October 15, 2019, 10:07:38 pm

Author Topic: SC 1632: Aanklacht over hoog verbruik Honda Civic  (Read 90693 times)

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
Re: SC 1632: Aanklacht over hoog verbruik Honda Civic
« Reply #195 on: January 09, 2012, 02:27:34 pm »
Ik snap dat ook niet, alhoewel ik het een gave auto vind. maar ik denk dat je er snel depresief van word met die benzine prijzen, ik maak er al een probleem van als ik met mijn broer's GTI ga rijden.

en het is ook nog eens niet goed voor mij want ik rijd constant 130 waar ik 80 mag met dat ding.. rijdt zo heerlijk.
Je Moeder!

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #196 on: January 09, 2012, 02:28:01 pm »
Maar bart, je geeft zelf aan dat er een paar punten zijn waarom je hem beter kunt laten staan, wat zijn die punten dan?

Ik snap overigens niet waarom iedereen hier wilt beginnen met een vette kar? Jullie zijn nog jong he, die vette kar kun je ook over 3 jaar kopen, of 4.... hoeft toch niet persÚ nu?
Als ze het geld er voor hebben mag iedereen er mee doen wat ze zelf willen. Ik gun iedereen wel het plezier.
Zelf heb ik gewoon een leuke, normale auto gekocht. Niet iets speciaals, maar rijdt wel vlot mee in het verkeer. Ik vind het zonde om al m'n centen stuk te slaan op de aankoop van een auto. Wil ook nog 'ns een keer een leuk huis enzo!

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #197 on: January 09, 2012, 02:28:22 pm »
Maar bart, je geeft zelf aan dat er een paar punten zijn waarom je hem beter kunt laten staan, wat zijn die punten dan?

Ik snap overigens niet waarom iedereen hier wilt beginnen met een vette kar? Jullie zijn nog jong he, die vette kar kun je ook over 3 jaar kopen, of 4.... hoeft toch niet persÚ nu?
╔Ún van die punten is al genoemd, dat is het onderhoud en de prijs daarvan.
Eigenlijk is de tweede ook al genoemd door jou, als jonge bestuurder moet je eigenlijk niet beginnen met zoiets snels en zwaars vanwege de belastingen en verzekeringen die je kwijt bent.
Maar ook vind mijzelf die auto niet waard, er zijn zo veel mensen die zo'n wagen echt als een collectors item zien, er extreem veel geld inpompen om hem terug te brengen naar concours staat, en ik denk dat ie bij zulke mensen beter af zal zijn.

Wat je zegt dat je over 3 of 4 jaar ook een vette kar kan kopen, dat begrijp ik.
Maar als je zo'n wagen al als eerste hebt en je hebt dan eigenlijk alle luxe al, dan hoef je niet snel een andere.
En ik denk dat 3 of 4 auto's naarmate van tijd toch meer kost dan 1 keer een dikkere wagen.

Ik heb nog een aantal opties openstaan, niet daarvan :)
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #198 on: January 09, 2012, 02:30:36 pm »

Als ze het geld er voor hebben mag iedereen er mee doen wat ze zelf willen. Ik gun iedereen wel het plezier.
Zelf heb ik gewoon een leuke, normale auto gekocht. Niet iets speciaals, maar rijdt wel vlot mee in het verkeer. Ik vind het zonde om al m'n centen stuk te slaan op de aankoop van een auto. Wil ook nog 'ns een keer een leuk huis enzo!
Tuurlijk, ik gun het ze van harte!
Maar ik vind het alleen enorm zonde van het geld, want het is zoals Estoque het zegt, je word depressief van de huidige benzine prijzen, en om dan ook nog eens een M535i te kopen, is niet echt bevorderlijk voor je portomonee.

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #199 on: January 09, 2012, 02:30:53 pm »
Wauw!

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #200 on: January 09, 2012, 02:31:40 pm »

Tuurlijk, ik gun het ze van harte!
Maar ik vind het alleen enorm zonde van het geld, want het is zoals Estoque het zegt, je word depressief van de huidige benzine prijzen, en om dan ook nog eens een M535i te kopen, is niet echt bevorderlijk voor je portomonee.

Eensch!
Was overigens niet als negatieve reactie op jou bedoeld, meer als aanvulling ;)

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #201 on: January 09, 2012, 02:34:01 pm »

╔Ún van die punten is al genoemd, dat is het onderhoud en de prijs daarvan.
Eigenlijk is de tweede ook al genoemd door jou, als jonge bestuurder moet je eigenlijk niet beginnen met zoiets snels en zwaars vanwege de belastingen en verzekeringen die je kwijt bent.
Maar ook vind mijzelf die auto niet waard, er zijn zo veel mensen die zo'n wagen echt als een collectors item zien, er extreem veel geld inpompen om hem terug te brengen naar concours staat, en ik denk dat ie bij zulke mensen beter af zal zijn.

Wat je zegt dat je over 3 of 4 jaar ook een vette kar kan kopen, dat begrijp ik.
Maar als je zo'n wagen al als eerste hebt en je hebt dan eigenlijk alle luxe al, dan hoef je niet snel een andere.
En ik denk dat 3 of 4 auto's naarmate van tijd toch meer kost dan 1 keer een dikkere wagen.

Ik heb nog een aantal opties openstaan, niet daarvan :)
Ik snap best dat je zo'n M535i wilt, gezien hij alles heeft wat je wil, maar is het niet beter om nu iets anders te kopen, en dan geld opzij leggen zodat je straks iets fraaiers kunt kopen dan een M535i?

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #202 on: January 09, 2012, 02:35:28 pm »
Als je er van uit gaat dat een M535 ongeveer 1 op 6 - 7 doet is dat heel zuur.

en zometeen krijg je het zelfde probleem als Carbonkneus, je gaat niet naar de ring omdat je het simpelweg teveel geld kost heen en terug.
een auto is een verlengstuk van je vrijheid. maar dat verlengstuk moet niet zoveel geld gaan kosten dat je je verlenging gaat inkorten, dan is het nut van de auto weg..

en ik denk dat je dat gaat krijgen.

auto rijden kost sowieso meer dan mensen denken, denk aan verzekering etc i.c.m beginnend bestuurder. je betaald je scheel aan geld waar je niets voor terug krijgt.
Je Moeder!

Fabio

• Aston Martin Vanquish S Driver
    • View Profile
« Reply #203 on: January 09, 2012, 02:36:05 pm »
Maar wil je straks ook niet op jezelf wonen? kost toch ook geld :P Als jij dan al je geld aan je auto uitgeeft blijf je voor altijd bij je moeder wonen

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #204 on: January 09, 2012, 02:39:52 pm »
November 2012 ben ik geen beginnend bestuurder meer, jeuy :P

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #205 on: January 09, 2012, 02:41:18 pm »
Maar wil je straks ook niet op jezelf wonen? kost toch ook geld :P Als jij dan al je geld aan je auto uitgeeft blijf je voor altijd bij je moeder wonen

Ja en straks kan je vriendin niet met haar schoonmoeder opschieten en wordt de relatie verbroken, en je had net een dure ring voor haar gekocht en dat kost ook geld. dat geld had je eigenlijk opzij gelegt voor het zwembad in je tuin waar je al jaren van droomde maar je hebt je eigen huis nog niet want dat geld zit in je M535.

wat wil je er nog meer in betrekken wat geld gaat kosten?

- Kinder laten dopen
- Kinderen onderhouden
- Schoolgeld
- Thuiszorg voor wanneer je 65+ bent
- Je eigen doodskist want die zijn ook niet te betalen..

als ik jouw was ging ik vast geld opzij leggen voor de krantenadvertentie die ze plaatsen als je bent overleden...
Je Moeder!

Jeremy

• Enjoy life.
    • View Profile
« Reply #206 on: January 09, 2012, 02:43:04 pm »
wow.

Komt best 'aggresief' over dat antwoord hahaah

Fabio

• View Profile
« Reply #207 on: January 09, 2012, 02:44:03 pm »
lol

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #208 on: January 09, 2012, 02:44:30 pm »
Daar heb ik de komende 6-8 jaar geen problemen mee hoor, heb het hier gewoon goed :)

Als je er van uit gaat dat een M535 ongeveer 1 op 6 - 7 doet is dat heel zuur.

en zometeen krijg je het zelfde probleem als Carbonkneus, je gaat niet naar de ring omdat je het simpelweg teveel geld kost heen en terug.
een auto is een verlengstuk van je vrijheid. maar dat verlengstuk moet niet zoveel geld gaan kosten dat je je verlenging gaat inkorten, dan is het nut van de auto weg..

en ik denk dat je dat gaat krijgen.

auto rijden kost sowieso meer dan mensen denken, denk aan verzekering etc i.c.m beginnend bestuurder. je betaald je scheel aan geld waar je niets voor terug krijgt.
Het is misschien inderdaad een slechte keuze, maar als ik nu een 1.4/1.6 koop dan wil ik toch weer snel wat anders.
Nu is dat misschien makkelijk gezegd maar het zal daar toch echt snel op neerkomen.
Buiten dat zijn de enigste auto's die een beetje gunstig in de verzekering vallen toch van die niet vooruit te branden gebakjes.
Daarom ben ik gewoon op zoek naar iets wat anders is dan de zoveelste Civic, 206 of Golf.
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Estoque

• Testkonijnen
  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *
  • Der Meister
    • View Profile
« Reply #209 on: January 09, 2012, 02:44:50 pm »
ik ben agressief want ik zat bij de laatste 80 (de laatste 60 kregen betaald in het Free-roll toernooi) en ik zag de flush kansen over het hoofd waardoor ik All-in ging met 3 Boeren en toen verloor ik..

:D
Je Moeder!