December 14, 2019, 02:25:23 pm

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 156030 times)

Huib.

• Porsche 911 Turbo Driver
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #615 on: December 01, 2009, 06:12:08 pm »
Heeft iemand ervaring met het rijden met V-Power? Een vriend van me heeft het vandaag eens geprobeerd en hij zegt dat het veel chiller rijdt dan Euro95, maar ik heb hier zo mn twijfels bij. En vindt je motor het wel lekker? Ik kan me namelijk voorstellen dat hij met V-Power wat warmer wordt...

Frank34

• Testkonijnen
  • *
  • Ik woon in een krantenwijk.
    • View Profile
« Reply #616 on: December 01, 2009, 07:11:27 pm »
Even een vraagje.
Ik hoorde dat het praktijkexamen naar maart is verschoven, dit betekend dat ik nog alleen het theorie examen kan doen. Weet iemand hoe ik me in kan schrijven voor het examen?

Groetjes
"The car didn't spin, you spun the car, the car is made to do exactly what your inputs are telling it to do"

japper

• Ford Focus ST Driver
    • View Profile
« Reply #617 on: December 01, 2009, 07:30:50 pm »
Ik denk dat ze het praktijk examen gewoon uitstellen.
dus hoef je tot maart dan nog alleen maar het theorie examen te doen en nog niet praktijk.

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #618 on: December 01, 2009, 08:00:05 pm »
Even een vraagje.
Ik hoorde dat het praktijkexamen naar maart is verschoven, dit betekend dat ik nog alleen het theorie examen kan doen. Weet iemand hoe ik me in kan schrijven voor het examen?

Groetjes
Tja dan zou ik het zo snel mogelijk gaan halen, want volgens mij word je niet blij van een praktijkexamen. Niet omdat het nou zo moeilijk is, maar meer vanwege de kosten.

Opgeven voor een examen gaat gewoon via CBR. Moet je maar even op CBR.nl kijken :Y

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #619 on: December 01, 2009, 08:34:36 pm »
Heeft iemand ervaring met het rijden met V-Power? Een vriend van me heeft het vandaag eens geprobeerd en hij zegt dat het veel chiller rijdt dan Euro95, maar ik heb hier zo mn twijfels bij. En vindt je motor het wel lekker? Ik kan me namelijk voorstellen dat hij met V-Power wat warmer wordt...
Wat warmer maakt niet uit, met een warme motor rij je alleen maar fijner en trekt de scooter sneller op he.
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #620 on: December 01, 2009, 09:28:28 pm »
Wat warmer maakt niet uit, met een warme motor rij je alleen maar fijner en trekt de scooter sneller op he.
Ik bedoel dat hij warmer wordt dan de bedoeling is. Ik denk niet dat je scooter er kapot van zal gaan, maar ik kan me niet voorstellen dat je scooter standaard iets te koud is en nu qua temperatuur beter is?
« Last Edit: December 01, 2009, 09:30:01 pm by Huib. »

Martijn

• Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #621 on: December 01, 2009, 09:43:07 pm »
Zoveel scheelt het niet hoor.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Nino

• BMW M3 Driver
  • ===>N.I.N.O.<===
    • View Profile
« Reply #622 on: December 02, 2009, 12:40:58 pm »
is het zeker dat het praktijk naar maart gaat?
laat maar zie het al op de site! ^O^
« Last Edit: December 02, 2009, 12:45:29 pm by ninomhe »
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Ties

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • http://www.autogespot.nl/viewcars.php?view=spotter&spotter=Ties
« Reply #623 on: December 02, 2009, 01:03:44 pm »
@bart van lierop

voortaan wel op de goeie plek gaan zitten he :+ ben je geslaagd?

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #624 on: January 04, 2010, 12:25:56 pm »
Ik ga binnenkort een klein projectje starten met het ombouwen van mijn aerox!
Maar ik had een vraag, aangezien mijn vader het niet erg geslaagd vind als ik 70cc eronder ga gooien. Een Yasuni C16 het blijkt wel tekunnen op je STD blok, maar wel met de perfecte afstelling. Dan krijg je ook nog vaak te horen dat het niet veel zin heeft, omdat het een hoogtoerige uitlaat is en het niet veel meer nut zal hebben dan als je er een Yasuni R onder hebt. Aangezien ik die nu heb ben ik wel in de twijfels gekomen of ik nou wel of niet een C16 eronder moet/kan gooien.
Graag alleen reacties van mensen die er verstand van hebben!
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Roy.

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #625 on: January 04, 2010, 12:43:47 pm »
Ging jij je Aerox niet verkopen?

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #626 on: January 04, 2010, 01:11:44 pm »
Ik ga binnenkort een klein projectje starten met het ombouwen van mijn aerox!
Maar ik had een vraag, aangezien mijn vader het niet erg geslaagd vind als ik 70cc eronder ga gooien. Een Yasuni C16 het blijkt wel tekunnen op je STD blok, maar wel met de perfecte afstelling. Dan krijg je ook nog vaak te horen dat het niet veel zin heeft, omdat het een hoogtoerige uitlaat is en het niet veel meer nut zal hebben dan als je er een Yasuni R onder hebt. Aangezien ik die nu heb ben ik wel in de twijfels gekomen of ik nou wel of niet een C16 eronder moet/kan gooien.
Graag alleen reacties van mensen die er verstand van hebben!
Sorry, geen verstand van. Alleen vraag ik me af why the f je harder zou willen als je er al een Yasuni R op hebt zitten :')

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #627 on: January 04, 2010, 05:33:54 pm »
Hahahaha, ja ik ben inderdaad van plan om mijn aerox te gaan verkopen ja!
Maar heb telkens van die kopers die uiteindelijk helemaal niet meer reageren. Dus als er niemand is dan leuk ik hem maar voor mezelf op!

@ Huib, ja ik snap geen bal van mijn setup. Want mijn vario ring is eruit en Prop uit me uitlaat (niet 100% zeker, maar grotendeels wel zeker). en gaat op dit moment maar 75-80 echte km/h. Wat ik voor mezelf gewoon te traag vind!
Overigens ga ik mijn uitlaat er nu niet afhalen want de vorige keer is er een schroef afgebroken! Dus als ik hem nog kwijt kan voor Februari dan doe ik hem zo weg!

ThomasB

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • http://www.autogespot.com//viewcars.php?spotter=hengelospotcrew
« Reply #628 on: January 04, 2010, 09:59:20 pm »
Shell v-power schijnt dus zuiniger te zijn. Onze bromfietsen verbruiken zo weinig dat dit echt nauwelijks te merken is qua verbruik, daarom hoef je het dus niet te doen (aangezien v power ook weer duurder is). Voor de motor maakt het ook echt bijna niets uit, in mijn CD50 gooi ik altijd gewoon euro 95, loopt hij perfect op. Ik heb wel een keer v-power geprobeerd, echter rijdt het gewoon precies hetzelfde :+

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #629 on: January 06, 2010, 05:24:01 pm »
Nog 1 vraagje:
Een grotere carburateur, zorgt dat ook voor hogere top?
Aangezien hij zo wie zo voor meer trekkracht zorgt en ja ik weet dat het ook meer verbruikt :evil:
Ik wil er overigens een 17,5 carburateurtje onder gooien