October 27, 2020, 01:37:19 am

Author Topic: Fiat 500 (Abarth)  (Read 9744 times)

Carbonkneus

• Lamborghini Gallardo Driver
  • OnlineF1kijken.nl
    • View Profile
Re: Fiat 500 (Abarth)
« Reply #45 on: July 15, 2010, 11:03:13 pm »
Zet maar bij de taxi's ;) Veel plezier met de boete.

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
  • "Wer zu schnell rein will, kommt zu langsam raus"
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #46 on: July 16, 2010, 09:45:00 am »
Welkom hier Toby. Erg gave 500 heb je!
Mooi die aanpassingen aan de auto's tegenwoordig. Ik heb vorig jaar een keer een jongen op de Nordschleife gezien die z'n auto helemaal had aan laten passen omdat hij zelf in een rolstoel zit, reed dus met alle hendels aan het stuur, handgas, rem en koppeling (geen automaat). Ik vind het mooi om te zien dat er oplossingen zijn voor ieder probleem en gelukkig ook voor iedere auto.

Wat me opvalt is dat je een andere stoel hebt, is het voor jou niet mogelijk in de originele stoel plaats te nemen? I.v.m. te lange rugleuning of zitting ofzo? En is dan je stoel zelf op maat gemaakt, door ASS ofzo?

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #47 on: July 22, 2010, 03:18:56 pm »
En als jij nou een keer dronken bent? Kan dan iemand anders nog rijden? :D

( Bij wijze van he.. ben benieuwd gewoon of dat mogelijk is )

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #48 on: July 22, 2010, 04:01:40 pm »

Staat ergens in dit topic :+
Hij kan de stoel helemaal verstellen, zodat er ook monteurs in kunnen rijden ;)

Toby van Laar

• Fiat Panda Driver
  • Size doesn't matter
    • View Profile
« Reply #49 on: August 06, 2010, 07:32:30 pm »
Welkom hier Toby. Erg gave 500 heb je!
Mooi die aanpassingen aan de auto's tegenwoordig. Ik heb vorig jaar een keer een jongen op de Nordschleife gezien die z'n auto helemaal had aan laten passen omdat hij zelf in een rolstoel zit, reed dus met alle hendels aan het stuur, handgas, rem en koppeling (geen automaat). Ik vind het mooi om te zien dat er oplossingen zijn voor ieder probleem en gelukkig ook voor iedere auto.

Wat me opvalt is dat je een andere stoel hebt, is het voor jou niet mogelijk in de originele stoel plaats te nemen? I.v.m. te lange rugleuning of zitting ofzo? En is dan je stoel zelf op maat gemaakt, door ASS ofzo?
Ik heb idd een kleinere stoel..
Waarom? Omdat mijn bovenbenen maar 15cm lang zijn en mijn onderbenen nog eens ca. 35cm..
Een gewone stoel is een stuk dieper, dus als ik nou met mijn voeten bij wijze aan de grond moet komen zal ik toch mijn knien moeten buigen, dus moet mijn stoel ook een stuk korter zijn.
De rugleuning had niet veel uitgemaakt denk ik als die te lang was, maar als je dan bezig bent met een geschikte stoel te vinden en op maat te maken, maak je die natuurlijk ook meteen op maat, dat rijdt het prettigst..
Ik heb, zoals ze dat netjes noemen, een kabouterstoel. Het voordeel hiervan is dat je ook een verlengstuk aan de voorkant van je zit kunt inschuiven zodat het zitoppervlak voor een volwassen persoon weer normaal is..

Om dan even in een keer terug te komen op jouw verhaal.

Ja, het MOET ten alle tijden mogelijk zijn dat een ander persoon je auto kan besturen.
Stel je krijgt een ongeluk, en wordt afgevoerd naar het ziekenhuis.. Ze moeten toch je auto op een sleepwagen kunnen krijgen.
Stel je komt 6 weken in de gips te zitten met je been en je hebt maar 1 auto thuis, dan moet deze ook bestuurbaar zijn voor andere personen.

Zelfs als de auto's voor rolstoelgebruikers is aangepast.
Hoe lang dat moet duren om je auto weer gebruiksklaar te maken voor een normaal persoon staat volgens mij nergens omschreven.
Dus bij rolstoelgebruikers kan het gerust zijn dat je eerst 15 min. bent aan't sleutelen om weer een normale stoel in de auto te plaatsen.

Bij mijn auto echter is het heel erg gemakkelijk.
Je zet de stoel naar achter, de stoel omlaag.
Je duwt het verlengstuk aan de voorkant van de stoel erin, zodat je weer een normaal zitoppervlak hebt.
Doormiddel van splitpennen uit een stang te trekken kun je zo de 2 pedaaltjes die voor mij zijn gemaakt eruit halen en voila, klaar is kees.
Want ik heb een parallel dubbel pedaalsysteem erin. Mijn pedaaltjes zitten direct gekoppeld aan de pedalen die er origineel in zaten, en niet ergens anders aan gekoppeld.
Zo kun je weer gebruik maken van de echt pedalen die in de Fiat zitten.
« Last Edit: August 06, 2010, 07:35:48 pm by Toby van Laar »

Kevin

• Koenigsegg CCX Driver
  • youtube.com/kgrootnl
    • View Profile
    • Kgroot.nl Automotive Photography
« Reply #50 on: August 06, 2010, 07:35:30 pm »
Techniek staat voor niets tegenwoordig _O_
Wat is het toch geweldig dat deze aanpassingen tegenwoordig gemaakt kunnen worden :)

Gerjon

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #51 on: August 09, 2010, 11:11:57 pm »
top wagen man! prachtig verhaal ook, hoe het mogelijk is om zo'n auto aan te passen! ^O^

Mr.Keitaroyoshida

• Porsche 911 Turbo Driver
  • Lexus, Pursuit of Perfection.
    • View Profile
« Reply #52 on: August 10, 2010, 12:52:45 pm »
Stoer wagentje!!!!!en die techniek die ze gebruiken zodat kleinere mensen erin kunnen rijden is fantastisch....om zoiets als autobedrijf te regelen is ook lastig en een uitdaging...maar echter wel leuk.

Kijk je ook de little people, de amerikaanse serie over kleinere mensen?

sirbond

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #53 on: March 05, 2011, 11:13:12 pm »
Leuke uitleg over de werking van alles, ik vroeg me dit ook altijd al af! buiten dat natuurlijk een prachtige 500 ^O^