September 27, 2020, 03:16:52 am

Author Topic: Forum idee  (Read 26470 times)

Bas

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Re: Forum idee
« Reply #270 on: May 12, 2007, 12:42:16 pm »
:') Open er gewoon een, zo moeilijk is dat niet
Great succes!

Jeroen-Mpower

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Echt waar! -->
    • View Profile
« Reply #271 on: May 12, 2007, 12:52:43 pm »
Met die instelling komt het topic er waarschijnlijk niet :')

VansCCR

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
    • remkodewaal.nl
« Reply #272 on: May 12, 2007, 01:09:54 pm »
Instelling? Huh?  Het is een idee. Misschien hadden andere mensen hetzelfde idee.  Het topic heet niet voor niets ''Forum idee''.   Ik open geen topics (ben niet zo creatief in OP's), misschien nemen andere mensen het idee wel op.  Klaar toch? ;)

Daaf

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #273 on: May 15, 2007, 03:26:20 pm »

Bas

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #274 on: May 15, 2007, 04:25:46 pm »
We zijn geen wreckedexotics.com hè :P

Als er iets in Nederland gebeurt oid dan zien we dat meestal wel en dan komt het er wel op, bijvoorbeeld met de 599 een tijdje geleden.

Maar dat is geen forum idee hè :+
Great succes!

urnie

• Echte naam: Raymond
  • Modder-Eter
  • BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #275 on: May 16, 2007, 07:36:27 am »

Misschien kunnen jullie voor meer spectaculaire "fikkies" zorgen.

Ik zal vanacht wel even op pad gaan
sjenkie!!!

SUITable

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Legends for Life
    • View Profile
« Reply #276 on: May 16, 2007, 07:20:49 pm »
Misschien is het een idee op een soort van ABC op te stellen met woorden die we vaak gebruiken op het forum zoals OP, OT, spotkrikken, kwantiteitspotter, technische dingetjes van auto's zoals kleppen, boxermotor. etc

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB

Miko

• Ford Focus ST Driver
  • A magnificent car the lamborghini gallardo!
    • View Profile
« Reply #277 on: May 29, 2007, 08:50:09 pm »
jullie kwamen eerst op het idee om spotter in de spotlight te zetten en aan hem vragen te stellen. je kan toch ook elke week 1 automerk in de spotlight zetten en dan meningen vragen... :D
: mei 17, 2007, 10:12:14 am
jullie kwamen eerst op het idee om spotter in de spotlight te zetten en aan hem vragen te stellen. je kan toch ook elke week 1 automerk in de spotlight zetten en dan meningen vragen... :D
Miko Gespot            Miko & G-spot

SUITable

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Legends for Life
    • View Profile
« Reply #278 on: May 30, 2007, 10:16:24 pm »
: mei 17, 2007, 10:12:14 am

Zie Lamborghini deel I ;)

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB

Daan

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #279 on: June 17, 2007, 03:26:29 pm »
Ik heb het al meerdere malen geopperd, maar kom er toch weer op terug.

Maak gebruik van thumbnails wanneer je een spot toont en laat alleen de thumbnails zien wanneer je een spot opent. Vervolgens kunnen bezoekers een thumbnail aanklikken en laadt de echte (grote) foto in.
Dit heeft meerdere voordelen;

Praktisch:
1) Je hebt direct een overzicht van alle foto's van een spot.
2) Mensen bekijken de foto's die ze echt willen zien. (geen overhead dus)

Technisch:
1) Je hoeft per spot in eerste instantie alleen 5 thumbnails in te laden, dit levert een aanzienlijke performance verbetering van de site op. (Wanneer een bezoeker even 20 spots opent, hoef je niet direct 20 x 5 foto's in te laden, maar 'slechts' 20 x 5 thumbnails.)
2) De huidige site zal er sneller door worden.
3) De site kan (nog) groter worden met dezelfde hardware.

Financieel:
1) Mensen bekijken alleen de foto's die ze echt willen zien, dit levert minder data-traffic op. Minder traffic betekent lagere kosten.
2) De site kan (nog) groter worden met dezelfde hardware.

Ik weet dat jullie afhankelijk zijn van derden die het technisch gedeelte van de site beheren, maar naar mijn idee zal een dergelijke wijziging in het aanbieden van spots een aanzienlijk voordeel opleveren.

Just my humble thoughts.

Maarten

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Keep your dreams alive.
    • View Profile
    • geen
« Reply #280 on: June 17, 2007, 08:25:06 pm »
Persoonlijk lijkt het mij minder handig, hoewel je goede argumenten hebt. Het lijkt me niet fijn om als ik gewoon 5 foto's wil bekijken (en ik klik lang niet op elke spot maar áls ik klik dan wil ik alle foto's zien) ook echt 5 keer te moeten klikken, vervolgens nog een keer moet klikken om hem weer kleiner te maken en de volgende foto te openen enz. Imo gaat het juist alleen meer dataverkeer kosten door alle clicks, er moet misschien wat minder aan foto's geladen worden maar er worden wel meer acties verricht. Hoewel ik de voordelen die je noemt wel snap, maar zelf zou ik het niet fijn vinden.

Daan

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #281 on: June 17, 2007, 09:18:15 pm »
Dat je zou moeten klikken om een foto weer te verkleinen hoeft natuurlijk niet, simpele slideshow buttons (pijltjes) lossen dit probleem op. Sites zoals Funda werken zo ook met hun foto's.

De afweging die je op een gegeven moment moet maken is natuurlijk performance vs 'gemak'. Persoonlijk denk ik dat die paar extra clicks best acceptabel zouden zijn. Die extra clicks zullen niet significant meer traffic genereren (wel meer server requests). Waar het uiteindelijk om draait is de 'feel' en 'experience' van de website (oftewel performance) en deze laat tijdens de piekuren wel eens te wensen over.

Maarten

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Keep your dreams alive.
    • View Profile
    • geen
« Reply #282 on: June 17, 2007, 09:23:49 pm »
Dat laatste heb je gelijk in (je kan trouwens zo ICT manager worden met zulke zinnen :+ ) maar met de nieuwe lay-out zijn een hoop van die problemen verleden tijd :)

Daan

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #283 on: June 17, 2007, 09:26:58 pm »
(je kan trouwens zo ICT manager worden met zulke zinnen :+ )

Ben hard bezig ;) (ben ICT Consultant)

Ben benieuwd naar de nieuwe lay-out, bezoek de site altijd graag!

Bas

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #284 on: June 17, 2007, 09:29:25 pm »
Dat de site zo traag is heeft niets met dat wat jij zegt te maken maar met de laatste 100. Als jij de laatste 100 opvraagt, vraagt de server alle spots op (> 30.000) om daar de laatste 100 uit te halen. Daar wordt de server zo traag van

En dataverbruik is volgens mij niet echt boeiend, volgens pcextreme zouden we 1000 Gb per maand hebben, met 15 gb (?)  per dag is dat dus meer dan genoeg.
Great succes!