April 08, 2020, 07:27:53 am

Author Topic: SC 1655: GTA V  (Read 122457 times)

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
Re: SC 1655: GTA V
« Reply #1425 on: November 13, 2013, 02:32:26 pm »
Gewoon aantonen dat die dag de auto bij de garage is geweest (Factuur, ofzo)..

Je Moeder!

Thomax

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Nikon D7000
    • View Profile
    • www.thomasvervuurt.nl
« Reply #1426 on: November 13, 2013, 02:32:43 pm »
1. Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.
2. Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.
3. Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.

Maar je moet eerst even kijken in de algemene voorwaarden van die garage. Als er onredelijk bezwarende zaken instaan googlen naar zwarte/grijze lijst.
« Last Edit: November 13, 2013, 02:35:30 pm by Thomax »

Carbonkneus

• Lamborghini Gallardo Driver
  • OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
« Reply #1427 on: November 13, 2013, 02:43:44 pm »
1. Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.
2. Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.
3. Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.

Maar je moet eerst even kijken in de algemene voorwaarden van die garage. Als er onredelijk bezwarende zaken instaan googlen naar zwarte/grijze lijst.

Bron?

Carbonkneus

• OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
« Reply #1428 on: November 13, 2013, 02:56:18 pm »
Had de garagist hier trouwens niet zijn groene platen moeten gebruiken?

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #1429 on: November 13, 2013, 02:57:13 pm »
Jup dat had ie moeten doen
anders is ie volgens mij niet eens verzekerd
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Slv

• Mercedes SLK55 AMG Driver
    • View Profile
« Reply #1430 on: November 13, 2013, 03:03:27 pm »
Inderdaad, dat had hij ook nog moeten doen. Flink lopen falen die knul. :') Hij heeft te hard gereden neem ik aan? Hoeveel? Als het veel is kun je misschien ook nog ff lekker zeiken dat hij onverantwoord met jouw bezit heeft gereden, buiten het niet verzekerd zijn om.

Carbonkneus

• OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
« Reply #1431 on: November 13, 2013, 03:04:54 pm »
Verzekering was afgesloten, ik heb hem ook verteld dat ik een afspraakbevestiging moest hebben omdat de auto geschorst was, dus hij had moeten weten dat hij geschorst was.

Carbonkneus

• OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
« Reply #1432 on: November 13, 2013, 03:05:10 pm »
Inderdaad, dat had hij ook nog moeten doen. Flink lopen falen die knul. :') Hij heeft te hard gereden neem ik aan? Hoeveel? Als het veel is kun je misschien ook nog ff lekker zeiken dat hij onverantwoord met jouw bezit heeft gereden, buiten het niet verzekerd zijn om.

76 waar 60 is toegestaan.

Destroyer-GT

• View Profile
« Reply #1433 on: November 13, 2013, 03:09:13 pm »
Knap lullig.

Thomax

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Nikon D7000
    • View Profile
    • www.thomasvervuurt.nl
« Reply #1434 on: November 13, 2013, 03:48:57 pm »

Bron?

Bron?
burgerlijk wetboek -> onrechtmatige daad

NickBongio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
« Reply #1435 on: November 13, 2013, 04:25:22 pm »
In het geval dat de garagist op de hoogte was van het feit dat de auto geschorst was had hij gewoon groene platen moeten gebruiken.
Als een auto geschorst is mag de auto (indien verzekerd) met de schorsing naar het APK punt gereden worden. Omdat indien afgekeurd de auto dan nog steeds officieels geschorst is.

Die garage houder had gewoon zijn platen moeten gebruiken, hij is 100% aansprakelijk voor boetes, danwel snelheid, danwel APK plicht.
Wij hebben dit op de zaak vaker aan de hand gehad en als garagebedrijf verlies je dit soort zaken altijd.... Als hij namelijk gewoon zijn platen had gebruikt was er niets aan de hand geweest.

adriaant

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
    • Flickr spots
« Reply #1436 on: November 13, 2013, 05:20:55 pm »
Hoop voor jou dat je de communicatie etc. nog hebt?

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #1437 on: November 13, 2013, 06:28:30 pm »
Ik zou even CJIB bellen en de situatie uitleggen, kunnen ze je vast wel in de goede richting sturen.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #1438 on: November 13, 2013, 07:19:20 pm »
Dacht ik even lekker in de nieuwe Polo van m'n ouders te sturen, hebben ze m'n vader een leen-Golf meegegeven omdat de Polo die was binnengekomen veel duurder was uitgevoerd dan besteld. :+

Carbonkneus

• OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
« Reply #1439 on: November 13, 2013, 07:53:35 pm »
Ik zou even CJIB bellen en de situatie uitleggen, kunnen ze je vast wel in de goede richting sturen.

Is niet CJIB, maar belastingdienst.