December 15, 2019, 04:10:00 pm

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 156088 times)

Erik

• BMW M3 Driver
  • Maserati!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #480 on: October 09, 2009, 05:43:24 pm »
Fiat -1
Rossi +2
-----
+1

Gave scooter!

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #481 on: October 09, 2009, 05:52:05 pm »
Net nieuw zeker of gewoon helemaal opgepoetst, zit er in ieder geval erg net uit!
Al weet nou nooit of de scooter wel of niet mooi moet vinden kwa kappen dan, maar vet is het wel ^O^
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #482 on: October 09, 2009, 06:08:11 pm »
Net nieuw zeker of gewoon helemaal opgepoetst, zit er in ieder geval erg net uit!
Al weet nou nooit of de scooter wel of niet mooi moet vinden kwa kappen dan, maar vet is het wel ^O^
Staat sinds vandaag 3 kilometer op :P Dus jij mag het zeggen :P
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

ThomasB

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • http://www.autogespot.com//viewcars.php?spotter=hengelospotcrew
« Reply #483 on: October 09, 2009, 06:18:55 pm »
60 km/h. Sure. :')

Kan wel hoor. Ik heb 2 weken geleden een Honda PC50 (4takt) erbij gekocht. Ding heeft 30 jaar stil gestaan in een schuurtje van een oude man. Ik heb er even nieuwe olie en benzine in gedaan, waarna hij gelijk prachtig liep. Ding rijdt 40km per uur, maar heb al een nieuwe carburateur thuis liggen, waarmee hij makkelijk de 60 haalt.

Trouwens, hij moet nog gekeurd worden.

Daan Smit

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Je weet toch!
    • View Profile
« Reply #484 on: October 09, 2009, 06:20:15 pm »
Hehe, eindelijk komen er wat meer Honda's op het forum!
Heb zelf een C50 uit '82 met 125cc Lifan blok  :koffie:

Smark.

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
« Reply #485 on: October 09, 2009, 06:27:55 pm »
ouwere brommers zijn veel leuker dan al die nieuwe scooters.
heb zelf een Kreidler RMC van '77 :)

Mr. Oomen

• Audi RS4 Sedan Driver
    • View Profile
    • Website
« Reply #486 on: October 09, 2009, 06:30:04 pm »
Fiat -1
Rossi +2
-----
+1
Gast :')
Je zit hier niet op GS of Dumpert.

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #487 on: October 09, 2009, 06:34:27 pm »
Staat sinds vandaag 3 kilometer op :P Dus jij mag het zeggen :P
Oooo, dus nog even inrijden 8)7
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Roy.

• View Profile
    • Flickr
« Reply #488 on: October 09, 2009, 07:04:42 pm »
Fiat -1
Rossi +2
-----
+1
Gast, waar maak je je druk om.

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #489 on: October 10, 2009, 10:31:52 am »
Hier wat foto's van mijn Aerox Rossi replica  ^O^

Ziet er mooi uit  ^O^
Je hebt de spiegels er gelijk af gehaald? :+

Huib.

• Porsche 911 Turbo Driver
  • giggity
    • View Profile
« Reply #490 on: October 10, 2009, 01:50:04 pm »
Lekker Aerox! :) Ben alleen niet echt fan van sportstuurtjes. Doe maar gewoon het normale stuur, kleuren zijn daarentegen wel lekker :) En hij loopt NOG 75? Ga je hem nog opvoeren dan? Hoe heb je hem 75 laten lopen trouwens? Want ik heb de mijne hier nog nieuw in de garage staan en wil hem graag die snelheid laten lopen.

Ik heb hem 2e hands gekocht, maar wat ik begreep wat hij mij vertelde was vanwege de uitlaat en de vario ring er gewoon uit halen.
Overigens maakt die uitlaat echt een heilig geluid (Yasuni R) ik weet het scooters klinken niet heilig, maar als je het gaat vergelijken met andere.
Ik ga hem overigens 90 laten lopen
75? Dat moet met een sportuitlaat (zeker met een Yasuni R) veel harder kunnen. Waarschijnlijk zit de begrenzer nog in de uitlaat?

Huib.

• Porsche 911 Turbo Driver
  • giggity
    • View Profile
« Reply #491 on: October 10, 2009, 01:58:08 pm »
Lekker Aerox! :) Ben alleen niet echt fan van sportstuurtjes. Doe maar gewoon het normale stuur, kleuren zijn daarentegen wel lekker :) En hij loopt NOG 75? Ga je hem nog opvoeren dan? Hoe heb je hem 75 laten lopen trouwens? Want ik heb de mijne hier nog nieuw in de garage staan en wil hem graag die snelheid laten lopen.
Aangezien die van jou nog helemaal nieuw is zullen alle begrenzers er nog in zitten. Als je je vario begrenzer eruit haalt zul je zo'n 70 op de teller gaan (begrenzer zit in de overbrenging, je krijgt niet meer vermogen, dus je acceleratie zal hetzelfde blijven).
Vervolgens zit er nog een begrenzer in je uitlaat. Wat voor begrenzer dat bij jouw Aerox is weet ik niet. Mijn SpeedFight 2 had een resonantiebuisje (doodlopend buisje op je uitlaat) als begrenzer erop, veel scooters hebben een prop erin (dus een vernauwing in je uitlaat). Als je deze begrenzer verwijdert zul je dus meer vermogen krijgen, en zal dus zowel je acceleratie als je topsnelheid toenemen. Als je ook deze begrenzer eruit haalt zul je zo'n 75/80 op de teller gaan.

Volgens mij zit er ook nog een begrenzer in je luchtinlaat, maar het schijnt dat dat zo weinig uitmaakt dat het niet de moeite waard is, omdat je verbruik alleen maar omhoog zal gaan.

Hele nette Aerox btw, ben een groot Rossi fan. En ik ben het ook helemaal met je eens dat een gewoon stuur veel mooier is dan een sportstuur :)

PS: De eerste 1000 km moet je alle begrenzers er volgens mij in laten zitten ivm het inrijden.
« Last Edit: October 10, 2009, 01:59:56 pm by Huib. »

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #492 on: October 10, 2009, 03:52:12 pm »
Aangezien die van jou nog helemaal nieuw is zullen alle begrenzers er nog in zitten. Als je je vario begrenzer eruit haalt zul je zo'n 70 op de teller gaan (begrenzer zit in de overbrenging, je krijgt niet meer vermogen, dus je acceleratie zal hetzelfde blijven).
Vervolgens zit er nog een begrenzer in je uitlaat. Wat voor begrenzer dat bij jouw Aerox is weet ik niet. Mijn SpeedFight 2 had een resonantiebuisje (doodlopend buisje op je uitlaat) als begrenzer erop, veel scooters hebben een prop erin (dus een vernauwing in je uitlaat). Als je deze begrenzer verwijdert zul je dus meer vermogen krijgen, en zal dus zowel je acceleratie als je topsnelheid toenemen. Als je ook deze begrenzer eruit haalt zul je zo'n 75/80 op de teller gaan.

Volgens mij zit er ook nog een begrenzer in je luchtinlaat, maar het schijnt dat dat zo weinig uitmaakt dat het niet de moeite waard is, omdat je verbruik alleen maar omhoog zal gaan.

Hele nette Aerox btw, ben een groot Rossi fan. En ik ben het ook helemaal met je eens dat een gewoon stuur veel mooier is dan een sportstuur :)

PS: De eerste 1000 km moet je alle begrenzers er volgens mij in laten zitten ivm het inrijden.
Ja elke begrenzer gaat er zowieso uit. Maar geen andere uitlaat sproeier of iets dergelijks. Wil hem zo origineel mogelijk houden, zodat hij zijn waarde behoud. Van een vriend van mij hoorde ik dat zijn Aerox 80 echte liep met elke begrenzer er uit. Over de acceleratie heb ik niks te klagen. Niet te hard en zeker niet te zacht. Maar bedankt voor het compliment. Begin nu zelf ook een fan te worden.

Hier wat foto's van mijn Aerox Rossi replica  ^O^

Ziet er mooi uit  ^O^
Je hebt de spiegels er gelijk af gehaald? :+
Dankje :Y Ja die heb ik er meteen afgehaald, want ik denk dat het beter is nooit met spiegels te rijden dan het ooit gedaan te hebben en dan niet meer kunnen wennen. :)
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Smark.

• View Profile
« Reply #493 on: October 10, 2009, 03:56:37 pm »
spiegels heb je nergens voor nodig joh...

Erik

• BMW M3 Driver
  • Maserati!
    • View Profile
« Reply #494 on: October 10, 2009, 05:08:04 pm »
Fiat -1
Rossi +2
-----
+1