April 10, 2020, 08:47:10 am

Author Topic: Wat is het snelste wat je ooit met een auto gereden hebt?! Pics ONLY ( deel3)  (Read 144284 times)

Michel

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
    • View Profile
    • Autogespot!
Dagelijks :+

Laurens92

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
Dik filmpje hoor! :)
Ik dacht dat de CS verkocht was trouwens.

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
Dan moeten ze maar niet links plakken. Daar heb ik pas een hekel aan. :P

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Ik irriteer zelfs mensen in mijn slaap

Pterps

• Renault Megane RS Driver
  • As finishing touch, god created the dutch!
    • View Profile
    • Digi-Shape auto fotografie
Dik filmpje hoor! :)
Ik dacht dat de CS verkocht was trouwens.

Filmpje is van vorig jaar oktober, laatste mooie zonnige weekend van het seizoen.

@emil: LOL

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
Agressief rijgedrag met groot licht knipperen.. Ik heb daar zo'n intens hekel aan.

Jij bent de gene die 200+ rijd, dus jij zal ook de gene moeten zijn die zich aanpast ;) Niet als iemand die gewoon op normale snelheid inhaalt toch nog even groot licht bezorgen. Paar dagen geleden ook alleen maar tussen de 170 en de 200 gezeten in duitsland, maar rechts in halen of groot licht is er bij mij niet bij.

Afgezien daarvan, is het natuurlijk heerlijk om te knallen in zo'n machine. :Y :)

Klinkt een beetje alsof jij je rijbewijs moest inleveren terwijl jij je netjes aan de verkeersregels hebt gehouden ;)

We doen toch allemaal wel eens iets wat een ander minder kan waarderen?
ja die zag ik aan komen ;) Maar hard rijden heeft niks met andere weg gebruikers irriteren of gevaarlijke situatie's creŽren natuurlijk. Het is dat ik de beelden niet in mijn bezit heb, dan kon je zien dat ik in de overtreding niemand heb ingehaald. :)

Ik moet zeggen, links plakken is inderdaad ook echt gods gruwelijk irritant. Maar het gevaar van rechts inhalen bij die sukkels is zo groot omdat ze je ineens wel door hebben en alsnog de auto naar rechts smijten. Zou zonde zijn van die ferrari. ;)

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Pterps

• View Profile
ja die zag ik aan komen ;) Maar hard rijden heeft niks met andere weg gebruikers irriteren of gevaarlijke situatie's creŽren natuurlijk.

Eigenlijk is het maar onzin dat ze je rijbewijs innemen bij snelheden boven de 50 te hard? Het is volgens jou niet gevaarlijk voor andere weggebruikers en niemand irriteert zich daar aan??? Klinkt als struisvogel politiek....

Het is dat ik de beelden niet in mijn bezit heb, dan kon je zien dat ik in de overtreding niemand heb ingehaald. :)

Dus je haalt nooit iemand in terwijl je ruim boven de toegestane snelheid rijdt??

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
ja die zag ik aan komen ;) Maar hard rijden heeft niks met andere weg gebruikers irriteren of gevaarlijke situatie's creŽren natuurlijk.

Eigenlijk is het maar onzin dat ze je rijbewijs innemen bij snelheden boven de 50 te hard? Het is volgens jou niet gevaarlijk voor andere weggebruikers en niemand irriteert zich daar aan??? Klinkt als struisvogel politiek....

Het is dat ik de beelden niet in mijn bezit heb, dan kon je zien dat ik in de overtreding niemand heb ingehaald. :)

Dus je haalt nooit iemand in terwijl je ruim boven de toegestane snelheid rijdt??

Klopt! beide keren heb ik niemand ingehaald. :) Anders rijd ik namelijk ook niet die snelheid. En dan nog is 140 niet ťcht snel :P ;) En hoor je mij zeggen dat het onzin is dat ze mijn rijbewijs in nemen? Nee hoor. Er zijn regels en daar hoor je aan te houden. Ik wist de consequenties.

Al zou ik het beter vinden dat ze je rijbewijs pas invorderen bij aantoonbaar het overige verkeer in gevaar te brengen. Als je jezelf dood rijd, is dat je eigen probleem, het gaat er om dat niemand anders wat gebeurd. het is ook belachelijk dat we 120 moeten rijden om 4 uur 's avonds als je de enige op de A2 bent, en dat met 4 banen breed. :)

Ik ben natuurlijk de gebeten hond omdat ik kritiek lever, en dat terwijl juist ik al 2x mijn rijbewijs ben kwijt geraakt. Maar dat staat compleet los van het overige verkeer in gevaar brengen. Zoals ik al eerder aangaf heb ik bij beide keren niemand ingehaald.

Oh, en hiermee "Eigenlijk is het maar onzin dat ze je rijbewijs innemen bij snelheden boven de 50 te hard? Het is volgens jou niet gevaarlijk voor andere weggebruikers en niemand irriteert zich daar aan???" spreek jij jezelf ook tegen want je reed ook met gemak 50km/h harder dan de rest. Duitsland of nederland, 50 = 50 ;) net zo "gevaarlijk"
« Last Edit: April 04, 2011, 10:21:48 pm by Rawprinter-Thijs »

Focus Automotive Art

Victor-J

• Bugatti EB110 Driver
  • Zwolle
    • View Profile
Ik zeg maar 1 woord wat ik ben: Jaloers ;)

Big Bol

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • Bmw M3 CSL
    • View Profile
    • http://www.thomasbol.nl/
Ik ben het hierin met Thijs eens. Ik rij ook altijd te hard, hoewel ik wel onder de 50 kmh overschreiding wil blijven. Maar als het gevaarlijk is of te druk rij ik altijd normaal met het verkeer mee. Maar 's nachts mag de snelheid zeker wel een stuk omhoog (hangt af van de weg).

Like a Bol

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Ach, je kan toch 170-180 rijden voordat ze je rijbewijs invorderen. In de meeste auto's is dat 180-190 op de teller, als ze dat Łberhaupt halen :+

Pterps

• View Profile
Zoals ik al eerder aangaf heb ik bij beide keren niemand ingehaald.

Thijs, je klinkt als een heilige boon.....je doet alsof je nooit iemand met te hoge snelheid inhaalt. Misschien moet je onderstaande video nog even bekijken vanaf 40 seconden.

Als je zo fel bent over het aso gedrag van andere weggebruikers begrijp ik je fascinatie voor rally's als de Gumball niet echt...:(

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Goede discussie ! :D Leuk! Volwassen forum 8-)

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
Ja, dat is echt goed vergelijking materiaal peter.  :{
Er rijd daar een hele slinger van auto's in die snelheid, beetje vreemd als dŠn iemand na paar auto's hem even naar links gooit terwijl er niks voor rijd he.

Ik vind het gewoon super om zo'n groep van supercars over de weg te zien schuiven. Wie niet? Kom er niet heen om aso weggedrag te zien, want dat zie ik elke dag wel op de weg.

Ik wou even een punt maken, dat heb ik gedaan en dus ik laat het hier verder bij. De kritiek komt schijnbaar harder aan dan ik dacht. So be it. :)

Focus Automotive Art

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
Mijn mening 8-)

Ik denk dat iedereen in de spiegel moet kijken; iedereen van ons die hier op dit forum zit is een autoliefhebber en weet dat bij autorijden, met name in sportauto's bepaalde consequenten horen. Daarnaast, iedereen heeft in de periode dat hij rijdt 100% zeker overtredingen gemaakt. Maar waar het mijn ogen voornamelijk om gaat is de communicatie en het anticiperen in bepaalde situaties.

Zolang je maar goed communiceert naar medeweggebruikers kun je ze duidelijk maken over je snelheid. Maar natuurlijk geef je er ook andere dingen mee aan. Even naar rechts knipperen kan ook als vriendelijk overkomen. Als je er bijvoorbeeld van ver af aan komt en harder rijdt. Dan gaat het alleen in de situatie erom over degene voor je ook hetzelfde als jou aan het anticiperen is op een mogelijke verkeerssituatie die voor sommigen onveilig kan overkomen.

Hardrijden mag wat mij betreft. Nogmaals, zolang je er maar geen andere weggebruikers mee in de weg brengt. Bijvoorbeeld door echt te hard te gaan rijden op een vrij druk tijdstip. Dit heeft voor jezelf geen nut en daarnaast creŽer je juist dat harmonika effect wat voor die vreemde gaten in het verkeer leidt. Rechts inhalen is en blijft een lastig onderwerp. Maar dit hangt natuurlijk ook af van de situatie. Bijvoorbeeld op driebaans wegen maar mensen zo onzinnig op de 2e baan blijven rijden. Of vrachtauto's. Zo had ik vorige week een enorm irritant moment. Het was vrij druk om de weg, A1 bij Deventer. Op de vrijdagmiddag. Maar vrachtauto's, bussen bleven links rijden. Terwijl er ruimte was om naar rechts te gaan. Vervolgens was er een bus die ruim 15 minuten links bleef rijden. Ik denk(voor wie 't kent) iets na Holten tot aan Deventer toe. Echt belachelijk. Daarna wou ik er rechts langs ging hij het gat met degene voor hem zelfs nog dichter rijden...kortom. Hij hoort in een dergelijke situatie ook aan andere te denken.
Als je misschien 100 km per maand rijdt, kijk je hier anders tegen aan dan wanneer je dagelijks op de weg zit. Dat wekt in situaties irritaties omdat je graag op een normale manier willt rijden. Maar ook als je wilt doorrijden terwijl het verkeer dom links blijft hangen.

Om simpel tot een conclusie te komen. Niemand van ons heeft het recht een heilig boontje uit te hangen omdat iedereen het gaspedaal liever dieper intrapt. Iedereen van ons begaat wel eens fouten, en in dit geval wordt een situatie als rechts inhalen vast gelegd. Maar je kunt geen conclusie trekken op basis van 1 videofragment over het rijgedrag. Daarnaast zijn er meerdere factoren die leiden tot zo'n inhaalactie. Het is een samenkoming van omstandigheden. In dit geval zijn dat denk ik, psychologische factoren, medeweggebruikers.

Maar wie ben ik met nog maar 18 maanden zijn rijbewijs! :+ 
« Last Edit: April 04, 2011, 11:14:26 pm by Emil »