October 26, 2020, 05:22:20 pm

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Julian

Pages: [1]
1
Auto Nieuws / JDM Civic Type-R Naar NL
« on: January 24, 2008, 02:13:19 am »
Jullie zullen vast wel weer denken. Zal wel weer zo een tunertje zijn met zijn Civic. Maar hier heb ik toch wel iets bijzonders.


Dit is hoe wij de nieuwe Civic Type-R kennen. Een niet zo hele mooie hatchback die gemaakt wordt in Engeland. 201pk(1pk meer dan de vorige), Een onderstel om van te janken(torsiestang achter), Veel gewicht, Gemaakt in Engeland geen Japanse betrouwbare techniek meer(dat was bij de vorige ookal zo). Eigenlijk is bij deze Type-R een beetje de moed in de schoenen gezakt van de liefhebbers. Honda europa wil een beetje de Volkswagen GTi kant opgaan een auto voor kindjes met rijke pappies, groter publiek aanspreken, meer geld aan het uiterlijk besteden dan de techniek....



...En toen was er de Japanse Civic Type-R...


-225pk
-Race inspired onderstel
-Verkrijgbaar in de originele Type-R kleur NH-0 oftewel champion ship white
-Mooier ontwerp(zeggen de liefhebbers dan ik weet niet hoe het grote publiek erover denkt)
-LSD(limited Slip Diffrential)
-Hoger toerental 9000rpm redline
-enzo kunnen we nog wel even doorgaan


Honda Heeft dit vaker gedaan.
-96-00 Civic Type-R 1.6 185pk LSD etc etc. Deze auto hebben wij niet gehad
-96-00 Integra Type-R 1.8 200pk en volgens velen een mooiere voorkant. Deze auto kregen wij met 190pk
-01-07 Civic Type-R 2.0 215pk LSD, Lichter vliegwiel, Stugger onderstel, Verkrijgbaar in de kleur NH-0, rode Recaro stoelen,LSD, Gemaakt in Japan. Wij kregen 2.0 200pk, zwaarder vliegwiel, geen LSD, slapper onderstel, Geen NH-0, Lelijke Ikea stoelen
-02-07 Integra type-R, alles wat de Civic type-R had alleen 5pk meer. Deze heeft Honda hier nooit geleverd.

Ik snap het wel dat Honda dit doet want de markt is hier veel kleiner en Europeanen zijn mietjes als het op auto's aankomt. Van de vorige Civic Type-R vonden ze het onderstel al te stug terwijl die in Japan nog stugger was, ik bedoel zo een auto koop je toch ook niet voor comfort.



Wij Honda liefhebbers hebben zich dus afgevraagd: Zullen wij hier ooit een JDM Civic Type-R zien. De hoop werd groter toen er in Engeland een bedrijfje zich is gaan specialiseren in de JDM Civic Type-R. En eindelijk is er een persoon geweest die hem naar Nederland heeft gehaald. Dit is tot nu toe de ENIGE JDM Civic Type-R op het vasteland buiten Azie. Over een week gaat ie het schip op en wordt ie verzonden naar Nederland waar die begin Maart aankomt. Daarna zul je hem tegen kunnen komen in Amsterdam. Het leuke van deze auto is Honda claimt 225pk maar toen ze hem op de rollenbank zette heeft ie 237pk aangegeven.

Wat plaatjes van de desbetreffende auto:



Geen Radio en gearknob. Komt een Kenwood voor in de plaats want aan de japanse radio heb je niets. voor de pook komt een een titanium knob op.



Hier nog wat andere pics van de JDM CTR:






en een leuk artikel:
http://www.litchfieldimports.co.uk/civic.asp

As some will think I don't give a fuck it's a Civic. Hoop ik toch dat dit een leuk artikeltje voor de geintresseerden is.




  

2
Evenementen / Autovisie/Automaxx Time attack
« on: May 28, 2007, 12:07:52 am »


Op zondag 3 juni 2007 staat het Circuitpark Zandvoort volledig in het teken van het allernieuwste circuitfenomeen: Time Attack. Een échte performancedag vol actie, pk’s en techniek, waarbij de combinatie van auto en stuurmanskunst het verschil maakt. De straatlegale auto’s gooien al hun paardenkrachten in de strijd… welke coureur zet de snelste rondetijd neer?



Een echte primeur tijdens Autovisie Time Attack: Nordschleife (Nürburgring) recordhouder Michael Düchting zal meedoen aan deze ijzingwekkende strijd! En hij neemt zijn recordwinnende 370 pk sterke Donkervoort RS06 mee! Met deze auto heeft hij de snelste tijd op de Nordschleife neergezet, en wij zijn erg benieuwd of hij deze prestatie op het Circuit Zandvoort zal evenaren…



DEELNEMERSVELD VOL BEKENDE NAMEN!
Wat is een performance evenement zonder ervaren coureurs? Autovisie Time Attack verwelkomt namen zoals: Tim Coronel, Sebastiaan Bleekemolen, Nicky Pastorelli, Olaf Commijs, Denis Donkervoort, Marcel Roeleveld, Bas Plugge, Tom Coronel, Joep de Kort, Francesco Pastorelli, Bas Koeten, Mark Maaskant en nog vele anderen! De spanning tussen deze en alle andere coureurs zal te snijden zijn…



LINE-UP: VAN FERRARI TOT SAKER EN VEEL MEER!
Ook het wagenpark is groots in namen! Met een line-up van: Donkervoort’s, Ferrari’s, Mitsubishi Evo’s, Subaru Impreza’s, Porsche’s, Honda NSX’en, Lotus Elise’s, Nissan Skylines, Mazda RX7’s, Chevrolet Corvette’s, Ford Cosworth’s, Toyota Supra’s, Marcos, Saker’s, Carrera GT’s en een heuse Nascar gaat Autovisie Time Attack bijzonder spannend worden. Een gemiddelde van 350 pk per auto mag zeker indrukwekkend genoemd worden!



WAAROM MAG JE AUTOVISIE TIME ATTACK NIET MISSEN?

Er spelen verschillende factoren mee die Autovisie Time Attack tot een bijzonder én spectaculair evenement maken. Iedereen kan namelijk meedoen, of je nu professioneel coureur bent of niet. Je dient natuurlijk wel te beschikken over een snelle, straatlegale auto (voor Semi Pro Street en Pro Street). Het merk en type van de auto is niet belangrijk: dat maakt de strijd alleen maar spannender! Tijdens Autovisie Time Attack gebruiken de deelnemers het hele circuit, waardoor de strijd extra spannend wordt! Het gaat namelijk om die ene beslissende ronde, waarin de snelste tijd moet worden neergezet. Één foutje kan cruciaal zijn voor de tijd…


Wat is Time Attack?
Bij Time Attack kunnen aangepaste en getunede auto’s hun pk’s laten gelden op het circuit. Het draait erom wie de snelste rondetijd neerzet, het is dus een echte wedstrijd tegen de klok. Voor de tijdwaarneming wordt elke deelnemende auto voorzien van een transponder. Na (goed)keuring door de Time Attack officials krijgt iedere deelnemer de mogelijkheid om binnen zijn/haar klasse een aantal ‘verkenningsronden’ te rijden. Daarna gaat het échte werk beginnen! Met een interval gaan de deelnemers één voor één de baan op voor enkele opwarmronden (‘Inlap’), één ‘vliegende ronde (‘Flying lap’), waarin een tijd wordt gezet, gevolgd door een ‘uitloopronde’ (‘Outlap’).



De deelnemers van Autovisie Time Attack worden in drie klassen ingedeeld:

-          Semi Pro Street (coureur zonder circuitervaring, met een straatlegale auto)
-          Pro Street (coureur met circuitervaring, met een straatlegale auto)
-          Pro Non Street (coureur met circuitervaring, met een niet-straatlegale auto)




De deelnemerlijst
SEMI PRO STREET      
        
NAME   VEHICLE   HORSEPOWER
Elmar Heystra   BMW M3   321
Peter Bosch    BMW Z3 M COUPE    321
Bernard Bollen   Corvette C4   300
Randy Boer   Ford Cosworth   500
Rob Tromp   Ford Sierra Cosworth   470
Berend Zitman   Honda Civic   160
Melvin Stevens   Honda Civic    350
Richard Lambsaat   Honda Civic    325
Gert-Jan Konijnendijk   Honda Civic Type-R   230
Martin Odijk   Honda Integra   210
Robin Rijneveld   Honda Integra   210
Ronald Gosens   Honda Integra    245
Peter Pennings   Jaguar XKR   370
Jean R. Klingenberg   Lotus Elise   210
Miguel Lago   Mazda MX-3   290
Cees Hoebeke   Mazda RX7    400
Hans van der Goes   Mini Cooper S Works GP   218
Jeroen Wolf   Mitsubishi Lancer EVO 5   450
Maurice Hartsuiker   Mitsubishi Lancer EVO 8   260
Barry Robijn   Mitsubishi Lancer EVO 8   360
Richard Eulink   Nissan 200SX   330
Martijn van der Voort   Nissan 200SX    300
Jack van de Brug   Nissan S14   290
Dennis van Rijn   Nissan S14   320
Henk van de Bunte   Nissan Silvia    250
Eugene Le Clercq   Nissan Skyline   350
Marcello Martinez   Nissan Skyline R32 GTR   430
Michael van Adel   Nissan Skyline R32 GTR   350
Gijs  Ende   Nissan Skyline R33   370
Niki Schouten   Opel Corsa   310
Roel de Greef   Opel Corsa     400
andre botter   Opel Kadett      300
Kees van Rumpt   Opel Manta   180
Marco Souverein   Peugeot 206 gti turbo   400
Ron van Dijk   Subaru Impreza GTT   320
Harm Olijslagers   Subaru Impreza WRX   450
Willem Luft   Subaru WRX   280
Edwin Speelman   Toyota Soarer   280
Jeroen van Emmerik   Toyota Supra MKIII   350
Mark Baarendse   Toyota Supra MKIV   330
Dean Wielens   Volkswagen Kever   180
Richard ter Steeg   VW Golf II Rally G60    251
      
   TOTAAL AANTAL PK'S   13221
   GEM AANTAL PK   314
      
 

PRO STREET      
       
NAME   VEHICLE   HORSEPOWER
Co de Vet   Arial Atom 2   300
Berend van Berkel   BMW 3 serie   286
Ron Joosse   Corvette C4   500
Andre Kip    Donkervoort 270RS   270
Denis Donkervoort   Donkervoort D8 180   180
John Carpai    Donkervoort D8 Cosworth    280
Ben van Leliveld   Ferrari F355   360
Gerard van Santen   Honda NSX   400
Bob van Melzen   Lotus Elise    180
Mark Maaskant   Mazda 3 MPS   260
Klaas van Vuure   Mazda RX7 Turbo   350
Sven Van Elven    Mitsubishi EVO 6    500
Ton Hogervorst   Mitsubishi EVO 8   400
Johan Nagtegaal   Nissan 300 ZX   290
Jurian van Ruiten   Nissan 350Z   280
Tim Coronel   Nissan 350Z   421
Bas Plugge   Nissan S13   400
Fransesco Pastorrely   Nissan Skyline   600
Tom Coronel sr.   Nissan Skyline R32   470
Remmo Niezen   Nissan Skyline R32 GTR   600
Olaf Commijs   Nissan Skyline R33   500
Andy Jaenen   Nissan Skyline R33   370
Kevin Go   Nissan Skyline R33 GTR   600
Bulent Duman   Nissan Skyline R34   430
Nicky pastorrely   Opel GT   264
Peter Pennings   Peugeot 206   330
H. Vaske    Porsche 964 Carrera RS   270
L.Biermans   Porsche 993 Bi turbo GT2    450
J.A. de Boer   Porsche 996 GT2   460
Jan van zessen   Porsche 996 GT3    380
Sebastiaan Bleekemolen   Porsche 997    325
Gerrie Steenbergen   Porsche 997 GT3 RS   415
Rob Theunissen   Porsche 997 GT3 RS   415
Hans Winter    Porsche GT3   360
Marcel Roeleveld   Porsche GT3 RS   330
Daniel van Andel   Subaru Impreza WRX   320
Cor van Nistelrooij   Sylva Striker   180
Simon Gras   Volkswagen Golf 1   140
Jan Frensh   Westfield Megabusa   180
      
   TOTAAL AANTAL PK'S   14046
   GEM AANTAL PK   360
      
 

PRO NON STREET      
        
NAME   VEHICLE   HORSEPOWER
Hein Koopman   BMW 3 serie   330
Frank van Rooij   BMW 3 serie   170
Marrcel Roeleveld   BMW Compact TI   200
A. Wijfels   Chevrolet Nascar   500
Michael Düchting   Donkervoort RS06   400
M. van Diessen   Marcos Mantis   400
Jerry van den Pol    Mitsubushi Evo VIII MR   360
J.A. de Boer   Porsche Carrera GT   612
Bas Koeten   SAKER Sportscar   280
Joep de Kort   Skyline R33 GTR   500
P. Koenraad   Volkswagen Golf 2   180
      
   TOTAAL AANTAL PK'S   3932
   GEM AANTAL PK   357

3
Auto Nieuws / Honda Civic Type-R-R
« on: April 20, 2007, 01:00:05 am »
De nieuwe Honda Civic Type-R is leuk alleen net geen R meer.




Dus heeft Honda nu ook de R-R.
260pk uit een 4cilinder 2.0 motor zonder turbo en. 130pk per liter nog nooit vertoond.
En nu lekker op Golf r32 jacht gaan... Zal dit dan de 1e Civic zijn die spot waardig is.

If you thought the Civic Type R couldn't get any better, think again. Honda's firebreathing Type R-R has arrived - and we've driven it




Few cars have been as eagerly anticipated or made as big an impact as Honda's Civic Type R. The British-built sensation saw off all-comers in a first test against key rivals in Issue 946, and established itself as Auto Express's favourite hot hatch in the process.




Now there's worse news for the opposition. The Japanese firm has created the Type R-R, an even more focused version of the class winner, and a spiritual successor to Ford's Escort Cosworth - and it looks set to kick the Focus ST into touch! We were first to put it to the test.

Its basis is a standard Type R, but a series of modifications swell engine power and reduce kerbweight.

Honda has stripped out the cabin, removing anything that isn't absolutely necessary in the name of shedding the pounds. Gone is the stereo, and for the moment sound deadening is absent, too. The standard seats have now been replaced with figure-hugging racing items, and what these lack in adjustability they make up for by giving a sportier, lower driving position than in the regular car. The racy feeling from behind the wheel is suitably amplified when you press the dash-mounted starter.

As the engine bursts into life, it sounds far more raucous than that of the standard model. Bosses were adamant the original Type R didn't need buckets of power, yet engineers clearly couldn't help themselves when it came to specifying the R-R's motor.

Thanks to careful tuning, this car kicks out a tyre-burning 260bhp. It's the same basic i-VTEC 2.0-litre unit, but Honda has reduced friction on the internals and redesigned the camshafts. However, the greatest power gains have come from electronic improvements made using the ECU to operate the VTEC system.





Now, the engine doesn't go into fuel-sipping mode at lower revs, improving throttle response as a result. Meanwhile, the VTEC set-up cuts in at 5,100rpm instead of 5,400rpm. So rather than the perceptible increase in power you get when VTEC is unleashed on the standard model, the R-R's engine feels stronger throughout the rev range thanks to a 30 per cent hike in torque. Combining a compliant ride with taut handling is one of the standard hot Civic's greatest attributes. And although this car's suspension has been revised to give it more focused handling, it still rides bumps surprisingly well.

Probably the biggest change is to the steering. It has been made even more responsive, so the smallest input to the Alcantara-clad wheel has an immediate impact on the vehicle's position on the road. However, you do have to put your faith in the system because it's lacking in feedback, particularly at low speeds. Still, the car's handling remains nimble and sure-footed.





Another area that doesn't fall short on the standard model is the gear-change. Yet while the original is a manual, this car gets a six-speed sequential unit. You use the clutch to start off, and then simply pull the lever back to shift up and push it forwards to go down through the box.




Changes are made in only 80 milliseconds, which gives a brutal edge to the Type R-R, particularly as the steering wheel writhes with every upshift. Considering how much extra power is going through the front wheels, traction is remarkable. You'd expect to spend a lot of time sitting in a cloud of expensive tyre smoke, but engineers have been careful to tune the suspension so that does not happen. Instead, the car gets on with the job of entertaining its driver with even more purpose than the standard car.

Our drive has left us in no doubt that Honda's Civic is the undisputed hot hatch champion. With more power, it just gets better!

4
Fun stuff / Exclusief over de rug van andere
« on: March 22, 2007, 12:41:04 pm »
Vandaag las ik dit:
Maybach zit momenteel in zwaar weer: de verkopen blijven mijlenver achter bij die van de belangrijkste concurrent: Rolls-Royce. De directie van DaimlerChrysler overweegt een SUV om het tij te keren.
 
Dat melden de Engelse media. De nieuwe SUV krijgt de Mercedes GL-klasse als basis en zal alleen in de Verenigde Staten, het Midden-Oosten en een aantal andere Aziatische landen op de markt komen in een gelimiteerde oplage van 1500 stuks. De auto zal in Vance (USA) van de band rollen naast de GL- en de ML-klasse.
Verder wordt gesproken over een Landaulette-versie van de 57/62, die in een oplage van 25 tot 50 exemplaren de poorten van de fabriek moet verlaten. Een laatste gerucht betreft een CLS-achtige Maybach, die zich met een machtige V12 met twee turbo’s van zijn goedkopere neefje moet onderscheiden.

Ik bedoel vind je het gek. De Maybach's zijn gewoon extreem dure Mercedessen met een hele luxe tint. Als ik geen autokenner was zou ik zelfs denken dat als ik een Maybach een Grote Mercedes was. Daarbij vind ik een S-klasse veel mooier dan een Maybach. Als ik Maybach was zou ik gewoon met eigen ontwerpen komen niet op basis van Mercedes. Trouwens ik zie het vaker bij exclusieve auto's. De nieuwe Lotus Europa, De koplampen zijn gewoon regelrechte kopieen van een Honda Integra Type-R DC5, de achterlichten komen van een Jaguar XK. En die Bentley continental die doet me erg denken aan een Rover 75. De spyker c12 zagato, SLR voorkant, Veilside velgen, en f430 Koplampen, en die achterkant ja pagani. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

 



Integra DC5

Jaguar XK


Lotus europa

SLR

f430

pagani

Veilside


C12 zagato

5
Fun stuff / Ik ben een Japanse autogek Moet dit even kwijt :)
« on: March 19, 2007, 08:50:16 pm »
Ik bn japanse autogek. En me favoriet is de Honda Integra Type-R DC2(Het model waar ik van hou).
Het zal jullie verder weinig doen aangezien veel mensen Japanse auto's sjonnie bakken vinden enso maar voor mij betekent het veel
De 1e kennismaking met een Type-R bij mij was in 2004. Ik kwam net van de Autorai en hoor een heel lekker geluid... Nog geen 2 tellen later schiet ie voor me neus voorbij echt dik in de VTEC, denk ook wel dat ie rond de 120/130 zat op een 2baans weg in de bebouwde kom(vlak voor de rai). Vlakbij de stoplichten ff op ze rem maar het was groen dus meteen weer door zig zaggend door het verkeer. Aan de ene kant wel sjonnie maar aan de andere zooo mooi om te zien(en te horen) en dan de achterkant in de verte zien verdwijnen. Ik heb toen research gedaan  dacht eerst dat het een honda prelude type-R was :') . was toen ook nog maar net bekend met japanse auto's thanks to Gran Turismo en ging ook naar het japanse auto festival wat toen nog echt leuk was op circuit lelystad in 2003. Maargoed back on topic. Dat jaar gingen we naar frankrijk op vakantie. En zag ik wat meer ITR's maar je kent franse stijl Bodykit chromen velgen het was niet mijn ding. Tot we op een zondag bij een supermarkt aankwamen die net open was na een siesta en  er een beetje verlaten bijstond. Kom ik buiten staat er gewoon een DC2 op de parkeerplaats(heel mooi gepoetst en onder een boom. Ik liet de boodschappen vallen en rende naar de auto waar ik hem goed kon bestuderen helemaal stock :D:D Ik werd echt verliefd....

De eerste Kennismaking met de B18C6 was bij een vriend van me in de auto. We hadden die dag een meeting gehad op Zandvoort (Clubspecials) Mijn eerste echt meet met TeamZeroSpeed(de club waar ik bijzit) . het broertje van van die vriend van me(ook een vriend van me) haalde me op in ze hele nette Cleane Civic VTi en daarachter ze broer met de DC2 ik moet zeggen er is niks mooiers dan om 7uur in de ochtend in de zomerzon een ITR in je straat en een cleane VTi. Voelde me best stoer toen kwamen we bij de Mac aan waar we premeeten. Allemaal Cleane Honda's en ook wat andere Jappen(s14a, Impreza, Celica). Toen reden we met 14 man naar Zandvoort. Het was de tijd van me leven ben nog steeds dankbaar dat de jongens van TZS zo makkelijk daarmee waren en me serieus namen...
Mja Clubspecials was wel jammer want door een ongeluk van een roekeloze rijder hadden we maar 5min kunnen rijden. Dus we gingen maar weer weg na die heat naar utrecht Dim-Sum (yummie) en reed mee met die vriend met de DC2. we hebben maar heel even in de VTEC gezeten ( tijdens inhaal manoevere) en ja dat was ook de 1e dag dat ik VTEC heb meegemaakt maar dat was dankzij de VTi . Maar een DC2 heeft wel weer een grote rol gespeeld bij me bijzondere dingen die me altijd bij zullen blijven. Zo is het denk ik ook een van me favoriete auto's geworden door emotionele waarde.... Dat was het ff me hart kunnen luchten. En hoop ook dat ik ooit zelf een DC2 mag rijden

Dit is in frankrijk toen nog met Geblondeerde haartjes :P


Vorige week nog in een DC2 gezeten die B18C6 klinkt zo heerlijk. Vrij diep maar ook wel hoog echt racey.

Afkortingen
Honda Integra Type-R DC2(Het model waar ik van hou)
Type-R(benaming voor de sportieve Honda modellen net als GTi bij VW)
VTEC(Speciaal Systeem van Honda waardoor goede prestaties te halen zijn en enorm hoge toeren)
honda prelude(model van Honda)
Gran Turismo(bekend racespel)
ITR(afkorting voor Integra Type-R)
DC2(Modelcode voor de Integra Type-R)
B18C6(motortype die in de Integra Type-R zit)
Civic VTi(De sportiefste Civics die hier geleverd zijn)
Mac(Mc donalds)
s14a(Modelcode Voor de Nissan 200sx 96-00)
TZS(afkorting voor teamzerospeed)

Pages: [1]