November 14, 2019, 11:43:25 pm

Author Topic: SC 1632: Aanklacht over hoog verbruik Honda Civic  (Read 91958 times)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Re: SC 1632: Aanklacht over hoog verbruik Honda Civic
« Reply #210 on: January 09, 2012, 02:45:42 pm »
Daarom ben ik gewoon op zoek naar iets wat anders is dan de zoveelste Civic, 206 of Golf.
Alfa 147! :+ Check de vorm van die boom :+

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #211 on: January 09, 2012, 02:47:38 pm »

Het is misschien inderdaad een slechte keuze, maar als ik nu een 1.4/1.6 koop dan wil ik toch weer snel wat anders.
Nu is dat misschien makkelijk gezegd maar het zal daar toch echt snel op neerkomen.
Buiten dat zijn de enigste auto's die een beetje gunstig in de verzekering vallen toch van die niet vooruit te branden gebakjes.
Daarom ben ik gewoon op zoek naar iets wat anders is dan de zoveelste Civic, 206 of Golf.

Ik snap de denkstap van Civic, 206, Golf naar M535 nog niet.. maar dat zal aan mij liggen.

er is zoveel leuks te koop dat wel een beetje zuipt maar niet direct 100% aanspraak doet op je portomonee.

@Hierboven

een Alfa?

we zitten net te zeuren dat onderhoud duur is aan een bmw, kom jij met een auto die al roestend in de folder stond.. :P
Je Moeder!

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #212 on: January 09, 2012, 02:47:53 pm »
Is iedereen hier verwend ligt het aan mij? Ik zou blij zijn als ik een Golfje, Civic of wat dan ook had... Een auto om mee te beginnen moet je geen eisen aan stellen vind ik, alles is meegenomen, maar je moet niet meteen met een 2.5 Executive of Highline, of VR6 willen beginnen...

Frank34

• Testkonijnen
  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *
  • Ik woon in een krantenwijk.
    • View Profile
« Reply #213 on: January 09, 2012, 02:49:38 pm »
Ik weet al dat ik de komende paar jaar geen auto kan kopen :+
"The car didn't spin, you spun the car, the car is made to do exactly what your inputs are telling it to do"

Fabio

• Aston Martin Vanquish S Driver
    • View Profile
« Reply #214 on: January 09, 2012, 02:50:50 pm »
Maar wil je straks ook niet op jezelf wonen? kost toch ook geld :P Als jij dan al je geld aan je auto uitgeeft blijf je voor altijd bij je moeder wonen

Ja en straks kan je vriendin niet met haar schoonmoeder opschieten en wordt de relatie verbroken, en je had net een dure ring voor haar gekocht en dat kost ook geld. dat geld had je eigenlijk opzij gelegt voor het zwembad in je tuin waar je al jaren van droomde maar je hebt je eigen huis nog niet want dat geld zit in je M535.

wat wil je er nog meer in betrekken wat geld gaat kosten?

- Kinder laten dopen
- Kinderen onderhouden
- Schoolgeld
- Thuiszorg voor wanneer je 65+ bent
- Je eigen doodskist want die zijn ook niet te betalen..

als ik jouw was ging ik vast geld opzij leggen voor de krantenadvertentie die ze plaatsen als je bent overleden...
nou jij maakt het wel weer heel mooi.

1. De komende 10jaar neem ik nog geen kinderen :)
2. is de komende 10 jaar dan nog niet van toepassing
3. Schoolgeld, gaat voor mij vˇˇr een auto.
4. Als ik 65+ ben moet ik waarschijnlijk nog een paar jaar werken dus maak ik me niet druk over
5. Dat zie ik dan wel weer.

Maar ik wil straks wel op mezelf gaan wonen, en dan ga ik niet al mijn geld aan een dure auto uitgeven met veel onderhoudskosten zodat ik straks supergoedkoop moet gaan leven. Maargoed ik ben nog " jong " dus zal daar wel anders overdenken dan

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #215 on: January 09, 2012, 02:50:58 pm »

Het is misschien inderdaad een slechte keuze, maar als ik nu een 1.4/1.6 koop dan wil ik toch weer snel wat anders.
Nu is dat misschien makkelijk gezegd maar het zal daar toch echt snel op neerkomen.
Buiten dat zijn de enigste auto's die een beetje gunstig in de verzekering vallen toch van die niet vooruit te branden gebakjes.

Ik snap de denkstap van Civic, 206, Golf naar M535 nog niet.. maar dat zal aan mij liggen.

er is zoveel leuks te koop dat wel een beetje zuipt maar niet direct 100% aanspraak doet op je portomonee.

@Hierboven

een Alfa?

we zitten net te zeuren dat onderhoud duur is aan een bmw, kom jij met een auto die al roestend in de folder stond.. :P
Haha :P
Het is echt zwart of wit hier, zonder tussenstappen ;)

Rene

• Corvette C6 Z06 Driver
  • No keys, push to start.
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #216 on: January 09, 2012, 02:51:20 pm »
Ik weet al dat ik de komende paar jaar geen auto kan kopen :+
Waarom niet? Geld er niet voor?

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #217 on: January 09, 2012, 02:52:43 pm »
Ik ben heel tevreden met mijn Golf IV hoor. prima te onderhouden dus ik klaag niet.

ik snap best dat je geen 1.4/1.6 wil in je golf aangezien die dingen echt donders traag zijn. maar ik zou niet dagelijks willen rijden in een auto die veel zuipt(mijn golf diesel doet 1 op 15/17 gemiddeld bij snelweggebruik van 120/140km/h) als hij een 6e versnelling had was dat nog zuiniger geweest. (er is iemand die met de juiste aanpassingen 1 op 33.3 heeft gehaald met zo'n golf wat ik heb

Daarom heb ik naast mijn golf een benzinesurper van een kadett. het maakt mij geen drol uit wat die auto doet, hij zal zo'n 1 op 6 doen door de dubbele carburateurs maar die ga ik tocha lleen maar gebruiken voor de fun.
Je Moeder!

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #218 on: January 09, 2012, 02:54:17 pm »
Maar wil je straks ook niet op jezelf wonen? kost toch ook geld :P Als jij dan al je geld aan je auto uitgeeft blijf je voor altijd bij je moeder wonen

Ja en straks kan je vriendin niet met haar schoonmoeder opschieten en wordt de relatie verbroken, en je had net een dure ring voor haar gekocht en dat kost ook geld. dat geld had je eigenlijk opzij gelegt voor het zwembad in je tuin waar je al jaren van droomde maar je hebt je eigen huis nog niet want dat geld zit in je M535.

wat wil je er nog meer in betrekken wat geld gaat kosten?

- Kinder laten dopen
- Kinderen onderhouden
- Schoolgeld
- Thuiszorg voor wanneer je 65+ bent
- Je eigen doodskist want die zijn ook niet te betalen..

als ik jouw was ging ik vast geld opzij leggen voor de krantenadvertentie die ze plaatsen als je bent overleden...
nou jij maakt het wel weer heel mooi.

1. De komende 10jaar neem ik nog geen kinderen :)
2. is de komende 10 jaar dan nog niet van toepassing
3. Schoolgeld, gaat voor mij vˇˇr een auto.
4. Als ik 65+ ben moet ik waarschijnlijk nog een paar jaar werken dus maak ik me niet druk over
5. Dat zie ik dan wel weer.

Maar ik wil straks wel op mezelf gaan wonen, en dan ga ik niet al mijn geld aan een dure auto uitgeven met veel onderhoudskosten zodat ik straks supergoedkoop moet gaan leven. Maargoed ik ben nog " jong " dus zal daar wel anders overdenken dan

ik was ook even supersarcastisch hoor daarboven.. het zal me een worst wezen wat iemand met zijn geld doet. ik kan niet in de portomonee kijken van iemand anders. alleen denk ik wel dat veel beginnend autorijders wat goedkoper denken dan het werkelijk is..
Je Moeder!

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #219 on: January 09, 2012, 02:55:17 pm »

@Hierboven

een Alfa?

Jup, Frans/Italiaans = No Go bij ons thuis..

mits het Ferrari / Lamborghini is, maar we zijn ook reeel bij ons thuis dat dat er nog niet in zit.. :P :D
Je Moeder!

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #220 on: January 09, 2012, 02:58:07 pm »
Is iedereen hier verwend ligt het aan mij? Ik zou blij zijn als ik een Golfje, Civic of wat dan ook had... Een auto om mee te beginnen moet je geen eisen aan stellen vind ik, alles is meegenomen, maar je moet niet meteen met een 2.5 Executive of Highline, of VR6 willen beginnen...
Ik ben gewoon opgevoed met de regel dat ik moet werken voor mijn centen.
Nu komt het natuurlijk niet aan op kerst of iets in die zin, maar als ik iets speciaals wou dan moest ik dat zelf kopen.
Ik ben heel erg trots op wat ik tot nu toe allemaal bereikt heb en wat ik nu allemaal heb.
Zo'n benzineslurpende tank is misschien niet de eerste keuze nee, maar iets speciaals is wat het moet zijn.
Als ik er zelf voor heb gewerkt wil ik ervan genieten en dan maakt het me eigenlijk maar weinig uit wat iedereen er van zegt.
Ik heb wel eens een beach-bike gekocht waar ik voor werd uitgelachen, maar dat maakte mij niet uit, ik had hem zelf betaald en ik vond hem mooi.

Precies hetzelfde met auto's, iedereen rijdt een standaard burgerbak, dat is iets wat ik niet wil.
Je kan wel een Golf kopen maar dan weet je gewoon dat je word opgelicht waar je bij staat omdat het een populaire auto is.
Je kan een nieuwe auto kopen maar dan licht je jezelf gewoon op met de afschrijving.
Ik hoef niet persÚ een snelle, luxe of zeldzame wagen, maar iets aparts is wat ik wel wil.
Iets waar ik met trots naar kan kijken en in kan rijden, iets waar ik voor gewerkt heb en iets wat naar mijn smaak is :)

Dit is trouwens absoluut niet aanvallend bedoelt richting jullie :)
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #221 on: January 09, 2012, 03:00:26 pm »
Goeiemiddag! :holland:
M'n internet werkt eindelijk in m'n nieuwe appartement! :D

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #222 on: January 09, 2012, 03:01:40 pm »

@Hierboven

een Alfa?

Jup, Frans/Italiaans = No Go bij ons thuis..

mits het Ferrari / Lamborghini is, maar we zijn ook reeel bij ons thuis dat dat er nog niet in zit.. :P :D
Anti-frans ben ik ook wel, tenzij het bijvoorbeeld om een Megane RS gaat. Italiaanse auto's verder geen problemen mee. Een Fiat Grande Punto is bijvoorbeeld een prima auto die fijn smoelt en goed rijdt.
Heb de 147 eigenlijk vooral gekocht omdat het niet zo'n zeepdoos is, en gewoon fijn rijdt. Beetje zoals Duitse auto's. En je rijdt geen VW Golf zoals iedereen...

Rene

• Corvette C6 Z06 Driver
  • No keys, push to start.
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #223 on: January 09, 2012, 03:02:04 pm »
Bart ik ben het niet altijd met je eens, maar ik geef de eerste alinea een dikke +1.

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #224 on: January 09, 2012, 03:02:25 pm »
Ik ben gewoon opgevoed met de regel dat ik moet werken voor mijn centen.
Nu komt het natuurlijk niet aan op kerst of iets in die zin, maar als ik iets speciaals wou dan moest ik dat zelf kopen.
Ik ben heel erg trots op wat ik tot nu toe allemaal bereikt heb en wat ik nu allemaal heb.
Zo'n benzineslurpende tank is misschien niet de eerste keuze nee, maar iets speciaals is wat het moet zijn.
Als ik er zelf voor heb gewerkt wil ik ervan genieten en dan maakt het me eigenlijk maar weinig uit wat iedereen er van zegt.
Ik heb wel eens een beach-bike gekocht waar ik voor werd uitgelachen, maar dat maakte mij niet uit, ik had hem zelf betaald en ik vond hem mooi.

Precies hetzelfde met auto's, iedereen rijdt een standaard burgerbak, dat is iets wat ik niet wil.
Je kan wel een Golf kopen maar dan weet je gewoon dat je word opgelicht waar je bij staat omdat het een populaire auto is.
Je kan een nieuwe auto kopen maar dan licht je jezelf gewoon op met de afschrijving.
Ik hoef niet persÚ een snelle, luxe of zeldzame wagen, maar iets aparts is wat ik wel wil.
Iets waar ik met trots naar kan kijken en in kan rijden, iets waar ik voor gewerkt heb en iets wat naar mijn smaak is :)

Dit is trouwens absoluut niet aanvallend bedoelt richting jullie :)

Mooie instelling!

Je hebt groot gelijk dat je voor je zuur verdiende centen ook moet kunnen genieten, ik keur je keuze voor een M535 niet af, maar ik vind het nogal gewaagt als eerste auto..

Is je budget zo'n 7000 dan? aangezien je een M535 van dat bedrag poste. dan zal ik eens gaan zoeken naar alternatieven..
Je Moeder!