November 14, 2019, 01:28:08 pm

Author Topic: Cameradiscussietopic deel 18  (Read 34040 times)

Siender

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
Re: Cameradiscussietopic deel 18
« Reply #405 on: January 15, 2009, 04:11:36 pm »
Waarom willen jullie dan beeld als je een foto gaat maken?
Als je de camera aan zet, wil je toch een foto maken :+?
Wedervraag: daar heb je toch geen scherm voor nodig?

maar als je je instellingen eerst wil zien
is altijd fijn als het scherm dan aanstaat
Is er niets anders waar je instellingen kan zien?
Want instellingen gaan bij m'n D80 buiten het scherm om.
In de zoeker, of op een apart LCD scherm.
Meestal heb je de meeste 'shooting information' toch ook via de zoeker, toch? :) Dat had de Canon EOS 100 van m'n vader zelfs (analoog, gekocht in '92), prachtig ding btw 8-)
Ik heb het ook in de zoeker en op het schermpje erboven staan, maar ik ben van de 400D gewend dat het meteen aangaat zodat ik alle instellingen kan zien en bewerken, er zat ook zo'n sensor op dat het scherm uitgaat zodra je door de zoeker kijkt. Het werkt veel fijner dan dat je je instellingen gaat veranderen via je kleine schermpje terwijl er een joekel van een scherm aan de achterkant zit die het veel beter weergeeft. Zodra ik mijn camera aanzet ga ik niet meteen een foto schieten, ik stel (meestal) eerst de instellingen goed in. Dan is het handig dat je niet eerst op het info knopje hoeft te drukken. Ik heb ook even de 50D mogen proberen en daar kon ik het op de een of andere manier wel instellen.

Roy.

• Lamborghini Gallardo Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #406 on: January 15, 2009, 04:15:09 pm »
- Sony DSC-H3: donovan, steffen, Royy
- Sony A200: Erik Geskes, Smark., pictune, Roy
Moet allebei even in Roy.  worden veranderd ;)

Tim Bussink

• Audi RS4 Sedan Driver
  • D80+18-105VR+50mm f/1.8+70-300APO
    • View Profile
    • Autopoets-service + Fotosessie
« Reply #407 on: January 16, 2009, 11:46:08 am »
Waarom willen jullie dan beeld als je een foto gaat maken?
Als je de camera aan zet, wil je toch een foto maken :+?
Wedervraag: daar heb je toch geen scherm voor nodig?

maar als je je instellingen eerst wil zien
is altijd fijn als het scherm dan aanstaat
Is er niets anders waar je instellingen kan zien?
Want instellingen gaan bij m'n D80 buiten het scherm om.
In de zoeker, of op een apart LCD scherm.
Meestal heb je de meeste 'shooting information' toch ook via de zoeker, toch? :) Dat had de Canon EOS 100 van m'n vader zelfs (analoog, gekocht in '92), prachtig ding btw 8-)
Ik heb het ook in de zoeker en op het schermpje erboven staan, maar ik ben van de 400D gewend dat het meteen aangaat zodat ik alle instellingen kan zien en bewerken, er zat ook zo'n sensor op dat het scherm uitgaat zodra je door de zoeker kijkt. Het werkt veel fijner dan dat je je instellingen gaat veranderen via je kleine schermpje terwijl er een joekel van een scherm aan de achterkant zit die het veel beter weergeeft. Zodra ik mijn camera aanzet ga ik niet meteen een foto schieten, ik stel (meestal) eerst de instellingen goed in. Dan is het handig dat je niet eerst op het info knopje hoeft te drukken. Ik heb ook even de 50D mogen proberen en daar kon ik het op de een of andere manier wel instellen.
In het begin had ik hier met de D80 ook een beetje last van maar het is allemaal een kwestie van wennen, nu weet ik niet beter en zou ik het waarschijnlijk vervelend vinden de gegevens op het grote beeldscherm te zien zoals bij een D40

Vossie

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
« Reply #408 on: January 16, 2009, 07:39:26 pm »
Ik zou ook eens kijken naar een Sony cam, ik heb er een Superzoom van en ben er zeer tevreden mee ^O^ Weet natuurlijk niet of dit ook zo is bij de gewone digitale cams.

Ik heb een TZ-3 (voorganger van de TZ-5) en ik moet zeggen dat vooral die groothoek en die 10x zoom erg fijn zijn! Hij zoomt niet supersnel in (zoals een S5 bijv) maar hij kan het tenminste wel! :Y Nadeeltje vind ik wel (weet niet of andere compacts dit ook hebben, anders is het geen nadeel ten opzichte van de anderen) dat hij in de avond of bij minder licht het nogal snel af laat weten... Het focussen gaat veel langer duren, en de foto's komen bomvol ruis en vlekjes. Mocht je nog vragen over de TZ3 hebben, PM kan natuurlijk altijd! ;)

Ik zou even de IS onder de loep nemen.
Heel vaak is dat digitale stabilizer waar je geen fuck aan hebt. Dat is gewoon een digtitale nabewerking achteraf in de camera.
Optische stabilizer is veel beter, die houd het beeld echt stil!

Thnx voor de reacties ^O^
Ik ga binnenkort eens even kijken bij Konijnenberg. Beetje info vragen en gewoon de camera's eens vasthouden. In de winkel kijken levert vaak meer op dan via internet research doen :)
IS ga ik zeker op letten wat voor soort dat is, die digitale nabewerkingszooi heb ik er liever niet op namelijk :P Volgens mij mij hebben de modellen die ik noemde allemaal IS in de lens, dus dat is in ieder geval wel goed :)

Frank34

• Testkonijnen
  • Porsche 911 Turbo Driver
  • *
  • Ik woon in een krantenwijk.
    • View Profile
« Reply #409 on: January 19, 2009, 12:41:50 am »
Hallo allemaal,
ik heb even een vraag!
Ik ben op zoek naar een D-SLR camera voor een 'beginner'. Ik heb er al wel een aantal gezien die me wel wat leken, maar ik heb toch wat advies nodig.

Dus, ik zoek een DSLR die een beetje betaalbaar is en niet te ingewikkeld is ;)

Groetjes,
Frank
"The car didn't spin, you spun the car, the car is made to do exactly what your inputs are telling it to do"

Jeroen

• Discussiemod
  • Modder-Eter
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Lekker mekkeren!
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #410 on: January 19, 2009, 12:42:36 am »
EOS 400D?

Frank34

• Testkonijnen
  • *
    • View Profile
« Reply #411 on: January 19, 2009, 12:46:39 am »
Zit wel wat in, ga ik zo even naar kijken.

Ik had ook een Sony A-200 gezien, weet je daar misschien wat meer meer van?

-Frank
"The car didn't spin, you spun the car, the car is made to do exactly what your inputs are telling it to do"

Roy.

• View Profile
    • Flickr
« Reply #412 on: January 19, 2009, 07:46:50 am »
Zit wel wat in, ga ik zo even naar kijken.

Ik had ook een Sony A-200 gezien, weet je daar misschien wat meer meer van?

-Frank
Ik heb een A200.
Wat wil je weten?

Frank34

• Testkonijnen
  • *
    • View Profile
« Reply #413 on: January 19, 2009, 02:05:49 pm »
Ik zou willen weten of hij makkelijk te bedienen is, snel opstart en hoe de foto kwaliteit is en wat je zelf van de camera vind

Bedankt!

-Frank

Timo

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • Spykerfreak!
    • View Profile
    • Spykerfreak.
« Reply #414 on: January 19, 2009, 03:39:25 pm »
Je kunt ook kiezen voor een Nikon D60 (Daarvoor moet je bij ArieDB zijn), of een Canon EOS 1000D :).

Roy.

• View Profile
    • Flickr
« Reply #415 on: January 19, 2009, 05:06:36 pm »
Ik zou willen weten of hij makkelijk te bedienen is, snel opstart en hoe de foto kwaliteit is en wat je zelf van de camera vind

Bedankt!

-Frank

Ik vind het een fijne camera om te beginnen met een DSLR. Hij heeft een fijne menu structuur en de foto kwaliteit is ook prima. Dit ligt natuurlijk ook wel voor een groot deel aan de fotograaf. Hoe die ermee omgaat. Maar ik ben dus zeker positief.
Ik denk niet dat er erg veel verschil zit in opstarttijd tussen verschillende DSLR's. Ze starten allemaal gewoon snel.
Voor foto's moet je maar even op www.flickr.com/photos/royschoonderbeek/ kijken. De eerste 2,5 pagina is met m'n A200 gemaakt.

Frank34

• Testkonijnen
  • *
    • View Profile
« Reply #416 on: January 19, 2009, 05:20:46 pm »
Bedankt voor de informatie en de tijd!

-Frank

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #417 on: January 21, 2009, 10:44:21 am »
Zo zal ik even alles update en met nieuw topic van start gaan! :)

AnthonyR

• Testkonijnen
  • Mercedes SLR Mclaren Driver
  • *
  • Renault Sport
    • View Profile
« Reply #418 on: January 21, 2009, 10:48:58 am »
Slotje :W