October 16, 2019, 12:35:21 am

Author Topic: SC 1632: Aanklacht over hoog verbruik Honda Civic  (Read 90711 times)

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Re: SC 1632: Aanklacht over hoog verbruik Honda Civic
« Reply #225 on: January 09, 2012, 03:03:32 pm »
Is iedereen hier verwend ligt het aan mij? Ik zou blij zijn als ik een Golfje, Civic of wat dan ook had... Een auto om mee te beginnen moet je geen eisen aan stellen vind ik, alles is meegenomen, maar je moet niet meteen met een 2.5 Executive of Highline, of VR6 willen beginnen...
Ik ben gewoon opgevoed met de regel dat ik moet werken voor mijn centen.
Nu komt het natuurlijk niet aan op kerst of iets in die zin, maar als ik iets speciaals wou dan moest ik dat zelf kopen.
Ik ben heel erg trots op wat ik tot nu toe allemaal bereikt heb en wat ik nu allemaal heb.
Zo'n benzineslurpende tank is misschien niet de eerste keuze nee, maar iets speciaals is wat het moet zijn.
Als ik er zelf voor heb gewerkt wil ik ervan genieten en dan maakt het me eigenlijk maar weinig uit wat iedereen er van zegt.
Ik heb wel eens een beach-bike gekocht waar ik voor werd uitgelachen, maar dat maakte mij niet uit, ik had hem zelf betaald en ik vond hem mooi.

Precies hetzelfde met auto's, iedereen rijdt een standaard burgerbak, dat is iets wat ik niet wil.
Je kan wel een Golf kopen maar dan weet je gewoon dat je word opgelicht waar je bij staat omdat het een populaire auto is.
Je kan een nieuwe auto kopen maar dan licht je jezelf gewoon op met de afschrijving.
Ik hoef niet persé een snelle, luxe of zeldzame wagen, maar iets aparts is wat ik wel wil.
Iets waar ik met trots naar kan kijken en in kan rijden, iets waar ik voor gewerkt heb en iets wat naar mijn smaak is :)

Dit is trouwens absoluut niet aanvallend bedoelt richting jullie :)

Mooie instelling!

Je hebt groot gelijk dat je voor je zuur verdiende centen ook moet kunnen genieten, ik keur je keuze voor een M535 niet af, maar ik vind het nogal gewaagt als eerste auto..

Is je budget zo'n 7000 dan? aangezien je een M535 van dat bedrag poste. dan zal ik eens gaan zoeken naar alternatieven..
Budget ligt om en nabij de 7000/8000 euro. Heb wat lager gezocht bij de M535 aangezien er wel eens meteen problemen opduiken :+
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #226 on: January 09, 2012, 03:04:13 pm »
Is iedereen hier verwend ligt het aan mij? Ik zou blij zijn als ik een Golfje, Civic of wat dan ook had... Een auto om mee te beginnen moet je geen eisen aan stellen vind ik, alles is meegenomen, maar je moet niet meteen met een 2.5 Executive of Highline, of VR6 willen beginnen...
Nu komt het natuurlijk niet aan op kerst of iets in die zin, maar als ik iets speciaals wou dan moest ik dat zelf kopen.
Ik ben heel erg trots op wat ik tot nu toe allemaal bereikt heb en wat ik nu allemaal heb.
Zo'n benzineslurpende tank is misschien niet de eerste keuze nee, maar iets speciaals is wat het moet zijn.
Als ik er zelf voor heb gewerkt wil ik ervan genieten en dan maakt het me eigenlijk maar weinig uit wat iedereen er van zegt.
Ik heb wel eens een beach-bike gekocht waar ik voor werd uitgelachen, maar dat maakte mij niet uit, ik had hem zelf betaald en ik vond hem mooi.

Precies hetzelfde met auto's, iedereen rijdt een standaard burgerbak, dat is iets wat ik niet wil.
Je kan wel een Golf kopen maar dan weet je gewoon dat je word opgelicht waar je bij staat omdat het een populaire auto is.
Je kan een nieuwe auto kopen maar dan licht je jezelf gewoon op met de afschrijving.
Ik hoef niet persé een snelle, luxe of zeldzame wagen, maar iets aparts is wat ik wel wil.
Iets waar ik met trots naar kan kijken en in kan rijden, iets waar ik voor gewerkt heb en iets wat naar mijn smaak is :)

Je weet wel hoe het zit, dat is duidelijk.
Ben op de zelfde manier opgevoed, wil ook iets aparts of afwijkends ten opzichte van de rest, ik zeg niet wat ik ga kopen, omdat ik weet wat voor gezeik ik er allemaal mee krijg. Ik weet wat ik koop, weet de voor en nadelen, en ook de kosten. Dus zodra ik het rijbewijs heb, zien jullie wel wat er komt.

Overigens herken ik veel van jouw opvoeding in de mijne. :P

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #227 on: January 09, 2012, 03:06:25 pm »
Anti-frans ben ik ook wel, tenzij het bijvoorbeeld om een Megane RS gaat. Italiaanse auto's verder geen problemen mee. Een Fiat Grande Punto is bijvoorbeeld een prima auto die fijn smoelt en goed rijdt.
Heb de 147 eigenlijk vooral gekocht omdat het niet zo'n zeepdoos is, en gewoon fijn rijdt. Beetje zoals Duitse auto's. En je rijdt geen VW Golf zoals iedereen...

Ja een Megane RS zou er hier ook wel ingaan(net als een Alpine A110, Clio V6 etc).

dat van een golf rijdt iedereen is waar, ik vind het niet erg want ik kan terugvallen op mijn unieke kadett, maar als ik zie dat mijn golf nu bijna 12 jaar oud is en hoe "modern" hij nog is en hij nieuwer oogt dan menig auto van die tijd dan ben ik vooral erg blij met een golf.

Tijdloos, betrouwbaar(op een paar kleine puntjes na) en betaalbaar. eigenlijk de belangrijkste eisen aan een auto.
Je Moeder!

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #228 on: January 09, 2012, 03:06:58 pm »
Ik vind het fijn dat ik een keer begrepen word :)
Kom maar met alternatieven hoor, geen enkel probleem.
Ik wil enkel geen auto die ik moet importeren en ook geen auto die al circuitklaar is :+

Ik ga denk ik een rondje Forza doen :)
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Gijs.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #229 on: January 09, 2012, 03:08:51 pm »
106 Rallye :D
- goedkoop
- fun
- misschien niet zo betrouwbaar :+ maar mijne heeft me nooit laten staan
- ziet er leuk uit

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #230 on: January 09, 2012, 03:10:29 pm »
- goedkoop
- fun
- ziet er leuk uit
En op je eigen naam goedkoper dan op die van je pa :+

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #231 on: January 09, 2012, 03:10:29 pm »

Ik denk dat dat ook de beste manier van opvoeden is, verwende kutkindjes die alleen kunnen praten over wat ze gekregen hebben etc(ik ben ook behoorlijk verwend, daarvoor nog bedankt pap en mam mochten jullie op miraculeuze manier de weg hebben gevonden naar dit forum) maar het feit dat je op den duur het toch allemaal zelf moet bekostigen is wel een hele mooie "beide benen op de grond" houder.

Je Moeder!

ArnoldH

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #232 on: January 09, 2012, 03:11:02 pm »

+1!

Suggestie, Mr2 (ja voorspelbaar)
Maar het is een auto waarmee je bekijks heb en in Nederland een zeldzame wagen.
Je koopt dus iets unieks.
« Last Edit: January 09, 2012, 03:13:40 pm by ArnoldH »

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #233 on: January 09, 2012, 03:12:20 pm »
Doet er iemand trouwens mee een paar rondjes ring op Forza? :+

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #234 on: January 09, 2012, 03:12:52 pm »
http://link.marktplaats.nl/487927908

beetje veel km's maar het is wel een Volvo dus blijft goed:D
Je Moeder!

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #235 on: January 09, 2012, 03:13:35 pm »

Ik denk dat dat ook de beste manier van opvoeden is, verwende kutkindjes die alleen kunnen praten over wat ze gekregen hebben etc(ik ben ook behoorlijk verwend, daarvoor nog bedankt pap en mam mochten jullie op miraculeuze manier de weg hebben gevonden naar dit forum) maar het feit dat je op den duur het toch allemaal zelf moet bekostigen is wel een hele mooie "beide benen op de grond" houder.

Ja inderdaad, je kan een kind wel alles geven, maar wie geeft hen straks wat als jij er niet meer bent? Of als het geld er niet meer is? Als je je kind alles geeft, dan ga je er op een gegeven moment zelf aan ten onder, en als straks niemand meer is om wat te geven, gaat het kind er aan ten onder omdat het nooit heeft leren sparen, of voor bepaalde dingen heeft leren werken...

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #236 on: January 09, 2012, 03:14:08 pm »
Doet er iemand trouwens mee een paar rondjes ring op Forza? :+
Ik ben al de hele tijd online, ben altijd wel in voor Forza. :P

Forza gaat niet lukken, heb op dit moment bezoek. Kom over een klein uurtje ofzo wel. :P

Gijs.

• View Profile
« Reply #237 on: January 09, 2012, 03:14:40 pm »
- goedkoop
- fun
- ziet er leuk uit
En op je eigen naam goedkoper dan op die van je pa :+
Ja :+ toch eens uit gaan zoeken of ik hem ff op me eigen naam kan gaan zetten.

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #238 on: January 09, 2012, 03:34:40 pm »

Exact mijn denkpiste en ook wat me gelukt is :)

Gijs.

• View Profile
« Reply #239 on: January 09, 2012, 03:35:06 pm »
Gigi D'Agostino - La Passion ( Official Video )