September 25, 2020, 03:36:59 am

Author Topic: Cameradiscussietopic deel 8  (Read 34314 times)

Jordy Leenders

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
Re: Cameradiscussietopic deel 8
« Reply #60 on: September 02, 2007, 09:34:56 pm »
Net een nieuwe Nikkor 55-200 gekocht. Lekkere lens, werkt prima! :)

Wat heb je ervoor neergeteld, en waar heb je hem gekocht? :)
Kun je misschien wat voorbeeld foto's posten?
Ik heb m' gekocht voor 300 Akies. Kreeg de UV filter van de zaak. Gekocht bij Verschoore (www.fotoverschoore.nl). Voorbeeld foto's staan in het zwart-wit topic, dus moet je daar even koekeloeren. :)

Mooie foto's, vooral het "zoomeffect" op die motorren vind ik wel iets hebben.

Maar is die zaak een internetaanbieder of een échte zaak met pand?
Want ik heb hier ook een fotospeciaalzaak zitten, en die verkocht de 18-135mm lens alleen al voor 300 euro's :N
Het is gewoon een zaak met pand. Meerdere panden zelfs. Op internet verkopen ze niks volgens mij.. Maar ik heb wat kunnen afdingen aangezien we wel bekend zijn bij die zaak, ik kom er dan ook regelmatig en ze hebben gewoon een hele goeie service.. Ze zitten zo'n beetje in heel Zeeland dus mocht je in de buurt zijn wip dan even bij hun langs als je interesse hebt in een lens of wat dan ook ;)

Oké Zeeland is opzich niet zo heel ver van mij vandaan, en als ik in de buurt ben zal ik zeker een keer die zaak opzoeken :)
Het afdingen moet ik meestal aan mijn vader overlaten aangezien die daar altijd wel goed in geweest is, maar ik durf het op de een of andere manier niet echt, heb altijd dan een schuldgevoel dat ik die mensen in de zeik heb lopen nemen met prijs e.d  ookal is dat helemaal niet zo :P
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM

Ziggy

• Audi RS4 Sedan Driver
  • Wat gebeurt in Zeeland, blijft in Zeeland.
    • View Profile
« Reply #61 on: September 02, 2007, 09:37:19 pm »

Ik heb m' gekocht voor 300 Akies. Kreeg de UV filter van de zaak. Gekocht bij Verschoore (www.fotoverschoore.nl). Voorbeeld foto's staan in het zwart-wit topic, dus moet je daar even koekeloeren. :)

Want ik heb hier ook een fotospeciaalzaak zitten, en die verkocht de 18-135mm lens alleen al voor 300 euro's :N
Het is gewoon een zaak met pand. Meerdere panden zelfs. Op internet verkopen ze niks volgens mij.. Maar ik heb wat kunnen afdingen aangezien we wel bekend zijn bij die zaak, ik kom er dan ook regelmatig en ze hebben gewoon een hele goeie service.. Ze zitten zo'n beetje in heel Zeeland dus mocht je in de buurt zijn wip dan even bij hun langs als je interesse hebt in een lens of wat dan ook ;)

Oké Zeeland is opzich niet zo heel ver van mij vandaan, en als ik in de buurt ben zal ik zeker een keer die zaak opzoeken :)
Het afdingen moet ik meestal aan mijn vader overlaten aangezien die daar altijd wel goed in geweest is, maar ik durf het op de een of andere manier niet echt, heb altijd dan een schuldgevoel dat ik die mensen in de zeik heb lopen nemen met prijs e.d  ookal is dat helemaal niet zo :P
Haha meestal laat ik dat m'n pa ook doen hoor..
Die zaak is gewoon goed, punt. :)

Jordy Leenders

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
« Reply #62 on: September 02, 2007, 09:42:57 pm »

Het klink misschien stom maar, kun je op die 55-200mm een polfilter met een diameter van 52 mm opzetten?
Want zoals ik het plaatje bekijk is de diameter toch even groot als die van de standaard kitlens van 18-55mm?
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM

Ziggy

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
« Reply #63 on: September 02, 2007, 09:50:00 pm »

Het klink misschien stom maar, kun je op die 55-200mm een polfilter met een diameter van 52 mm opzetten?
Want zoals ik het plaatje bekijk is de diameter toch even groot als die van de standaard kitlens van 18-55mm?
Ja dat klopt, de diameter is gewoon 52 mm. Heel handig dus!

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #64 on: September 03, 2007, 11:53:11 am »
Heb je de VR versie?

Ziggy

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
« Reply #65 on: September 03, 2007, 04:43:18 pm »

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
« Reply #66 on: September 03, 2007, 04:48:03 pm »

ja dat kan

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #67 on: September 04, 2007, 09:43:03 pm »
NVD hoe bevalt de D80?

Glenn N.

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • glennnuijens.be
« Reply #68 on: September 04, 2007, 09:53:20 pm »
NVD hoe bevalt de D80?

Prima, erg veelzijdig, ligt perfect in de hand, alle knopjes zitten ook op de juiste plek, ook erg leuke en handige menu! :)
Met foto's ben ik nog wat aan het uitproberen, is nog allemaal erg nieuw etc. als je weet dat ik van een S5600 kom :+

Plons

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #69 on: September 05, 2007, 02:22:20 pm »
Heb net een nieuwe camera gekocht:)
Een Sony DSC-W85.
Was met korting en ook nog 1Gb kaartje erbij dus dat was wel beter.
En nu maar spotten en alle functies maar eens gaan uitproberen op de Conti GT's hier:)
Groetjes!

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #70 on: September 06, 2007, 09:25:49 pm »
Brief van 2,5 kantjes getypt voor Nikon.

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #71 on: September 06, 2007, 09:26:29 pm »
Laat eens zien?

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #72 on: September 06, 2007, 09:29:48 pm »
Geachte Nikon Corporation,
Allereerst zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Anthony Rozendaal. Ik ben 15 jaar oud en heb op 12 maart 2007 een Nikon D50 aangeschaft met de nodige accessoires. Begin Juni kreeg ik er problemen mee. De flitser klapte open maar flitste niet en het mechanisme bleef een signaal door geven., ik baalde ervan omdat die nog vrij nieuw was. Even naar de fotozaak om de camera op te laten sturen. 11 Juni kwam ik bij de fotozaak. Hun even gekeken maar zoals verwacht konden hun hem niet maken.  Overigens is mijn leverancier de firma ‘Foto Klein’. Een groot afnemer van jullie producten. Ik kreeg netjes een reparatieformulier met de nodige info.
30 Juni ging de telefoon. Foto Klein vertelde me dat de camera terug was gekomen van reparatie. Ik dol blij want ik had vakantie en wil natuurlijk heel graag weer foto’s maken. Ik neem de camera mee naar huis. Stop me batterij en geheugenkaart erin. Zet hem aan en maak een foto. Ik wil de foto terug kijken en het schermpje valt uit. Vreemd dacht ik. Batterij erin en eruit gedaan en weer geprobeerd. De sluiter bleef naar een paar opnames hangen en kreeg een error. Nog een keer batterij erin en eruit gedaan en de camera via het menu geprobeerd te resetten. Lees geprobeerd!!. Voordat ik er was viel de camera uit. Mijn broek zakte zowat af van verbazing. De fotozaak was al dicht dus kon ook niet bellen. Op wat forums wat hulp gevraagd maar die zeiden alleen dat ik terug moest gaan.
2 Juli weer naar de fotozaak en het probleem voorgelegd. De verkoper uitgebreid getest en gekeken. Apart probleem vonden ze zelf ook. Helaas moest die weer opgestuurd worden. Alle formulieren weer ingevuld en terug huiswaarts vertrokken. Ik heb me eigen formulier wat beter bekeken. Ik ging naar het reparatie centrum bellen. Ik vroeg naar de reparatie status door middel van me serienummer.  Wachtend op onderdeel kreeg ik te horen. Dit was ongeveer een week later. Een week later belde ik weer terug. Nog steeds wachtend op onderdelen. Ze zeiden dat woensdag onderdelen binnen zouden komen. Een weekje later vroeg ik weer om me reparatie status. Ik kreeg te horen dat ik niet de rechten zou hebben van de camera om daar naar te vragen. Ik vertelde dat ik de eigenaar was en er dus wel recht op had. Kreeg even later te horen dat het nog steeds wachtend op onderdelen was. Weer een  week later was de camera nog steeds niet terug. Ik was aardig ongeduldig geworden aangezien de camera met spoed verzonden was. Ik belde de klantenservice van Foto Klein om te vragen hoe dit kon. En nou het vreemdste, Foto Klein kon wel de reparatiestatus zien op het internet en ik niet, dat is nog niet het probleem maar Foto Klein wist van niks. Erg slecht als je kijkt naar de situatie. De beste man zou gaan bellen en mij terugbellen als die meer wist. Ik kreeg vlak daarna een telefoontje. De Camera is nog niet gemaakt en zal naar Duitsland gestuurd moeten worden omdat ze het in Nederland niet kunnen oplossen. Vreemd, moeten jullie Nikon daar 4 weken over nadenken? Het zal dus weer meer als 3 weken duren. Ondanks dat er spoed op stond. Ik was hier heel ontevreden mee aangezien ik in deze situatie geen leencamera heb gekregen. Ik ging op vakantie op 12 Augustus. Ik heb een 2de camera moeten kopen om foto’s te maken. Onkosten dus!
22 Augustus kreeg ik bericht dat me camera weer terug is. 7 weken verder!  Ik was vrij snel bij de fotozaak gearriveerd. Ik bedacht me eigen en zei dat ik de camera in de winkel wilde testen. Je weet het maar nooit. Batterij erin gedaan, geheugen kaartje geplaatst. Aangezet en 1 foto geschoten zonder problemen!! De verkoper zei dat die het weer deed. Ik kreeg de camera en schoot , althans dat probeerde ik. De contactjes van de lens vielen uit en het menu en top lcd scherm bleef weer hangen zodra je de camera uit zette. Ik voelde de bui al hangen en was erg kwaad. Kom op Nikon wat hebben jullie in 7 weken uitgespookt? Een CCD vervangen stond er? 1 Foto gemaakt zeker toen je klaar was? Ik had zeker een hoger niveau verwacht van zo’n wereld merk. C. Klijn ( verkoper ) ging bellen naar de Foto Klein klantenservice. Dit duurde even maar kon er niet veel wijzer uit worden. Ik mocht naar huis en ze zouden me de volgende ochtend terug bellen. Volgende ochtend werd ik gebeld en er werd medegedeeld dat de camera weer terug moest. Ze zouden een nieuwe regelen. Ik vond dit heel onacceptabel. Zowel van Nikon als van Foto Klein. Jullie zouden gezegd hebben dat jullie de camera wilden zien omdat jullie het zelf ook vreemd vonden? Jullie vinden het zo vreemd dat jullie niet even zeggen dat ik een vervangende camera krijg? 1 meer of minder zal vast niet opvallen? Nee hoor ik zal wel weer 4-6 weken moeten wachten.
Als ik dit nu teruglees kan ik maar 1 ding concluderen. Dat is dat de service van Nikon uitermate slecht is. Vanuit deze situatie.  De Consumentenbond is gebeld en ingelicht, ze hadden er wel oor naar om een artikel erover te plaatsen met mijn verhaal. Geen goede reclame. Ik heb dit (nog)  niet doorgezet! Het is inmiddels 6 September en ik word nog niet eens op de hoogte gehouden. De Consumentenbond vertelde me dat jullie me een nieuwe camera moeten geven als de tijd verstreken is die je de fabrikant moet gunnen om het defecte product te maken. Eerst 3 weken en dan een defect product leveren? De flitser unit was hersteld. Maar ik krijg de camera terug met een veel groter probleem. Opmerkelijk om hem 7 weken pas later weer terug te krijgen zonder dat die gemaakt is. Precies hetzelfde probleem, en dan geen nieuwe geven als iemand die al veel opdrachten is misgelopen door Nikon. 10 Weken geduurd. Inmiddels al 12 Weken. Het lijkt me dat jullie wel een nieuwe camera kunnen aanbieden, dit zou zeer op z’n plaats zijn anders overweeg ik nog steeds stappen naar de consumentenbond en zal dit verhaal misschien wel te lezen zijn in één van de volgende uitgave’s.
Ik voel me zeer slecht behandeld door Nikon. De fotozaak kan hier niet zoveel aan doen omdat ze ook geen toestemming kregen om een nieuwe te leveren aangezien jullie de camera weer wilden zien omdat het een raar geval was. Op zulke momenten denk ik hard om de stap te nemen naar canon. Een merk waar me vader hele goede ervaringen mee heeft. Ik hoop dat dit niet zo blijft maar zoals het er nu voor staat ziet het er niet best uit.

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #73 on: September 06, 2007, 09:30:39 pm »
:P Voordat ik ga lezen, je hebt toch wel alinea's gemaakt he? In plaats van 1 lang verhaal.

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #74 on: September 06, 2007, 09:31:45 pm »
Ja is op het forum anders hé  ;)