November 15, 2018, 10:29:43 pm

Author Topic: polarisatiefilter op een sony H50?  (Read 3464 times)

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
polarisatiefilter op een sony H50?
« on: October 28, 2008, 08:15:10 pm »
Ik spot altijd met een Sony Dsc h50, en wil nu een polarisatiefilter kopen. Nu had ik wat gelezen dat het alleen voor spiegelreflex camera's was.. Tijdens het googelen kwam ik ook deze link tegen:
http://www.aanbodpagina.nl/767010_2_delige_cpl_polarisatie_filterset_voor_h7_h9_h50.asp
Dat is de camera die ik heb, dus dan blijkt het wl te kunnen :D
Nog iets wat ik las: voor een spiegelreflex(zit spiegel in) moet je een circulaire polarisatiefilter hebben, en voor een niet spiegelreflex niet.
Wie kan dit ophelderen? Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft, en ALS het kan misschien wat filters die ik zou kunnen kopen :)

Koen

Leon.

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
Re: polarisatiefilter op een sony H50?
« Reply #1 on: October 28, 2008, 08:18:45 pm »
Ik heb geen DSLR maar wel gewoon een Circulair filter...
We hebben hier btw een speciaal topic voor :P
Kudos: 273592 (vandaag: 2972)     

Neel

• Ferrari 599 GTB Fiorano Driver
  • Sigjeklik, jwz
    • View Profile
« Reply #2 on: October 28, 2008, 08:19:44 pm »
op gewone digitale camera's kan idd een polifilter, je hebt wel een adapterring nodig (die zit bij dat aanbod)

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #3 on: October 28, 2008, 08:23:50 pm »
Ik heb geen DSLR maar wel gewoon een Circulair filter...
We hebben hier btw een speciaal topic voor :P
Oww wist niet dat je daar ook zulke vragen moest stellen, dacht alleen van hoe kan ik hem instellen ofzo:p
op gewone digitale camera's kan idd een polifilter, je hebt wel een adapterring nodig (die zit bij dat aanbod)

Ok, ik moet dus gewoon letten of er zo'n ring bij zit? Of kun je die ook los kopen?

steffen

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #4 on: October 28, 2008, 09:12:08 pm »
Die ring zit erbij, want ik heb de H3 en er zit op dezelfde manier een polfilter op ;)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #5 on: October 28, 2008, 10:37:35 pm »
Op een digitale camera zet je circulair.
Op een analoge camera zet je lineair.

Op een compactcam kan gewoon een polarisatie filter gebruik worden (als het pas natuurlijk)

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #6 on: October 29, 2008, 06:04:52 pm »
Die ring zit erbij, want ik heb de H3 en er zit op dezelfde manier een polfilter op ;)

Welk filter heb jij?

steffen

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #7 on: October 29, 2008, 06:26:48 pm »

Welk filter heb jij?

Een 58mm polfilter, onbekend merk maar werkt uitstekend.

Fiorano

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Ja Jij Ja.
    • View Profile
    • Flikker
« Reply #8 on: October 29, 2008, 11:12:22 pm »
Ik spot altijd met een Sony Dsc h50, en wil nu een polarisatiefilter kopen. Nu had ik wat gelezen dat het alleen voor spiegelreflex camera's was.. Tijdens het googelen kwam ik ook deze link tegen:
http://www.aanbodpagina.nl/767010_2_delige_cpl_polarisatie_filterset_voor_h7_h9_h50.asp
Nog iets wat ik las: voor een spiegelreflex(zit spiegel in) moet je een circulaire polarisatiefilter hebben, en voor een niet spiegelreflex niet.
Wie kan dit ophelderen? Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft, en ALS het kan misschien wat filters die ik zou kunnen kopen :)

Koen

Hoi :W

Ik heb een Sony Dsc H10, ongeveer hetzelfde toestel dus :) Bij mij zat eern adapterring meegeleverd zodat de zonnekap erover kan - je hebt dus geen tweedelige nodig-, hierop past een polfilter diameter 58mm. Ik heb de filter van HAMA, gekocht voor 45 euro bij de fotograaf :) Moet passen bij jou ;)

Dat issss:
http://www.hama.co.uk/portal/articleId*37268/action*2563
deze :)

Kost bij de fotograaf evenveel, scheelt je een hoop zoekwerk :) En hij zal je camera ook wel kennen :)
« Last Edit: October 29, 2008, 11:15:49 pm by Fiorano »

KoenM

• Corvette C6 Z06 Driver
  • KoenM
    • View Profile
« Reply #9 on: October 30, 2008, 06:37:07 pm »

Koen

Hoi :W

Ik heb een Sony Dsc H10, ongeveer hetzelfde toestel dus :) Bij mij zat eern adapterring meegeleverd zodat de zonnekap erover kan - je hebt dus geen tweedelige nodig-, hierop past een polfilter diameter 58mm. Ik heb de filter van HAMA, gekocht voor 45 euro bij de fotograaf :) Moet passen bij jou ;)

Dat issss:
http://www.hama.co.uk/portal/articleId*37268/action*2563
deze :)

Kost bij de fotograaf evenveel, scheelt je een hoop zoekwerk :) En hij zal je camera ook wel kennen :)

ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze een sony H.. hadden met een polfilter van 52mm, maar bij mijn is het onderste deel van de lenskap al 74mm breed. Dit staat ook op internet, dus moet ik een andere zoeken, alsnog bedankt voor je hulp:)
Weet je misschien nog een polfilter van 74mm?

Sander

• Veyron-nerd
  • Autogespot Crew
  • Koenigsegg CCX Driver
  • Ik ben fakking oud!
    • View Profile
« Reply #10 on: October 30, 2008, 08:54:55 pm »
Quote from: Emil
Max Cooper. hoe ik hem ken? Ben beetje een contactenwereld aan het opbouwen ;) beetje mezelf tussen de rijke gasten proppen ;) Kimble zegt jullie vast ook wel wat ;) heb ik ook contact mee :)