Iemand ervaring met de Yamaha Neo's? Ga 9 september op voor mijn rijbewijs en dit leek me wel een leuke scooter..
Is dit wat?
http://link.marktplaats.nl/265699775
Of een scooter goed is kun je nooit zomaar zeggen. Het hangt er gewoon sterk vanaf hoe die persoon ermee om is gegaan. Als scooters afgeragd worden kunnen ze al na 6000 km er mee ophouden, en als je er zuinig mee om gaat dan kan hij heel lang mee (ik heb wel eens een VivaCity gezien met 65000 km op de teller). Dus het is heel moeilijk om te zeggen of een scooter goed is of niet, je kunt hoogstens een stukje gaan rijden om te kijken of alles goed functioneert en of hij geen rare geluiden maakt enzo. Ik vind het zelf altijd wel belangrijk dat de verkoper gewoon eerlijk en betrouwbaar is. Zo heeft mijn neef een scooter gekocht van een man waarvan ik gewoon wist dat hij stond te liegen. Volgens hem was de scooter alleen maar op de camping gebruikt en altijd prima behandeld. Achteraf bleek dat 80% van de kappen niet meer origineel waren, maar opnieuw gespoten waren (en nog slecht ook) en de scooter dus een keer helemaal in de prak heeft gelegen. Als de vent niet deugt betekent niet meteen dat de scooter ook slecht is, maar ik hou er gewoon niet van als mensen staan te liegen.
Oh en wat mensen zeggen van dat hij zwaar stuurt, dat weet ik niet, heb er nog nooit op gereden, maar ik denk niet dat je je daar veel van aan moet trekken. Als je de scooter eenmaal hebt dan accepteer je hoe hij rijdt en raak je eraan gewend. Ik heb ook gewoon de scooter gekocht die ik mooi vond, en ik ben er later pas achter gekomen dat er qua rijeigenschappen best wel grote verschillen tussen scooters zitten. Ik vind dat mijn scooter qua bochtenwerk enzo veel lekkerder rijdt dan bijv. de Kymco Super 9 van een vriend van me of de Beta Ark van mn neef of de Piaggio Zip die ik wel eens gehuurd heb, maar dat zal ongetwijfeld gewoon komen omdat ik aan die van mij gewend ben.