November 13, 2018, 02:16:54 am

Author Topic: Cameradiscussietopic deel 19  (Read 39095 times)

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
Re: Cameradiscussietopic deel 19
« Reply #15 on: January 24, 2009, 02:08:49 am »
Da's 50 keer ofzo een 450D...dan zijn er ook nog de andere Canon modellen... Er zijn echt maar een paar Nikon mensen bij ons in het eerste jaar. Is wel gek ja...bij het tweede en derde jaar is de verhouding veel gelijker.

Leon.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #16 on: January 24, 2009, 10:28:59 am »
Da's 50 keer ofzo een 450D...dan zijn er ook nog de andere Canon modellen... Er zijn echt maar een paar Nikon mensen bij ons in het eerste jaar. Is wel gek ja...bij het tweede en derde jaar is de verhouding veel gelijker.
Dan komen ze erachter dat Nikon toch beter is!!!

Sorry, moest even. :')

400D was ook heel populair. 450D zul je inderdaad ook steeds vaker gaan zien dan. :Y
Kudos: 273592 (vandaag: 2972)     

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #17 on: January 24, 2009, 02:31:15 pm »
Is bij mij net zo. Veel canon mensen, maar de professionals gebruiken toch veel nikon. Dat zeg ik niet omdat ik een D300 heb, want dat heeft er niks mee te maken. Mijn docent heeft ook een Nikon :Y

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #18 on: January 24, 2009, 03:14:02 pm »
Bij ons is t onder de docenten 2x canon en 1x nikon, en 1 keer allebij (heeft van beide merken een compleet systeem :tong:)...we hebben er ook één rond lopen die helemaal Hasselblad fan is (voor in de studio)...hij overweegt de H3DII-50 aan te schaffen maar wacht nog even tot de H3DII-60 uit is om eens te kijken of dat misschien een betere investering is...tering zeg, dat zijn pas prijskaartjes 8)7
« Last Edit: January 24, 2009, 03:15:56 pm by Davidio »

Rawprinter-Thijs

• RAW Printer
  • Pagani Zonda F Driver
  • Automotive Terror Art
    • View Profile
    • Thijs van Wijk. Fotografie
« Reply #19 on: January 24, 2009, 03:20:22 pm »
Tsjah. Hasselblad huur je meestal he. Of je moet elke week een opdracht in de studio hebben...
Die digitale achterwanden zijn wel bizar scherp, dat is gewoon niet normaal meer hoeveel detail daar in zit. Daar is mijn D300 een compact camera mee vergeleken.
« Last Edit: January 24, 2009, 03:27:08 pm by LOWrider_NL »

Focus Automotive Art
Quote from: Egzon.
over geld wordt niet gesproken, dat is er gewoon

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #20 on: January 24, 2009, 03:25:49 pm »
Tsjah. Hasselblad huur je meestal he. Of je moet elke week een opdracht in de studio hebben...
Die digitale achterwanden zijn wel bizar scherp, dat is gewoon niet normaal meer hoeveel detail daar in zit. Daar is een mijn D300 een compact camera mee vergeleken.
Ja zeker...zijn echt bizarre apparaten...mja wat wil je ook met 50 megapixel :tong:
Hij is bezig z'n eigen studio uit te breiden...wil echt alles erop en eraan hebben :Y

Richard.

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #21 on: January 24, 2009, 06:27:37 pm »
Ik heb sinds 5 á 6 maandjes een Canon Powershot S5 IS, Geweldig cameraatje voor goede prijs alleen heb ik toch grote problemen met scherpstellen en vind ik het gewoon tijd voor een SLR.

Nu was ik vanmiddag bij de Media Markt en had ik een Canon EOS 1000D in me hand deze leek mij echt iets. Deze word gewoon met 18-55 geleverd, accu & lader. De camera kost €353.
Een nette prijs ook, ik wil ook waarschijnlijk gelijk een lens erbij kopen want 18-55 is natuurlijk niet genoeg.
Is de 1000D een verstandige keuze en wat voor lens kan ik het beste erbij nemen :)?

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #22 on: January 24, 2009, 08:24:30 pm »
Bij digitalstreet.nl heb je een D40 met 18-55 II voor 300 euro, scheelt toch weer 50 euro, daar kun je bijv. een tasje of een UV-filter voor kopen ;)
Of heb je een duidelijke voorkeur voor Canon? ;)

Daann

• Aston Martin Vanquish S Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #23 on: January 24, 2009, 08:50:17 pm »
Bij digitalstreet.nl heb je een D40 met 18-55 II voor 300 euro, scheelt toch weer 50 euro, daar kun je bijv. een tasje of een UV-filter voor kopen ;)
tuurlijk :)
en een D40 is ondertussen al wel wat veroudert ;)

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #24 on: January 24, 2009, 11:49:40 pm »
tuurlijk :)
en een D40 is ondertussen al wel wat veroudert ;)
Dat is idd zo ja ;) Mja, als je een goedkope beginners-dSLR zoekt... :engel:

Richard.

• View Profile
« Reply #25 on: January 25, 2009, 12:19:34 am »
Ik wil geen D40, omdat hij veroudert is een reden bijvoorbeeld. En omdat hij niet zo goed beschreven staat.
Ik ga maandag gewoon een 1000D kopen :)

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #26 on: January 25, 2009, 12:54:30 am »
Ik wil geen D40, omdat hij veroudert is een reden bijvoorbeeld. En omdat hij niet zo goed beschreven staat.
Zou je niet eerst even oriënteren op ev. andere modellen van bijv. Sony of Olympus ofzo? ;) Niet dat je dalijk een camera koopt en later bedenkt dat je liever een andere had gehad, of dat deze toch niet helemaal is wat je ervan verwacht had... Ik zou eerst eens rondkijken naar wat je wat lijkt, en dan die aantal gaan uitproberen in de winkel :) 'T is per slot van rekening een behoorlijke investering, dat wil je niet fout doen! :P

Davidio

• BMW M3 Driver
    • View Profile
    • Empyreal Blue
« Reply #27 on: January 25, 2009, 02:43:20 am »
Zou je niet eerst even oriënteren op ev. andere modellen van bijv. Sony of Olympus ofzo? ;) Niet dat je dalijk een camera koopt en later bedenkt dat je liever een andere had gehad, of dat deze toch niet helemaal is wat je ervan verwacht had... Ik zou eerst eens rondkijken naar wat je wat lijkt, en dan die aantal gaan uitproberen in de winkel :) 'T is per slot van rekening een behoorlijke investering, dat wil je niet fout doen! :P
Precies, dat wil je niet fout doen. Dus blijf lekker van Sony of Olympus af. Het is niet voor niets dat Canon en Nikon de markleiders zijn dus vroeg of laat zou hij anders toch wel overstappen naar een van deze merken dus kan hij het netzogoed meteen goed doen. Zou later juist alleen maar duurder zijn om dan over te stappen ipv meteen goed beginnen.

@Richard: 1000D is een prima beginnerscamera :Y

Richard.

• View Profile
« Reply #28 on: January 25, 2009, 09:37:32 am »
Ik heb 2 Canons gehad ik ben niet van plan om voor een ander merk te gaan, ja een Nikon zou ik ook wel willen maar ik blijf gewoon mooi bij Canon. Ik ben nu ongeveer 9 maanden bezig met spotten, en sinds een paar maanden ook veder dan auto's ,met mijn nieuwe camera wil ik me wat meer richten om andere soorten van Fotografie, ik hoef ook niet gelijk een D80, ik vind van mezelf dat ik nette foto's schiet en ik vind dat een 1000D een prima camera voor mij is, ook omdat ik geen 500+ heb te besteden :)
Ik ga hem morgen halen direct uit school :)

f-autogek

• Renault Megane RS Driver
  • Porsche 911 gt3 rs
    • View Profile
« Reply #29 on: January 25, 2009, 09:57:23 am »
Koop zo'n ding niet impulsief hè? Ik zou gewoon even goed oriënteren op lenzen enzo. En denk ook aan iig een tas en misschien een polfilter.