December 07, 2019, 03:30:04 am

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 155748 times)

JM

• Specificatie-baas
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • You're never too late with a V8!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #240 on: June 24, 2009, 11:43:47 pm »
Maar waarom geen 90 dan? Toch niks mis mee, schiet lekker op.

Leon.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #241 on: June 25, 2009, 12:45:38 pm »
70cc eronder! :+
Kudos: 273592 (vandaag: 2972)     

Huib.

• Porsche 911 Turbo Driver
  • giggity
    • View Profile
« Reply #242 on: June 25, 2009, 03:23:17 pm »
Ja, hij is volledig ontgrensd, loopt ongeveer 70 echte km's. Wil gewoon graag dat hij wat harder loopt, maar niet dat ik meteen mn hele scooter verbouw. Graag zo origineel mogelijk houden.

@ JM

Vind ik ook, maar mijn ouders denken er anders over.

Teun

• Audi RS4 Sedan Driver
  • Don't Worry, Be Happy.
    • View Profile
    • Mijn spots
« Reply #243 on: June 25, 2009, 11:26:38 pm »
Ja, hij is volledig ontgrensd, loopt ongeveer 70 echte km's. Wil gewoon graag dat hij wat harder loopt, maar niet dat ik meteen mn hele scooter verbouw. Graag zo origineel mogelijk houden.

@ JM

Volgens mij, als je er eindelijk over uit bent dat je je scooter hard(er) wilt laten lopen, ben je al 18 en wil je een auto. Ik zou zeggen, laat hem gewoon lekker 70 lopen, hard zat en het is waarschijnlijk toch alleen maar voor kleine ritjes.
V.I.B. Very Important Brabander

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #244 on: June 27, 2009, 10:12:52 am »

@ JM

Volgens mij, als je er eindelijk over uit bent dat je je scooter hard(er) wilt laten lopen, ben je al 18 en wil je een auto. Ik zou zeggen, laat hem gewoon lekker 70 lopen, hard zat en het is waarschijnlijk toch alleen maar voor kleine ritjes.
Hmm dunno. Heb laatst mn begrenzing uit mn uitlaat laten halen, maar wil eigenlijk toch iets harder. Ben van plan deze zomer naar Sneek te rijden ^^

steffen

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #245 on: July 04, 2009, 12:34:24 pm »
:)

ThomasB

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • http://www.autogespot.com//viewcars.php?spotter=hengelospotcrew
« Reply #246 on: July 08, 2009, 10:44:23 pm »
Vandaag 1e dag dat ik m'n rijbewijs heb. Echt flikkers bij het gemeentehuis; Ze vroegen me gisteren of ik een versnelde aanvraag van het rijbewijs wilde doen (a 30 euro), dat vond ik niet nodig dus zei nee. Dan zou ik hem pas volgende week hebben. Vandaag ging ik even met mijn broer mee naar het gemeentehuis. Ik dacht, vraag ik het gelijk even. Lag hij er al gewoon 8)7 . De weg was trouwens goed glad vandaag, 2 keer bijna onderuit gegaan. Ondanks dat vond ik het erg vet  :bier:

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #247 on: July 16, 2009, 10:19:26 pm »
Vandaag 1e dag dat ik m'n rijbewijs heb. Echt flikkers bij het gemeentehuis; Ze vroegen me gisteren of ik een versnelde aanvraag van het rijbewijs wilde doen (a 30 euro), dat vond ik niet nodig dus zei nee. Dan zou ik hem pas volgende week hebben. Vandaag ging ik even met mijn broer mee naar het gemeentehuis. Ik dacht, vraag ik het gelijk even. Lag hij er al gewoon 8)7 . De weg was trouwens goed glad vandaag, 2 keer bijna onderuit gegaan. Ondanks dat vond ik het erg vet  :bier:
Ben deze winter ook een stuk of 3 keer bijna op mn bek gegaan (en ook een keer helemaal -.-'), schrok me echt kapot.

Ties

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • http://www.autogespot.nl/viewcars.php?view=spotter&spotter=Ties
« Reply #248 on: August 01, 2009, 11:48:18 am »
Iemand ervaring met de Yamaha Neo's? Ga 9 september op voor mijn rijbewijs en dit leek me wel een leuke scooter..

Is dit wat?
http://link.marktplaats.nl/265699775

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #249 on: August 02, 2009, 05:59:09 pm »
Iemand ervaring met de Yamaha Neo's? Ga 9 september op voor mijn rijbewijs en dit leek me wel een leuke scooter..

Is dit wat?

Me zus heeft er 1 gehad, opzich wel fijne scooter onderdelen zijn niet zo duur!
Vind het zelf alleen geen fijne scooter hij voelt zwaar aan vind ik zelf.
Die neo's van marktplaats is denk wel iets, maar verwacht niet dat het een topding zal zijn.
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Paul23

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #250 on: August 02, 2009, 08:07:52 pm »

Is dit wat?

Die neo's van marktplaats is denk wel iets, maar verwacht niet dat het een topding zal zijn.

Een nicht van mij heeft er ook een en hij voelt idd redelijk zwaar aan met sturen. Voor de rest een prima scooter. En aangezien ik de gene ben die achterop zit, vind ik het ook een pluspunt dat de Neo's fijne handvaten heeft voor de passagier. ^O^
Effe testritje maken en als hij goed rijdt is het volgens mij een prima deal.

bart van lierop

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #251 on: August 02, 2009, 08:10:42 pm »

Is dit wat?

Een nicht van mij heeft er ook een en hij voelt idd redelijk zwaar aan met sturen. Voor de rest een prima scooter. En aangezien ik de gene ben die achterop zit, vind ik het ook een pluspunt dat de Neo's fijne handvaten heeft voor de passagier. ^O^
Effe testritje maken en als hij goed rijdt is het volgens mij een prima deal.

Hou jij je nog vast als je achterop zit? :P Maar een Neo's in inderdaad gewoon een goede scooter. Voor het sportievere rijden ben je er niet zo goed mee af. Maar voor dagelijks lange afstanden zeker comfortabel. En nog een pluspunt, er staat DB9 op het kenteken! :)
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Huib.

• giggity
    • View Profile
« Reply #252 on: August 03, 2009, 03:37:35 pm »

Is dit wat?
Of een scooter goed is kun je nooit zomaar zeggen. Het hangt er gewoon sterk vanaf hoe die persoon ermee om is gegaan. Als scooters afgeragd worden kunnen ze al na 6000 km er mee ophouden, en als je er zuinig mee om gaat dan kan hij heel lang mee (ik heb wel eens een VivaCity gezien met 65000 km op de teller). Dus het is heel moeilijk om te zeggen of een scooter goed is of niet, je kunt hoogstens een stukje gaan rijden om te kijken of alles goed functioneert en of hij geen rare geluiden maakt enzo. Ik vind het zelf altijd wel belangrijk dat de verkoper gewoon eerlijk en betrouwbaar is. Zo heeft mijn neef een scooter gekocht van een man waarvan ik gewoon wist dat hij stond te liegen. Volgens hem was de scooter alleen maar op de camping gebruikt en altijd prima behandeld. Achteraf bleek dat 80% van de kappen niet meer origineel waren, maar opnieuw gespoten waren (en nog slecht ook) en de scooter dus een keer helemaal in de prak heeft gelegen. Als de vent niet deugt betekent niet meteen dat de scooter ook slecht is, maar ik hou er gewoon niet van als mensen staan te liegen.

Oh en wat mensen zeggen van dat hij zwaar stuurt, dat weet ik niet, heb er nog nooit op gereden, maar ik denk niet dat je je daar veel van aan moet trekken. Als je de scooter eenmaal hebt dan accepteer je hoe hij rijdt en raak je eraan gewend. Ik heb ook gewoon de scooter gekocht die ik mooi vond, en ik ben er later pas achter gekomen dat er qua rijeigenschappen best wel grote verschillen tussen scooters zitten. Ik vind dat mijn scooter qua bochtenwerk enzo veel lekkerder rijdt dan bijv. de Kymco Super 9 van een vriend van me of de Beta Ark van mn neef of de Piaggio Zip die ik wel eens gehuurd heb, maar dat zal ongetwijfeld gewoon komen omdat ik aan die van mij gewend ben.
« Last Edit: August 03, 2009, 03:43:23 pm by Huib. »

Edwin

• BMW M3 Driver
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
« Reply #253 on: August 06, 2009, 10:42:21 pm »
Wat Huib zegt aan het eind, dat je scooter gewoon om 1 en al gewenning gaat. Ik zelf ben niet meer van plan te gaan scooter rijden, wel voor me rijbewijs dat ik die alvast heb voor februari. Veel succes met je scooter!
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Nick

• Stoppie-koning
  • Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #254 on: August 09, 2009, 05:51:36 pm »

:)
Klik even op koekiemonster! Hij weet alles!