

Jordy Leenders

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
Re: Cameradiscussietopic deel 12
« Reply #15 on: March 11, 2008, 09:21:08 am »
Ik zou eerder voor een groothoekzoom gaan. Fish eye is wel leuk maar voor even volgens vele. Denk dan aan een 10-20 mm van Sigma of de 12-24 van Tokina. Of als je ze echt allemaal wilt testen zou je gewoon naar een speciaalzaak moeten gaan om te kijken wat je wilt.

Van Nikon heb ik even gekeken wat voor groothoek-zoom lenzen er zijn, maar in die categorie is er vrijwel een lens die mijn voorkeur heeft en dat is de 14-24mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR. Helaas beginnen de andere pas bij 17mm. Het nadeel van deze lens is helaas wel dat hij bijna €1500 euro kost en dat was ik toch niet van plan uit te geven hieraan :P
Wellicht dat SIGMA of Tokina een leuke oplossing hebben met een extreme groothoek?
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #16 on: March 11, 2008, 09:39:29 am »
Peleng 8mm.

Jordy Leenders

• www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
« Reply #17 on: March 11, 2008, 09:55:35 am »
Peleng 8mm.

Ik zie hier dat hij zo'n €120 euro kost kan dat een beetje kloppen? Klopt het dat je hem handmatig moet instellen?

Ook heb ik een 8mm van SIGMA gevonden alleen daar zitten wat risico's aan als ik het zo bekijk. Zie tekst hieronder:

Lensvatting(en)
 SIGMA, CANON, NIKON, MINOLTA/SONY, PENTAX
* Constructie en specificaties kunnen zonder voorafgaande melding worden aangepast.
* De versies voor Nikon en Pentax hebben geen diafragmaring. Hierdoor werken sommige functies bij een aantal cameramodellen mogelijk niet.

Daarvoor zal ik een keer naar een fotospeciaalzaak moeten gaan om wat meer te weten te komen.
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
  • "Wer zu schnell rein will, kommt zu langsam raus"
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #18 on: March 11, 2008, 10:54:02 am »
Ik zou eerder voor een groothoekzoom gaan. Fish eye is wel leuk maar voor even volgens vele. Denk dan aan een 10-20 mm van Sigma of de 12-24 van Tokina. Of als je ze echt allemaal wilt testen zou je gewoon naar een speciaalzaak moeten gaan om te kijken wat je wilt.

Van Nikon heb ik even gekeken wat voor groothoek-zoom lenzen er zijn, maar in die categorie is er vrijwel een lens die mijn voorkeur heeft en dat is de 14-24mm f/2.8G ED AF-S NIKKOR. Helaas beginnen de andere pas bij 17mm. Het nadeel van deze lens is helaas wel dat hij bijna €1500 euro kost en dat was ik toch niet van plan uit te geven hieraan :P
Wellicht dat SIGMA of Tokina een leuke oplossing hebben met een extreme groothoek?
De Nikkor is inderdaad veel te duur. Ik heb zelf enige tijd geleden veel gelezen over dit soort lenzen. Daarbij heb ik verschillende tests en reviews doorgenomen. De Nikkor is de beste, dat is wel zo, maar kost ook dik 1000euro meer dan de Tokina, die daarom als beste uit de test komt. Die haalt bijna het niveau van de Nikkor en kost dus extreem veel minder. De Sigma blijft eigenlijk op alle fronten achter, behalve dan die 2mm extra groothoek.

Zelf heb ik dus de 12-24 f/4 Tokina. En ik kan je verzekeren dat dat echt een hele fijne lens is. Het is een grote robuuste lens. Zelf vind ik de f/4 erg lekker en is hij, zeker i.c.m. een pola, heel geschikt voor autofotografie.

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #19 on: March 11, 2008, 01:57:17 pm »
Kom net terug van Foto Klein, een bedrijf met meerdere vestigingen en die hebben geeneens een 18-70 in het assortiment, vraag ik naar de 16-85 en die hebben ze ook niet. Iemand nog tip voor een andere winkel die opstuurt? :)

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #20 on: March 11, 2008, 02:08:15 pm »
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Jordy Leenders

• www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
« Reply #22 on: March 11, 2008, 02:47:35 pm »

De Nikkor is inderdaad veel te duur. Ik heb zelf enige tijd geleden veel gelezen over dit soort lenzen. Daarbij heb ik verschillende tests en reviews doorgenomen. De Nikkor is de beste, dat is wel zo, maar kost ook dik 1000euro meer dan de Tokina, die daarom als beste uit de test komt. Die haalt bijna het niveau van de Nikkor en kost dus extreem veel minder. De Sigma blijft eigenlijk op alle fronten achter, behalve dan die 2mm extra groothoek.

Zelf heb ik dus de 12-24 f/4 Tokina. En ik kan je verzekeren dat dat echt een hele fijne lens is. Het is een grote robuuste lens. Zelf vind ik de f/4 erg lekker en is hij, zeker i.c.m. een pola, heel geschikt voor autofotografie.

Bedankt, klinkt ook een beetje hetzelfde als wat ik al van je meegekregen had op MSN maar het is wel verduidelijkend :P
Ik zal eens gaan kijken voor de Tokina 12-24 :)

Adam

• Boeman
  • Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
  • Tetten
    • View Profile

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #24 on: March 11, 2008, 03:52:01 pm »
:) Die heb ik. Altijd handig voor in de PC, vooral gezien de recente ontwikkelingen.

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #25 on: March 11, 2008, 03:53:23 pm »
:) Die heb ik. Altijd handig voor in de PC, vooral gezien de recente ontwikkelingen.

moet je voorstellen dat er in eens een 360 over je heen rijd... Of nog erger... En hele schoolreisje die aan het spotten zijn! :o

Focus Automotive Art

Adam

• Boeman
  • Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
  • Tetten
    • View Profile
« Reply #26 on: March 11, 2008, 03:53:23 pm »
En vooral als de eigenaren het zat worden met de spotters :)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #27 on: March 11, 2008, 04:58:47 pm »
Of als ze misschieten als Holleder door de PC rijdt :Y

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
« Reply #28 on: March 11, 2008, 04:59:45 pm »

Da zal ie niet meer zo snel doen denk ik :')

OT :+

Focus Automotive Art

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
  • "Wer zu schnell rein will, kommt zu langsam raus"
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #29 on: March 11, 2008, 05:01:38 pm »
Ik was in 2003 op een dinsdag in de PC met een vriend van me aan het shoppen toen even verderop iemand met groot materieel werd gearresteerd. In één keer stond de hele straat vol met politie en arrestatieteams. Later op het nieuwe hoorden we dat het Willem Holleeder was. Was erg indrukwekkend om te zien met wat voor machtsvertoon de politie toen te werk ging!