October 15, 2019, 09:32:02 am

Author Topic: SC 1632: Aanklacht over hoog verbruik Honda Civic  (Read 90653 times)

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
Re: SC 1632: Aanklacht over hoog verbruik Honda Civic
« Reply #120 on: January 08, 2012, 11:40:57 pm »
Smoesjes Jeremy, je lult gewoon hard uit je nek.
Golf V 1.4TSI uit 07 vind je niet voor 5-6k. :P

nieuw

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
    • View Profile
« Reply #121 on: January 08, 2012, 11:41:44 pm »
Linkjes? Kan nooit veel soeps zijn.

verkeken, (of ik ben het linkje kwijt) :+

http://www.autotrader.nl//auto/volkswagen/utrecht/44ppm/volkswagen-golf-28-v6-4motion-highline-vol-leder-dvd-navigatiei-podusbstoelverw-electr-dak/detail/?zoekopdracht=volkswagen-golf

Deze is best vet :+ Alleen me ouders vinden dat die teveel PK heeft ... :sad:

moet je een licht autotje zoeken zodat je met minder PK ook goed vooruit komt :+

Ben nu aan kijken naar:

Golf IV 1.6 FSI  110pk/155nm
Golf V  1.4 TSI  122pk/200nm (de '07 - '08 variant)

en naar de Golf IV 1.8 zonder turbo 125pk/170nm, alleen schijnt voor 2000 iets met de koppeling niet goed te zijn. Ze gebruikten bouten die de kracht niet aankonden ofzo.. (bron: wiki)

Gewoon voor een mini gaan, rijd je veel goedkoper mee.. en is nog sneller en leuker om te rijden ook nog.

Ja, maar aanschaf is duurder, onderhoud is duurder. Fun factor en snelheid daar geef ik je gelijk in. Dat zal waarschijnlijk leuker zijn met een Mini dan in een Golf.

Zo'n golf kost ook 7 a 8 k of je hebt iets met gigantisch veel km's of iets wat volledig afgeragd is of in de plomp heeft gelegen. De golf 4 heeft daarnaast veel problemen, dus veel en duur onderhoud. De Golf schrijft meer af. Voor een golf betaal je 20 euro meer wegenbelasting in de maand, dat is 240 per jaar. Als je een mini koopt schrijf je niets tot weinig af en onderhoud is niet duur. Gewoon een goede kopen en geen ragbak. Koop een One en maak hem naar je zin. Zo'n one is nog sneller dan een golf 1.6 FSi. Hij is ook nog zuiniger.. Uiteindelijk rijd je met een Golf voor veel meer geld per jaar.. En in een veel minder leuke auto.
« Last Edit: January 08, 2012, 11:43:46 pm by nieuw »

Jeremy

• Aston Martin Vanquish S Driver
  • Enjoy life.
    • View Profile
« Reply #122 on: January 08, 2012, 11:45:06 pm »

http://www.autotrader.nl//auto/volkswagen/utrecht/44ppm/volkswagen-golf-28-v6-4motion-highline-vol-leder-dvd-navigatiei-podusbstoelverw-electr-dak/detail/?zoekopdracht=volkswagen-golf

moet je een licht autotje zoeken zodat je met minder PK ook goed vooruit komt :+

Ben nu aan kijken naar:

en naar de Golf IV 1.8 zonder turbo 125pk/170nm, alleen schijnt voor 2000 iets met de koppeling niet goed te zijn. Ze gebruikten bouten die de kracht niet aankonden ofzo.. (bron: wiki)

Gewoon voor een mini gaan, rijd je veel goedkoper mee.. en is nog sneller en leuker om te rijden ook nog.

Ja, maar aanschaf is duurder, onderhoud is duurder. Fun factor en snelheid daar geef ik je gelijk in. Dat zal waarschijnlijk leuker zijn met een Mini dan in een Golf.

Zo'n golf kost ook 7 a 8 k of je hebt iets met gigantisch veel km's of iets wat volledig afgeragd is of in de plomp heeft gelegen. De golf 4 heeft daarnaast veel problemen, dus veel en duur onderhoud. De Golf schrijft meer af. Voor een golf betaal je 20 euro meer wegenbelasting in de maand, dat is 240 per jaar. Als je een mini koopt schrijf je niets af en onderhoud is niet duur. Gewoon een goede kopen en geen ragbak. Koop een One en maak hem naar je zin. Zo'n one is nog sneller dan een golf 1.6 FSi. Hij is ook nog zuiniger.. Uiteindelijk rijd je met een Golf voor veel meer geld per jaar..

5k en met minder KM dan een mini heeft.
In NL is het moeilijk om een fatsoenlijke mini op de kop te tikken voor dat geld. Nadat jij mij dat verteld had, dat je voor €200 van 90 naar 120 pk kan, heb ik me ook gelijk bedacht om een One the halen, mocht het gebeuren dat er één komt. Nadeel is het interieur. Ik wil halfleer en sportstoelen. Niet veel One's hebben dat. 80% van de Cooper's hebben het, misschien 30% van de One's.

nieuw

• View Profile
« Reply #123 on: January 08, 2012, 11:50:52 pm »
De volgende auto's kan ik tot op heden afstrepen van mijn eventuele lijst:

- BMW E34 525i (Te duur in vaste lasten)
- Mercedes-Benz W124 300TE-24 (Te duur in aanschaf)
- Mercedes-Benz 190E Cosworth (Te duur in aanschaf & geen station versie)
- Lancia Thema (Te onbetrouwbaar)
- Saab 9000 Aero (Zeldzaam, dure onderdelen, zuipt)
- Volvo 850 T5/R/T-5R (Te duur in vaste lasten)
- Range Rover Classic Vogue (Te onbetrouwbaar en dure onderdelen)

Ik kom echt niet verder dan een E36 Touring maar iets weerhoud me ervan.. :+ (Sorry, ik ben lastig..)
Zo'n oude bmw met 200.000 op de teller met een zes cilinder erin is zeker verschrikkelijk betrouwbaar en verschrikkelijk zuinig :+ Dat zijn juist de auto's die vaak afgeragd zijn..

200.000 voor een BMW 6 cilinder is echt niks he. Die blokken zijn ijzersterk en betrouwbaar. Zuinig niet, maar als je een sportieve auto wilt met een laag brandstofverbruik mag je nog wel even zoeken
Nouja ik weet het niet zozeer, al die oude barrels die naartoe gehaald worden zijn allemaal oude mercedessen, geen oude bmw's. Dat zal heus wel iets te maken hebben met betrouwbaarheid. Maar het was meer omdat hij allemaal auto's afwijst omdat ze onzuinig zijn en veel onderhoud behoeven en dan aankomen met een oude bmw 6 cilinder. Volgens mij is dat net zo goed een onzuinige auto die veel onderhoud behoeft ;)
Volgens mij zijn ook veel van die oudere bmw 6 cilinders aardig afgeragd. Volgens mij worden ze gekocht door mensen die ze kopen en dan volgas van stoplicht naar stoplicht trekken en als dan de eerste dure rekening eraan komt ze van de hand doen met veel achterstallig onderhoud. Omdat ze de auto wel konden betalen, maar even waren vergeten dat zo'n auto ook best duur is in onderhoud. Ik zou er zelf nooit aan durven beginnen. Maar het zullen ongetwijfeld gave auto's zijn om te rijden. Maar zuinig en goedkoop in onderhoud geloof ik niet zo ;)

nieuw

• View Profile
« Reply #124 on: January 08, 2012, 11:58:25 pm »

Ben nu aan kijken naar:

Zo'n golf kost ook 7 a 8 k of je hebt iets met gigantisch veel km's of iets wat volledig afgeragd is of in de plomp heeft gelegen. De golf 4 heeft daarnaast veel problemen, dus veel en duur onderhoud. De Golf schrijft meer af. Voor een golf betaal je 20 euro meer wegenbelasting in de maand, dat is 240 per jaar. Als je een mini koopt schrijf je niets af en onderhoud is niet duur. Gewoon een goede kopen en geen ragbak. Koop een One en maak hem naar je zin. Zo'n one is nog sneller dan een golf 1.6 FSi. Hij is ook nog zuiniger.. Uiteindelijk rijd je met een Golf voor veel meer geld per jaar..

5k en met minder KM dan een mini heeft.
In NL is het moeilijk om een fatsoenlijke mini op de kop te tikken voor dat geld. Nadat jij mij dat verteld had, dat je voor €200 van 90 naar 120 pk kan, heb ik me ook gelijk bedacht om een One the halen, mocht het gebeuren dat er één komt. Nadeel is het interieur. Ik wil halfleer en sportstoelen. Niet veel One's hebben dat. 80% van de Cooper's hebben het, misschien 30% van de One's.

Probleem is dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang moet willen zitten, met geen enkele auto. Als je voor 5k opzoek bent naar een jonge golf of een mini dan zit je aan de onderkant van de markt. Want eigenlijk zijn er geen auto's voor die prijs te krijgen en de auto's die dan voor die prijs aangeboden worden zijn gewoon rommelbakken waar je een hoop gezeur mee hebt. Geloof mij, ik heb het namelijk met mijn alfa gehad. Spaar liever nog wat door totdat je een mooie kan kopen met sluitende onderhoudshistorie bij een betrouwbaar adres, dan betaal je wat meer, maar je hebt geen torenhoge onderhoudstegenvallers en uiteindelijk als je een nette auto weer verkoopt krijg je er ook weer een nette prijs voor. Ik heb met mijn 147 aan den lijve ondervonden dat een mooie en jonge auto voor weinig geld kopen gewoon ruk is, uiteindelijk heb ik in 2,5, 7000 euro aan onderhoud uitgegeven en heb ik hem met 3000 euro verlies weer verkocht. In 2,5 jaar heb ik dus 10.000 euro over de balk gesmeten. Nu heb ik een duurdere auto gekocht, ik heb hem nu een jaar, enige wat ik eraan uit heb gegeven is 1 nieuwe ruitenwisser voor 15 euro. En als ik hem nu weer verkoop krijg ik ongeveer hetzelfde terug als wat ik ervoor betaald heb. Dat is toch een stuk beter dan met mijn vorige auto..
Sowieso een beetje een trend die ik hier vaak zie, met wil een zo goedkoop mogelijke snelle bak met veel opties :P Maar sommige dingen hebben gewoon zijn prijs. En dan kan je een hele goedkope auto kopen, maar achteraf blijkt het ding van ellende uit elkaar te vallen :P
« Last Edit: January 09, 2012, 12:04:36 am by nieuw »

300CE

• Klassiekermods
  • BMW M3 Driver
  • E30 325i Touring '88 - E30 318i Touring '90
    • View Profile
« Reply #125 on: January 09, 2012, 12:05:00 am »
Zuinig zijn 6 cilinders BMW's zeker (m.u.v. 320i en 323i) als je er normaal mee rijdt. Ik red op de snelweg met 120 km/h 1:15 met mijn 24 jaar oude 325i.

Betrouwbaar zijn ze ook, mits goed onderhouden en dat was vaak het probleem bij de auto's die ik had en/of heb. Ze waren gewoon slecht of niet onderhouden..
Maske auf, Knallers aus, schau nach Links, schau nach Rechts!

de_Paans

• Aston Martin Vanquish S Driver
    • View Profile
« Reply #126 on: January 09, 2012, 12:11:44 am »
Jeremy, ik snap dat je als eerste auto een leuke auto wil rijden, maar denk eraan dat je nog weinig tot geen rijervaring hebt. Dan lijkt het mij belangrijker om een goede veilige auto te kopen, die zijn er al voor 2K (denk aan een wat oudere Volvo V40 ofzo). Laat je ouders de rest van het geld voor je opzij zetten voor over een jaar of 4 en koop dan een echt leuke auto.

Paans je klinkt als een oude vent

Ernst.

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #127 on: January 09, 2012, 12:15:49 am »
Zuinig zijn 6 cilinders BMW's zeker (m.u.v. 320i en 323i) als je er normaal mee rijdt. Ik red op de snelweg met 120 km/h 1:15 met mijn 24 jaar oude 325i.

Betrouwbaar zijn ze ook, mits goed onderhouden en dat was vaak het probleem bij de auto's die ik had en/of heb. Ze waren gewoon slecht of niet onderhouden..

Ik rijdt niet normaal. Mijn verbruik is gemiddeld 1 op 6. Goed dat ik er niet dagelijks mee rijdt :P
Nordschleife - 20832 meters that separate the men from the boys

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #128 on: January 09, 2012, 12:18:01 am »
Jeremy, ik snap dat je als eerste auto een leuke auto wil rijden, maar denk eraan dat je nog weinig tot geen rijervaring hebt. Dan lijkt het mij belangrijker om een goede veilige auto te kopen, die zijn er al voor 2K (denk aan een wat oudere Volvo V40 ofzo). Laat je ouders de rest van het geld voor je opzij zetten voor over een jaar of 4 en koop dan een echt leuke auto.

Paans je klinkt als een oude vent
Paans je bent een oude vent
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

nieuw

• View Profile
« Reply #129 on: January 09, 2012, 12:23:44 am »

Zo'n bmw weegt leeg 1340kg een 328i touring uit 1996. (PR-BF-71 op rdw gechecked). Mijn Mini weegt 1015kg leeg. Bmw heeft een 6 cilinder motor, mijn Mini een 4 cilinder 1.6 motor. Ik rijd dagelijk alleen maar snelweg km's zonder te stoppen (mijn bestemming ligt naast de snelweg). Dit is op snelwegen waar 100 of 80km/h gereden mag worden. Op zijn zuinigst rijd ik dan 1 op 14 als ik gewoon gewoon constant 100 of 80 rijd. Ik kan het mij echt niet voorstellen dan een oudere bmw die ruim 300kg meer weegt en 2 cilinders meer heeft het zuiniger zou doen.. Lijkt mij een vreemd verhaal..

Frank34

• Testkonijnen
  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *
  • Ik woon in een krantenwijk.
    • View Profile
« Reply #130 on: January 09, 2012, 12:25:43 am »
Zou op zich toch kunnen? Jij hebt een 1.6 4 cylinder, die heeft misschien wat meer toeren nodig om 100-120 te rijden als de 6 cylinder?
"The car didn't spin, you spun the car, the car is made to do exactly what your inputs are telling it to do"

Bassen

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #131 on: January 09, 2012, 12:58:55 am »

Forum lid op Porscheforum wist deze twee nog "op tijd" uit het bedrijfspand te halen

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #132 on: January 09, 2012, 01:00:52 am »
Wat is er gebeurd? en staat er nog meeer dan?

Bassen

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Merica!
    • View Profile
    • RUFdatabase.com
« Reply #133 on: January 09, 2012, 01:06:57 am »
Brand uitgebroken in bedrijfsverzamelgebouw was een stoffeer bedrijf maar alle auto's zijn gered

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #134 on: January 09, 2012, 01:07:49 am »
Oh okee dan! Jammer dat er brand is uitgebroken, is altijd zo'n gedoe.