December 12, 2019, 08:04:07 pm

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 155965 times)

Martijn

  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • *****
  • Posts: 78317
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1050 on: June 01, 2010, 01:12:44 pm »
Krijg jij een scooter als je je autorijbewijs haalt? Logica..



:+
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Mb

  • Koenigsegg CCX Driver
  • *****
  • Posts: 79219
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1051 on: June 01, 2010, 01:16:23 pm »
Doe niet alsof je dom bent, ik weet dat het moeilijk voor je is maargoed :+
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Ties

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6600
    • View Profile
    • http://www.autogespot.nl/viewcars.php?view=spotter&spotter=Ties
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1052 on: June 02, 2010, 10:34:59 am »
1200 voor een scooter, en dan nog 300 voor het praktijdexamen ben je 1500 euro kwijt. Voor een scooter!
Daar heb je je auto rijbewijs voor. Dat is toch wel een reden om 2 jaar langer te fietsen he :+
Beter kon ik het niet zeggen. Big +1
Voor mij was het 300 voor een brommer, en 50 euro ongeveer voor examen :+

Egzon.

  • Testkonijnen
  • Aston Martin Vanquish S Driver
  • *
  • Posts: 12465
  • (°o\_!_/o°)
    • View Profile
    • Flickr.com
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1053 on: June 03, 2010, 05:32:56 pm »
Staat ie dan tussen al het groots haha :P


Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1054 on: June 03, 2010, 06:59:31 pm »
Hahaha, held.
Wat een ding joh, geweldig :bier:
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Paul23

  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *****
  • Posts: 13122
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1055 on: June 04, 2010, 06:22:43 pm »
1200 voor een scooter, en dan nog 300 voor het praktijdexamen ben je 1500 euro kwijt. Voor een scooter!
Daar heb je je auto rijbewijs voor. Dat is toch wel een reden om 2 jaar langer te fietsen he :+
Beter kon ik het niet zeggen. Big +1
Voor mij was het 300 voor een brommer, en 50 euro ongeveer voor examen :+
Het is idd dat het voor mij ook zo goedkoop was, anders had ik het niet gedaan. Brommer was gratis (van m'n oom, die wilde er vanaf), op kenteken zetten was €140,-, examen €35,-, slot kreeg ik bij het afsluiten van een verzekering, en de helm was €40,-, dus in totaal €215,- inclusief een volle jerrycan benzine. :D

papiertje

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2921
    • View Profile
    • MartijnBeekmans
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1056 on: June 04, 2010, 07:13:39 pm »
1200 voor een scooter, en dan nog 300 voor het praktijdexamen ben je 1500 euro kwijt. Voor een scooter!
Daar heb je je auto rijbewijs voor. Dat is toch wel een reden om 2 jaar langer te fietsen he :+

Beter kon ik het niet zeggen. Big +1

Als je bijvoorbeeld een nieuwe speedfight koopt ben je 2200 ofzo kwijt? Als je er geen gekke dingen mee doet kan je hem weer voor een mooie prijs verkopen.. Als je 16/17 bent heb je er een hoop plezier van toch? :P

bart van lierop

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16166
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1057 on: June 05, 2010, 04:08:56 pm »
Net terug van de 5000 kilometer beurt. Zat er al wel 500 boven maarja, dat went wel :+ Maar hij trok niet meer heel lekker dus dat heb ik even gezegd. Resultaat: Rolletjes en carbateur vervangen (Rolletjes zijn nu lichter). Maar er moet toch echt eerst een andere uitlaat op voordat het echt nut heeft. En dan zit er een knoop in het spel. Mijn ouders vinden het namelijk geen goed idee als ik een terugloper onder mijn Aerox zet. Oké je word veel eerder aangehouden, dat sowiezo. Maar als die CE-goedgekeurd is kunnen ze niks maken.
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1058 on: June 05, 2010, 04:17:12 pm »
Net terug van de 5000 kilometer beurt. Zat er al wel 500 boven maarja, dat went wel :+ Maar hij trok niet meer heel lekker dus dat heb ik even gezegd. Resultaat: Rolletjes en carbateur vervangen (Rolletjes zijn nu lichter). Maar er moet toch echt eerst een andere uitlaat op voordat het echt nut heeft. En dan zit er een knoop in het spel. Mijn ouders vinden het namelijk geen goed idee als ik een terugloper onder mijn Aerox zet. Oké je word veel eerder aangehouden, dat sowiezo. Maar als die CE-goedgekeurd is kunnen ze niks maken.

Ik weet niet wat voor uitlaat je er nu onder heb zitten?
Want als het gewoon een std uitlaat is, is het misschien handig om een Sito + eronder te gooien zorgt voor iets meer koppel. Snelheid weet ik niet, maar denk het niet.
Overigens jij had ook een rossi aerox toch?
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

bart van lierop

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16166
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1059 on: June 05, 2010, 04:27:17 pm »
Net terug van de 5000 kilometer beurt. Zat er al wel 500 boven maarja, dat went wel :+ Maar hij trok niet meer heel lekker dus dat heb ik even gezegd. Resultaat: Rolletjes en carbateur vervangen (Rolletjes zijn nu lichter). Maar er moet toch echt eerst een andere uitlaat op voordat het echt nut heeft. En dan zit er een knoop in het spel. Mijn ouders vinden het namelijk geen goed idee als ik een terugloper onder mijn Aerox zet. Oké je word veel eerder aangehouden, dat sowiezo. Maar als die CE-goedgekeurd is kunnen ze niks maken.

Ik weet niet wat voor uitlaat je er nu onder heb zitten?
Want als het gewoon een std uitlaat is, is het misschien handig om een Sito + eronder te gooien zorgt voor iets meer koppel. Snelheid weet ik niet, maar denk het niet.
Overigens jij had ook een rossi aerox toch?
Ik heb zelf ook aan een Sito+ gedacht, maar ik denk dat een terugloper wel beter is doordat je minder tegendruk krijgt. Wat ik ook kan doen is gewoon het resonantiebuisje van mijn standaard uitlaat er af slijpen of dichtknijpen. Maar toch lijkt me een nieuwe uitlaat beter aangezien mijn standaard dan nog gewoon standaard is.
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1060 on: June 05, 2010, 04:30:25 pm »
Net terug van de 5000 kilometer beurt. Zat er al wel 500 boven maarja, dat went wel :+ Maar hij trok niet meer heel lekker dus dat heb ik even gezegd. Resultaat: Rolletjes en carbateur vervangen (Rolletjes zijn nu lichter). Maar er moet toch echt eerst een andere uitlaat op voordat het echt nut heeft. En dan zit er een knoop in het spel. Mijn ouders vinden het namelijk geen goed idee als ik een terugloper onder mijn Aerox zet. Oké je word veel eerder aangehouden, dat sowiezo. Maar als die CE-goedgekeurd is kunnen ze niks maken.

Ik weet niet wat voor uitlaat je er nu onder heb zitten?
Want als het gewoon een std uitlaat is, is het misschien handig om een Sito + eronder te gooien zorgt voor iets meer koppel. Snelheid weet ik niet, maar denk het niet.
Overigens jij had ook een rossi aerox toch?
Ik heb zelf ook aan een Sito+ gedacht, maar ik denk dat een terugloper wel beter is doordat je minder tegendruk krijgt. Wat ik ook kan doen is gewoon het resonantiebuisje van mijn standaard uitlaat er af slijpen of dichtknijpen. Maar toch lijkt me een nieuwe uitlaat beter aangezien mijn standaard dan nog gewoon standaard is.

Teruglopers zijn leuke uitlaatjes, heb zelf een Yas. R gehad en nu een gianelli extra chroom (geen aanrader), maar zoals je waarschijnlijk al weet. ALS je en terugloper koopt, koop dan Yasuni R ofzo, desnoods van internet doen het allemaal nog prima of evt. een Gianelli reverse ook erg leuke uitlaatjes..
Maar ik weet niet of alles std is aan het scooter? Carb., vario etc.?
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1061 on: June 05, 2010, 05:16:17 pm »
Net terug van de 5000 kilometer beurt. Zat er al wel 500 boven maarja, dat went wel :+ Maar hij trok niet meer heel lekker dus dat heb ik even gezegd. Resultaat: Rolletjes en carbateur vervangen (Rolletjes zijn nu lichter). Maar er moet toch echt eerst een andere uitlaat op voordat het echt nut heeft. En dan zit er een knoop in het spel. Mijn ouders vinden het namelijk geen goed idee als ik een terugloper onder mijn Aerox zet. Oké je word veel eerder aangehouden, dat sowiezo. Maar als die CE-goedgekeurd is kunnen ze niks maken.
Bullshit. Als ze jouw scooter op de rollerbank zetten en hij gaat te hard, dan krijg je een bekeuring, of er nou een terugloop uitlaat op zit of de originele.

Btw, carburateur vervangen bij een 5000 km beurt?!


Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1062 on: June 05, 2010, 05:21:26 pm »
Net terug van de 5000 kilometer beurt. Zat er al wel 500 boven maarja, dat went wel :+ Maar hij trok niet meer heel lekker dus dat heb ik even gezegd. Resultaat: Rolletjes en carbateur vervangen (Rolletjes zijn nu lichter). Maar er moet toch echt eerst een andere uitlaat op voordat het echt nut heeft. En dan zit er een knoop in het spel. Mijn ouders vinden het namelijk geen goed idee als ik een terugloper onder mijn Aerox zet. Oké je word veel eerder aangehouden, dat sowiezo. Maar als die CE-goedgekeurd is kunnen ze niks maken.

Ik weer overigens niet wat je doel überhaud is, wil je perse sneller optrekken of wat dan ook?
Want je kan je rolletjes ook gewoon aanpassen aan je setup die je nu hebt..
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

bart van lierop

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16166
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1063 on: June 05, 2010, 11:26:24 pm »
@ Huib

Ik zeg dat ik de uitlaat wil gebruiken om hem sneller op te laten trekken. Ik heb niks gezegd over een top snelheid. Mijn top ligt nu gewoon lekker, niet te hard maar ook zeker niet te zacht. Kan lekker meekomen met het verkeer. Dus daar hoeft niks meer aan te gebeuren.


Net terug van de 5000 kilometer beurt. Zat er al wel 500 boven maarja, dat went wel :+ Maar hij trok niet meer heel lekker dus dat heb ik even gezegd. Resultaat: Rolletjes en carbateur vervangen (Rolletjes zijn nu lichter). Maar er moet toch echt eerst een andere uitlaat op voordat het echt nut heeft. En dan zit er een knoop in het spel. Mijn ouders vinden het namelijk geen goed idee als ik een terugloper onder mijn Aerox zet. Oké je word veel eerder aangehouden, dat sowiezo. Maar als die CE-goedgekeurd is kunnen ze niks maken.

Ik weet niet wat voor uitlaat je er nu onder heb zitten?
Want als het gewoon een std uitlaat is, is het misschien handig om een Sito + eronder te gooien zorgt voor iets meer koppel. Snelheid weet ik niet, maar denk het niet.
Overigens jij had ook een rossi aerox toch?
Ik heb zelf ook aan een Sito+ gedacht, maar ik denk dat een terugloper wel beter is doordat je minder tegendruk krijgt. Wat ik ook kan doen is gewoon het resonantiebuisje van mijn standaard uitlaat er af slijpen of dichtknijpen. Maar toch lijkt me een nieuwe uitlaat beter aangezien mijn standaard dan nog gewoon standaard is.

Teruglopers zijn leuke uitlaatjes, heb zelf een Yas. R gehad en nu een gianelli extra chroom (geen aanrader), maar zoals je waarschijnlijk al weet. ALS je en terugloper koopt, koop dan Yasuni R ofzo, desnoods van internet doen het allemaal nog prima of evt. een Gianelli reverse ook erg leuke uitlaatjes..
Maar ik weet niet of alles std is aan het scooter? Carb., vario etc.?
Carbarateur is nu niet meer standaard, vario is er uit en hij heeft lichtere rolletjes. Maar toch trekt die nog niet lekker op. Mijn dealer heeft tegen me gezegd dat die door de carbateur te weinig benzine kreeg. Dus daar was ik het mee eens. Maar hij trekt gewoon echt niet lekker. Ga nu niet denken dat ik graag binnen een seconde op de 30 wil zitten. Maar als ik mijn scooter vooruit moet duwen als er iemand achterop zit, dat is toch niet normaal?
« Last Edit: June 05, 2010, 11:28:08 pm by bart van lierop »
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #1064 on: June 06, 2010, 12:09:47 pm »
Ik zal even niet meer quoten aangezien je dan een bericht van hier tot tokio krijgt, maar hoe trekt ie op?
In het begin zo te lezen dus langzaam en dat ie veel later of iets later pas goed op toeren komt?
Want dat probleem is makkelijk te verhelpen en kan je desnoods wel zelf doen.
Bovendien hoeft het niet aan je carb. te liggen als jij je sproeiers aanpast kan je zelfs je carb. verzuipen, niet dat dat de bedoeling is. Maar misschien met een andere spoeier dat het te verhelpen is met de carb. scheelt jou ook weer heel wat geld!
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker