September 19, 2019, 05:04:20 pm

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Zapp

Pages: [1] 2 3 ... 26
1
Feedback / Re: Verdachte spots 51
« on: June 04, 2013, 12:06:02 am »
http://www.autogespot.nl/mclaren-mp4-12c-spider/2013/06/03#img1

Ik zit te zoeken naar de spotmelden knop maar ik kan hem niet vinden, dan maar even zo.
Dit zijn persfoto's van McLaren, zie: http://media.mclarenautomotive.com/image/details/1813/

2
Fun stuff / Re: Lul hier over je haalbare droomauto topic!
« on: January 31, 2013, 09:07:21 pm »
Zo'n rx7 heeft super veel onderhoud nodig toch? Meer dan bijv. een skyline of soortgelijke auto's. Iemand die dit weet en eventueel kan verklaren?




De Gif hierboven geeft aan hoe een rotatiemotor werkt. Elke verbrandingsmotor heeft druk nodig(compressie) om er vermogen uit te halen, verliest je motor compressie(versleten zuigerveren, schade in de cilinders etc) dan kan de druk in de cilinder ontsnappen wat weer vermogen kost.

Om druk op te kunnen bouwen bij een rotatiemotor gebruikt een wankelmotor olie. Deze zorgt voor de smering(is ook wel nodig bij de grote hoeveelheid toeren die een rotatiemotor maakt) maar ook voor een afdichting om druk te kunnen opbouwen.

Een wankelmotor maakt veel omwentelingen, bij veel omwentelingen komt meer slijtage kijken en bij slijtage komt weer onderhoud kijken.

Het princiepe is veel mooier als een convensionele ottomotor. Een gewone ottomotor heeft in een lijn-configuratie krachten in 2 richtingen. Op en neer, hierdoor trilt zo'n blok. nu heeft die techniek ook niet stil gestaan(zo hadden ze vroeger bij 4 cilinder race motoren, wanneer 2 zuigers boven stonden(BDP), stonden de andere 2 beneden. waardoor het blok erg veel trillingen had.

Een rotatiemotor heeft krachten in heel veel verschillende richtingen, waardoor het karakter van het blok een stuk neutraler is.
Dat is ook de reden dat een boxer-motor erg gaaf is, omdat deze krachen naar links en rechts gaan blijft het blok neutraler. tenzij je een 180graden V8 maakt(wat Ferrari deed met de Testarossa) die zijn juist heel erg onrustig.

wanneer ze met een oplossing komen voor de wankelmotor om hem minder slijtage gevoelig te krijgen en hem minder olie te laten verbruiken gaat in no-time iedereen over tot de wankel-motor.. is namelijk veel meer rendement uit te halen. Zo heeft mazda Rx8 bijvoorbeeld 265pk uit een 2-rotor Wankelmotor, welke een inhoud heeft van 1.3l.

Maar wat is nu precies het verschil tussen een 180 graden V8 en een boxer?


Dat heeft met de krukas temaken en niet met de "vorm" van de motor, de Testarossa had overigens een 12 cilinder.

3
Fun stuff / Re: BMW topic
« on: July 18, 2012, 11:24:19 pm »
Vandaag dit wagentje in de werkplaats, E30 M3 Cabrio. 786 Stuks van gemaakt, vind de coupe mooier maar toch erg gaaf.


4
Fun stuff / Re: JDM Topic
« on: July 17, 2012, 06:43:29 pm »
Hah, Tsukuba, dankjewel Forza.

5
Fun stuff / Re: Slammed/Stance Community.
« on: July 01, 2012, 06:46:41 pm »
ja periode correct zijn ze ook wel, vind ze zelf alleen niets aan.

Ja de coupe vind ik zelf ook erg vet(de coupe met 2.4 is van mij) al vind ik de Aero en Caravan ook erg vet..
Werk jij miss. ook bij een autospuiter?

Nope, bijbaantje bij een bandenboer. ;)

6
Fun stuff / Re: Slammed/Stance Community.
« on: July 01, 2012, 06:02:38 pm »
Achja, het is een speelauto. Elke drempel moet je schuin over en het rijdt erg lastig, hij is kanon hard afgeveerd en hij maakt een hoop herrie in het echt.
Ideaal is het niet maar dat maakt allemaal niet uit, het is gewoon vet. Het voelt speciaal als je erin rijdt en mensen hebben er bewondering voor.
Ik had verwacht dat mensen zouden kijken van "wat is dat nou voor sjonnie?" maar niks was minder waar, ik kreeg een hoop glimlachen en iedereen keek er even naar.
Scooterjeugd stopte met praten en keek om in de hoop dat ik een beetje hard weg ging trekken en de nostalgische impact op mensen die zijn opgegroeid met deze auto's was duidelijk voelbaar.
Het is gewoon een speciale auto, praktisch is hij allerminst maar het was zeker gaaf om er in te rijden.

Owja, borbet..

Leuk allemaal, maar je praat wel alsof het een hele unieke auto is(motorisch is hij dat ook zeker) maar een Manta B is over het algemeen een hele bekende auto hoor.

ik zit zelf aardig in het opel wereldje(Thuis hebben we 3x een C Kadett, 1x GT/E met 2.7, 1x Coupe met 2.4 en 1x City met 1.2) maar echt laag ligt die manta nog niet. als ik mag zeggen denk ik dat hij 5cm verlaagd is t.o.v origineel en dat is zeer goed te doen met drempel(of jullie moeten hele andere drempels hebben dan ik in Twente)

Dat die mensen omkijken etc is indd erg leuk, veel mensen hebben een manta/kadett gehad en kennen ze nog erg goed. ze zijn helaas wel veel uit het straatbeeld verdwenen maar er zijn nog genoeg liefhebbers die ze hebben. Dat van die scooterjeugd vind ik een beetje overdreven, want die geilen op alles wat maar een DTM-pijp heeft en in de verte snel lijkt te klinken, zoals polo 1.4's en Honda Non-vtec civics met kickass soundsystems en neppe turbofluitjes.

Wat is het onderstel precies van deze Manta? gele koni's?

verder wel vet hoe je baas de type aanduiding van een 400 heeft vertaald naar een 360.. naast mijn eerder genoemde punten een hele strakke bak..

Vossestaart is wel gaaf, is een must in een manta. ik vind het juist jammer dat hij zo'n foute uitlaat heeft gepakt want de velgen, vossestaart, engelmann spiegels, en spoiler zijn allemaal "tuning" uit die tijd, alleen die uitlaat is veelste "modern" voor onder een manta..


Ik snap wat je bedoeld, ik hou persoonlijk ook van tuning uit de correcte tijd, een Hakosuka op Watanabe's of een E30 met BBS.
Ik woon in Raalte en mijn bazen hebben meerdere Manta's, A en B, Monza's en C Kadetten en ik weet dat het opzich geen heel speciale auto is maar dit is wel een bijzonder exemplaar.
Hoeveel hij verlaagd is durf ik niet te zeggen maar ik kan je wel vertellen dat ik vaak het geluid van een schurende bodem heb gehoord en voor ik ging rijden kreeg ik ook de instructie "neem de drempels maar schuin, maar je raakt ze toch wel".
Wat betreft de scooterjeugd heb je ook gelijk maar daarmee bedoelde ik ook dat het een auto is die meerdere doelgroepen aanspreekt, of je er trots op moet zijn daargelaten.
Gaaf dat jullie Kadetten hebben trouwens, de C Coupe is een van m'n favoriete modellen.

7
Fun stuff / Re: Slammed/Stance Community.
« on: July 01, 2012, 05:46:20 pm »
Het zijn Borbet velgen, vrij gebruikelijk onder een Manta. Ze hebben een antraciet hart dat matched met de spiegels, ik vind het erg gaaf.
Het is wel een hele foute auto, daar heb je helemaal gelijk in.
De uitlaat, de velgen, het geluid, de spoiler en inderdaad ook de pookknop en niet te vergeten de vossenstaart aan de binnenspiegel schreeuwen fout!
Toch vind ik het niet zo uitmaken, het is een auto die heel erg netjes is klaargemaakt naar de smaak van de eigenaar en met oog voor detail.
Het is niet een auto om serieus te nemen, dat is het hele punt, als je erom lacht krijg je er bewondering voor.

Edit: Al presteert hij wel serieus, rond de 220 pk en 1100 kilo liegen er niet om. Het kan altijd sneller, tuurlijk, maar hij wil gewoon wel aardig, laat ik het zo zeggen.  :P

8
Fun stuff / Re: Slammed/Stance Community.
« on: July 01, 2012, 05:39:10 pm »
Achja, het is een speelauto. Elke drempel moet je schuin over en het rijdt erg lastig, hij is kanon hard afgeveerd en hij maakt een hoop herrie in het echt.
Ideaal is het niet maar dat maakt allemaal niet uit, het is gewoon vet. Het voelt speciaal als je erin rijdt en mensen hebben er bewondering voor.
Ik had verwacht dat mensen zouden kijken van "wat is dat nou voor sjonnie?" maar niks was minder waar, ik kreeg een hoop glimlachen en iedereen keek er even naar.
Scooterjeugd stopte met praten en keek om in de hoop dat ik een beetje hard weg ging trekken en de nostalgische impact op mensen die zijn opgegroeid met deze auto's was duidelijk voelbaar.
Het is gewoon een speciale auto, praktisch is hij allerminst maar het was zeker gaaf om er in te rijden.

9
Fun stuff / Re: Slammed/Stance Community.
« on: July 01, 2012, 05:17:20 pm »
Hij klinkt ook erg lekker. :)

Opel Manta B 3.6 Stroker Great Sound.

10
Fun stuff / Re: Slammed/Stance Community.
« on: July 01, 2012, 05:15:56 pm »
Ik kan er niet echt een goed topic voor vinden dus ik heb er maar voor gekozen om de foto's hier te posten want ik wilde ze graag delen.
Ik had vrijdag een eindexamengala en had m'n baas gevraagd of hij ons wilde brengen in z'n Manta. Dat vond hij prima maar ik mocht zelf wel rijden, helemaal goed!
Het is een B Manta met een 6-in-lijn uit een Opel Senator, origineel was het een 3.0 maar hij is gestroked en het is nu een 3.6, de auto is helemaal uit elkaar geweest en naar de smaak van de eigenaar gebouwd.
De prachtig ingetogen zilver metallic kleur is gekozen omdat een Manta al sjonnie genoeg was en een nette kleur het geheel net iets stijlvoller maakt aldus de eigenaar.
Nouja, genoeg geluld, foto's.


















11
Feedback / Re: Verdachte spots 51
« on: July 01, 2012, 04:10:11 pm »
Spotter "Drace" steelt foto's, op z'n foto's staan verschillende watermerken als RGT3 en Icy J, bekende autospotters op flickr.

http://www.autogespot.nl/spots?spotter=Drace

12
Fun stuff / Re: Het Ferraritopic deel 5
« on: May 30, 2012, 12:13:06 am »
I know, was sarcastisch

Zo ver was ik al wel.   :')
Ik dacht alleen laat ik het origineel even opzoeken.

13
Fun stuff / Re: Het Ferraritopic deel 5
« on: May 30, 2012, 12:00:48 am »




14
Evenementen / Re: Viva Italia 2012 Assen
« on: May 29, 2012, 06:56:44 pm »
Hier nog een filmpje, we waren het terrein afgegaan omdat we het wel hadden gezien. Auto geparkeerd bij de uitgang en gewacht tot de auto's vertrokken.
Filmen met een DSLR zonder statief is toch best lastig.  :P

Ferrari F355 Spider Remus Exhaust Loud Revs And Acceleration

Dan had ik jullie nog zien staan bij die 335 spider. Ik kwam toen langs rijden met die maserati spyder en die zwarte gransport..


Kan heel goed, ik probeerde alle Ferrari's, Maserati's, Lamborghini's en "interessante Alfa's" (Giulia e.d.) te filmen als ze wegreden maar de eigenaar showde z'n auto dus het zou maar zo kunnen dat ik jullie gemist heb. Zal het toch nog even nakijken.

Edit: Heb het even nagekeken, heb helaas geen goed beeld van jullie. Ik heb een heel klein stukje Gransport maar totaal niet gefocussed en met enorm veel camerashake. Jij reed er nog een stuk voor en ik was te laat om jou te filmen, sorry.

15
Evenementen / Re: Viva Italia 2012 Assen
« on: May 29, 2012, 06:11:30 pm »
Hier nog een filmpje, we waren het terrein afgegaan omdat we het wel hadden gezien. Auto geparkeerd bij de uitgang en gewacht tot de auto's vertrokken.
Filmen met een DSLR zonder statief is toch best lastig.  :P

Ferrari F355 Spider Remus Exhaust Loud Revs And Acceleration

Pages: [1] 2 3 ... 26