June 27, 2019, 02:48:17 pm

Author Topic: Duo BMW 1-Serie M Coupé ( Big Selection )  (Read 3804 times)

MikeCrawatPhotography

• Seat Ibiza FR Driver
  • Eat, Train, Sleep & Repeat
    • View Profile
    • MikeCrawatPhotography
Duo BMW 1-Serie M Coupé ( Big Selection )
« on: September 08, 2011, 01:36:28 pm »
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Re: Duo BMW 1-Serie M Coupé ( Big Selection )
« Reply #1 on: September 10, 2011, 09:43:32 pm »
Zoals altijd schiet je leuke platen. Dus echt negatief commentaar zou ik niet durven plaatsen. Heb wel een paar puntjes met dingen die mij opvallen. Doe er al dan niet je voordeel mee! :bier:

1)
Je schaduwen zijn aardig hoog en je hooglichten aardig laag. Dat is niet per definitie fout, want op die manier heb je een groot dynamisch bereik en je ziet veel details. In totaalplaatjes (foto) werkt dat mijns inziens niet altijd even goed door. Omdat de achtergrond veel detail heeft, valt het object (de auto) minder op. De achtergrond 'vreet' de auto als het ware op (zie bijvoorbeeld foto 4, 10, 34).

2)
Verder moet je de lichtmeting in de gaten houden. Omdat de auto's wit en zwart zijn is dat natuurlijk hartstikke lastig! De lichtmeting van je camera wordt gebaseerd op een gemiddelde hoeveelheid grijs. Lees ook even het volgende stukje:

De gemiddelde helderheid van een fotografisch onderwerp is middengrijs. 18% van het licht dat op het onderwerp valt wordt gereflecteerd naar de camera. De lichtmeter van de camera is hierop ingesteld, het middelste streepje meet een neutrale 18% grijs belichting. Over het algemeen krijg je hierdoor foto’s die redelijk wat detail laten zien in de donkere delen en ook redelijk wat detail laten zien in de lichtere delen van de foto (afhankelijk van je onderwerp en het aanwezige contrast).

Bij deze foto gaat het dus automatisch(?) goed. Zwart is mooi zwart, en wit is helder wit. Bij veel andere foto's gaat het wat mij betreft net wat minder goed. Dat hangt ook deels samen met het verhaal over de schaduwen en hooglichten hierboven. Deze foto bedoel ik dan met name. Zwart is geen zwart, maar de auto lijkt wel grijs. Zelfde geldt voor deze foto van de witte 1M. Die lijkt lichtgrijs. Conclusie: vertrouw niet op de lichtmeting van de camera, want die snapt het niet altijd.

Een heel verhaal, maar zijn gewoon net een paar dingen die me opvallen en die ik even met je wil delen. Anders post je natuurlijk je foto's niet. Ik vind je bewerking met zachte kleuren heel mooi en prettig ogen, en de meeste foto's zijn ook lekker om te kijken (uitzonderingen zoals nummer 13 daar gelaten).

:bier:
« Last Edit: September 10, 2011, 09:45:30 pm by Kees »

MikeCrawatPhotography

• Seat Ibiza FR Driver
  • Eat, Train, Sleep & Repeat
    • View Profile
    • MikeCrawatPhotography
« Reply #2 on: September 15, 2011, 02:48:33 pm »
Dank je ;)

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #3 on: September 17, 2011, 09:37:55 pm »
Mooie serie, zeker ook gaaf dat je de combinatie zwart/wit mocht schieten, verder zien de foto's er goed bewerkt uit. Wat ik wel een minpuntje vind is dat de auto('s) op een flink aantal foto's mijn inziens te ver de hoek zijn ingedrukt of dat ze erg krap zijn aan de onder- of zijkant. Dat stoort wel een beetje omdat het ook vaker terugkomt, maar verder ziet het er prima uit!