November 15, 2018, 11:59:22 am

Author Topic: Ford Fiesta 1.3i Mk4 '98  (Read 21989 times)

BirdofPrey

• BMW M3 Driver
  • Alpha NL (Xbox360)
    • View Profile
Ford Fiesta 1.3i Mk4 '98
« on: May 11, 2011, 05:04:42 pm »
Nog niet mijn auto, maar ik kan hem overkopen van mn zus en zwager.

Ford Fiesta 1.3i
1998
APK tot november 2011
240.000 km op de teller
60 pk
923 kg
4 cilinders
benzine
gemiddeld 1/14
Wegenbelasting ongeveer 25 euro per maand, verzekering voor mij op zn goedkoopst 25 euro per maand.

Mag hem voor 400 euro kopen van ze. Zij hebben hem 3-4 jaar gehad, 2 keer per jaar een beurt. Hij ziet er van binnen en buiten netjes uit.
Kan hem pas kopen als ik mn rijbewijs heb over paar maanden, ben pas net begonnen. Ik kan hem ook eerder kopen en dan kan je hem stil laten zetten ofzoiets toch?

Wat vinden jullie van dit voorstel?
« Last Edit: May 12, 2011, 06:43:23 pm by BirdofPrey »
Mijn spots: http://bit.ly/vOzTFI

het erge is dat dit de moraal van het forum tegenwoordig is.. een tijdje geleden konden hier nog normale gesprekken gevoerd worden.. maar tegenwoordig moet alles hier grappig zijn, wat het een stuk minder leuk maakt

300CE

• Klassiekermods
  • BMW M3 Driver
  • E30 325i Touring '88 - E30 318i Touring '90
    • View Profile
Re: Ford Fiesta 1.3i (1998)
« Reply #1 on: May 11, 2011, 05:09:13 pm »
Doen, meer woorden heb ik er niet voor nodig.

Ik heb mijn auto ook voor het behalen van mijn rijbewijs gekocht, van stil staan lijdt 'ie verder niet zo gek veel, zeker niet die maand of wat. En buiten dat, stiekem rijdt iedereen wel eens een rondje nog voor dat 'ie zijn rijbewijs gehaald heeft toch?  :) Zeker als je al je eigen auto klaar hebt staan.

Echt spannend is een Fiesta niet, maar het is in elk geval een net, betrouwbaar ding tegen een hele strakke prijs met lage dagelijkse kosten.
« Last Edit: May 11, 2011, 05:11:17 pm by 300CE »
Maske auf, Knallers aus, schau nach Links, schau nach Rechts!

BirdofPrey

• BMW M3 Driver
  • Alpha NL (Xbox360)
    • View Profile
« Reply #2 on: May 11, 2011, 05:13:04 pm »
Ok, tis natuurlijk een vriendenprijsje, van anderen willen ze er 750 euro voor hebben.

Enige maar, die 2 beurten per jaar kosten gemiddeld toch elk jaar 500 euro incl. reparaties etc, daardoor wel goed door de apk, maar toch aardig bedrag. En ze hebben er nog nooit grote dingen aan hoeven vervangen, mss positief, of juist negatief, want dan zit dat er mss allemaal net aan te komen na 13 jaar en 240.000 km (geen idee wat de voorgaande eigenaars eraan gedaan hebben).

Ik bedoelde met stilzetten eigenlijk dat je dan er niet mee mag rijden, maar ook geen maandelijkse kosten hebt, ik weet niet zeker of dat kan, maar dat hoorde ik iemand zeggen.

Fiesta is idd niet spannend met zn 60 pk op 923 kg, 1.3 liter motor en 4 cilinders, maar het gaat me simpel gezegd bij mn eerste auto alleen even om de kosten :P
« Last Edit: May 11, 2011, 05:17:29 pm by BirdofPrey »

het erge is dat dit de moraal van het forum tegenwoordig is.. een tijdje geleden konden hier nog normale gesprekken gevoerd worden.. maar tegenwoordig moet alles hier grappig zijn, wat het een stuk minder leuk maakt

Jorn.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #3 on: May 11, 2011, 05:30:34 pm »
Lepel je er toch een 1.6 gti blok in haha :+

BirdofPrey

• BMW M3 Driver
  • Alpha NL (Xbox360)
    • View Profile
« Reply #4 on: May 11, 2011, 05:41:06 pm »
Ja, das goedkoop wou je zeggen 8-) Maar ff serieus ;)

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #5 on: May 11, 2011, 06:02:12 pm »
240,000 is wel veel voor een benzine motor. :P
Maar verder, tja, waarom niet?

BirdofPrey

• BMW M3 Driver
  • Alpha NL (Xbox360)
    • View Profile
« Reply #6 on: May 11, 2011, 06:03:32 pm »
Voorzie je dan problemen op korte termijn?

Rody

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: May 11, 2011, 06:05:09 pm »
Voorzie je dan problemen op korte termijn?
Tja, het is en blijft Ford, ik voozie geen problemen, maar ik zou wel voor de zekerheid de distributie riem vervangen.

Erik

• BMW M3 Driver
  • Maserati!
    • View Profile
« Reply #8 on: May 11, 2011, 06:22:20 pm »
Ok, tis natuurlijk een vriendenprijsje, van anderen willen ze er 750 euro voor hebben.

Enige maar, die 2 beurten per jaar kosten gemiddeld toch elk jaar 500 euro incl. reparaties etc, daardoor wel goed door de apk, maar toch aardig bedrag. En ze hebben er nog nooit grote dingen aan hoeven vervangen, mss positief, of juist negatief, want dan zit dat er mss allemaal net aan te komen na 13 jaar en 240.000 km (geen idee wat de voorgaande eigenaars eraan gedaan hebben).

Ik bedoelde met stilzetten eigenlijk dat je dan er niet mee mag rijden, maar ook geen maandelijkse kosten hebt, ik weet niet zeker of dat kan, maar dat hoorde ik iemand zeggen.

Fiesta is idd niet spannend met zn 60 pk op 923 kg, 1.3 liter motor en 4 cilinders, maar het gaat me simpel gezegd bij mn eerste auto alleen even om de kosten :P
Ik denk dat je bedoelt dat je het kenteken wilt schorsen? Dan mag je er inderdaad niet mee rijden, maar betaal je geen wegenbelasting en verzekering. Zitten wel een aantal voorwaarden aan (je mag niet binnen een jaar weer schorsen, etc.), kost ook weer een beetje geld om hem daarna weer terug op kenteken te zetten volgensmij.
Correct me if i'm wrong  :engel:

ThomasB

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • http://www.autogespot.com//viewcars.php?spotter=hengelospotcrew
« Reply #9 on: May 11, 2011, 06:30:50 pm »
Binnen half jaar mag je hem niet meer ontschorsen. Daarna wel weer, en dan kost het een paar tientjes, zo is dat iig bij m'n corsa. De auto mag je niet op de openbare weg hebben, en eigenlijk zelfs niet in het zicht van de openbare weg. Al denk ik niet dat daar heel moeilijk over gedaan wordt.

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #10 on: May 11, 2011, 07:17:28 pm »
Gewoon doen en oprijden
voor die paar honderd euro lekker belangrijk
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)

Sturrus

• Bentley Continental GTC Driver
    • View Profile
« Reply #11 on: May 11, 2011, 07:22:59 pm »
Ik zeg doen. Als eerste auto is het over het algemeen niet verstandig om gelijk een racemonster te kopen en dit is ook lekker goedkoop.

Punten van aandacht zijn de distributieriem (zoals Rody al zei). Even nagaan of deze net vervangen is, anders laten vervangen. Wat kilometers betreft kan hij in de 'gevarenzone' zitten.
Ook heb je (volgens mij) met die auto's dat ze nog wel eens willen roesten bij de dorpels. Is goed te lassen, maar wel even op letten :)

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #12 on: May 11, 2011, 07:25:43 pm »
Check ook even op roest in je wielkuipen/kofferbak.
Weet niet waar deze auto last heeft van roest en of deze is gegalvaniseerd is in de fabriek.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

BirdofPrey

• BMW M3 Driver
  • Alpha NL (Xbox360)
    • View Profile
« Reply #13 on: May 11, 2011, 07:49:14 pm »
Ok, bedankt voor alle tips.

Ik heb het even gevraagd en de multiriem is in september 2009 vervangen, maar dat is wat anders dan de distributieriem lijkt me?

Het schorsen of stilzetten is best wel een gedoe. Het kost 72 euro en is voor een jaar, je mag hem dan wel weer voortijd ontschorsen, maar als de apk binnen de periode valt moet je een ontheffing voor een dag halen bij de gemeente omdat je er anders niet mee op de openbare weg mag en als je schorsing uiteindelijk korter dan 3 maanden is moet je toch gewoon wegenbelasting betalen: http://www.anwb.nl/rechtshulp,/in-het-verkeer/de-weg-op/Schorsen-van-het-kenteken.html
« Last Edit: May 11, 2011, 07:59:29 pm by BirdofPrey »

BirdofPrey

• BMW M3 Driver
  • Alpha NL (Xbox360)
    • View Profile
« Reply #14 on: May 12, 2011, 03:57:02 pm »
Ik vind dit trouwens wel een vette front bumper:

Maar dan moet je er denk ik ook een rear bumper and sideskirts voor kopen? Anders lijkt het me geen gezicht, maar die vind ik vaak zo overdone en kost me bij elkaar ook meer dan de hele auto, haha, dus dat ga ik niet doen. Mss kan ik ergens wel leuke velgen of wieldoppen op de kop tikken ;)