October 21, 2020, 03:41:50 pm

Author Topic: Het brommer en scooter topic deel 5  (Read 161965 times)

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #270 on: August 09, 2009, 08:51:28 pm »
Ah, tijdens Sneekweek lijkt me ook wel chill. Alleen een vriend van ons staat daar op de camping met speedboot enzo en we gaan daar de hele week waterskieŽn/wakeboarden. En dat gaat niet echt tijdens Sneekweek :P


Hardstyler

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8542
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #271 on: August 10, 2009, 10:22:10 pm »
Ik heb een Tomos A3 Zo een. Voor een maand of 3 bleef die standaard. Toen ik langzaamaan wat meer onderdelen ging kopen. Hieronder volgt een lijstje met de modificaties;

  • Kleiner tandwiel en uiteraard de ketting ingekort
  • Uitlaat zonder bocht
  • Nieuwe lichtjes voor in de koplamp  :+

En wegens ongelukje

  • Nieuw handvat
  • Niewe remkabel

Ongeluk was zwaar klote. Een of ander kakwijf keek niet in haar spiegel en draaide de auto zo de weg op. Ik moest uitwijken op natte klinkers. Schoof een meter of 2 door. Dat was op het moment dat de Tomos nog standaard was. Kwam een halve meter tot  stilstaand voor een Arnage T.

Ook bij het monteren van de nieuwe uitlaat stuitte ik op een probleem. De originele uitlaat was er nog nooit af geweest. Daardoor zat de pin in de cilinder vastgeroest. Bij het vastdraaien van de nieuwe uitlaat brak die pin af. Dat betekende cilinder eraf. Moertje vastlassen en die pin eruit draaien. Veel werk, maar uiteindelijk toch gelukt.

De topsnelheid ligt nu op een 45/50 km/u. Hard zat! Toch zijn er nog plannen voor een volgende update. Nieuw stuur, koplamp, voorspatbord en remkabel.

Dat zit zo. Ik was onderweg naar huis met Roy na het spotten. Hij was op de fiets, dus ga maar na hoe hard we reden. Opeens kwamen de sturen in elkaar en baff daar lagen we. Opstaan niet veel aan de hand. iig Niet met ons en de fiets van Roy. De Tomos was er niet zo best aan toe. Leek wel van papier-machť. Mijn koplamp stuk en voorspatbord & stuur krom. Als extra bijkomst is de remkabel beschadigd.

Daarna heb ik het stuur en de voorspatbord weer zo recht mogelijk teruggebogen. De koplamp heb ik heel creatief met plakband weer dichtgeplakt. Verlichting doet het wonderwel nog gewoon.

Doch is de schade een kleine 200 euro. Zo rondrijden is een jammer. Aan de andere kant who gives a f*ck. Over een jaar tijd voor rijbewijs en bijbehorende auto.
____________________________________________________________________________


www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography
____________________________________________________________________________

Victor-J

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16221
  • Zwolle
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #272 on: August 10, 2009, 10:26:24 pm »
Kwam halve meter tot stilstand voor Arnage T _O- Zlefs autospotten terwijl je op je bek gaat met de scootert: Jij bent een diehard  :'(  :+

Hardstyler

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8542
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #273 on: August 10, 2009, 11:21:44 pm »
Haha eigenlijk niet. Puur toeval dat die toevallig net op tijd voor me stopte anders was ik er misschien wel niet meer geweest!
____________________________________________________________________________


www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography
____________________________________________________________________________

KoenM

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6167
  • KoenM
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #274 on: August 12, 2009, 10:28:05 am »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

bart van lierop

  • Bugatti EB110 Driver
  • *****
  • Posts: 16166
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #275 on: August 12, 2009, 11:19:02 am »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

Je gaat dus kijken voor een scooter waarmee je net zo hard gaat als een Runner maar waarbij je na 3 kilometer al last krijgt van je rug en waarbij je om de 5 seconde moet schakelen?

Tof ^O^
Ik heb er weleens aan gedacht om een doekje en een plantenspuitje met schoonmaakmiddel mee te nemen voor de velgen en logo's. :P

Gijs.

  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *****
  • Posts: 27817
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #276 on: August 12, 2009, 11:48:49 am »
Ik heb sinds mijn scooter 3 weken stil gestaan heeft een probleem met m'n achterrem. Hij remt nog wel gewoon, maar nadat ik geremd heb blijft het remblokje steken; het gaat niet helemaal terug naar de originele positie.. Waardoor de rem dus aangetrokken blijft, en m'n wiel blokkeert.

Aangezien ik pas volgende week dinsdag bij de scooterzaak terecht kan ivm drukte was ik benieuwd of hier iemand iets weet wat ik er aan kan doen?

bvd.

ps. ik heb een Peugeot Ludix

KoenM

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6167
  • KoenM
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #277 on: August 12, 2009, 12:02:40 pm »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

Je gaat dus kijken voor een scooter waarmee je net zo hard gaat als een Runner maar waarbij je na 3 kilometer al last krijgt van je rug en waarbij je om de 5 seconde moet schakelen?

Tof ^O^


Het is geen schakel, dus ik hoef niet te schakelen :+
En ikga voor de looks, vind hem er toch wel wat mooier uitzien dan een vivacity oid :)

@Gijs,
ik ben totaal niet technisch, dus ik kan je niet helpen  (gb)

Brian

  • Aston Martin Vanquish S Driver
  • *****
  • Posts: 10376
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #278 on: August 12, 2009, 12:06:49 pm »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

Je gaat dus kijken voor een scooter waarmee je net zo hard gaat als een Runner maar waarbij je na 3 kilometer al last krijgt van je rug en waarbij je om de 5 seconde moet schakelen?

Tof ^O^


Het is geen schakel, dus ik hoef niet te schakelen :+
En ikga voor de looks, vind hem er toch wel wat mooier uitzien dan een vivacity oid :)

@Gijs,
ik ben totaal niet technisch, dus ik kan je niet helpen  (gb)
Als je voor de looks gaat, kan je imo beter voor een Aerox of een nieuwe SR gaan.

Hardstyler

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8542
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #279 on: August 12, 2009, 12:10:15 pm »
Peugeot... Zelfs scooters kunnen ze niet maken!

Als je zelf een beetje weet hoe je scooter in elkaar zit kan je je de rem blootleggen en kijken of er iets vastzit oid, en even goed doorsmeren.

Geen verstand gewoon van afblijven en naar de scooterzaak. Scooter is stukje complexer dan een brommertje zoals een Tomos.
____________________________________________________________________________


www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography
____________________________________________________________________________

Hardstyler

  • Lamborghini Gallardo Driver
  • *****
  • Posts: 8542
  • DROP IT, POKE IT, STRETCH IT, ROLL IT!
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #280 on: August 12, 2009, 12:11:36 pm »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

Je gaat dus kijken voor een scooter waarmee je net zo hard gaat als een Runner maar waarbij je na 3 kilometer al last krijgt van je rug en waarbij je om de 5 seconde moet schakelen?

Tof ^O^


Het is geen schakel, dus ik hoef niet te schakelen :+
En ikga voor de looks, vind hem er toch wel wat mooier uitzien dan een vivacity oid :)

@Gijs,
ik ben totaal niet technisch, dus ik kan je niet helpen  (gb)
Als je voor de looks gaat, kan je imo beter voor een Aerox of een nieuwe SR gaan.

Aerox rijdt half Nederland op rond, maar is toch wel mooi. Je moet wel rekening houden met het budget. Die nieuwe SR is al snel iets van 3000(+) gok ik?
____________________________________________________________________________


www.facebook.com/JeffreydeRuiterPhotography
____________________________________________________________________________

KoenM

  • Corvette C6 Z06 Driver
  • *****
  • Posts: 6167
  • KoenM
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #281 on: August 12, 2009, 12:15:02 pm »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

Je gaat dus kijken voor een scooter waarmee je net zo hard gaat als een Runner maar waarbij je na 3 kilometer al last krijgt van je rug en waarbij je om de 5 seconde moet schakelen?

Tof ^O^


Het is geen schakel, dus ik hoef niet te schakelen :+
En ikga voor de looks, vind hem er toch wel wat mooier uitzien dan een vivacity oid :)

@Gijs,
ik ben totaal niet technisch, dus ik kan je niet helpen  (gb)
Als je voor de looks gaat, kan je imo beter voor een Aerox of een nieuwe SR gaan.


Ik vind dit mooier dan een Aerox of SR :)
Het nieuwste model SR is ook heel mooi, maar die zijn onbetaalbaar of het zijn Ditechs, en dan vraag je om problemen..

Brian

  • Aston Martin Vanquish S Driver
  • *****
  • Posts: 10376
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #282 on: August 12, 2009, 12:17:05 pm »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

Je gaat dus kijken voor een scooter waarmee je net zo hard gaat als een Runner maar waarbij je na 3 kilometer al last krijgt van je rug en waarbij je om de 5 seconde moet schakelen?

Tof ^O^


Het is geen schakel, dus ik hoef niet te schakelen :+
En ikga voor de looks, vind hem er toch wel wat mooier uitzien dan een vivacity oid :)

@Gijs,
ik ben totaal niet technisch, dus ik kan je niet helpen  (gb)
Als je voor de looks gaat, kan je imo beter voor een Aerox of een nieuwe SR gaan.

Aerox rijdt half Nederland op rond, maar is toch wel mooi. Je moet wel rekening houden met het budget. Die nieuwe SR is al snel iets van 3000(+) gok ik?
Ze staan ook op Marktplaats voor wat minder. :)
Ik ga binnekort ook met scooter weg doen en een Zip 2takt halen. :)

Edwin

  • BMW M3 Driver
  • ****
  • Posts: 2148
  • Of naar Nick en Simon
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #283 on: August 13, 2009, 04:42:55 pm »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

Je gaat dus kijken voor een scooter waarmee je net zo hard gaat als een Runner maar waarbij je na 3 kilometer al last krijgt van je rug en waarbij je om de 5 seconde moet schakelen?

Tof ^O^


Het is geen schakel, dus ik hoef niet te schakelen :+
En ikga voor de looks, vind hem er toch wel wat mooier uitzien dan een vivacity oid :)

@Gijs,
ik ben totaal niet technisch, dus ik kan je niet helpen  (gb)
Als je voor de looks gaat, kan je imo beter voor een Aerox of een nieuwe SR gaan.

Aerox rijdt half Nederland op rond, maar is toch wel mooi. Je moet wel rekening houden met het budget. Die nieuwe SR is al snel iets van 3000(+) gok ik?
Ze staan ook op Marktplaats voor wat minder. :)
Ik ga binnekort ook met scooter weg doen en een Zip 2takt halen. :)


Mijn advies koop inderdaad zoals je zelf al zegt GEEN Ditech me broer heeft er 1, hij staat zeker 1 keer per maand bij de dealer. Okť hij loopt dat wel 90, maar goed. En de kosten zijn hoger als geod is dan als je met een scooter die geen ditech heeft.
heeft iemand hier toevallig een Piaggio zip te koop staan? 2 of 4 takt maakt me niet uit, ga een sprinter maken!!
Ik citeer: Spruiten stinken en smaken naar stront, gelukkig ruik jij lekker

Huib.

  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *****
  • Posts: 5707
  • giggity
    • View Profile
Re: Het brommer en scooter topic deel 5
« Reply #284 on: August 15, 2009, 11:42:44 am »
Vanmiddag kijken voor een Gilera DNA :D

http://link.marktplaats.nl/269561893  ^O^

Je gaat dus kijken voor een scooter waarmee je net zo hard gaat als een Runner maar waarbij je na 3 kilometer al last krijgt van je rug en waarbij je om de 5 seconde moet schakelen?

Tof ^O^


Het is geen schakel, dus ik hoef niet te schakelen :+
En ikga voor de looks, vind hem er toch wel wat mooier uitzien dan een vivacity oid :)

@Gijs,
ik ben totaal niet technisch, dus ik kan je niet helpen  (gb)
Als je voor de looks gaat, kan je imo beter voor een Aerox of een nieuwe SR gaan.

Aerox rijdt half Nederland op rond, maar is toch wel mooi. Je moet wel rekening houden met het budget. Die nieuwe SR is al snel iets van 3000(+) gok ik?
Ze staan ook op Marktplaats voor wat minder. :)
Ik ga binnekort ook met scooter weg doen en een Zip 2takt halen. :)
Heb er een paar weken geleden met mn vader twee gehuurd toen we met de boot in Antwerpen lagen, prima ding :Y