August 18, 2019, 07:10:05 am

Author Topic: Maak van Internet Explorer 7 je eigen Autogespot-zoekmachine!  (Read 2243 times)

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
De nieuwe Internet Explorer van Microsoft (IE7) heeft een nieuwe functie erbij gekregen; het zoekvak. Eenieder die vaak met IE7 werkt zal deze functie zeker veel gebruiken. De functie geeft de mogelijkheid om verschillende zoekmachines, op welke site je ook zit, in één veld samen te voegen. Ook is er de functie om zelf zoekmachines van verscheidene sites in het zoekvak van IE7 te importeren. Zo kun je ook dit zoekvak gebruiken om te zoeken op Autogespot. Waar je ook de functies op de homepage van Autogespot kunt gebruiken om te zoeken naar bepaalde data, spotters of steden, kun je hiervoor ook het zoekvak van IE7 gebruiken; zolang je maar weet hoe je de zoekfunctie goed kan instellen.
Als je nog met de oude Internet Explorer werkt, kun je de nieuwste versie op de website van Microsoft downloaden, mits je een legale versie van Windows gebruikt. In de nieuwste versie van Mozilla's FireFox zit volgens mij ook een zoekfunctie die op een zelfde manier ingesteld kan worden, maar aangezien ik zelf geen FireFox gebruik, is dit topic niet handig voor FireFox-gebruikers.

Afbeelding 1:

Als je met IE7 werkt, kun je op een gemakkelijke manier de "AG-zoekmachine" installeren. Hiervoor druk je op het pijltje naast de zoekknop en als het goed is verschijnt er dan een lijst met de geinstalleerde zoekmachines (afb.1). Wat je moet doen is op "Meer zoekmachines zoeken..." drukken. Je wordt dan doorverwezen naar de website van Microsoft. Het is handig om voordat je hierop drukt een nieuw tabblad/venster te openen, anders gaat dit topic weg. In het venster wat je nu ziet zit een geel vlak (afb.2/3) waarin je zelf een zoekmachine kunt installeren. Wat je nu moet doen is één van de links onderaan dit bericht kopieren in de bovenste tekstbalk (bij nummer 3) en de naam van de zoekmachine in de tekstbalk bij nummer 4.

Afbeelding 2:

Afbeelding 3:

Als je nu op "Install" drukt, verschijnt er een nieuw venster, dat vraagt om een bevestiging (afb.4). Klik hier op "zoekmachine toevoegen".

Afbeelding 4:

Je kunt dit proces een paar keer herhalen totdat je alle mogelijke AG-zoekmachines geinstalleerd hebt. Hieronder staan nog een paar voorbeelden van links die je moet invullen in de bovenste tekstbalk van het gele gedeelte.

Zoek op spotter:
http://www.autogespot.com/viewcars.php?view=spotter&spotter=TEST
Zoek op stad:
http://www.autogespot.com/viewcars.php?view=city&city=TEST
Zoek op datum:
http://www.autogespot.com/viewcars.php?date=TEST
Zoek vanaf datum:
http://www.autogespot.com/viewcars.php?date=TEST&datumVanaf=on
Zoek op merk:
http://www.autogespot.com/viewcars.php?view=type&type=TEST

N.B. Spotter-namen/steden/merken met spaties en leestekens kun je gewoon typen zoals ze zijn, accenten pakt ie niet: dus als je naar de spotter "Cédric & Ghost" zoekt, typ je in: "Cedric & Ghost" (niet hoofdlettergevoelig). Datums zoals volgt: DD-MM-JJ (inclusief de streepjes)
« Last Edit: July 17, 2007, 03:28:51 pm by Thizzle »

db

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
ziet er goed uit maar ik weet eigenlijk niet wat voor internet ik heb :') , hoe ziet het eruit?

Geen dubbelen en kwaliteitsregels. Dealer, evenement en circuitspots toegestaan. Queue gaat nooit dicht.

Josh

• View Profile
Re: Maak van Internet Explorer 7 je eigen Autogespot-zoekmachine!
« Reply #2 on: July 17, 2007, 03:04:08 pm »
Wow, erg handig Thijs, dank je, ik ga ze gelijk toevoegen ^O^ :D

Alain.

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #3 on: July 17, 2007, 03:06:17 pm »
Internet 7 zuigt. 8-) Gebruik firefox.

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
« Reply #4 on: July 17, 2007, 03:08:50 pm »
ziet er goed uit maar ik weet eigenlijk niet wat voor internet ik heb :') , hoe ziet het eruit?
Internet Explorer 7 ziet er zo uit (of met een blauwe balk, dat ligt aan je Windows-instellingen)

[attachment deleted by admin]

db

• View Profile
« Reply #5 on: July 17, 2007, 03:39:39 pm »
Internet Explorer 7 ziet er zo uit (of met een blauwe balk, dat ligt aan je Windows-instellingen)
ik denk dat ik nog oud internet heb :') , maar toch bedankt :)

Geen dubbelen en kwaliteitsregels. Dealer, evenement en circuitspots toegestaan. Queue gaat nooit dicht.

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #6 on: July 17, 2007, 04:03:17 pm »
en als het werkt hoe ziet het er dan uit :)
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Josh

• View Profile
« Reply #7 on: July 17, 2007, 05:10:10 pm »
Probeer maar, als ik hem zet op 'Zoek op spotter' en typ 'Josh' in dan kom ik hier: http://www.autogespot.com/viewcars.php?view=spotter&spotter=Josh

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #8 on: July 17, 2007, 06:57:39 pm »
Ik wil screenshots voordat ik allemaal zooi ga installeren :+
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Basje

• Testkonijnen
  • *
    • View Profile
    • Mijn Flickr!
« Reply #9 on: July 17, 2007, 07:15:00 pm »
Het werkt super handig :D
Posted on: July 17, 2007, 07:10:50 pm
Voor Sander

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #10 on: July 17, 2007, 09:29:56 pm »
Leuk, maar ik gebruik Firefox en daar moet je eerst een file aanmaken. Dat is nogal technisch. Ik zal als ik ooit een keer tijd heb proberen om het bestand te maken en te delen met jullie. Tot die tijd kun je zelf proberen, of gewoon wachten (eeuwig :+)
Posted on: July 17, 2007, 08:49:52 pm
Firefox 2 supports the OpenSearch description format for search plugins. Plugins that use the OpenSearch description syntax are compatible with IE 7 and Firefox. Because of this, they are the recommended format for use on the web.

Kan ik daaruit opmaken dat je de IE7 file juist OOK in Firefox kan gebruiken? Dat zou een hoop werk schelen.
Posted on: July 17, 2007, 09:07:55 pm
omg, volgens mij is me pc naar de klote:
Ik kan niet meer surfen naar http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=50989 waar dus die zoekmachines aangemaakt worden.
Ga ik met Firefox naar microsoft.com dan krijg ik een .dll download
Klik ik op dubbelpost, krijg ik een .php download :')

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
« Reply #11 on: July 17, 2007, 09:53:31 pm »
Ik wil screenshots voordat ik allemaal zooi ga installeren :+
Is dit genoeg? ;)

[attachment deleted by admin]

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #12 on: July 17, 2007, 10:20:32 pm »
Ik heb 'm voor Firefox *O* Zal zo snel mogelijk een handleiding maken ;)

pieliej

• Bentley Continental GTC Driver
  • Paris - Rome - Berlin
    • View Profile
« Reply #13 on: July 17, 2007, 11:59:01 pm »
Vetlijpcool man :) Werkt goed! Applausje!

Ideetje!
Misschien kan dit ook met RDW? Dat je daar gewoon een kenteken invoert en de pagina hebt?
Wel handig, want bij RDW moet je echt 5 keer doorklikken ofzo :P

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #14 on: July 18, 2007, 06:40:18 pm »
Een heel leuk idee pieliej, maar het is heel moeilijk om dat te construeren omdat het kenteken niet in de url van de pagina staat.