December 07, 2019, 02:07:08 am

Author Topic: Die Grüne Hölle - The Ring part XII  (Read 98228 times)

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part XII
« Reply #540 on: July 21, 2010, 04:53:34 pm »
ja, ik dacht dat dat mocht :P
hebben ze je er hardhandig uit gewerkt :P

Gijs.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #541 on: July 21, 2010, 05:57:18 pm »
Dat ben ik :Y
Top daar! Je kan er heerlijk eten, er staat een tap binnen :+
Nee toen ik er was was het er heel koud snachts, dat is nu ook geen probleem..
Het kost weinig.. weet niet wat je nog meer wil weten.
Ik ga er komende weken ook zeker nog een nachtje doorbrengen, kan alleen maar positief zijn :)
Tap ^O^. Wij zitten er met een tent van 27 juli t/m 1 augustus!

Wat wel nog even handig is om te weten: kun je je stekker gewoon inpluggen daar? Als je een stroomaansluiting bij je tent hebt? Ik weet dat dat tegen betaling is, maar passen de stekkers ook?

karsten

• Frontpage-crew
  • Porsche Carrera GT Driver
    • View Profile
« Reply #542 on: July 21, 2010, 06:27:33 pm »
Ik ga er komende weken ook zeker nog een nachtje doorbrengen, kan alleen maar positief zijn :)

Wat wel nog even handig is om te weten: kun je je stekker gewoon inpluggen daar? Als je een stroomaansluiting bij je tent hebt? Ik weet dat dat tegen betaling is, maar passen de stekkers ook?
Ah dat is goed dat je het nog even zegt. Er zit op max 15 (?) meter een kast met daarin uhm campingstekkers. Achter de balie kan je eventueel een omvormer lenen en er dan gewoon een verlengsnoer naar je tent aan toe hangen :)

Gijs.

• View Profile
« Reply #543 on: July 21, 2010, 07:25:01 pm »

Ah dat is goed dat je het nog even zegt. Er zit op max 15 (?) meter een kast met daarin uhm campingstekkers. Achter de balie kan je eventueel een omvormer lenen en er dan gewoon een verlengsnoer naar je tent aan toe hangen :)
Ok top, merci!

Frank34

• Testkonijnen
  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *
  • Ik woon in een krantenwijk.
    • View Profile
« Reply #544 on: July 21, 2010, 10:49:17 pm »
Volgende week woensdag en donderdag aanwezig :)
Zou ik ook wel graag heen willen gaan. Weet jij of je de ring op komt dan?
"The car didn't spin, you spun the car, the car is made to do exactly what your inputs are telling it to do"

JeePeeBee

• Seat Ibiza FR Driver
  • BMW 535d F11 M-Pack
    • View Profile
« Reply #545 on: July 22, 2010, 09:04:44 am »
Deze jongen heeft afgelopen dinsdag zijn laatste moto ingehaald... In de laatste ronde, rond 19u15, reed hij zijn wagen de vangrails in. Klostertal dacht ik. Spijtige zaak altijd want volgens mij was de Porsche total-loss.

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #546 on: July 22, 2010, 09:08:54 am »
Zijn al heel wat porsches afgeschreven op de ring.. De auto's afschrijven is nog niet zo'n probleem, genoeg anderen. Maar dat er soms personen het leven laten is veel erger.

Helaas denken velen met een berg geld dat ze ook kunnen sturen als menig coureur.

Richard.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #547 on: July 22, 2010, 10:35:36 am »
Dan ben je duidelijk nog niet op de ring geweest, die GT3's hebben echt wel controle en kunnen een potje sturen. Maar soms maak je een fout, dat kan de beste overkomen.

JeePeeBee

• Seat Ibiza FR Driver
  • BMW 535d F11 M-Pack
    • View Profile
« Reply #548 on: July 22, 2010, 11:14:38 am »
Dan ben je duidelijk nog niet op de ring geweest, die GT3's hebben echt wel controle en kunnen een potje sturen. Maar soms maak je een fout, dat kan de beste overkomen.

Is ook zo, Richard. Die GT3's hebben meestal zeer ervaren rijders aan het stuur, maar een foutje is snel gebeurd en dan hoeft het jouw fout nog niet te zijn. Gelukkig had deze jongen, afgaand op wat ik zag, geen letsels.

Richard.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #549 on: July 22, 2010, 11:29:20 am »
En daar gaat het om :Y .

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #550 on: July 22, 2010, 11:36:17 am »
Ik ben wel eens op de ring geweest en wat ik zeg is ook gewoon waar. Ik zeg niet dat iedereen zo is ;) Maar er zijn er zat af gegaan omdat ze denken wel te kunnen rijden met zo'n bolide.

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
  • "Wer zu schnell rein will, kommt zu langsam raus"
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #551 on: July 22, 2010, 11:59:28 am »
Klopt Anthony. Ik heb de mazzel redelijke GT3 ervaring te hebben zowel gewone als RS, maar iedere keer weer als iok instap onthou ik wel heel goed waar ik mee op pad ben. Heb nog nooit op de Ring gereden, maar wel veel op Zandvoort. Dan merk je al wat de GT3 voor wapen is. De Ring is veel oneffener en geeft de auto nog veel meer onbalans mee. Ik heb daarom echt diep respect voor veel van de rijders aldaar, het gaat soms namelijk echt debiel hard en ik weet hoe moeilijk dat kan zijn met een GT3. Maar wat ik me niet kan voorstellen is dat iedereen diezelfde skills heeft en daarom weet ik ook zeker dat veel GT3's in verkeerde handen over de Ring worden gejaagd. Het gaat natuurlijk al heel snel heel hard met een GT3, zeker de nieuwere modellen, maar op de grens is een GT3 echt heel listig en voor veel mensen dan niet te handelen. Daar gaat het dan ook vaak mis.

AnthonyR

• Testkonijnen
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #552 on: July 22, 2010, 12:00:43 pm »
En het lijkt natuurlijk erg gecontroleerd als het snoeihard langs komt :)

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
  • "Wer zu schnell rein will, kommt zu langsam raus"
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #553 on: July 22, 2010, 12:10:08 pm »
Ja, dat is wat ik bedoel aan te geven. Een GT3 heeft natuurlijk een wegligging als een huis en daarom kan je er al zo'n rotklap harder mee dan 99% van alle auto's. Het lijkt dan al heel snel ook heel hard te gaan. Maar net dat laatste stukje wat mensen dan opzoeken, daar gaat het mis.
Ik merkte dat de laatste keer zelf ook op CPZ. Lege tank (heeft veel invloed op GT3), warme banden en maar net wat meer willen pushen. Je gaat dan gewoon op een bepaalde grens rijden en hebt dan net wat meer momenten van onbalans. Paar keer vaker dat je kleine beetje moet tegensturen etc. Je kan dan beter even zeggen, even rust en straks maar weer (helaas was voor mij toen de tijd op, dus wachten op volgende trackday :P).

JeePeeBee

• Seat Ibiza FR Driver
  • BMW 535d F11 M-Pack
    • View Profile
« Reply #554 on: July 22, 2010, 01:24:11 pm »
Ja, dat is wat ik bedoel aan te geven. Een GT3 heeft natuurlijk een ....

Heren, uiteraard hebben jullie gelijk en zijn er steeds mensen die denken Schumacher te zijn, maar dit is totaal onafhankelijk van merk en hoe je het draait of keert, we verleggen allemaal onze grenzen, keer op keer en op de Ring is dat niet anders. Alleen, wanneer je als een gek aan de eerste of tweede keer Ring begint, haal je de eerste bocht niet en zeker niet een hele ronde. Wat de man van dinsdag is overkomen, weet ik niet, maar agressief was hij zeker niet.

Ik rij zeer regelmatig op de Ring en ben vorige week voor de eerste keer in het gras gegaan (zonder enige schade, gelukkig). Hoe ? door een gekke Brit in een WRX die vond dat ik niet snel genoeg door de bocht ging en me dan maar van de weg duwde. Twee ronden later zat hij in het gras met minder geluk als ik had. Pijnlijk.

Ik wil maar zeggen, de discussie mag niet over de GT2's of  GT3's gaan, ook al rijden ze veel sneller dan de rest, maar over een houding en zelfkennis van alle piloten en ... fouten maken we allemaal al hebben we meestal wel geluk  ;)