February 24, 2020, 06:26:47 am

Author Topic: Welke auto rijden wij SPOTTERS zelf mee? Deel 3  (Read 19167 times)

SUITable

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Legends for Life
    • View Profile
Re: Welke auto rijden wij SPOTTERS zelf mee? Deel 3
« Reply #60 on: January 06, 2007, 10:03:36 pm »
Misschien is het een idee om de openingspost aan te passen... En de M3 van Hummer heeft hij die niet meer.

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB

Hainz

• Porsche 911 Turbo Driver
    • View Profile
« Reply #61 on: January 30, 2007, 09:24:50 am »
Sinds vorige week liggen er nieuwe 205/55/16r Continental "ContiSportContact" banden onder. Deze week worden de remschijven en blokken vervangen.

Jonas!

• Mercedes SLK55 AMG Driver
    • View Profile
« Reply #62 on: January 30, 2007, 08:50:10 pm »
vet wagentje _O_

tom da man

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #63 on: February 09, 2007, 06:28:17 pm »
Ik heb in de zomervakantie van 2005 een Saab 900 Turbo S "classic" gekocht. Het ding is de "oer"-cabrio van Saab en ik ben er best wel trots op. De latere 900 of 93 op Opelchassis vind ik maar niets, en de huidige 93 is wél mooi, maar ook rotslecht van kwaliteit (wat de leden van de Saabclub waarvan ik lid ben zelf vertellen, en over hun knuffelmerk zullen ze niet snel iets kwaads vertellen).
Dat de leek de wagen als 'oud ijzer' beschouwt kan me geen moer schelen; nieuw was-ie duurder dan de Maserati's van die tijd, en die zijn allemaal weggeroest, terwijl mijn Zweed er nog steeds staat, dus die was wel z'n geld waard. De kleurencombo is grijs/bordeaux, wat ik wel mooi vind. Het is een retrocombo die je ook vaak ziet bij bv. een Alfa 156 of een Ferrari 550 Maranello. En ook behoorlijk zeldzaam, want bij de club zie ik veel cabrio's de revue passeren, en ik heb er nog nooit een gezien die dezelfde kleuren heeft als de mijne. De kap gaat - zoals bij alle Saab cabrio's - volautomatisch open.

De Turbo S-motor zorgt voor een acceleratie 0/100 in ongeveer 8 seconden, en de topsnelheid ligt een eind boven de 200 (al zal ik dat laatste nooit uitproberen, want ik rijd in principe altijd open, al ben ik momenteel geveld door een zware verkoudheid - die overigens niets met het open rijden te maken heeft, want ik heb de laatste tijd vooral met m'n andere - gesloten - auto rondgetuft). Het verbruik loopt in die omstandigheden ook behoorlijk op, tot 15 of meer liter Super 98 RON.

Het is allemaal niet zo spectaculair naar moderne normen, maar ik ken geen enkele auto waar je met z'n vijven in kan en die zo'n goede allround is voor die prijs. Als er nu nog iemand zegt hoe ik een foto op het net moet zwieren, dan kan ik m'n "schatje" even tonen.

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #64 on: February 09, 2007, 06:29:13 pm »
:) Leuk! Foto'tje? Die kan je het beste uploaden naar www.xs.to en dan de 2e link kopiëren en hier plakken.

tom da man

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #65 on: February 09, 2007, 07:08:43 pm »
@ Jaggie

Het blijkbaar ook via de site zelf, maar dan moet ik m'n foto's wel converteren naar een lagere resolutie. "Voila!"

[attachment deleted by admin]

Bas

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #66 on: February 09, 2007, 07:09:24 pm »
Mijn oom heeft vroeger zo'n ding gehad, dan niet de cabrio versie volgens mij.

Geniale bak _O_
Great succes!

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #67 on: February 09, 2007, 07:10:28 pm »
_O_ Vet!

Stef en Mathijs

• Mercedes SLK55 AMG Driver
    • View Profile
« Reply #68 on: February 09, 2007, 07:25:09 pm »

Ik ( Stef ) Rijd meestal in deze audi A4 van mijn pa. Nog wel een snel dingetje  :P.
                                                                          Düsseldorf

Bas

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #69 on: February 09, 2007, 07:41:06 pm »
Geen auto's van je pa ofzo :N
Great succes!

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
« Reply #70 on: February 09, 2007, 07:46:13 pm »

Mijn spotmobiel :+

tom da man

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #71 on: February 09, 2007, 07:50:51 pm »
@Jaggie @Bas
Bedankt voor de positieve reacties. Overigens geldt het positieve commentaar dat ik op deze auto geef zeker niet  voor elke SAAB; ik had vroeger een 9000, en die heeft meer op een takelwagen rondgereden dan op zijn eigen wielen. Hij had wel leuke snufjes, zoals verwarmde lederen zetels, maar die gingen stuk voor stuk kapot. De wagen was dan ook samen met het Fiatconcern ontwikkeld, dus dat kon niet goed gaan. Al zijn de SAAB's op Opelbasis nauwelijks beter...

Daan Smit

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Je weet toch!
    • View Profile
« Reply #72 on: February 09, 2007, 07:55:26 pm »
Zo'n Saab Turbo is toch nog redelijk snel? :)

Jeroen-Mpower

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Echt waar! -->
    • View Profile
« Reply #73 on: February 09, 2007, 08:05:27 pm »
Leuke auto's :)

pieliej

• Bentley Continental GTC Driver
  • Paris - Rome - Berlin
    • View Profile
« Reply #74 on: February 09, 2007, 08:11:38 pm »
@Jaggie @Bas
Bedankt voor de positieve reacties. Overigens geldt het positieve commentaar dat ik op deze auto geef zeker niet  voor elke SAAB; ik had vroeger een 9000, en die heeft meer op een takelwagen rondgereden dan op zijn eigen wielen. Hij had wel leuke snufjes, zoals verwarmde lederen zetels, maar die gingen stuk voor stuk kapot. De wagen was dan ook samen met het Fiatconcern ontwikkeld, dus dat kon niet goed gaan. Al zijn de SAAB's op Opelbasis nauwelijks beter...
mijn oom heeft dacht ik een Saab 900 Turbo Red Arrow, maar 50 in NL! :P