December 15, 2019, 10:59:52 am

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 156069 times)

Frank-92

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 19363
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1215 on: October 10, 2010, 06:51:45 pm »
Wat Frank zegt, gewoon een mio halen. Bekender, beter en gemakkelijker.
Overigens had een vriendin van mij ook dat model scooter en zij had er vrij veel problemen mee, niet echt grote, dure problemen.
Overigens is misschien een Piaggio Zip een oplossing? (1200 euro nieuw) Echt super kwaliteit, zeer betrouwbaar blok en zeer populair! (hier in de omgeving)

De 2t dus, en niet de 4t, want die zuigt gewoon ballen :+.

bart van lierop

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16166
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1216 on: October 10, 2010, 09:08:33 pm »
Wat Frank zegt, gewoon een mio halen. Bekender, beter en gemakkelijker.
Overigens had een vriendin van mij ook dat model scooter en zij had er vrij veel problemen mee, niet echt grote, dure problemen.
Overigens is misschien een Piaggio Zip een oplossing? (1200 euro nieuw) Echt super kwaliteit, zeer betrouwbaar blok en zeer populair! (hier in de omgeving)

De 2t dus, en niet de 4t, want die zuigt gewoon ballen :+.
Ik krijg woensdag mijn zip 2-takt, zal meteen hier zeggen wat ik vind van de rij-eigenschappen :Y
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Frank-92

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 19363
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1217 on: October 10, 2010, 09:25:32 pm »
Rij-eigenschappen zal niet veel verschillen van een 4t, alleen een 2t is eenmaal sneller te maken en vele malen makkelijker om aan te werken :Y.

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1218 on: October 10, 2010, 09:45:59 pm »
Tjaaa, maar je hebt ook mensen die geen ballen verstand van scooters hebben en hoe dan ook toch wel naar de dealer gaan voor reparaties en zuiniger willen rijden, dus voor 4 takt gaan. Maar dat is aan diegene zelf  :+
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Joeri!

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8279
    • View Profile
    • Mijn Flickr
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1219 on: October 10, 2010, 09:46:55 pm »
Bart jij had toch een Aerox, of heb jij die nog?


Doing what you like is freedom, Liking what you do is happiness!

bart van lierop

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16166
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1220 on: October 10, 2010, 10:08:38 pm »
Bart jij had toch een Aerox, of heb jij die nog?
Helaas niet meer, ben aangereden geweest en is total-loss verklaard :{
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

ThomasB

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • http://www.autogespot.com//viewcars.php?spotter=hengelospotcrew
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1221 on: October 10, 2010, 10:18:50 pm »
Rij-eigenschappen zal niet veel verschillen van een 4t, alleen een 2t is eenmaal sneller te maken en vele malen makkelijker om aan te werken :Y.
2takt is wel vele malen makkelijker om hard te laten gaan. Over dat laatste ben ik het echter niet met je eens, bij 4takt heb je bij compressie, een vonk en benzine al gauw een lopende brommer/scooter, bij 2takt komen daar echt meer dingen bij kijken.

Frank-92

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 19363
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1222 on: October 10, 2010, 10:32:22 pm »
Rij-eigenschappen zal niet veel verschillen van een 4t, alleen een 2t is eenmaal sneller te maken en vele malen makkelijker om aan te werken :Y.
2takt is wel vele malen makkelijker om hard te laten gaan. Over dat laatste ben ik het echter niet met je eens, bij 4takt heb je bij compressie, een vonk en benzine al gauw een lopende brommer/scooter, bij 2takt komen daar echt meer dingen bij kijken.

4takt is sloom op scooters, punt.

bart van lierop

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16166
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1223 on: October 10, 2010, 11:01:29 pm »
Rij-eigenschappen zal niet veel verschillen van een 4t, alleen een 2t is eenmaal sneller te maken en vele malen makkelijker om aan te werken :Y.
2takt is wel vele malen makkelijker om hard te laten gaan. Over dat laatste ben ik het echter niet met je eens, bij 4takt heb je bij compressie, een vonk en benzine al gauw een lopende brommer/scooter, bij 2takt komen daar echt meer dingen bij kijken.

4takt is sloom op scooters, punt.
Bam! :D Daar ben ik het gewoon met je eens! :Y Mijn Aerox had alleen de vario er uit, en ik deed nog wel eens racen met een onbegrensde 4-takt. Maar ik reed dat ding gewoon de stront voor z'n ogen :Y
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Frank-92

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 19363
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1224 on: October 10, 2010, 11:21:08 pm »
4takt 50cc-70cc is gewoon prut, totaal geen compressie, nokken-as zooi waar ik geen zak verstand van heb, maakt het alleen maar moeilijker en kutter :').

Binnenkort waarsch. toch maar een Stage6 Racing 70cc alu. halen _O-.

Neel

  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • *****
  • Posts: 9785
  • Sigjeklik, jwz
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1225 on: October 11, 2010, 12:55:32 am »
4-taktjes met lage cc's zijn nu eenmaal trager dan 2-taktjes.
Wat niet wegneemt dat ze zalig zijn om mee te rijden.

Frank-92

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 19363
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1226 on: October 11, 2010, 01:16:28 am »
Ik zou er nooit één kopen als bromscooter, als ik een 4taktje zou gaan halen zou het een snorscooter worden die zo'n 50 - 60 loopt ongeveer :Y.

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1227 on: October 11, 2010, 11:10:20 am »
Frank waar rij jij mee dan?

Post is foto
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Frank-92

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 19363
  • Da's kak zeg.
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1228 on: October 11, 2010, 12:41:50 pm »
Had ik al is gedaan toch, maar goed:




Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1229 on: October 11, 2010, 01:56:46 pm »
Oja, ik herken hem wel!

Lekker scootertje!
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker