April 09, 2020, 06:49:49 am

Author Topic: Lenhardspot - BMW E30 325i Circuitauto: TE KOOP  (Read 20193 times)

lenhardspot

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
    • Mijn video's
Lenhardspot - BMW E30 325i Circuitauto: TE KOOP
« on: June 26, 2013, 08:41:23 pm »
Dit is de auto die ik ga gebruiken voor het circuit rijden. Sommige weten het al misschien, maar ik ben van plan om
deze zomer mijn race licentie te gaan halen. Mijn vader zal de auto verder gebruiken voor diverse ritjes.

Er zijn al een aantal aanpassingen aan de auto gedaan, zoals:
- Rolkooi
- Kuipstoelen
- Racestuur
- Spaghetti spruitstuk
- K&N Luchtfilter
- Volledig gestript
- Andere Dempers/Veren

De auto heeft momenteel ongeveer 190 pk op een gewicht van ongeveer 1150 kg. Hij gaat dus best wel vooruit :D

Hier een aantal foto's die ik snel heb gemaakt:

Dingen die ik zelf nog wil aanpassen zijn:
- Ander differentieel (Momenteel star zodat er mee gedrift kan worden, niet ideaal voor circuit rijden)
- Deukjes verwijderen
- Bumpers opknappen
- Binnenkant verven
- Achterkant verlagen zodat de auto weer recht staat
- Lak opknappen (?)
- Pit limiter inbouwen (?)
- Verder nog suggesties?
« Last Edit: October 25, 2014, 07:40:12 pm by lenhardspot »

Slv

• Mercedes SLK55 AMG Driver
    • View Profile
Re: Lenhardspot - BMW E30 325i Circuitauto
« Reply #1 on: June 26, 2013, 08:54:03 pm »
Tof joh! Kosten een beetje kunnen delen met je vader? Dat is altijd wel handig. :)

Weet niet of je er van plan bent om er regelmatig de weg mee op te gaan, maar als je zonder helm rijdt is het misschien wel handig om even op hoofdhoogte wat schuimrubber om de rolkooi te maken. Scheelt net iets als je er met je hoofd tegen aankomt.

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #2 on: June 26, 2013, 09:03:48 pm »
Wat ik er mee zou doen:
- Hydraulische handrem erin
- Fatsoenlijke kuipstoelen(deze zien er heel goedkoop uit)
- Binnenkant helemaal leeg maken en dan wit spuiten.
- Roestpreventie, onderkant beschermen etc voor het zout van de winter. want in de winter wil je juist met een RWD auto gooien/slippen

En dan voor de rest veel genieten.. niet te netjes maken, want dat is geld wat je ook kunt gebruiken om er benzine in te gooien, want dat ga je nog vaak doen met zo'n 325..

Ik weet niet hoe voorzichtig je bent met de auto, want ik zou zelf het optische gedeelte helemaal niet doen. Gewoon goed beschermen tegen roest en roestplekjes even aanstippen/spuiten. want zo'n auto vraagt om plezier maken en niet om te poetsen.
Mijn kadett ben ik aan het opbouwen met de instelling: "Het moet hard en dwars gaan, en als ik hem om een boom vouw, jammer dan, maar dan beginnen we weer lekker overnieuw". nu weet ik niet hoe jij daar in staat, maar ik zou persoonlijk de auto niet te netjes maken want dat maakt je alleen maar voorzichtiger.

ALs je je diff gaat aanpassen, koop er wel 1 met sper. want dat is zoveel beter voor het circuit, maakt de auto heel stuk voorspelbaarder. (ik zou zelf die 100% CO2 sper erin laten en lekker glijden op de openbare weg)
Je Moeder!

Carbonkneus

• Lamborghini Gallardo Driver
  • OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
« Reply #3 on: June 26, 2013, 09:17:53 pm »
- Deukjes verwijderen
- Bumpers opknappen
- Lak opknappen (?)
- Pit limiter inbouwen (?)

Bespaar jezelf het geld en de moeite. Je vliegt toch wel van de baan. Als je mazzel hebt pak je een grindbak mee, maar als je pech hebt is het een muur of bandenstapel. Pit limiter is onzin, je hebt een snelheidsmeter in de auto. Zo lastig is het niet om 60 te rijden.

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #4 on: June 26, 2013, 09:31:41 pm »

Bespaar jezelf het geld en de moeite. Je vliegt toch wel van de baan. Als je mazzel hebt pak je een grindbak mee, maar als je pech hebt is het een muur of bandenstapel. Pit limiter is onzin, je hebt een snelheidsmeter in de auto. Zo lastig is het niet om 60 te rijden.

Eensch!

en als je hem toch een ander uiterlijk op wil hebben, ga hem wrappen ofzo. Is leuk werk en totaal niet duur..

Je Moeder!

lenhardspot

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
    • Mijn video's
« Reply #5 on: June 26, 2013, 09:59:21 pm »
Tof joh! Kosten een beetje kunnen delen met je vader? Dat is altijd wel handig. :)

Weet niet of je er van plan bent om er regelmatig de weg mee op te gaan, maar als je zonder helm rijdt is het misschien wel handig om even op hoofdhoogte wat schuimrubber om de rolkooi te maken. Scheelt net iets als je er met je hoofd tegen aankomt.

Ik zelf niet, dat zal mijn vader vooral zijn. Ik gebruik hem puur voor het circuit. Zal de schuimrubber overwegen, bedankt!

Wat ik er mee zou doen:
- Hydraulische handrem erin
- Fatsoenlijke kuipstoelen(deze zien er heel goedkoop uit)
- Binnenkant helemaal leeg maken en dan wit spuiten.
- Roestpreventie, onderkant beschermen etc voor het zout van de winter. want in de winter wil je juist met een RWD auto gooien/slippen

En dan voor de rest veel genieten.. niet te netjes maken, want dat is geld wat je ook kunt gebruiken om er benzine in te gooien, want dat ga je nog vaak doen met zo'n 325..

Ik weet niet hoe voorzichtig je bent met de auto, want ik zou zelf het optische gedeelte helemaal niet doen. Gewoon goed beschermen tegen roest en roestplekjes even aanstippen/spuiten. want zo'n auto vraagt om plezier maken en niet om te poetsen.
Mijn kadett ben ik aan het opbouwen met de instelling: "Het moet hard en dwars gaan, en als ik hem om een boom vouw, jammer dan, maar dan beginnen we weer lekker overnieuw". nu weet ik niet hoe jij daar in staat, maar ik zou persoonlijk de auto niet te netjes maken want dat maakt je alleen maar voorzichtiger.

ALs je je diff gaat aanpassen, koop er wel 1 met sper. want dat is zoveel beter voor het circuit, maakt de auto heel stuk voorspelbaarder. (ik zou zelf die 100% CO2 sper erin laten en lekker glijden op de openbare weg)

De binnenkant wilden we precies doen zoals jij zegt. De roestpreventie is ook zeker een goede om aan te denken!
Ik heb geen idee wat voor kuipstoelen het precies zijn, zal daar nog eens naar kijken. De gordels zijn in ieder geval van Sparco.

Dat netjes maken is vooral kijken wat je kan doen met zo weinig mogelijk geld, oftewel beunen :+
De deukjes wilde ik proberen eruit te trekken met mijn GoPro of met een kleine hamer van de binnenkant.
Verder wat plekjes met pastidip of iets dergelijks doen. Goedkoop maar ziet er toch netjes uit.
Precies ook wat jullie zeggen, 1 keer in de grindbak en je kan weer opnieuw beginnen.

Gijs.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #6 on: June 26, 2013, 10:02:17 pm »
Uiterlijk zou ik me zoals gezegd niet te druk over maken bij zo'n puur circuithok. Desnoods demonteer je de voorbumper een keer en spuit je die gewoon matzwart oid met plastidip inderdaad. Deuken uittrekken met GoPro zuignap werkt alleen bij echt grote, oppervlakkige deuken. Kleintjes zal het niet op werken. Leuke kar in ieder geval! Lijkt me ook wel wat zo'n omgebouwde E30 voor het circuit, maar iets te duur in onderhoud etc.

Rene

• Corvette C6 Z06 Driver
  • No keys, push to start.
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #7 on: June 26, 2013, 10:05:54 pm »
Leuk! Persoonlijk zou ik de achterkant niet verlagen, vind 'm juist wel kek zo! :P
Tevens succes met het behalen van je licentie

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #8 on: June 26, 2013, 10:09:11 pm »
Als ik mag gokken zijn het cheape Raceland stoelen ofzo..
Je Moeder!

Carbonkneus

• Lamborghini Gallardo Driver
  • OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
« Reply #9 on: June 26, 2013, 10:21:35 pm »
Gewoon isolatieschuim halen bij de Praxis/Gamma/Weetikveel. Die dure FIA meuk is nergens goed voor. Wel een must om het te hebben, als je nu een aanrijding krijgt en je knalt met je kop tegen die stang aan ligt je kop open. Schuim zorgt er voor dat dat niet gebeurd.

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #10 on: June 26, 2013, 10:22:27 pm »
En als je toch wat goedkopere racespullen wilt hebben. check QSP eens.. maakt best mooi spul tegen een leuke prijs.
Je Moeder!

JoŽl D.

• Bentley Continental GTC Driver
  • Alfa Romeo 155
    • View Profile
« Reply #11 on: June 26, 2013, 11:17:09 pm »
Gewoon isolatieschuim halen bij de Praxis/Gamma/Weetikveel. Die dure FIA meuk is nergens goed voor. Wel een must om het te hebben, als je nu een aanrijding krijgt en je knalt met je kop tegen die stang aan ligt je kop open. Schuim zorgt er voor dat dat niet gebeurd.

Ook met schuim hou je er een flinke hoofdpijn aan over hoor.

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: June 26, 2013, 11:30:27 pm »
Er zijn 'dure' merken die ook zulke kuipen maken...
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Thomas.

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
« Reply #13 on: June 26, 2013, 11:46:48 pm »
Tof ding! ^O^ Laatst ook met een 325 E30 circuithok naar de ring geweest. Loopt nog aardig hard. :P

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #14 on: June 27, 2013, 01:24:06 am »
Er zijn 'dure' merken die ook zulke kuipen maken...

Ik acht de kans niet zo groot dat er dure stoelen in zitten, als ik naar de rest van de auto kijk etc..
Je Moeder!