December 15, 2019, 04:21:43 pm

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 156093 times)

Rene

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6078
  • No keys, push to start.
    • View Profile
    • Flickr
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #90 on: March 28, 2009, 09:40:40 am »
haha ziet er leuk uit!
al ga ik Géén scooter kopen ik wacht 2 jaar en pak de Automobiel :P

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #91 on: March 31, 2009, 01:39:57 pm »
Is er btw een héél groot verschil qua prestaties tussen het verwijderen van mn begrenzer in de uitlaat en het hebben van een "snelle" uitlaat (bijv Gianelli, Yasuni, LeoVince etc)?


JM

  • Specificatie-baas
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • *****
  • Posts: 9820
  • You're never too late with a V8!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #92 on: March 31, 2009, 02:39:44 pm »
Is er btw een héél groot verschil qua prestaties tussen het verwijderen van mn begrenzer in de uitlaat en het hebben van een "snelle" uitlaat (bijv Gianelli, Yasuni, LeoVince etc)?
Ja behoorlijk. Als je de prop uit een 'snelle' uitlaat haalt gaat je scooter harder dan dat je de prop uit een normale uitlaat haalt.  :)

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #93 on: March 31, 2009, 03:00:43 pm »
Is er btw een héél groot verschil qua prestaties tussen het verwijderen van mn begrenzer in de uitlaat en het hebben van een "snelle" uitlaat (bijv Gianelli, Yasuni, LeoVince etc)?
Ja behoorlijk. Als je de prop uit een 'snelle' uitlaat haalt gaat je scooter harder dan dat je de prop uit een normale uitlaat haalt.  :)
Oké, dan vergeet ik dat sowieso. De begrenzer uit mn uitlaat vinden mn ouders al niet fijn, maar als ik ze daar niet van weet te overtuigen dan lukt het met een snelle uitlaat helemala niet :')


Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #94 on: March 31, 2009, 03:01:00 pm »
Ik heb btw niet een prop, maar een resonantiebuisje.


JM

  • Specificatie-baas
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • *****
  • Posts: 9820
  • You're never too late with a V8!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #95 on: March 31, 2009, 03:06:35 pm »
Ik had een Aerox met Yasuni R uitlaat zonder prop en zonder vario ring, ging best.  :)

papiertje

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2921
    • View Profile
    • MartijnBeekmans
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #96 on: March 31, 2009, 07:10:20 pm »
Is er btw een héél groot verschil qua prestaties tussen het verwijderen van mn begrenzer in de uitlaat en het hebben van een "snelle" uitlaat (bijv Gianelli, Yasuni, LeoVince etc)?

Toen ik die speedfight 2 nog had, waren alle begrenzers eruit en kon hij ongeveer 80 op de teller. Daarna had ik een Leovince TT gekocht, en ontgrenst, en toen kon die nog steeds 80/85 op de teller. Alleen het optrekken ging stukken sneller, en het mooie geluid natuurlijk. :P

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #97 on: April 01, 2009, 06:24:17 pm »
Is er btw een héél groot verschil qua prestaties tussen het verwijderen van mn begrenzer in de uitlaat en het hebben van een "snelle" uitlaat (bijv Gianelli, Yasuni, LeoVince etc)?

Toen ik die speedfight 2 nog had, waren alle begrenzers eruit en kon hij ongeveer 80 op de teller. Daarna had ik een Leovince TT gekocht, en ontgrenst, en toen kon die nog steeds 80/85 op de teller. Alleen het optrekken ging stukken sneller, en het mooie geluid natuurlijk. :P
80 op de teller is ongeveer wat ik zoek. Een gast bij mij op school heeft precies dezelfde als ik, maar dan met een Laser X Pro eronder. Ziet er wel netjes uit. Maar die gaat op de teller tot te P van PEUGEOT, dat gaat mij wat te ver xD. Heb mn vader er eindelijk van weten te overtuigen dat mn "piemel" eraf gaat, dus als het goed is loopt hij binnenkort ook 75+ op de teller :)


Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #98 on: April 01, 2009, 06:26:46 pm »
Is er btw any way hoe ik mn scooter meer op acceleratie dan op topsnelheid kan richten? Echt veel harder hoef ik namelijk niet, het gaat me met name om de acceleratie. Topsnelheid is ook precies wat mn ouders niet echt omhoog willen, acceleratie boeit ze niks...


JM

  • Specificatie-baas
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • *****
  • Posts: 9820
  • You're never too late with a V8!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #99 on: April 01, 2009, 06:36:20 pm »
Is er btw any way hoe ik mn scooter meer op acceleratie dan op topsnelheid kan richten? Echt veel harder hoef ik namelijk niet, het gaat me met name om de acceleratie. Topsnelheid is ook precies wat mn ouders niet echt omhoog willen, acceleratie boeit ze niks...
Malossi Multivar, dan trekt die aan een stuk door naar z'n top zonder dips.

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #100 on: April 01, 2009, 06:39:16 pm »
Is er btw any way hoe ik mn scooter meer op acceleratie dan op topsnelheid kan richten? Echt veel harder hoef ik namelijk niet, het gaat me met name om de acceleratie. Topsnelheid is ook precies wat mn ouders niet echt omhoog willen, acceleratie boeit ze niks...
Malossi Multivar, dan trekt die aan een stuk door naar z'n top zonder dips.
Maar dan neemt de top niet af, right? Dat is namelijk wel de bedoeling, mn ouders willen niet dat ik max 5 km/h meer top heb dan dat ik nu heb...


JM

  • Specificatie-baas
  • Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • *****
  • Posts: 9820
  • You're never too late with a V8!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #101 on: April 01, 2009, 06:40:04 pm »
Is er btw any way hoe ik mn scooter meer op acceleratie dan op topsnelheid kan richten? Echt veel harder hoef ik namelijk niet, het gaat me met name om de acceleratie. Topsnelheid is ook precies wat mn ouders niet echt omhoog willen, acceleratie boeit ze niks...
Malossi Multivar, dan trekt die aan een stuk door naar z'n top zonder dips.
Maar dan neemt de top niet af, right? Dat is namelijk wel de bedoeling, mn ouders willen niet dat ik max 5 km/h meer top heb dan dat ik nu heb...
Je topsnelheid neemt waarschijnlijk iets af met die Multivar...

papiertje

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2921
    • View Profile
    • MartijnBeekmans
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #102 on: April 01, 2009, 07:46:52 pm »
Is er btw any way hoe ik mn scooter meer op acceleratie dan op topsnelheid kan richten? Echt veel harder hoef ik namelijk niet, het gaat me met name om de acceleratie. Topsnelheid is ook precies wat mn ouders niet echt omhoog willen, acceleratie boeit ze niks...

Dan moet je de druk en trekveertjes uit de koppeling, en de rolletjes in de vario afstellen. Ik heb er weinig verstand van maar volgens mij kunnen ze dat bij elke dealer. :P

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #103 on: April 01, 2009, 08:29:35 pm »
Is er btw any way hoe ik mn scooter meer op acceleratie dan op topsnelheid kan richten? Echt veel harder hoef ik namelijk niet, het gaat me met name om de acceleratie. Topsnelheid is ook precies wat mn ouders niet echt omhoog willen, acceleratie boeit ze niks...

Dan moet je de druk en trekveertjes uit de koppeling, en de rolletjes in de vario afstellen. Ik heb er weinig verstand van maar volgens mij kunnen ze dat bij elke dealer. :P

Was sowieso niet van plan het zelf te laten doen. Maar dan weet ik een beetje wat er gaat gebeuren. Tenminste, ik neem aan dat ze deze shit dan gaan doen :)


gerkes

  • Golf 4 GTI Driver
  • **
  • Posts: 117
  • New nikon d3000 binnen, met sigma 28-125 :D
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #104 on: April 02, 2009, 10:55:54 am »
zijn er hier ook wat scootertjes/ brommers te koop ???
ik zoek er een voor een schappelijk prijsje ;)
topspots vakantie '10: slr mclaren, sls amg, rr ghost, nissan gtr, gt40, foto's komen binnenkort!