September 17, 2019, 04:59:58 am

Author Topic: Algemene Vragen  (Read 21630 times)

FvR

• Porsche 911 Turbo Driver
  • RS4 Avant
    • View Profile
Re: Algemene Vragen
« Reply #30 on: January 20, 2007, 11:24:37 am »
:) Ik heb hem inmiddels opgestuurd. Het zal 4-6 weken duren. Hoop dat ze iets kunnen vinden.

:? Emil, inmiddels al een nieuwe camera gekocht?

Ik heb ook een wazig probleempje, sinds een jaar vraagt mijn Canon Powershot A520 elke keer als ik de camera aan doe of foto's wil bekijken opnieuw naar de datum en dan stel ik die opnieuw in, doe ik de camera later uit, dan weer aan en vraagt die het doodleuk weer? :{
Ooh, dat probleem heb ik de laatste tijd.. Ik heb een Sony W50, maar die is al eens in het water gevallen dus ik denk dat daardoor komt bij mij..

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #31 on: January 20, 2007, 11:25:35 am »
:) Ik heb hem inmiddels opgestuurd. Het zal 4-6 weken duren. Hoop dat ze iets kunnen vinden.

:? Emil, inmiddels al een nieuwe camera gekocht?

Ik heb ook een wazig probleempje, sinds een jaar vraagt mijn Canon Powershot A520 elke keer als ik de camera aan doe of foto's wil bekijken opnieuw naar de datum en dan stel ik die opnieuw in, doe ik de camera later uit, dan weer aan en vraagt die het doodleuk weer? :{
Ooh, dat probleem heb ik de laatste tijd.. Ik heb een Sony W50, maar die is al eens in het water gevallen dus ik denk dat daardoor komt bij mij..

Ik heb hem nog nooit laten vallen of wat dan ook, maar het is wel strontvervelend als je snel een foto wil maken. :X

edwin herzog

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #32 on: January 24, 2007, 07:22:15 pm »
Hmm.. heb een vraagje..
ik heb sinds kort een nieuwe camera, maar als ik een foto in het donker maak (met flitser uiteraard)
is het helemaal niet zo heel licht, je ziet maar heel vaag alles en nog heel donker, hoe kan ik dit veranderen??

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #33 on: January 24, 2007, 07:25:48 pm »
:) Statief gebruiken + nachtstand. En anders wat licht er omheen creeëren met een bepaalde nachtstand. Die zit op veel camera's. Dan flitst ie ook maar krijg je meer licht dan normaal.

edwin herzog

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #34 on: January 24, 2007, 08:22:16 pm »
ok, ik zal de nachtstand ff zoeken, en een statief heb ik niet sorry ;)
maar kan altijd een paaltje ofzo proberen als statief, als dat er is haha..
bedankt jaggie!! :)

Ziggy

• Audi RS4 Sedan Driver
  • Wat gebeurt in Zeeland, blijft in Zeeland.
    • View Profile
« Reply #35 on: January 27, 2007, 01:19:10 pm »
Ff vraagje, weet iemand hier hoe je zeg maar foto's in photoshop kunt bewerken. Ik wil namelyk een zwart wit foto met de auto gewoon in kleur maar ik zou niet weten hoe het moet! Alvast THX! ;)

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #36 on: February 28, 2007, 09:32:13 am »
Als ik naar de autorai ga, is het dan verstandig om met de pol-filter plaatjes te schieten?
Dit vanwege de schittering van de spotlights e.d.?
Of zijn er andere tips, om al die mooie opgepoetste wagens op de gevoelige plaat te zetten
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

FvR

• Porsche 911 Turbo Driver
  • RS4 Avant
    • View Profile
« Reply #37 on: February 28, 2007, 10:17:11 am »
Als ik naar de autorai ga, is het dan verstandig om met de pol-filter plaatjes te schieten?
Of zijn er andere tips, om al die mooie opgepoetste wagens op de gevoelige plaat te zetten
Ik zal zonder pol-filter gaan fotograferen omdat je daar last heb van weinig licht.

mauske

• Renault Megane RS Driver
  • MX-5 Driver.
    • View Profile
    • Mijn shop
« Reply #38 on: February 28, 2007, 10:21:39 am »

Neem een statief mee, je zult niet de enige zijn... met een polfilter kan, is altijd mooi voor de kleur en schittering, maar vergeet niet dat je hier meer dan 1 volle stop licht door mis gaat lopen. Je sluitertijd dat flink omlaag gaan.
De mooiste manier om foto's te maken is door er 3 te maken.
Neem 1 foto met de goede belichting, eentje 1 stop overbelichten en eentje 1 stop onderbelichten. Met Photoshop breng je deze 3 bij mekaar tot een hoog contrast foto.. mooiere foto's met een groter dynamisch contrast kun je niet maken.. dit is echt schitterend.... Nadeel is dat de mensen rond de auto's altijd in de weg lopen en op de 3 foto's verschillend opstaan. Je moet eigenlijk 3 precies dezelfde plaatjes kunnen maken..

Normaal lukt dat helaas niet op een drukke beurs...

Posted on: February 28, 2007, 10:20:02 am
Ff vraagje, weet iemand hier hoe je zeg maar foto's in photoshop kunt bewerken. Ik wil namelyk een zwart wit foto met de auto gewoon in kleur maar ik zou niet weten hoe het moet! Alvast THX! ;)

Nja jij wilt kunstenaar worden..hihi... Een zwart wit foto inkleuren kan wel, maar is niet even in 1 zinnetje uit te laggen hoe je dat moet doen..
Er zijn verschillende manieren voor. Ik zou je adviseren eens te googlen naar dat onderwerp, en als je dan alles gelezen hebt maak je nooit meer zwart wit foto's..hihi

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #39 on: February 28, 2007, 10:39:18 am »
Hmm
ik ga wel ff spelen met mijn cam
een statief gaat sowieso niet mee

Er zit een anti-shake op mijn cam (Sony H2) dus het moet wel redelijk lukken
We zullen het resultaat wel zien :+
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Björn

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Björn
    • View Profile
« Reply #40 on: March 08, 2007, 06:27:20 pm »
heeft er iemand een Dslr a100?? :)

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #41 on: March 08, 2007, 06:29:09 pm »
Cel dacht ik :?

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #42 on: March 08, 2007, 06:29:57 pm »
M'n pa :Y
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Björn

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Björn
    • View Profile
« Reply #43 on: March 08, 2007, 06:30:17 pm »
o ok bedankt want ik heb hem ook sinds gisteen en heb een paar vragen :)

Björn

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Björn
    • View Profile
« Reply #44 on: March 08, 2007, 06:30:50 pm »
M'n pa :Y

ok dan kan ik het ook aan jou vragen misschien kan je het beeld ook op het grote scherm krijgen?? :)