November 13, 2019, 05:06:39 pm

Author Topic: Top of Flop?  (Read 178573 times)

carspotter13

• Peugeot 206 Driver
  • *
    • View Profile
Re: Top of Flop?
« Reply #750 on: July 14, 2010, 04:48:36 pm »
Dikke top !  ^O^ ^O^

N.Beekers

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #751 on: July 14, 2010, 06:21:29 pm »
Thijs: Zo'n foto is niet echt mijn ding, maar het is op deze manier wel mooi uitgevoerd :) Dus toch maar iets richting de top, maar niet helemaal. ;)

Victor-J

• Bugatti EB110 Driver
  • Zwolle
    • View Profile
« Reply #752 on: July 14, 2010, 07:52:20 pm »
De compositie van deze foto vind ik best tof, maar ergens klopt deze foto helemaal niet :N Kleur, scherpte, ik weet het niet helemaal. Wat jullie?

PJH

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #753 on: July 14, 2010, 08:09:20 pm »
De compositie van deze foto vind ik best tof, maar ergens klopt deze foto helemaal niet :N Kleur, scherpte, ik weet het niet helemaal. Wat jullie?

ik vind de achtergrond maar niks. Een elise heeft zeer zuivere lijnen, die vraagt eerder om een cleane achtergrond zonder al teveel prutserij. Bovendien zit er zeer veel schaduw en zeer veel wit in dezelfde achtergrond waardoor deze een beetje onrustig lijkt.

nog een tip die ik je kan geven, is dat de wagen geen ruimte heeft om in te rijden. Dat klinkt mss raar gezien hij stil staat maar toch :p

top of flop?

The 5% man

Polygoon

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Mercedes G-class !!
    • View Profile
« Reply #754 on: July 14, 2010, 08:17:30 pm »
Top al zou ik het rechtse gedeelte weg croppen of shoppen ;)

PJH

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #755 on: July 14, 2010, 08:23:49 pm »
als ik hem crop wordt het zo krap voor de wagen en shoppen....iemand die goesting heeft om het te proberen? omdat het licht zo wegvalt is het echt niet eenvoudig te doen :(
The 5% man

Thijs.

• Bugatti EB110 Driver
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
« Reply #756 on: July 14, 2010, 08:43:38 pm »
Het is jammer dat de foto bewogen is.

...The oldest trick in the book...

PJH

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #757 on: July 14, 2010, 08:46:42 pm »
damn...vet gedaan!
The 5% man

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #758 on: July 15, 2010, 05:34:58 pm »
flop...al komt dat eigenlijk voornamelijk door de auto. Recht van voren vind ik de SLR één van de aller, allerlelijkste auto's ooit gemaakt. Wat een gedrocht...

Maar anyway, als je de achtergrond spiegeld zou ik em juist andersom doen:

[attachment deleted by admin]
« Last Edit: July 15, 2010, 05:38:08 pm by Davidio »

N.Beekers

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #759 on: July 15, 2010, 07:05:19 pm »
flop...al komt dat eigenlijk voornamelijk door de auto. Recht van voren vind ik de SLR één van de aller, allerlelijkste auto's ooit gemaakt. Wat een gedrocht...

Zo is het inderdaad een mooiere foto! ^O^

PJH

• Seat Ibiza FR Driver
    • View Profile
« Reply #760 on: July 15, 2010, 07:21:17 pm »

ergens kan ik er in komen dat je dat mooier vindt, maar omdat er dan echt zoveel gelijkenissen in zitten valt het voor mij iets teveel op dat er aan geshopt is.

Ik heb het zelf ook eens geprobeert met een gespiegelde achtergrond, dit is wat ik er van gebakken heb:

zoals je ziet heb ik de opvallende voeg links die zo uitsteekt tov de rest aan de andere kant wel proberen wegwerken. Zo lijkt het realistischer omdat er minder patroon vorming is

vind ik :D

anyway, zaterdag doe ik deze foto opnieuw (maar dan met volledige photoshoot) en dan zal ik het ook eens proberen met de Ford GT, deze is zwart met witte strepen dus dat lijkt me leuk om contrast te creëeren. Alleen hopen dat de GT de muur laat staan ^^
The 5% man

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #761 on: July 15, 2010, 07:51:25 pm »
ergens kan ik er in komen dat je dat mooier vindt, maar omdat er dan echt zoveel gelijkenissen in zitten valt het voor mij iets teveel op dat er aan geshopt is.
Ik vind het bij de kale muur juist veel meer opvallen dat het gespiegeld is. Het is moeilijk te zeggen waar dat precies aan ligt, maar bij de kale muur voelt het vreemd en onnatuurlijk terwijl ik dat bij de andere totaal niet heb.
Tuurlijk kun je het bij die van mij ook zien, maar het was ook maar een snel voorbeeldje. Ik heb er helemaal niets mee gedaan behalve de achtergrond snel gespiegeld, met nog 5 minuten werk valt het totaal niet meer op dat het gespiegeld is en met nog 10 minuten extra komt er nooit iemand achter behalve als ik het erbij zeg :+
Ik vind het geen mooie foto met de kale muur gespiegeld, zelfs "moeilijk" om naar te kijken...het wordt 1 groot saai vlak en ondanks dat zo'n kale lichte muur normaal een groot contrast vormt met een auto vind ik de lichtgrijze SLR hierbij juist daartegen wegvallen en wordt het allemaal zeer "grijs". En ik vind de muur simpelweg niet bij de auto passen. Bij zo'n auto hoort luxe, kwaliteit en moderniteit...dat is toch wel zo'n beetje het laatste dat deze muur uitstraalt. Met dat zwart/metalen ding gespiegeld komt het toch allemaal net een beetje moderner over, en door het contrast zo langs de zijkanten springt de auto veel beter uit de foto imo :)

Just my €0,02 :Y
« Last Edit: July 15, 2010, 07:53:30 pm by Davidio »

AnshoB

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #762 on: July 15, 2010, 08:18:21 pm »
Ruis stoort niet echt in die foto hoor. :N

Die foto van het M logo is an sich wel goed. Jammer dat het roostertje er dan nét niet helemaal op staat.

Ik denk doe eens gek en maak wat anders.. Weet niet of et wat is, ben er zelf nog niet helemaal over uit...

http://farm5.static.flickr.com/4135/4791468135_9d75557ce2_b.jpg

Ik vind het juist een typische Thijs foto! In positieve zin uiteraard.
Al mag je wel iets minder verscherpen wat mij betreft :)

Richard.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #763 on: July 16, 2010, 12:07:59 am »
Dat vind ik reuze meevallen.

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie