April 10, 2020, 08:27:40 am

Author Topic: Hoe het beste foto's te maken van auto's.  (Read 40762 times)

Michel

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
    • View Profile
    • Autogespot!
Hoe het beste foto's te maken van auto's.
« on: March 27, 2005, 08:22:19 pm »
Gescheven/vertaald door: Tjabbo
(Origineel door Paul Economou voor everythingcelica.com,
Bron )

Voorwoord

Elke autofreak is er mee bezig, die éne mooie foto maken die de auto er zo mooi uit laat zien als je altijd beweert op fora.
De eerste vereiste is natuurlijk een goede camera, maar daarnaast zijn een aantal richtlijnen niet verkeerd, zeker niet als je de foto wilt laten zien aan andere mensen waarbij de auto dan toch wel zo mooi moet uitkomen als je altijd beweerde. Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Ik ben zelf geen fotograaf, zelfs de naam amateurfotograaf ben ik niet waardig. Deze tutorial heb ik vertaald van uit het engels, veel vragen mbt maken van foto's kan ik dus niet beantwoorden. gelieve hiervoor gebruik te maken van het fotografieforum.

1, Een goede achtergrond.

De eerste stap in de goede richting is een goede achtergrond. Als de achtergrond niet goed is, zal de kijker snel interesse voor de auto verliezen en meer en meer naar de achtergrond kijken. Probeer daarom altijd een achtergrond te zoeken die bij de auto past, of waarbij de auto goed uitkomt.

* Het slechte voorbeeld

De achtergrond leidt erg af van de foto van mijn corvette.
Door nu ergens anders te gaan staan, en dus de auto op exact dezelfde plaats te fotograferen, komt mijn corvette veel beter uit:

* Het goede voorbeeld

* Voorbeeld van een foto met een mooie achtergrond.

2, Afleidende voorwerpen in de foto

Elk voorwerp dat in de foto voorkomt leidt af van de auto, het is dus van belang dat je zo mogelijk probeert objecten uit de foto te laten, of later door middel van nabewerking de foto bijwerkt zodat afleidende voorwerpen worden weggewerkt.

* Het slechte voorbeeld

* Het goede voorbeeld

3, De goede hoek.