September 19, 2019, 07:09:19 am

Author Topic: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII  (Read 46406 times)

Ernst.

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16717
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #285 on: July 12, 2009, 08:36:02 pm »
Hoor deze Ernst dan :P

? :+

Een wijze raad :P hehe
Quote
Nordschleife - 20832 meters that separate the men from the boys

Emil

  • Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
  • *****
  • Posts: 129558
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #286 on: July 12, 2009, 08:42:22 pm »
Ja klopt. Ben het er mee eens. Fletse kleuren. Die M3 hangt ook diep zijn veren. Kan wel wat strrakker :P

Brecht

  • Ford Focus ST Driver
  • ****
  • Posts: 618
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #287 on: July 12, 2009, 10:12:28 pm »
Pannen met een 55-200 zonder VR :D

Je bent een leek vermoed ik op gebied van fotografie? Bij panning zou VR zelfs niet op mogen staan....



PJH

  • Seat Ibiza FR Driver
  • ***
  • Posts: 443
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #288 on: July 14, 2009, 12:12:22 am »
waarom niet? ik ben het niet met je eens
The 5% man

Sturrus

  • Bentley Continental GTC Driver
  • *****
  • Posts: 7260
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #289 on: July 14, 2009, 11:38:13 am »
waarom niet? ik ben het niet met je eens
Waarschijnlijk omdat de VR veel van de snelheid uit de foto haalt.

Rawprinter-Thijs

  • RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • *****
  • Posts: 45395
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #290 on: July 14, 2009, 11:55:09 am »
VR maakt je foto minder scherp als je aan het pannen bent. Als je Active VR hebt, heb je daar overigens geen last van.


Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Thijs.

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 18616
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #291 on: July 14, 2009, 12:22:35 pm »
Ik heb met mijn 70-300 op Active nauwelijks scherpe foto's, terwijl ik op Normal vele malen meer scherpe foto's heb. Best logisch ook, want op Active werkt de VR in beide richtingen, terwijl je juist de stabilisatie in horizontale richting niet wilt hebben, omdat hij dat de panning probeert te reduceren...

AnthonyR

  • Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Posts: 21347
  • Renault Sport
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #292 on: July 14, 2009, 12:36:07 pm »
+1

Thomax

  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *****
  • Posts: 14256
  • Nikon D7000
    • View Profile
    • www.thomasvervuurt.nl
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #293 on: July 14, 2009, 01:06:09 pm »
+1
+1
Met mijn 18-135 kan ik nog altijd beter pannen dan met mijn 70-300 VR :P

Daann

  • Aston Martin Vanquish S Driver
  • *****
  • Posts: 11188
    • View Profile
    • Flickr
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #294 on: July 14, 2009, 01:51:42 pm »
Ik pan ook altijd zonder VR/IS/OS hoor :)

PJH

  • Seat Ibiza FR Driver
  • ***
  • Posts: 443
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #295 on: July 14, 2009, 04:03:14 pm »
http://pj.snoobonline.com/Spa-Skylimit%2006-07-09/IMG_6035.jpg
http://pj.snoobonline.com/Spa-Skylimit%2006-07-09/IMG_6036.jpg

200mm, F16, 1/25, met IS op stand 1, dus alle bewegingen worden gefilterd. Ikzelf merk overigens tussen mode 1 of 2 geen enkel verschil. Er zit wel een logica in dat de lens zou proberen om de beweging tegen te gaan, anders zou mode 2 nooit bestaan. Maar toch merk ik van mezelf dat ik met IS een veel grotere trefzekerheid heb.

Het is iets waar ik trouwens al met veel mensen over heb gediscusieerd. Ik vind het dan ook bizar dat veel mensen mijn mening delen, maar dat ook evenveel mensen het tegen spreken. Het lijkt wel alsof er eigenlijk geen echt goed antwoord is op de vraag of IS aan of uit moet en indien aan in welke stand :D
The 5% man

Thijs.

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 18616
  • 306 1.8 Cabriolet
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #296 on: July 14, 2009, 05:50:26 pm »
Ik vraag me af of er uberhaupt wel een goed antwoord op te geven is. Inderdaad spreekt iedereen elkaar tegen en weet niemand hoe het nou eigenlijk allemaal werkt. Als er bij iemand een lampje gaat branden, dan hoor ik het ook graag :+

:) Foto van een tijdje terug:

Roy.

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8993
    • View Profile
    • Flickr
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #297 on: July 14, 2009, 06:22:38 pm »
Lekker Thijs!

Kees

  • Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Posts: 42662
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #298 on: July 16, 2009, 01:32:39 am »
Die verwarring onstaat omdat Canon en Nikons niet echt een mode hebben die te vergelijken valt.

Bij de 2e versie van de VR van Nikon (bv in de 70-300 VR) werkt het zo:
Normal: lens gaat beweging in 2 assen tegen, echter als 'ie panning registreert gaat 'ie over op correctie in 1 as.
Active: lens zal altijd in 2 assen corrigeren. Panning zal niet werken.

Rawprinter-Thijs

  • RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • *****
  • Posts: 45395
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part VIII
« Reply #299 on: July 16, 2009, 10:51:57 am »
Was het niet andersom ? B-)


Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon