September 23, 2020, 12:09:14 pm

Author Topic: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus  (Read 185513 times)

MartijnS

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2714
    • View Profile
    • Rallymedia.nl
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1125 on: August 08, 2012, 11:11:29 am »
Oh lekker dan  (gb)

Volgens mij heeft de tenaamstelling en de verzekerde geen verband met elkaar, maar ik kan het mis hebben.
Zolang jij niet de hoofdbestuurder bent, is het geen probleem. Maar als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt en blijkt uit een buurtonderzoek dat je hoofdbestuurder bent, dan hang je...

Ik heb bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt en wij wezen alles af waarbij de auto niet op naam van de verzekerde of partner stond.

Rob

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2255
  • all we know is, he's called the Stig.
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1126 on: August 08, 2012, 11:27:56 am »
Ik 44 in de maand, 5 schadevrije jaren, win.
43 WA+, 0 schadevrije jaren. Win.

20 euro, 1 schadevrij jaar. Win.

en

45 euro per jaar. Win.

Wat goedkoop allemaal, ik betaal 85 per maan  :(

Victor-J

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16222
  • Zwolle
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1127 on: August 08, 2012, 11:29:00 am »
Ik heb de Polo ook gewoon op ouders naam. Belachelijk verschil gewoon vindt ik. Betaal nu 9,72 per maand en als ik hem zelf zou doen ben ik 65 +- euro kwijt.

Ja, dat kan wel, maar dat wil Rene niet. Die wil de auto op z'n eigen naam en z'n moeder de verzekering..


Breng ik het nog verkeerd.. Ik bedoel dat ik de Polo op eigen naam heb en de verzekering op mijn pa's naam staat.

MartijnS

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2714
    • View Profile
    • Rallymedia.nl
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1128 on: August 08, 2012, 11:40:22 am »
Ja? :)
Ow, relaxed dat ze dat accepteren! :)

Victor-J

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16222
  • Zwolle
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1129 on: August 08, 2012, 11:51:23 am »
Ja? :)
Ow, relaxed dat ze dat accepteren! :)
Tja ik vindt het risico wel waard. Een verschil van 55 euro per maand vindt ik nog al wat. Als ik straks een jaartje of 2 ouder ben verdien ik misschien ook meer plus dat ik ouder ben en de prijs al ietsje gezakt is. Heb ik wel geen schadevrije jaren maar wel meer mogelijkheden om zoveel geld te betalen.

darkkingll

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6705
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1130 on: August 08, 2012, 11:52:34 am »
Ik 44 in de maand, 5 schadevrije jaren, win.
43 WA+, 0 schadevrije jaren. Win.

20 euro, 1 schadevrij jaar. Win.

en

45 euro per jaar. Win.

Wat goedkoop allemaal, ik betaal 85 per maand  :(
63,beetje. All Risk, 2000,- aan accessoires en zo uit mijn hoofd 3 schadevrije jaren.

Oh, @ diegene op de vorige pagina: maak eerst maar eens een goede berekening. Tenzij je zo'n belastingvrije diesel koopt ligt het omslagpunt tegenwoordig wel veel hoger als 15000km..
Ik rijd 25k per jaar, en ben het goedkoopste uit op LPG. Zelfde auto op diesel zou me per maand 100,- meer kosten in totaal. En dan rij ik niet eens in een grote/zware auto: 1048 kg ofzo..

Carbonkneus

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8942
  • OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1131 on: August 08, 2012, 11:57:39 am »
Voor m'n R33 betaalde ik 148 per maand. R34 weet ik niet meer, veel minder in ieder geval.

darkkingll

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6705
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1132 on: August 08, 2012, 12:05:40 pm »
Voor m'n R33 betaalde ik 148 per maand. R34 weet ik niet meer, veel minder in ieder geval.
Allrisk?
Valt me dan best mee eigenlijk..

Carbonkneus

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8942
  • OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1133 on: August 08, 2012, 12:08:55 pm »
Nee WA.

Richard.

  • Lamborghini Murcilago LP640 Driver
  • *****
  • Posts: 13960
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1134 on: August 08, 2012, 12:13:51 pm »
Ja? :)
Ow, relaxed dat ze dat accepteren! :)
Tja ik vindt het risico wel waard. Een verschil van 55 euro per maand vindt ik nog al wat. Als ik straks een jaartje of 2 ouder ben verdien ik misschien ook meer plus dat ik ouder ben en de prijs al ietsje gezakt is. Heb ik wel geen schadevrije jaren maar wel meer mogelijkheden om zoveel geld te betalen.

Juist, precies hoe ik er ook over denk :)

Kees

  • Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Posts: 42662
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1135 on: August 08, 2012, 12:26:37 pm »
Ik 44 in de maand, 5 schadevrije jaren, win.
43 WA+, 0 schadevrije jaren. Win.

20 euro, 1 schadevrij jaar. Win.

en

45 euro per jaar. Win.

Wat goedkoop allemaal, ik betaal 85 per maand  :(
63,beetje. All Risk, 2000,- aan accessoires en zo uit mijn hoofd 3 schadevrije jaren.

Oh, @ diegene op de vorige pagina: maak eerst maar eens een goede berekening. Tenzij je zo'n belastingvrije diesel koopt ligt het omslagpunt tegenwoordig wel veel hoger als 15000km..
Ik rijd 25k per jaar, en ben het goedkoopste uit op LPG. Zelfde auto op diesel zou me per maand 100,- meer kosten in totaal. En dan rij ik niet eens in een grote/zware auto: 1048 kg ofzo..

Wat doe ik dan fout?

Kosten bij 15.000 km per jaar, zonder rekening te houden met eventuele afschrijving en verzekering.

Benzine:
Prijs: 1.73
Verbruik: 1 op 9,5
Totale kosten verbruik: (15.000 x 1.73)/9,5 = €2.732 per jaar
Wegenbelasting: €576 per jaar
TOTAAL: €3.308

Diesel:
Prijs: 1.41
Verbruik: 1 op 13
Totale kosten verbruik: (15.000 x 1,41)/13 = €1.627 per jaar
Wegenbelasting: €1308 per jaar
TOTAAL: €2.935

Conclusie: bij 15.000 km per jaar is deze dieselauto €373 goedkoper.

Edit: zou je verzekering wel meenemen dan ben je (afhankelijk van type auto) circa 14 euro per maand meer kwijt. Dat komt op jaarbasis uit op €168. Dan nog komt de diesel voordeliger uit de bus.
« Last Edit: August 08, 2012, 12:33:41 pm by Kees »

Kees

  • Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Posts: 42662
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1136 on: August 08, 2012, 12:38:18 pm »
Lekker bezig met je Ampera :+


adriaant

  • Renault Megane RS Driver
  • ***
  • Posts: 1131
    • View Profile
    • Flickr spots
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1137 on: August 08, 2012, 12:46:28 pm »
Net Rocknrolla gekeken. Een echte aanrader voor liefhebbers van de Guy Ritchie film.

Hoe geweldig is zo een 7 serie van voor 2000 eigenlijk :O zoveel bruter dan de nieuwe 7! :D

darkkingll

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6705
    • View Profile
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1138 on: August 08, 2012, 12:57:05 pm »
Ik 44 in de maand, 5 schadevrije jaren, win.
43 WA+, 0 schadevrije jaren. Win.

20 euro, 1 schadevrij jaar. Win.

en

45 euro per jaar. Win.

Wat goedkoop allemaal, ik betaal 85 per maand  :(
63,beetje. All Risk, 2000,- aan accessoires en zo uit mijn hoofd 3 schadevrije jaren.

Oh, @ diegene op de vorige pagina: maak eerst maar eens een goede berekening. Tenzij je zo'n belastingvrije diesel koopt ligt het omslagpunt tegenwoordig wel veel hoger als 15000km..
Ik rijd 25k per jaar, en ben het goedkoopste uit op LPG. Zelfde auto op diesel zou me per maand 100,- meer kosten in totaal. En dan rij ik niet eens in een grote/zware auto: 1048 kg ofzo..

Wat doe ik dan fout?

Kosten bij 15.000 km per jaar, zonder rekening te houden met eventuele afschrijving en verzekering.

Benzine:
Prijs: 1.73
Verbruik: 1 op 9,5
Totale kosten verbruik: (15.000 x 1.73)/9,5 = 2.732 per jaar
Wegenbelasting: 576 per jaar
TOTAAL: 3.308

Diesel:
Prijs: 1.41
Verbruik: 1 op 13
Totale kosten verbruik: (15.000 x 1,41)/13 = 1.627 per jaar
Wegenbelasting: 1308 per jaar
TOTAAL: 2.935

Trouwens wel grappig, op mijn gastank kom ik verder als de benzinetank.. (volgens de boordcomputer kan ik op een volle benzinetank 450 km rijden, terwijl ik, met zuinig rijden 600km op gas kan rijden.
Conclusie: bij 15.000 km per jaar is deze dieselauto 373 goedkoper.

Edit: zou je verzekering wel meenemen dan ben je (afhankelijk van type auto) circa 14 euro per maand meer kwijt. Dat komt op jaarbasis uit op 168. Dan nog komt de diesel voordeliger uit de bus.
Heb je ook meegerekend dat de diesel-versie vaak zwaarder is en dus in een hogere gewichtsklasse valt?
Bij mijn auto(seat Ibiza) zou dit het kostenplaatje zijn, uitgaand van gelijk gewicht:(LPG is volgens de overheid 20% ofzo zwaarder...)
Wegenbelasting: 163*4=652
Gas: 20000/11*0.69=1254.55
= totaal 1906.55

Diesel:
wegenbelasting: 1028 p/j (net nagekeken, mijn Ibiza weegt 1068kg)
diesel: 20000/16*1.41 = 1762.50 (= wat ik verwacht dat mijn gemiddelde verbruik zou zijn, volgens fabrikant 1:18..)
= totaal 2790.50


Scheelt dus voor mij 800,- per jaar in het voordeel van LPG..
Goed, komt dan nog iets van 80,- bij voor 2* per jaar een volle tank benzine. (auto start op benzine, maar schakelt binnen 1 km over op gas..)
Blijkbaar al veel te lang geen benzine meer gereden.. :P  Ik weet wel dat het onderhoud voor mijn auto gelijk is aan die voor dezelfde auto die alleen op benzine rijd..
« Last Edit: August 08, 2012, 12:58:43 pm by darkkingll »

Rene

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6078
  • No keys, push to start.
    • View Profile
    • Flickr
Re: SC 1645 Aspid GT-21 Invictus
« Reply #1139 on: August 08, 2012, 12:57:39 pm »
Oke, thanks voor de reactie's jongens! Dan moet de auto ook maar niet op m'n eigen naam. :+ Had even bij de autoweek gekeken aangezien je zo het kenteken kan invullen.

Hoe kan het eigenlijk dat je voor een Fiesta Trend 60 pk meer betaald dan een Fiesta Titanium 82 pk? (Trend is goedkopere uitvoering dan de Titanium)