April 10, 2020, 08:15:59 am

Author Topic: Cameradiscussietopic Deel 7  (Read 19127 times)

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
Re: Cameradiscussietopic Deel 7
« Reply #15 on: July 28, 2007, 11:03:05 pm »
Mijn Canon Ixus 50 mag van het lijstje af, hij is plots overleden :{

Garantie?

Ik ben me D50 al een kleine 8 Weken kwijt  8)7

Ze wachten op een nieuwe printplaat ?¿

Ik hoop hem voor 12 augustus terug te hebben maar dat ziet er nog niet naar uit  :'( :'(

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #16 on: July 28, 2007, 11:22:57 pm »
Renault Sport: in de garantieperiode heb je recht op vervangend materiaal!

Glenn N.

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • glennnuijens.be
« Reply #17 on: July 28, 2007, 11:33:31 pm »
Laatst kwam ik op zo'n minisite van de D80.. maar ik vind em niet meer, iemand?

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #18 on: July 29, 2007, 11:38:48 am »
http://www.nikon-euro.com/doesnotdisappoint/main.php?lang=NL&country=NL
Posted on: July 29, 2007, 11:33:18 am

Kan je dat laten zien op 1 van de andere manier? Staat dat ergens, want dan kan ik er een gooi naar doen.

Glenn N.

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • glennnuijens.be
« Reply #19 on: July 29, 2007, 02:21:22 pm »
Dit kwam ik net tegen, mss handig.

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #20 on: July 30, 2007, 04:35:24 pm »
Weet iemand voor en nadelen van de Sony DSC H9 en de Canon Powershot S5?

Dan nog een vraagje over sluitertijden.. snap er geen zak van.. Als ik naar links toe draai op mijn EOS ( =  is naar langere sluitertijd. ) En hem dan op 1/100 laat staan bijv worden mijn foto's uberlicht. Draai ik hem verder naar bijv 1/40 dan worden ze al wat donkerder. Maar de spiegel blijft ook langer open dus vage foto's. Draai ik een teringeind naar rechts. 1/1000 dan worden de foto's weer donkerder.. Kan iemand mij uitleggen wat er nou precies gebeurt?

Mr.Keitaroyoshida

• Porsche 911 Turbo Driver
  • Lexus, Pursuit of Perfection.
    • View Profile
« Reply #21 on: July 30, 2007, 04:53:49 pm »

Dan nog een vraagje over sluitertijden.. snap er geen zak van.. Als ik naar links toe draai op mijn EOS ( =  is naar langere sluitertijd. ) En hem dan op 1/100 laat staan bijv worden mijn foto's uberlicht. Draai ik hem verder naar bijv 1/40 dan worden ze al wat donkerder. Maar de spiegel blijft ook langer open dus vage foto's. Draai ik een teringeind naar rechts. 1/1000 dan worden de foto's weer donkerder.. Kan iemand mij uitleggen wat er nou precies gebeurt?

Boekje lezen?

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #22 on: July 30, 2007, 06:08:43 pm »
Het kan niet zijn dat ze donkerder worden bij 1/40 dan van 1/100...

1/40 is een lange sluitertijd dus je sluiter blijft langer open en vangt dus meer licht
1/100 is stukje korter dan 1/40 maar is nog steeds een lange sluitertijd voor overdag als de zon schijnt
1/1000 is erg kort maar is ideaal voor zonnige dagen

Maak anders even wat foto's met die sluitertijden en post ze hier..

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #23 on: July 30, 2007, 06:29:20 pm »
http://www.nikon-euro.com/doesnotdisappoint/main.php?lang=NL&country=NL
Posted on: July 29, 2007, 11:33:18 am

Kan je dat laten zien op 1 van de andere manier? Staat dat ergens, want dan kan ik er een gooi naar doen.

Hier las ik wat erover:

Er staat in de Computertotaal deze maand een heel verhaal over garantie. Belangrijke punten:
* Je hebt als consument te maken met de verkopende partij. Laat je niet afschepen om zelf contact op te nemen met de fabrikant.
* Je hebt in de garantieperiode recht op een vervangend artikel.
* Garantie betekent o.a. dat de bewijslast dat iets kapot is gegaan door verkeerd gebruik bij de leverancier ligt.
* Als men een economische levensduur van 10 jaar kan verwachten en er gaat na 7 jaar iets kapot, dan is het het billijk dat de consument 7/10e van de kosten op zich neemt en de leverancier 3/10e. En ik schrijf met nadruk kosten, waartoe je ook verzendkosten e.d. moet rekenen.

Garantie is helaas een kwestie waar veel consumenten zich met een kluitje het riet in laten sturen. Ze hebben vaak veel meer rechten dan waar ze gebruik van maken.

En dit:

Vervangend apparaat

Stel, je hebt een nieuw fototoestel gekocht en dat gaat tijdens de garantieperiode kapot net voordat je op vakantie gaat. Heb je dan recht op een vervangend toestel? Ja, in principe wel. Je hebt je goeie geld betaald voor een apparaat dat het behoort te doen en als dat niet het geval is (wat het natuurlijk wel moet zijn), is dat niet jouw schuld. Wil je nu toch vakantiefoto's maken, dan zul je dus bijvoorbeeld een ander toestel moeten huren. De kosten die je daarvoor maakt zijn schade en schades die worden veroorzaakt doordat een product niet doet wat er redelijkerwijze van mag worden verwacht, zijn verhaalbaar op de leverancier van dat product. Echt recht op een vervangend product heb je dus niet direct, maar wel recht op schadevergoeding. Voor een winkelier is het in zo'n geval natuurlijk veel praktischer zolang een ander fototoestel aan te gedupeerde klant mee te geven.

Lees het hele artikel!
« Last Edit: July 30, 2007, 06:31:26 pm by Keezzz2Fast4You »

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #24 on: July 31, 2007, 06:52:40 pm »
Hier een hele mooie site waar je van de meest gangbare dSLR's en lenzen de raw files kan downloaden en vergelijken ^O^

http://raw.fotosite.pl/

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #25 on: July 31, 2007, 07:03:18 pm »

haha. Net zoiets als de Pol-filter discussie, maar het maakt niks uit vind ik, niemand kan ales weten.

Dit is hoe het werkt:

1/40 betekend dat hij " één-veertigste" van en seconde open blijft staan. Als je er aan draaid, en op 1/100 zet, betekend dat dus dat hij "één-honderdste" open blijft staan. Dat is dus een flink stuk sneller, en daarom heeft het licht ook minder tijd om naar binnen te komen, waardoor je foto's lichter worden. Normale omstandigheden buiten zitten tussen de 1/450 en de 1/750
Zonnig weer is vanaf 1/800 tot hoger.

Hoe hoger het getal, des te minder licht er in valt, want minder tijd om naar binnen te komen.
Als het donker is , zet je dus de sluiter tijd lager (1/40) maar zet dan de witbalans weer wat hoger, en de F-waarde (diafragma) op zijn laagst.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #26 on: July 31, 2007, 07:38:58 pm »

haha. Net zoiets als de Pol-filter discussie, maar het maakt niks uit vind ik, niemand kan ales weten.

Dit is hoe het werkt:

1/40 betekend dat hij " één-veertigste" van en seconde open blijft staan. Als je er aan draaid, en op 1/100 zet, betekend dat dus dat hij "één-honderdste" open blijft staan. Dat is dus een flink stuk sneller, en daarom heeft het licht ook minder tijd om naar binnen te komen, waardoor je foto's donkerder worden. Normale omstandigheden buiten zitten tussen de 1/450 en de 1/750
Zonnig weer is vanaf 1/800 tot hoger.

Hoe hoger het getal, des te minder licht er in valt, want minder tijd om naar binnen te komen.
Als het donker is , zet je dus de sluiter tijd lager (1/40) maar zet dan de witbalans weer wat hoger, en de F-waarde (diafragma) op zijn laagst.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Is vrij duidelijk denk ik. Klein foutje even verbeterd ;)

FvR

• Porsche 911 Turbo Driver
  • RS4 Avant
    • View Profile
« Reply #27 on: July 31, 2007, 08:11:00 pm »
Hoe kan je trouwens je witbalans hoger zetten? :')

Vossie

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #28 on: July 31, 2007, 08:20:29 pm »
*Kuch*..... instructieboekje ......*kuch*:+

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #29 on: July 31, 2007, 08:49:27 pm »
Hoe kan je trouwens je witbalans hoger zetten? :')
Dat zal onder Wb zitten
White balance
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)