December 15, 2019, 07:10:30 am

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 156065 times)

Paul23

  • Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • *****
  • Posts: 13122
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #75 on: March 25, 2009, 07:44:59 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #76 on: March 25, 2009, 07:50:52 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...


Gijs.

  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *****
  • Posts: 27817
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #77 on: March 25, 2009, 07:56:04 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...
M'n pa heeft me zelfs geholpen bij het verwijderen van de vario uit mijn Ludix :P. Lucky me.

Teun

  • Audi RS4 Sedan Driver
  • *****
  • Posts: 3372
  • Don't Worry, Be Happy.
    • View Profile
    • Mijn spots
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #78 on: March 25, 2009, 08:00:26 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...

Als eerste. Als je je uitlaat ontgrenst, dus je resonantie-buisje eraf haalt, kan het nog steeds origineel blijven ogen. Als je het buisje eraf zaagt, kan je het gat wat over blijft dicht lassen. Vervolgens kan je het buisje, wat je eraf hebt gehaald er weer terug op zetten. Dus het buisje is van onder dicht, maar het buisje zit er nog wel op.

Als Tweede. Als je het buisje eraf hebt gezaagd, hoor je bijna geen geluids verschil. Wel natuurlijk als je het niet goed dichtlast...
V.I.B. Very Important Brabander

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #79 on: March 25, 2009, 08:01:37 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...
M'n pa heeft me zelfs geholpen bij het verwijderen van de vario uit mijn Ludix :P. Lucky me.
Mijn vario begrenzer is er ook uit. Heb het bij de garage laten doen.


Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #80 on: March 25, 2009, 08:03:00 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...

Als eerste. Als je je uitlaat ontgrenst, dus je resonantie-buisje eraf haalt, kan het nog steeds origineel blijven ogen. Als je het buisje eraf zaagt, kan je het gat wat over blijft dicht lassen. Vervolgens kan je het buisje, wat je eraf hebt gehaald er weer terug op zetten. Dus het buisje is van onder dicht, maar het buisje zit er nog wel op.

Als Tweede. Als je het buisje eraf hebt gezaagd, hoor je bijna geen geluids verschil. Wel natuurlijk als je het niet goed dichtlast...
I know, daar gaat het ook niet om. Het punt is alleen dat ik die begrenzer moeilijk kan laten verwijderen zonder dat mijn vader daar achter komt. Daarnaas heb ik daar ook helemaal geen zin in, dat stiekem gedoe.
Inderdaad, dacht ook niet dat je geluidsverschil zou merken...


Gijs.

  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *****
  • Posts: 27817
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #81 on: March 25, 2009, 08:06:26 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...
M'n pa heeft me zelfs geholpen bij het verwijderen van de vario uit mijn Ludix :P. Lucky me.
Mijn vario begrenzer is er ook uit. Heb het bij de garage laten doen.

Hoe hard looptie zonder vario dan?

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #82 on: March 25, 2009, 08:08:48 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...
M'n pa heeft me zelfs geholpen bij het verwijderen van de vario uit mijn Ludix :P. Lucky me.
Mijn vario begrenzer is er ook uit. Heb het bij de garage laten doen.

Hoe hard looptie zonder vario dan?
70 op de teller, 65 met auto erachter.


I-Go

  • Mercedes SLK55 AMG Driver
  • *****
  • Posts: 4665
  • T-Jet
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #83 on: March 25, 2009, 08:16:01 pm »
Weet iemand wanneer een scooter op is?
Mijn broertje heeft een Yahama Jog R met nu bijna 16.000 op de teller.
Nu hij op stage zit in Noordwijk wordt ie langere tijd niet gebruikt.
Gisteren wilde ik hem starten en toen kreeg ik um eindelijk na een half uur aan.
Er is bij 13.000 een nieuwe uitlaat onder gegaan en er wordt regelmatig de olie ververst.
Bij de nieuwe uitlaat liep die ongeveer 65. Gister haalde ik met moeite 50.
Kan dit komen dat ie nou langere periode stilstaat of begint ie langzaam op te raken?
DON'T DREAM YOUR LIFE, LIVE YOUR DREAM

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #84 on: March 25, 2009, 08:18:05 pm »
Weet iemand wanneer een scooter op is?
Mijn broertje heeft een Yahama Jog R met nu bijna 16.000 op de teller.
Nu hij op stage zit in Noordwijk wordt ie langere tijd niet gebruikt.
Gisteren wilde ik hem starten en toen kreeg ik um eindelijk na een half uur aan.
Er is bij 13.000 een nieuwe uitlaat onder gegaan en er wordt regelmatig de olie ververst.
Bij de nieuwe uitlaat liep die ongeveer 65. Gister haalde ik met moeite 50.
Kan dit komen dat ie nou langere periode stilstaat of begint ie langzaam op te raken?
Heeft hij elke 3/4000 km een beurtje gehad? Niet zo raar dat een scooter moeilijk start nadat hij een tijdje heeft stilgestaan. Hoe lang een scooter mee gaat is heel moeilijk te zeggen, dat hangt natuurlijk sterk af van hoe je ermee om gaat. Ik heb wel eens een Neo's gezien met 60.000 km op de teller, en sommige scooters moeten al na 10.000 km gereviseerd worden...


I-Go

  • Mercedes SLK55 AMG Driver
  • *****
  • Posts: 4665
  • T-Jet
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #85 on: March 25, 2009, 08:22:48 pm »
Bij 12.000 kwamen de problemen pas echt. Toen viel die steeds uit als je aan het rijden was.
Kwam je de berg totaal niet meer op. Toen bleek dus dat de uitlaat 'vol' was.
Vandaar dat ie was vervangen voor een nieuwe. De olie en het af en toe wassen is eigenlijk
het enige wat er aan was gebeurd voorheen.
« Last Edit: March 25, 2009, 08:42:30 pm by I-Go »
DON'T DREAM YOUR LIFE, LIVE YOUR DREAM

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #86 on: March 25, 2009, 08:36:53 pm »
Tja, het is wel gebruikelijk om een scooter om de 3/4000 km een beurtje te geven. Alles schoonmaken enzo, misschien wat dingetjes vervangen. Uitlaat 'vol' vind ik een beetje raar verhaal, en het lijkt mij daarnaast ook vreemd om er dan meteen een nieuwe uitlaat onder te zetten.

Anywayz, ik ben ook geen expert, misschien kunnen andere piepols hier je beter helpen :)


Martijn

  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • *****
  • Posts: 78317
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #87 on: March 25, 2009, 08:44:26 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...

Als eerste. Als je je uitlaat ontgrenst, dus je resonantie-buisje eraf haalt, kan het nog steeds origineel blijven ogen. Als je het buisje eraf zaagt, kan je het gat wat over blijft dicht lassen. Vervolgens kan je het buisje, wat je eraf hebt gehaald er weer terug op zetten. Dus het buisje is van onder dicht, maar het buisje zit er nog wel op.

Als Tweede. Als je het buisje eraf hebt gezaagd, hoor je bijna geen geluids verschil. Wel natuurlijk als je het niet goed dichtlast...
I know, daar gaat het ook niet om. Het punt is alleen dat ik die begrenzer moeilijk kan laten verwijderen zonder dat mijn vader daar achter komt. Daarnaas heb ik daar ook helemaal geen zin in, dat stiekem gedoe.
Inderdaad, dacht ook niet dat je geluidsverschil zou merken...
Je kan toch ook gewoon een 'snelle' bocht kopen en doe eronder zetten? Dat kon vroegah tenminste bij mijn scooter.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #88 on: March 25, 2009, 10:19:16 pm »
Dan zeg je dat je het niet doet en doe je het wel? :')
Als ik mijn scooter weg breng naar een dealer, zijn mijn ouders daar echt wel van op de hoogte. En als ik hem er zelf uit wil halen, moet ik dat mbv mn vader doen. Jammer :P
Dan ga je naar een achteraf scooter service ding ;)
Whutyousain'?
Gewoon zo'n achteraf winkeltje waar ze dat snel ff doen voor een prikkie :P
Dat hoor je ook he, dat verschil :P Vario eruit halen hoor je geen verschil in, uitlaatbegrenzer (extensiebuisje, prop oid) dat hoor je wel degelijk :P
Als je het buisje eraf zaagt en het vervolgens niet dicht last dan hoor je het wel ja :p
Topsnelheid hoeft opzich niet omhoog, maar ik wou dat hij wat harder zou acceleren. Dat vinden mn ouders ook geen punt, alleen het probleem van dat buisje eraf halen is dat je meteen ook harder gaat...

Als eerste. Als je je uitlaat ontgrenst, dus je resonantie-buisje eraf haalt, kan het nog steeds origineel blijven ogen. Als je het buisje eraf zaagt, kan je het gat wat over blijft dicht lassen. Vervolgens kan je het buisje, wat je eraf hebt gehaald er weer terug op zetten. Dus het buisje is van onder dicht, maar het buisje zit er nog wel op.

Als Tweede. Als je het buisje eraf hebt gezaagd, hoor je bijna geen geluids verschil. Wel natuurlijk als je het niet goed dichtlast...
I know, daar gaat het ook niet om. Het punt is alleen dat ik die begrenzer moeilijk kan laten verwijderen zonder dat mijn vader daar achter komt. Daarnaas heb ik daar ook helemaal geen zin in, dat stiekem gedoe.
Inderdaad, dacht ook niet dat je geluidsverschil zou merken...
Je kan toch ook gewoon een 'snelle' bocht kopen en doe eronder zetten? Dat kon vroegah tenminste bij mijn scooter.
Inderdaad, dacht ik ook. Maar ik ben eens naar mn scooter gelopen en mijn uitlaat blijkt uit 1 deel te zijn. Dan kan ik er toch geen snelle bocht in zetten?


Martijn

  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • *****
  • Posts: 78317
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #89 on: March 25, 2009, 10:25:08 pm »
Hm.. Nee dan gaat dat niet.
Martijn is echt de eindbaasmod van Autogespot.