November 17, 2018, 12:26:57 pm

Author Topic: Cameradiscussietopic deel 10  (Read 15052 times)

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
Cameradiscussietopic deel 10
« on: January 28, 2008, 09:07:17 pm »
^O^ Ben je van plan om een nieuwe camera aan te schaffen? Wil je tips van anderen? Doe eerst zelf wat research via www.tweakers.net/pricewatch of www.google.com. Of wil je een beetje makkelijk kijken wat een camera kost en wat de specs zijn? Kortom, nuttige sites:

- www.digicamshop.nl
- www.cameranu.nl
- www.letsgodigital.org
- www.dpreview.com
- www.fotocentraal.nl

:) Stel dan pas je vragen hier. Dit is niet "het grote pats hier met je uber-cam topic" dus reageer een beetje normaal. Als je advies wilt geven, geef dan goed advies. En geen loze kreten zoals:

-Sony is beter
-Koop een nikon D80
Etc...

^O^ Wil je een advies? Zet dat dan duidelijk in je vraag / bericht. Net als wanneer je de mening van andere mensen over een bepaald product wil. Op deze manier wordt het voor iedereen duidelijk wat je met je bericht wil bereiken en hoeven mensen je bericht ook niet verkeerd op te vatten.

De volgende camera's zijn hier op het forum vertegenwoordigd:
- Canon EOS 30D: mauske
- Canon EOS 300D: Pim360, Adam!
- Canon EOS 350D: Josh, Mr.Keitaroyoshida
- Canon EOS 400D: Eddow & Boink, cas, Spykie, le visser, Brian, Jornn, Siender, Jer0en, Petit
- Canon Ixus 60: Mb
- Canon Ixus 65: Hainz, Pim360
- Canon Ixus 75: Forbes, db
- Canon Ixus 750: Sandros
- Canon Powershot A85: Vossie, Shicomm
- Canon Powershot A430: Thizzle
- Canon Powershot A510: Ibokaya
- Canon Powershot A520: MrMister
- Canon Powershot A530: Veyron, Mr.Keitaroyoshida, MercedesFreak, Mick
- Canon Powershot A540: FleX
- Canon Powershot A620: le visser
- Canon Powershot A710: WKD
- Canon Powershot G2: Duvel
- Canon Powershot G3: Thizzle
- Canon Powershot S3 IS: C, Ghost, Michiel, Thizzle, RickM, joenes
- Canon Powershot S5 IS: Ollie
- Casio Exilim EX-Z500: Jaggie
- Casio Exilim EX-Z750: cel
- Fuji Finepix S5600: Bas, Tim, EJ, Teun
- Fuji Finepix S5700: LeonVermaas, Basje, Jurvie, Gumball 69
- Fuji Finepix S6500 FD: Ernst_01, Timotjuh, Mick
- Fuji Finepix S9500: Gijs en Jaimy
- Fuji Finepix S9600: david
- Fuji Finepix Z2: spykerfreak1
- HP Photosmart M527: Ties
- Kodak Z612: Smark.
- Kodak Z650: pimmetje
- Kodak Z740: Kees
- Kodak Z812 IS: jorrik
- Konica Minolta Dimage Z3: F.575.M
- Konica Minolta Dimage Z10: david
- Nikon D200: Danny
- Nikon D300: Mark Nauta, Ziggy
- Nikon D40: Ironstar, Ties, Porsche RS, joeri, Kevin_BMW, Roy, Koert
- Nikon D40x: FleX, Sandros
- Nikon D50: rjv, Duvel, Renault Sport, Que, FvR, Wessel, DB crew, Alain.
- Nikon D70: Mark Nauta
- Nikon D70s: Jaggie
- Nikon D80: Michiel, NVD, LOWrider_NL, Kees
- Nikon E4600: papiertje
- Olympus C310-Zoom: Petrolhead-Emil
- Olympus C480-Zoom: Big Bol
- Olympus D535-Zoom: FleX
- Olympus E500 MercedesFreak
- Olympus FE-200 Timotjuh
- Olympus MJU-700: Kevin_BMW
- Olympus SP510 UZ: Michael
- Olympus SP550 UZ: Petrolhead-Emil
- Olympus X790: Marcel
- Panasonic DMC FX-10: Bart-Nega
- Panasonic DMC FZ-8: papiertje, Robin Veere
- Panasonic DMC LS2: Pieter01
- Panasonic DMC TZ-2: ArieDB
- Panasonic Lumix LZ6: yori88
- Pentax K100D: BMWRon
- Pentax K110D: Tim Oosting
- Pentax K10D: Appeltje, Vossie
- Samsung Digimax S700: Tim Oosting
- Samsung Digimax S730: mattijs13
- Samsung Digimax V4: Tim Oosting
- Samsung GX 1S: Big Bol
- Samsung NV3: darkkingll
- Samsung NV10: Renault Sport
- Sony A100: Brabus, Martijn, MercedesFreak, cel, darkkingll
- Sony DSC-H2: Brabus, Sander
- Sony DSC-H3: donovan
- Sony DSC-H9: Mikhail Castelein
- Sony DSC-P100: Brabus
- Sony DSC-P52: Tim Oosting
- Sony DSC-P72: St@kje
- Sony DSC-P93A: Gijs en Jaimy
- Sony DSC-R1: Dieter
- Sony DSC-S600: Josh
- Sony DSC-T5: Porsche RS
- Sony DSC-V3: Martijn
- Sony DSC-W7: daan330
- Sony DSC-W15: Ironstar
- Sony DSC-W35: Annemieke
- Sony DSC-W50: FvR
- Sony DSC-W55: Frankie91
- Sony DSC-W70: Martijn
- Sony DSC-W85: Plons
« Last Edit: February 19, 2008, 06:37:41 pm by Jaggie »

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
Re: Cameradiscussietopic deel 10
« Reply #1 on: January 28, 2008, 09:08:05 pm »
^O^ Even een aanvulling op de OP zodat we elkaars mening nog gaan respecteren.

^O^ Wil je een advies? Zet dat dan duidelijk in je vraag / bericht. Net als wanneer je de mening van andere mensen over een bepaald product wil. Op deze manier wordt het voor iedereen duidelijk wat je met je bericht wil bereiken en hoeven mensen je bericht ook niet verkeerd op te vatten.

^O^ Mochten er mensen nog ontbreken in de lijst, geef dan een gil.
« Last Edit: January 28, 2008, 09:10:49 pm by Jaggie »

Ziggy

• Audi RS4 Sedan Driver
  • Wat gebeurt in Zeeland, blijft in Zeeland.
    • View Profile
« Reply #2 on: January 28, 2008, 09:10:05 pm »
Zo, waar waren we ?
Posted on: January 28, 2008, 09:08:39 pm
Nope.. En t'is maar goed dat niet iedereen het altijd overal overeens is.. Anders liepen we allemaal rond met een Sony A100 bijvoorbeeld..

Wat ik ook niet snap is dat hier voornamelijk "the big 2" worden genoemd als er gevraagd word wat goede dslr's zijn.. Qua instap is het gewoon wat jezelf het lekkerste vind werken.. Zoom vond de A100, 400D en nog zo'n camera (geloof Pentax) heel gelijkwaardig aan elkaar... En ik ga ervan uit dat Zoom daar meer kennis over heeft als ik..
Tsja, gewoon veel uitproberen qua camera's, dan zit er altijd wel een goeie voor je tussen :) En foldertjes aanvragen enzo.

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
« Reply #3 on: January 28, 2008, 09:11:13 pm »
ArieDB: maakt gebruik van een Panasonic DMC-TZ2 ;)

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #4 on: January 28, 2008, 09:12:03 pm »
ArieDB: maakt gebruik van een Panasonic DMC-TZ2 ;)
Toegevoegd.

Michael

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • http://flickr.com/photos/28102809@N05/
« Reply #5 on: January 28, 2008, 09:20:23 pm »
En ik van een Olympus SP510 UZ  :)

Tim Oosting

• Renault Megane RS Driver
  • Moi avec mon K110D
    • View Profile
« Reply #6 on: January 28, 2008, 09:22:04 pm »
Heb sinds paar maande een Pentax K110D, dus als je die nog even wil toevoegen..

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #7 on: January 28, 2008, 09:25:54 pm »
Toegevoegd.

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #8 on: January 29, 2008, 10:49:58 am »
Vandaag Foto Konijnenberg gebeld wanneer de D80 weer in de winkel ligt zodat ik 'm deze maand nog kan halen.
Meneer kan me niets garanderen. Ik heb dus uitgelegd dat ik 'm nog in januari wil kopen zodat ik kan profiteren van de 100 cashback actie. Voorgesteld om dan ook nog in februari te profiteren van de actie kon niet volgens meneer omdat de actie via Nikon zelf zou lopen (is dat zo, ik zie namelijk niets op de website van Nikon of andere verkopers over een dergelijke actie).
Voorgesteld om nu de camera te betalen, zodat ik korting zou krijgen. En dan af te halen als de camera in de winkel zou liggen. Schijnt echter ook niet mogelijk te zijn omdat ze het product echt moeten hebben.

Komt er gewoon op neer dat ik me genaaid voel door Konijnenberg. Beetje publiciteit zoeken met kortingen e.d. maar het product hebben ze gewoon lekker niet op voorraad.

Nu is mijn vraag. Kunnen jullie bij Nikon iets vinden (forumulier oid voor cashback) zodat ik dus de cam bij een andere winkel kan kopen. f weten jullie een andere zaak die een schappelijke prijs voor de D80 heeft (< 1000). Konijnenberg had dus een scherpe actie, maarja als de cam niet in de winkel ligt heb je er ook weinig aan.

Het enige wat ik dus wl zou kunnen doen is de body los halen, die ligt namelijk wel op voorraad, maarja, aan een body heb je ook niets :')

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #9 on: January 29, 2008, 10:53:22 am »
Vandaag Foto Konijnenberg gebeld wanneer de D80 weer in de winkel ligt zodat ik 'm deze maand nog kan halen.
Meneer kan me niets garanderen. Ik heb dus uitgelegd dat ik 'm nog in januari wil kopen zodat ik kan profiteren van de 100 cashback actie. Voorgesteld om dan ook nog in februari te profiteren van de actie kon niet volgens meneer omdat de actie via Nikon zelf zou lopen (is dat zo, ik zie namelijk niets op de website van Nikon of andere verkopers over een dergelijke actie).
Voorgesteld om nu de camera te betalen, zodat ik korting zou krijgen. En dan af te halen als de camera in de winkel zou liggen. Schijnt echter ook niet mogelijk te zijn omdat ze het product echt moeten hebben.

Komt er gewoon op neer dat ik me genaaid voel door Konijnenberg. Beetje publiciteit zoeken met kortingen e.d. maar het product hebben ze gewoon lekker niet op voorraad.

Nu is mijn vraag. Kunnen jullie bij Nikon iets vinden (forumulier oid voor cashback) zodat ik dus de cam bij een andere winkel kan kopen. f weten jullie een andere zaak die een schappelijke prijs voor de D80 heeft (< 1000). Konijnenberg had dus een scherpe actie, maarja als de cam niet in de winkel ligt heb je er ook weinig aan.

Het enige wat ik dus wl zou kunnen doen is de body los halen, die ligt namelijk wel op voorraad, maarja, aan een body heb je ook niets :')

Ik heb ook cashback gedaan met mijn D40, en Konijntje (wiebele wiebele!) heeftwel gelijk. Het loopt namelijk via Nikon. Je moet online je Body + kit lens laten regeistreren, daarna de bon opsturen die je hebt gehad van konijn, (naar belgi, echt toestand) En dan heb je met een beetje geluk na 3 maanden je geld terug.

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #10 on: January 29, 2008, 01:28:32 pm »
Beter dan Canon :+ 6 maanden _O-

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #11 on: January 29, 2008, 02:59:57 pm »
Nou, weetje, er staat:

Ontvang nu 100,- directe kassakorting bij aankoop van uw Nikon D80! Actie is geldig tot en met 31 januari 2008.

Dus je zu het gelijk aan de kassa moeten krijgen. Geval is dat ik dat bij andere winkels niet zie...

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #12 on: January 29, 2008, 03:01:15 pm »
Wat zeggen de kleine lettertjes dan?

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #13 on: January 29, 2008, 03:03:51 pm »
Anders gewoon ff factuurtje bewerken. :+

Jordy Leenders

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
« Reply #14 on: January 29, 2008, 04:11:15 pm »
Meneer kan me niets garanderen. Ik heb dus uitgelegd dat ik 'm nog in januari wil kopen zodat ik kan profiteren van de €100 cashback actie. Voorgesteld om dan ook nog in februari te profiteren van de actie kon niet volgens meneer omdat de actie via Nikon zelf zou lopen (is dat zo, ik zie namelijk niets op de website van Nikon of andere verkopers over een dergelijke actie).

Ik heb ook cashback gedaan met mijn D40, en Konijntje (wiebele wiebele!) heeftwel gelijk. Het loopt namelijk via Nikon. Je moet online je Body + kit lens laten regeistreren, daarna de bon opsturen die je hebt gehad van konijn, (naar belgi, echt toestand) En dan heb je met een beetje geluk na 3 maanden je geld terug.

Wat dat betreft heb ik echt superveel geluk gehad met mijn D40X Cashback hoor ik wel :P
Ik had em aangeschaft, maar dus niet van de cashback actie gebruik gemaakt (op de een of andere manier vergeten) en dacht in september afgelopen jaar dat ik het geld ook gewoon nooit meer zou krijgen die 90,-.

Tot ik in November een mailtje krijg van Nikon dat er een hele hoop dingen fout gegaan zijn bij de registratie van de gegevens e.d. van de mensen die recht hadden op die actie, en heb ik zo in November toch nog kunnen regelen dat mijn 90 teruggestord werd :P
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM