November 15, 2019, 08:06:48 pm

Poll

De aanschaf van een DSLR

Goed idee; Al kost het erg veel tijd alles te leren! Toch even wennen... :P
Goed idee; Snap alles direct! Ik ben een genie! :we:
Onzin als je er alleen maar auto's mee plaat :')
Aangeschaft omdat ik verder wil in fotografie! 8-)
Geen mening; Het is niet mijn geld! :D
Ik heb geld teveel; Who cares!
Ik vind het geen onzin een DSLR te gebruiken voor spotten! :D
Ik fotografeer erg veel naast auto's! Maar besteed ook veel tijd met de DSLR; fotoshoots, etc!

Author Topic: De DSLR! De grote AG-Poll!  (Read 9795 times)

Appeltje

• Klassiekermods
  • Bugatti EB110 Driver
  • Stad vol krotten = heel triest spotten
    • View Profile
Re: De DSLR! De grote AG-Poll!
« Reply #15 on: June 23, 2007, 09:49:54 pm »
De eerste serieuze camera die ik had was een spiegelreflex uit 1977, ik vond het meteen al helemaal gweldig. Daarnaast ben ik dolblij met de voordelen van mijn dSLR:
-geen sluiterparallax :D
-mogelijkheid om andere objectieven te monteren, wat ik dus ook regelmatig doe
-goede CCD met 10,2 megapixels, hoewel het een kleinbeeldfilm natuurlijk nooit verslaat, maar het komt in de buurt
-hij bedenkt niet alles zelf :D je mag zelf dingetjes instellen, daar ben ik altijd erg voor geweest. Soms verlang ik een beetje terug naar handmatig scherpstellen, als dat hinderlijke lampje weer begint te knipperen  :X  :{
-Ik ben erg fan van de 3:2 verhouding, 4:3 vind ik lelijk en je gooit meestal een erg groot deel van je beeld weg.

Maar verder fotografeer ik er ook voornamelijk auto's mee... Zo nu en dan ook wat anders, zoals een zonsondergang, 1:43'jes, lekkere wijfen, andere macrodingen. Wat betreft de dSLR rage; vandaag had ik het er nog over met Robber, en ik vind dat het inderdaad wel een beetje onzin om het alleen voor spotten te gebruiken als je het ook kan met een kleiner model, ikzelf wil er later gewoon meer mee en wil geen al te grote achteruitgang ten opzichte van analoog.

Ik weet niet welke keuze het beste bij mij past, weet jij het misschien Benzinehoofd-Emil?

gestemd op "ik vind het geen onzin om een SLR aan te schaffen voor alleen spotten", omdat ik merk dat mijn eigen voorkeur er naar uit gaat en ik de toegevoegde waarde ten opzichte van een compacte camera het geld waard vind.

Daarnaast vind ik het gewoon leuk om een heel mooie dure camera te hebben, ik durf te wedden dat hel veel mensen op dit forum precies zo denken over auto's (als ze die zouden kunnen betalen dan).
Dus vergelijk het met een mooie dure auto:Aan een DB9 heb je ook niet heel veel meer dan aan een simpele Opel, de auto heeft wat meer functies, is fijner om te zien, en comfortabeler, maar je gebruikt hem net zo goed niet optimaal. Maar dat vind ik net zo goed een acceptabel argument om hem aan te schaffen :)
« Last Edit: June 23, 2007, 10:04:15 pm by Appeltje »

Smark.

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #16 on: June 23, 2007, 10:00:04 pm »
Misschien dat ik later 'als ik groot ben' me nog wel zo'n ding aanschaf als ik geld te veel heb.. Er is  ook nog een kans dat ik er later wat mee wil doen, in ieder geval als hobby..
Maar de komende paar jaar blijf ik het nog wel ff doen met m'n superzoom, vind ik ook al cool genoeg. :P

Forza Ferrari

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #17 on: June 23, 2007, 10:27:03 pm »
Ik heb uiteraard voor de volgende optie gekozen!

"Onzin als je er alleen maar auto's mee plaat :')"

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
« Reply #18 on: June 23, 2007, 10:33:41 pm »
Ik vind het geen onzin een DSLR te gebruiken voor spotten!

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #19 on: June 23, 2007, 10:47:33 pm »
Ik heb gestemd op: "Geen mening; Het is niet mijn geld!"
Al kopen sommigen 'm wel terwijl ze er niet echt goed mee overweg kunnen.
Een DSLR staat bij mij nog wel op 't verlanglijstje, maar eest als ik normaal geld heb ;)
Overigens kom ik heel goed uit de voeten met me cam die ik nu heb. Al is het wat rot met scherpstellen in het donker. Je mag dat niet zelf doen :')

Bas

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #20 on: June 23, 2007, 10:48:09 pm »
Ik heb uiteraard voor de volgende optie gekozen!

"Onzin als je er alleen maar auto's mee plaat :')"

Idem :P
Great succes!

Forza Ferrari

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #21 on: June 24, 2007, 12:37:37 am »
Oeps, ik had die optie verkeerd begrepen.
Ik dacht dat er bedoeld werd dat deze poll onzin is en dat het hoofddoel -auto's ermee spotten- heb belangrijkst was :')

Maarja, ik laat mijn stem wel zo :P

Daan Smit

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Je weet toch!
    • View Profile
« Reply #22 on: June 24, 2007, 02:23:29 am »
Goed idee; Al kost het erg veel tijd alles te leren! Toch even wennen... :Y

Vossie

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #23 on: June 24, 2007, 12:34:57 pm »
Er willen wel veel mensen verder in de fotografie zo te zien :P

Ik vind het nogal lastig om een optie te kiezen. Het ligt eraan of je al overweg kunt met een DSLR. Als je foto's nu nog niet geweldig zijn, dan zou ik zelf eerst nog even door oefenen totdat je het maximale uit je huidige camera weet te halen. Als je dan een DSLR koopt heeft het ook echt een meerwaarde. En de mate gebruik is ook erg belangrijk. Als je naast auto's ook veel natuurfoto's en vakantiefoto's er mee maakt dan gebruik je hem weer heel anders.
Ik vind zelf dat een DSLR met name bij natuurfoto's veel beter is, bij auto's is dat verschil minder...

Op zich is een DSLR ook geen verkeerde investering, want je kunt heel lang verder met zo'n camera, misschien wel 15 jaar. Er komen wel steeds meer megapixels, maar op een computerscherm zie je dat verschil niet zo zeer, dus als je zo'n camera echt lang wilt houden dan is het zeker wel een goede investering ^O^

Heb uiteindelijk maar gekozen voor "Geen mening; Het is niet mijn geld!"

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #24 on: June 24, 2007, 12:38:35 pm »
Ik heb geld teveel; Who cares! :D
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #25 on: June 24, 2007, 12:38:55 pm »
:D

Vossie

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #26 on: June 24, 2007, 12:43:30 pm »
Patser!  :we: :D :hamer: :papas: :+

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #27 on: June 24, 2007, 01:03:47 pm »
Geen mening :P
Een dSLR staat wel op mijn verlanglijstje. Maar eerst wil ik nog wat andere dingen kopen dus misschien komt het er nog wel van binnen nu en een jaartje ofzo :)
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Basje

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
    • View Profile
    • Mijn Flickr!
« Reply #28 on: June 24, 2007, 02:19:28 pm »
Geen mening :)

Iedereen van mag mij zelf weten wat voor camera die koopt. :P
Ik hoef niet zo dure te hebben, gebruik me camera toch vooral om te spotten :)

Jordy Leenders

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • www.JORDYLEENDERS.com
    • View Profile
    • Jordyleenders.com
« Reply #29 on: July 05, 2007, 10:37:27 pm »
Het hele idee rondom het verhaal van iedereen koopt zomaar een DSLR vind ik een klein beetje zinloos.
Oké ik denk ook wel dat het gros van de mensen puur alleen een DSLR kopen omdat, ze er of bij willen horen óf omdat ze dan gewoon het idee hebben dat mooie foto's vanzelf komen.
Die mensen vind ik dan ook werkelijk kansloos.
Ik bedoel, ga dan eerst nog even verder met de compactcamera's die wat hoger in hun klasse liggen, daar zijn vaak ook uitstekende foto's mee te maken.
Maar koop pas een DSLR als je serieus weet wat je wil doen met fotografie, misschien is het al vaker gezegd maar als je het alleen maar doet om auto's mee te fotograferen dan is er toch écht iets goed fout.
We kunnen er wel allemaal over discussieren, en zeggen dat bepaalde mensen kansloos bezig zijn, maar uiteindelijk is en blijft het toch hun eigen keuze.
Ik zeg maar zo: die mensen komen zichzelf nog wel een keer tegen, omdat ze gewoon nog té weinig afweten van het begrip "fotografie", en het hele idee van een DSLR.

Ik heb gekozen voor de optie om verder te gaan in de fotografie, niet in de vorm van een beroep in de fotografie, maar wel zo ver mogelijk daar naartoe.
Sinds een week of anderhalf ben ik ook in het bezit van een DSLR.
Niet omdat, ik me over liet halen door anderen, dat die dingen zulke geweldige foto's zouden maken (Want daar ben je altijd nog helemaal zelf bij), maar omdat ik al geruime tijd wist wat ik wilde in de fotografie, en zelf ook al heel wat camera's achter mijn kiezen heb.
En tot op de dag van vandaag heb ik geen één keer spijt gehad van mijn besluit een DSLR te kopen.
De functie "Automatisch" zal op mijn toestel niet gebruikt worden, wat bij de standen "M" "A" "S" en "P" dan weer wel gedaan wordt.
Ik ben vastbesloten om mijn toestel zo goed mogelijk te leren kennen, en er alles aan te doen om er zo mooi mogelijke foto's mee te maken.

Dit was zo'n beetje mijn verhaal.

Posted on: June 24, 2007, 06:45:36 pm
Na mijn reactie hebben mensen ineens besloten om niks meer te plaatsen :P ??
WWW.JORDYLEENDERS.COM. Get yours at bighugelabs.com" title="WWW.JORDYLEENDERS.COM