October 20, 2020, 07:59:31 pm

Author Topic: Algemene vragen 6  (Read 71333 times)

koelebobes

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
Re: Algemene vragen 6
« Reply #375 on: March 30, 2012, 12:26:02 pm »
Ik heb een shotgun mic nodig voor mijn Cannon 550D & GoPro HD2

Ten eerste heeft de tijd stil gestaan ofzo ? de Sennheiser MKE400 is al uit sinds 2008 ?
Zijn er andere alternatieven voor dan een shotgun mic die op beide apparaten te gebruiken zijn ?
Welke raden jullie aan en gebruiken jullie ?

Als je de mic hebt aangesloten op je Camera. Komt de audio file dan apart op de SD kaart te staan. Of gaat de camera echt alleen maar deze mic gebruiken.

De mic moet op de Gopro worden aangesloten op de 3.5 aansluiting. Maar als je bij de DSLR de microfoon aansluit dan hoef je niet de 3,5 aansluiting te gebruiken toch ?

Misschien een beetje slecht geformuleerd maar dit komt omdat ik een beetje haast had ;P
J-Mo Fotografie
FB: http://tinyurl.com/kbsodvp

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #376 on: July 28, 2012, 11:31:09 pm »
Als ik door mijn zoeker kijk, dan zie ik een haartje. Deze zit, als je de lens er af haalt, op dat spiegeltje. Hoe krijg ik dat er af?  :)

Egzon.

• Testkonijnen
  • Aston Martin Vanquish S Driver
  • *
  • (°o\_!_/o°)
    • View Profile
    • Flickr.com
« Reply #377 on: July 28, 2012, 11:40:17 pm »
Ik zou niet zelf gaan kloten. Heb dat met mijn 450d gedaan en het werd alleen maar erger :')  (heb het zelf wel daarna gefixt en alle stofjes eraf kunnen halen. Je ziet het btw niet op de fotos terug)

Nielsdj

• Jaguar XK
    • View Profile
    • foto's
« Reply #378 on: July 29, 2012, 12:05:22 am »
Voorzichtig blazen misschien? Of met de opening naar beneden houden en zachtjes schudden. Pincet gebruiken zonder iets te raken. Wees creatief :+
Of is ie heel erg klein?

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #379 on: July 29, 2012, 12:11:10 am »
Voorzichtig blazen misschien? Of met de opening naar beneden houden en zachtjes schudden. Pincet gebruiken zonder iets te raken. Wees creatief :+
Of is ie heel erg klein?
Oogwimper groote :+
Maar dan ga ik het morgen zelf wel eens proberen, mocht dat niet lukken, dan laat ik hem lekker zitten. :P Weet iemand ook toevallig hoe duur dat is om te laten maken?

DutchKingKong

• Seat Ibiza FR Driver
  • Dodge SRT-4 CE
    • View Profile
    • srt-forums
« Reply #380 on: July 30, 2012, 11:09:07 am »
Of is ie heel erg klein?
Maar dan ga ik het morgen zelf wel eens proberen, mocht dat niet lukken, dan laat ik hem lekker zitten. :P Weet iemand ook toevallig hoe duur dat is om te laten maken?

je hebt bij camera.nl regelmatig canon en nikon check en clean dagen. dan doen ze het gratis voor je (objectieven ook) gewoon effe hun site in de gaten houden.
Maar kan me voorstellen dat het voor een beetje foto zaak ook een koud kunstje is om effe tussendoor te doen. Gewoon effe vragen!

J_B

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Fucking breed
    • View Profile
« Reply #381 on: July 30, 2012, 11:27:07 pm »
Of is ie heel erg klein?

je hebt bij camera.nl regelmatig canon en nikon check en clean dagen. dan doen ze het gratis voor je (objectieven ook) gewoon effe hun site in de gaten houden.
Maar kan me voorstellen dat het voor een beetje foto zaak ook een koud kunstje is om effe tussendoor te doen. Gewoon effe vragen!
Danku, dan ga ik binnenkort eens langs. :)

Schudden lukte niet, en Egzon heeft mij bang gemaakt om andere dingen te proberen. :+

Chahine

• View Profile
« Reply #382 on: July 31, 2012, 06:36:53 pm »
Of is ie heel erg klein?
Even offtopic maareuh ik heb nog een grasspriet en een mier in me zoeker gevonden, gewoon mn camera verkocht _O-

Jurick

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #383 on: August 09, 2012, 01:52:21 am »
Wattenstaafje geprobeerd?

Thomax

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Nikon D7000
    • View Profile
    • www.thomasvervuurt.nl
« Reply #384 on: September 15, 2012, 01:10:54 pm »
Als ik foto's maak met mijn externe flitser op een feest haalt het alle sfeer weg, je ziet niets meer van de andere sfeer verlichting. Wat kan ik hieraan  doen?

AnshoB

• View Profile
    • Ansho.nl
« Reply #385 on: September 15, 2012, 03:07:51 pm »
Je instellingen zetten hoe je zou fotograferen zonder flitser, en dan met de externe flitser bv via het plafond indirect en licht (dus op lage power) inflitsen. Dan blijf je de hele sfeer houden echter alleen belicht je je onderwerp iets beter :)
Probeer ook te spelen met je sluiterstijd en flits. Je kan prima op 1/10 fotograferen want je flits bevriest je onderwerp.

Externe flitsers zijn erg moeilijk. Probeer veel te spelen en creatief te zijn :Y
Kijk ook wat handiger voor je werkt, TTL met of zonder flitscompensatie of op Manual enzovoorts.
Na jaren lang gebruik zit ik vaak ook nog te tobben.

darkkingll

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #386 on: September 17, 2012, 10:05:10 am »
Je instellingen zetten hoe je zou fotograferen zonder flitser, en dan met de externe flitser bv via het plafond indirect en licht (dus op lage power) inflitsen. Dan blijf je de hele sfeer houden echter alleen belicht je je onderwerp iets beter :)
Probeer ook te spelen met je sluiterstijd en flits. Je kan prima op 1/10 fotograferen want je flits bevriest je onderwerp.

Externe flitsers zijn erg moeilijk. Probeer veel te spelen en creatief te zijn :Y
Kijk ook wat handiger voor je werkt, TTL met of zonder flitscompensatie of op Manual enzovoorts.
Na jaren lang gebruik zit ik vaak ook nog te tobben.
Inderdaad, een Diffuser wil ook wel helpen trouwens(die spreid het licht meer)

Thomax

• Nikon D7000
    • View Profile
    • www.thomasvervuurt.nl
« Reply #387 on: September 17, 2012, 10:47:18 am »
Maar dat met dat bevriezen snap ik niet? Met een kortere sluitertijd en een kleine beweging is de foto al bewogen toch?
(over dat bevriezen spraken ze trouwens ook op een ander forum)

MartijnS

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Rallymedia.nl
« Reply #388 on: September 17, 2012, 10:58:58 am »
Als je inflitst blijft de persoon scherp, en de omgeving beweegt gewoon.

Zoiets krijg je dan  :+ http://farm4.static.flickr.com/3139/2677721701_9a8bf1fac8.jpg

Thomax

• Nikon D7000
    • View Profile
    • www.thomasvervuurt.nl
« Reply #389 on: September 17, 2012, 11:30:42 am »
Maar het is de bedoeling dat de omgeving niet zo wazig is. Wel gewoon onscherp door het diafragma maar niet bewegend onscherp.
Toch gewoon 1/25 op de camera dan, zo laag mogelijk diafragma en dan op de flitser 1/8 -0,7 zonder ttl?