December 09, 2019, 03:58:19 am

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 155827 times)

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #720 on: February 07, 2010, 09:50:31 pm »
Speaking of which...
The Legend Of The Wheely
Runner's met 180cc dus. :')

Wow... Wel sick hoor :+ Doe het ze niet na :+ Lijken wel op de goedkope versie van de Arabieren met die auto's op 2 wielen :')

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #721 on: February 07, 2010, 10:19:14 pm »
Veel plezier met de demperwol _O-
Ja, hoor ik veel shit over. Ervaring?
Nou, wat is ervaring. Iedereen die hem heeft die ik ken, is de demperwol gewoon compleet weg gebrand. Als je hem hebt gekocht voor het harde geluid is het wel oké. Maar anders ga je er nog last van krijgen. Je moet hem vooral rustig inrijden heb ik gehoord, anders gaat er een laagje wat het verbranden van de demperwol tegenhoud naar de klote. Thats all.
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Rob

• BMW M3 Driver
  • all we know is, he's called the Stig.
    • View Profile
« Reply #722 on: February 08, 2010, 12:07:11 pm »
Ik heb echt genoeg van mijn scooter, ben met die klote sneeuw 2x onderuit gegaan. vervolgens maar gewoon met de auto gegaan. Wordt tijd dat ik een auto ga zoeken denk ik. Ben mijn scooter in April denk ik ook kwijt dusja.

Overigens over dat demperwol vraag ik me af of het helpt om rustig in te rijden. Uit mijn standaard uitlaat kwamen vaak vonkjes, en was vaak roodgloeiend van binnen. Dit was niet schadelijk ofzo en ik hoefde er nix aan te doen maar als ik een terugloop uitlaat er onder zou hangen zou mijn demperwol zeker verbranden. Vond het maar raar :S

Huib.

• Porsche 911 Turbo Driver
  • giggity
    • View Profile
« Reply #723 on: February 08, 2010, 12:48:19 pm »
Nou, wat is ervaring. Iedereen die hem heeft die ik ken, is de demperwol gewoon compleet weg gebrand. Als je hem hebt gekocht voor het harde geluid is het wel oké. Maar anders ga je er nog last van krijgen. Je moet hem vooral rustig inrijden heb ik gehoord, anders gaat er een laagje wat het verbranden van de demperwol tegenhoud naar de klote. Thats all.
Ik snap wat je bedoelt. Ik ben over het algemeen wel iemand die vrij rustig met zn scooter om gaat, niet zo'n iemand die altijd vol gas rijdt.

Ik word niet blij van veel herrie. Ik heb deze uitlaat destijds verkocht omdat mn originele uitlaat kapot was. En toen heb ik deze gekozen omdat hij vrij goedkoop was en ik het gewoon veruit de mooiste vond. Vervolgens was het puur mazzel dat hij qua geluid echt perfect is. Ik vind hem erg mooi klinken (relatief laag), en hij klinkt heel beschaafd en rustig. Veel vrienden van me rijden met Gianelli uitlaten, en die maken echt 2 keer zo veel herrie.

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #724 on: February 08, 2010, 12:49:34 pm »
Ik heb echt genoeg van mijn scooter, ben met die klote sneeuw 2x onderuit gegaan. vervolgens maar gewoon met de auto gegaan. Wordt tijd dat ik een auto ga zoeken denk ik. Ben mijn scooter in April denk ik ook kwijt dusja.

Overigens over dat demperwol vraag ik me af of het helpt om rustig in te rijden. Uit mijn standaard uitlaat kwamen vaak vonkjes, en was vaak roodgloeiend van binnen. Dit was niet schadelijk ofzo en ik hoefde er nix aan te doen maar als ik een terugloop uitlaat er onder zou hangen zou mijn demperwol zeker verbranden. Vond het maar raar :S
Daar kun je je scooter niet voor blamen, dat je op je bek gaat is je eigen schuld. Daarnaast gaat iedereen wel een keer onderuit.

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #725 on: February 08, 2010, 04:09:12 pm »
Ik snap wat je bedoelt. Ik ben over het algemeen wel iemand die vrij rustig met zn scooter om gaat, niet zo'n iemand die altijd vol gas rijdt.

Ik word niet blij van veel herrie. Ik heb deze uitlaat destijds verkocht omdat mn originele uitlaat kapot was. En toen heb ik deze gekozen omdat hij vrij goedkoop was en ik het gewoon veruit de mooiste vond. Vervolgens was het puur mazzel dat hij qua geluid echt perfect is. Ik vind hem erg mooi klinken (relatief laag), en hij klinkt heel beschaafd en rustig. Veel vrienden van me rijden met Gianelli uitlaten, en die maken echt 2 keer zo veel herrie.
Ik vind dit ook vooral een mooie uitlaat omdat hij bijna geen lasnaden heeft. Wat andere dan weer wel mooi vinden. Ik dacht er zelf ook aan om er een Technigas op te zetten en dan het blauwe kapje zwart te spuiten. Maar mijn ouders willen niet echt meehelpen.

Vandaag trouwens 75 km/h gehaald met de mijne, enigste wat er aan veranderd is de vario die er uit is. En bergafwaarts al de teller uitgereden.
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #726 on: February 08, 2010, 10:07:58 pm »
Netjes :Y

Zwart is altijd goed. Ik heb de mijne blauw gehouden omdat ik het erg goed bij mn scooter vind passen.

Ja ik moest dus wel een andere uitlaat omdat mn originele kapot was. En als ik niet veel harder zou gaan dan ik met mn originele uitlaat ging dan vonden mn ouders het niet erg. Hij is nu dus gedeeltelijk ontgrensd, de begrenzer is er half uit.

Loopt nu 80 op de teller, 73 op de gps.

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #727 on: February 09, 2010, 11:10:49 am »

Zwart is altijd goed. Ik heb de mijne blauw gehouden omdat ik het erg goed bij mn scooter vind passen.

Ja ik moest dus wel een andere uitlaat omdat mn originele kapot was. En als ik niet veel harder zou gaan dan ik met mn originele uitlaat ging dan vonden mn ouders het niet erg. Hij is nu dus gedeeltelijk ontgrensd, de begrenzer is er half uit.

Hoeveel schat je dat die harder zou gaan door die Technigas? De JetForce van mijn broer loopt namelijk ook rond de 80 KM/H en die snelheid zou ik graag ook willen halen als we samen gaan rijden. :Y Maar eerst maar eens de prop uit de uitlaat en dan kijken we wel wat die doet.

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #728 on: February 09, 2010, 09:53:36 pm »

Hoeveel schat je dat die harder zou gaan door die Technigas? De JetForce van mijn broer loopt namelijk ook rond de 80 KM/H en die snelheid zou ik graag ook willen halen als we samen gaan rijden. :Y Maar eerst maar eens de prop uit de uitlaat en dan kijken we wel wat die doet.
Bij mij was met originele uitlaat en alleen vario eruit 72 op de teller, dus ruim 65 in het echt. Ook nog begrenzer uit de uitlaat liep ie zo'n 77 op de teller, dus ruim 70 in het echt.

Nu dus met Tecnigas half ontgrensd 80 op de teller en 73 in het echt. Natuurlijk moeilijk om te zeggen hoe hard hij gaat als hij volledig ontgrensd is (ik weet ook niet precies hoeveel van de prop eruit is, dat heeft de dealer gedaan). Een vriend van me rijdt met een SF2 met Gianelli Extra Chrome volledig ontgrensd ruim 85 op de teller, dus ik denk dat je met de Tecnigas volledig ongrensd ook zo rond de 85 op de teller zit.

Ik denk dus dat je rekening moet houden met ongeveer 10 km/h meer op de teller ten opzichte van een ontgrensde standaard uitlaat.
« Last Edit: February 09, 2010, 09:55:21 pm by Huib. »

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #729 on: February 10, 2010, 05:38:02 pm »
Vind het eerlijk gezegd niet echt een mooie geluidje van die technigas, vriend van mij heeft er ook 1 onder z'n speedfight, maar klinkt voor geen ene meter!
Zelf had ik toch voor een yasuni doorgespaart ofzo!

Overigens hoe komt het bij jou dat ie mooi en rustig/zacht loopt?
Want die van mijn vriend, maakt echt een grafherrie
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #730 on: February 10, 2010, 08:29:03 pm »
Misschien dat hij een andere heeft? Er is namelijk niet maar 1 Tecnigas uitlaat he...
Of misschien dat hij het effect heeft waar bart van lierop het over had, dat zn demperwol is versleten.

Ik zal er binnenkort even een filmpje van maken, dan kun je zelf oordelen.

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #731 on: February 11, 2010, 06:23:06 pm »
Misschien dat hij een andere heeft? Er is namelijk niet maar 1 Tecnigas uitlaat he...
Of misschien dat hij het effect heeft waar bart van lierop het over had, dat zn demperwol is versleten.

Ik zal er binnenkort even een filmpje van maken, dan kun je zelf oordelen.

Precies dezelfde die jij hebt, althans als het jou uitlaat is die je hebt gepost met foto!
Ik zal wel ff een keer met hem de demper eraf halen
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Joeri!

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
    • Mijn Flickr
« Reply #732 on: February 18, 2010, 04:29:43 pm »

Doing what you like is freedom, Liking what you do is happiness!

MrMister

• Mercedes SLR Mclaren Driver
  • The Evolution Theory!
    • View Profile
« Reply #733 on: February 18, 2010, 06:02:27 pm »
Best ragding :P

Gijs.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #734 on: February 18, 2010, 06:09:26 pm »