September 18, 2019, 11:59:00 am

Author Topic: Cameradiscussietopic 16  (Read 35674 times)

f-autogek

• Renault Megane RS Driver
  • Porsche 911 gt3 rs
    • View Profile
Re: Cameradiscussietopic 16
« Reply #15 on: September 19, 2008, 10:43:08 am »
Een D40 body kost: € 299,00
      D60              : € 388,00
      D80              : € 484,00
Met een allround-zoom objectief die relatief duur is ben je klaar(ik heb het over de D40/D60.). Je hebt dus 1 lens nodig, en dan ben je van het 'lenzenprobleem' af. Je moet gewoon goed kijken wat de beste optie is qua prijs ed. Misschien een ander merk als nikon te duur wordt?
« Last Edit: September 19, 2008, 10:45:08 am by f-autogek »

Yannick

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #16 on: September 19, 2008, 03:18:33 pm »
Als ik een Analoge heb voor mijn studie fotografie, telt die dan hier ook mee naast mijn D80?

Zoja: Nikon F50: Ghost

Paul23

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #17 on: September 20, 2008, 12:19:45 pm »
400D is zeker een aanrader, zeer goede camera met zeer vol opties. ook omdat je nu al wat ervaring hebt met de fotografie zal je 'm waarschijnlijk wel snel begrijpen. Qua ruis valt 400D goed mee.
Maar je had 't ook over scherpte, dat kan nog wel eens ontbreken op de kitlens, ik heb er een andere lens voor gekocht, en daar ben ik zeer tevreden mee (dat kost dan ook wel wat).
Als ik zou moeten kiezen tussen 400D en D40, zou ik zeker er wat bijleggen voor de 400D, aangezien (zo'n beetje iedereen) na een half jaar overstapt naar een D80 door het geringe, des al niet te min het dure lenzen aanbod voor D40, door het motortje in de lens. Daar heb je met een 400D totaal geen last van.
+1 daarom koos ik ook de 400D boven de D40
De D60 bestaat ook nog he ;) Ook in principe dat lenzen-'probleem'... Maar wel mee functies, prestaties en zeer handige opties en gadgets die bij de D40 soms ontbraken... Met een prima 18-105 VR voor 640 euro *O*
Nu op dit moment is de D60 nog bijna net zo duur als een D80, dus ik zie het nut er niet van in nu een D60 te kopen :)
Een D40 body kost: € 299,00
      D60              : € 388,00
      D80              : € 484,00
Met een allround-zoom objectief die relatief duur is ben je klaar(ik heb het over de D40/D60.). Je hebt dus 1 lens nodig, en dan ben je van het 'lenzenprobleem' af. Je moet gewoon goed kijken wat de beste optie is qua prijs ed. Misschien een ander merk als nikon te duur wordt?
Scheelt nog altijd €100,- hè, elke 100 euro is 100 euro, en het ligt er ook maar aan wat voor lens je er (ev.) bij wilt gaan kopen... :)
Zoals ik al zei, D60 + 18-105 VR (deze lens is nieuw gekomen samen met de D90) is €640,-, en een D80 met een vergelijkbare lens (18-135 bijv.) zit je al richting de €800,- :gek:

Tom en Thijs

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
    • Thijs´ Flickr
« Reply #18 on: September 20, 2008, 12:38:55 pm »
Heren (en dames),

Gewoon maar even een vraag.. Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe camera. Heb nu ongeveer anderhalf jaar mijn Fuji S5600, erg fijn ding, maar af en toe toch te weinig scherpte en te veel ruis. Ik mis gewoon iets. Graag zou ik overstappen naar een spiegelreflex. Het zou dan dus een 'instap' model moeten worden. Hebben jullie een aantal ideeen welke ik het beste zou kunnen kopen? en rond welke prijs ik zou moeten denken als ik een nieuwe wil hebben. Het moet niet allemaal te ingewikkeld zijn. Mijn opa heeft een 400D, en daar kan ik goed mee overweg. Is dit een goede instapper, of zijn er nog camera's waar ik zeker is naar moet kijken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Tim

Ik zou voor de 1000D gaan, is bijna hetzelfde als 400D maar dan met live view...
Ik heb deze camera ook.
Is echt een super camera!

Succes ermee

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1349353/canon_eos_1000d_serie.html

Daann

• Aston Martin Vanquish S Driver
    • View Profile
    • Flickr
« Reply #19 on: September 20, 2008, 12:41:31 pm »
Heren (en dames),

Gewoon maar even een vraag.. Ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe camera. Heb nu ongeveer anderhalf jaar mijn Fuji S5600, erg fijn ding, maar af en toe toch te weinig scherpte en te veel ruis. Ik mis gewoon iets. Graag zou ik overstappen naar een spiegelreflex. Het zou dan dus een 'instap' model moeten worden. Hebben jullie een aantal ideeen welke ik het beste zou kunnen kopen? en rond welke prijs ik zou moeten denken als ik een nieuwe wil hebben. Het moet niet allemaal te ingewikkeld zijn. Mijn opa heeft een 400D, en daar kan ik goed mee overweg. Is dit een goede instapper, of zijn er nog camera's waar ik zeker is naar moet kijken?

Tim

Ik zou voor de 1000D gaan, is bijna hetzelfde als 400D maar dan met live view...
Ik heb deze camera ook.

Succes ermee

live view is stom :')

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #20 on: September 20, 2008, 12:42:45 pm »
Heren (en dames),

Tim

Ik heb deze camera ook.

Succes ermee

live view is stom :')

Nutteloze reactie :')
Eigen-mening-reacties zonder onderbouwing heeft niemand iets aan :N

Daann

• View Profile
    • Flickr
« Reply #21 on: September 20, 2008, 12:48:40 pm »
sta je daar met een dlsr een meter van je neus vandaan :') kees of luuk heeft er ooit eens een tekening van gemaakt :+

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #22 on: September 20, 2008, 12:55:42 pm »
sta je daar met een dlsr een meter van je neus vandaan :') kees of luuk heeft er ooit eens een tekening van gemaakt :+
Oh, dus als je het fijner zou vinden zou je het evengoed niet nemen omdat dan héél misschien 1 ander persoon je er dom bij vind staan? :') Het gaat toch om jezelf, wat je zelf fijner vind, wat boeit het hoe mensen die je niet eens kent tegen je aan kijken? :{ Bovendien, met bijv. een Canon S5 of een Pansonic FZ-18 sta je ook zo te kijken als je foto's via de display maakt hoor, dat is toch heel normaal? :)

Daann

• View Profile
    • Flickr
« Reply #23 on: September 20, 2008, 01:07:12 pm »
dan héél misschien 1 ander persoon je er dom bij vind staan? :') Het gaat toch om jezelf, wat je zelf fijner vind, wat boeit het hoe mensen die je niet eens kent tegen je aan kijken?
veel, ik spot bijna niet meer in knokke omdat iedereen je daar aankijkt alsof je gek bent :) als je er dan nog eens zo staat is het nog erger :D

Josh

• Mercedes SLR Mclaren Driver
    • View Profile
« Reply #24 on: September 20, 2008, 01:23:46 pm »
Live view is ook totaal niet handig. Je moet eerst scherpstellen, dan de spiegel opklappen, dan kan je de foto maken. Je kunt dus niet meer scherpstellen terwijl je live view aan hebt staan.

Paul23

• Civic EJ6 driver
    • View Profile
« Reply #25 on: September 20, 2008, 01:43:48 pm »
Live view is ook totaal niet handig. Je moet eerst scherpstellen, dan de spiegel opklappen, dan kan je de foto maken. Je kunt dus niet meer scherpstellen terwijl je live view aan hebt staan.
Bij de 450D kan dat wel hoor :Y Duurt wel 2-3 sec. maar de spiegel hoeft dan niet omhoog... :)

Pim

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • "Alles voor de foto"
    • View Profile
« Reply #26 on: September 20, 2008, 02:30:10 pm »
Mannen(dames)
Ik heb een pittig vraagje. Ik heb nu een Samsung Gx-10(Dlslr) Maar ik ben niet tevreden. Ik heb last van storingen en veel andere problemen. Ik wil dus een nieuwe cam. Ik ben hier al een tijdje mee bezig. Ik wil hartsikke graag een Nikon D300 heb hem ook al getest en echt een top ding! Maar ik twijfel over mijn kwaliteiten. Ik ben bereid om me er in te verdiepen en heel heel heel veel te fotograferen en het geld is er. Aan de andere kant is een D80 een goede oplossig. Dat is alleen weer geen vooruit gang tegenover de Samsung. Ik verspeel dan toch ruim 400 euro om een D80 te kopen en in een later stadium een D300. Aan de andere kant heb je Canon maar ik heb toch net iets meer met Nikon en als je een Nikon koopt kun je heel moeilijk overstappen naar Canon. Iemand hulp?

Pim!

Marcel

• View Profile
« Reply #27 on: September 20, 2008, 03:49:24 pm »
Mannen(dames)
Ik heb een pittig vraagje. Ik heb nu een Samsung Gx-10(Dlslr) Maar ik ben niet tevreden. Ik heb last van storingen en veel andere problemen. Ik wil dus een nieuwe cam. Ik ben hier al een tijdje mee bezig. Ik wil hartsikke graag een Nikon D300 heb hem ook al getest en echt een top ding! Maar ik twijfel over mijn kwaliteiten. Ik ben bereid om me er in te verdiepen en heel heel heel veel te fotograferen en het geld is er. Aan de andere kant is een D80 een goede oplossig. Dat is alleen weer geen vooruit gang tegenover de Samsung. Ik verspeel dan toch ruim 400 euro om een D80 te kopen en in een later stadium een D300. Aan de andere kant heb je Canon maar ik heb toch net iets meer met Nikon en als je een Nikon koopt kun je heel moeilijk overstappen naar Canon. Iemand hulp?

Pim!
Het is dat je zegt dat je niet veel met Canon hebt anders zou ik ook echt even een 40D proberen als ik jou was :Y

Pim

• Mercedes SLK55 AMG Driver
  • "Alles voor de foto"
    • View Profile
« Reply #28 on: September 20, 2008, 04:18:52 pm »
Mannen(dames)

Pim!
Het is dat je zegt dat je niet veel met Canon hebt anders zou ik ook echt even een 40D proberen als ik jou was :Y
Heb ik ook gedaan
Val toch veel meer voor de D300. Dat is ook de reden waarom ik meer met Nikon heb Want heb :+ met beide merken nog ervaring

Marcel

• View Profile
« Reply #29 on: September 20, 2008, 04:20:41 pm »
Mannen(dames)

Pim!
Heb ik ook gedaan
Val toch veel meer voor de D300. Dat is ook de reden waarom ik meer met Nikon heb Want heb :+ met beide merken nog ervaring
D300 is toch ook een stukje duurdeR?
Ik dacht dat de 40D tussen de D80 en de D300 in zit zeg maar :Y
Leek mij dan wel iets voor jou en ik vind het wel een prettige camera (mn pa heeft er 1 )