October 15, 2019, 09:06:34 am

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Maarten

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
Site reacties / Topspots!
« on: July 06, 2007, 10:12:39 pm »
We komen weer live je huiskamer of slaapkamer binnen met een prachtige zomerse editie van 'topspots' met een primeur en een aantal andere exclusieve spots op mooie locaties! Tussen de vele exoten zitten ook twee opmerkelijke bolides waaronder een Maybach. Kijk snel voor de nieuwe serie topspots!

http://www.autogespot.com/index.php?id=364

2
Oude Slowchats / SC: Trein 1224
« on: July 05, 2007, 06:14:42 pm »


Haha, nee een trein SC is bagger :+

Daarom voor jullie een lesje.. Aquarellen! :D
Ik ben Ank van Tilburg-Harrewijn en woon in Capelle a/d IJssel onder de rook van Rotterdam.
 
Vele jaren heb ik gewerkt met verschillende materialen als: olieverf, pastelkrijt, potlood en acryl. Maar door tijdgebrek, nooit intensief. Jammer eigenlijk, want je kunt helemaal wegdromen in fantasie en boeiende onderwerpen, bovendien geeft het een flinke dosis energie terug. 
 
Maar het meest boeit mij toch de aquareltechniek. Het glad opgespannen papier en dan de spanning en euforie van: ' Wat gaat het worden, heb ik er een goed gevoel bij?' Aquarelleren is de kunst van het weglaten en heel transparant kleur over kleur zetten. 
 
Ik ben nog zoekende naar eigen stijl en onderwerp. In alle aquarellen zal altijd een vleugje Frans Ultramarijn voorkomen en soms geaccentueerd met een toets van pastelkrijt of aquarelpotlood. Het liefst werk ik op vrij grof papier en grote formaten (70x90). Ook moet het speels en snel zijn en niet te gedetailleerd. 
 
Om mijn techniek in het schilderen te verbeteren of uit te breiden, heb ik een aantal cursussen en scholing gevolgd: Gouache Burgert Konijnendijk Aquarel Kees de JongAquarel Marijke MeertensAcryl Modelschilderen groot formaat Bob Kemp SKVR 
 
Vanaf november 2001 heb ik aquarellessen gegeven in atelier 'Le jardin 'd ArtisteAan de Bergse linker rottekade te Rotterdam tot 2003.
 
Het leek mij een leuk idee, de gemaakte aquarellen te presenteren op internet, een moderne versie van exposeren.



De meeste aquarellen zijn gemaakt in de zogenaamde nat-in-nat techniek. Een moeilijke maar boeiende techniek, waarbij snel beslissingen moeten worden genomen, maar waar ik toch uiterst geconcentreerd en wel-overwogen verf aanbreng.
Dit maakt het voor mij uitdagend en heel boeiend om te aquarelleren.
De aquarellen die gemaakt zijn in de nat-in-nat techniek, worden op het aquarelpapier slechts licht voorgeschetst met enkele lijnen, zodat ik iets houvast heb. 
Verder ben ik vrij om het eindresultaat er geheel anders uit te laten zien, dan ik in gedachten had.
Een steeds terugkerend en inspirerend thema in mijn aquarellen is "spiegeling".



Ook Aquafresh (tandpasta) begint met Aqua

http://www.aquafresh.nl/

Both children and adults have enjoyed using Aquafresh for over 25 years now. No wonder it's the UK's favourite striped toothpaste — Aquafresh puts the fun back into brushing.

Good oral hygiene is important for all the family. While many toothpastes may provide a level of protection, only Aquafresh toothpaste has the three stripes which give triple protection to your family's teeth and gums. And they make brushing more fun for everyone!



En onthou:



Pas op met eten :')

Ten slotte nog een vette bak;



3
Site reacties / BMW Motorsport
« on: July 05, 2007, 02:28:13 pm »
De letter 'M' laat bij menig autoliefhebber het hart sneller kloppen. Deze tegenhanger van Mercedes-Benz-tuner AMG komt uit de fabrieken van BMW vandaan en geniet minstens zoveel aandacht van onze spotters. Die aandacht krijg je niet zomaar en daarom wijden wij een special aan deze bijna 35 jaar oude 'huistuner' van het Beierse merk.

http://www.autogespot.com/index.php?id=372

4
Site reacties / De CLK GTR AMG
« on: July 02, 2007, 02:38:14 pm »
Er zijn sportwagens, er zijn exoten en er zijn supercars. En je hebt een kleine schare auto's die zo speciaal zijn dat ze te goed zijn om in aanmerking te komen voor een van die titels. De 610 PK sterke Mercedes-Benz CLK GTR AMG is er daar één van.

http://www.autogespot.com/index.php?id=350

5
Site reacties / Evenementen in juli 2007
« on: June 28, 2007, 12:37:32 pm »
Hoewel een blik uit het raam meer aan een weer groter wordende poolkap doet denken is het weer zomer en dat betekent natuurlijk dat we weer overspoeld gaan worden met mooie evenementen die verband houden met sportauto's, klassiekers of Formule 1. Neem je agenda bij de hand want we gaan even een aantal grote evenementen voor de maand juli doornemen!


http://www.autogespot.com/index.php?id=339

6
Oude Slowchats / SC 1200: Keffie!
« on: June 27, 2007, 12:33:05 am »
Eh......... Koffie!  :D


Koffie is een warme drank die onder andere het oppeppende middel cafeïne bevat. Koffie wordt gemaakt van de gemalen, gedroogde, en geroosterde zaden van de koffieplant. Deze zaden worden botanisch incorrect koffiebonen genoemd. Tijdens het roosteren (ook wel branden genoemd) ontstaan zo'n 700 verschillende stoffen. De koffiebonen worden gemalen en ongemalen verkocht.

De koffie die meest wordt verkocht is afkomstig van de soorten Coffea arabica en Coffea robusta. Sommige Nederlandse fabrikanten maken een onderverdeling in goudmerk, zilvermerk en roodmerk. Goudmerkkoffie bestaat meestal voor 100% uit Arabicabonen, zilvermerk bestaat uit 80% Arabicabonen en 20% Robustabonen en roodmerk uit 70% Arabicabonen en 30% Robustabonen. Het verschil tussen de twee soorten koffiebonen zit met name in de smaak en het cafeïnegehalte: Arabicabonen hebben een mildere smaak en bevatten ongeveer 70% minder cafeïne dan de Robustabonen, die voor een pittige smaak zorgen.




Jaarlijks drinken Nederlanders circa 142 liter koffie, dat zijn 3 kopjes koffie per dag! Het is duidelijk dat koffie een populaire drank is. Zelfs nog populairder dan cola en bier bijvoorbeeld. Uit onderzoek blijkt dat er maar weinig mensen zijn die géén koffieliefhebber zijn. Koffie wordt vooral thuis gedronken, maar ook op het werk en in horecagelegenheden. Met die 142 liter koffie per jaar horen Nederlanders tot de 'enthousiaste koffie drinkers'. Alleen de Finnen, Noren, Zweden, Denen, Oostenrijkers en Zwitsers blijven ons nog voor.

http://www.koffiethee.nl/koffie/htm/index.asp



Zie ook http://www.koffieengezondheid.nl/



7
Site reacties / Productie R63 AMG gestaakt
« on: June 26, 2007, 02:37:57 pm »
Mercedes heeft besloten dat de R63 AMG per direct uit de productie wordt genomen. Reden zijn de slechte verkoopresultaten, men zou de auto kopen vanwege het MPV-gehalte en niet omdat er een stevig V8-blok in ligt.

http://www.autogespot.com/index.php?id=331

8
Site reacties / James Bond cars
« on: June 22, 2007, 12:53:47 pm »
Eens in de zoveel jaren zit filmminnend Nederland weer met smart in de bioscoop met een flinke bak popcorn en een oversized beker cola. Dan komt de nieuwste James Bond-film uit en kan je weer genieten van de mooiste gadgets, de knapste dames, de leukste vechtscénes en de droogste Britse humor. Ook kan je je vergapen aan een stel dure bolides die telkens door het beeld vliegen, soms in achetervolging en soms nog ongeschonden. Over die auto's gaan we het in deze special hebben.

http://www.autogespot.com/index.php?id=330

9
Site reacties / Topspots!
« on: June 22, 2007, 12:29:37 pm »
We hebben weer een nieuwe editie van 'topspots' liggen. Spottend Nederland (en buitenland!) heeft niet stilgezeten de afgelopen tijd, dus hebben wij de eer om jullie weer de mooiste spots voor te schotelen. Met weer heel wat snelle, zeldzame, dure en excentrieke bolides die soms totaal overbodig maar wel geweldig om te spotten zijn.
http://www.autogespot.com/index.php?id=325

10
Site reacties / De Mini Clubman
« on: June 20, 2007, 02:25:33 pm »
Na een weekend in Nürburg al zeer veel afgeplakte auto’s hebben zien rijden was het feest nog niet voorbij. Na een bezoekje aan het circuit van Zandvoort bleken er namelijk een hele hoop Mini’s te staan. Tussen de Mini’s troffen we de nieuwe Mini Clubman en de Mini Clubman S.

http://www.autogespot.com/index.php?id=313

11
Oude Slowchats / SC 1170: Help Maarten aan een Citroën!
« on: June 18, 2007, 08:54:42 pm »
Ik hoop dus in december nog mijn rijbewijs te hebben + auto.. Zoals jullie weten ben ik Citroën-liefhebber en zoals jullie ook weten ben (bijna) ik het enige forumlid die ook maar iets leuk vindt aan Citroëns :'(

Daarom ga ik mezelf vermaken met een paar leuke plaatjes van potentiële auto's die hier binnenkort voor de deur kunnen staan 8-)














En als ik deze nou eens kon betalen..


of



(of deze)

12
Site reacties / Tekeningen van spotters
« on: June 13, 2007, 02:24:58 pm »
De een houdt er naast zijn spottershobby een verzameling modelauto's op na, de ander gaat vaak naar circuits en je hebt ook spotters die dealers als Hessing regelmatig vereren met een bezoekje. Maar er zijn meer dingen populair onder autospotters, wat dacht je van het tekenen van auto's. Spotter Big Bol leent ons een paar van zijn mooiste tekeningen. Enjoy!

http://www.autogespot.com/index.php?id=304

13
Oude Slowchats / SC 1142: Het gordijn
« on: June 09, 2007, 03:38:42 pm »
Een gordijn is een lap die wordt gebruikt om iets af te schermen. Het meest worden gordijnen gebruikt als afscherming voor een buitenraam.

Een gordijn voor een raam dient vele doelen: om te voorkomen dat iemand van buiten naar binnen kijkt, of om het binnen donker te maken, maar ook voor isolatie, of om het binnen gezellig te maken als het buiten donker is.

Het woord gordijn komt uit het Nederduits en het Nederlands en komt in de 15e / 16e eeuw in zwang, aanvankelijk als benaming voor een bedgordijn (voor de bedstede).

Over het algemeen zijn gordijnen van textiel gemaakt. Vaak wordt een gordijn gebruikt in combinatie met vitrage.



Gordijnen worden opgehangen aan de zogenaamde gordijnroede met gordijnhaken. Dit maakt het mogelijk om de gordijnen opzij te schuiven zodat ze zo min mogelijk raam bedekken, en voor het raam te schuiven zodat het hele raam wordt bedekt. De laatste gordijnhaak wordt vastgemaakt aan de eindstop zodat het gordijn bij de muur blijft hangen. Gordijnen kunnen in twee delen worden opgehangen, zodat de helft naar links en de helft naar rechts schuift, maar ook komt het voor dat het hele gordijn aan één kant wordt opgehangen.

De gordijnen open en dicht doen gebeurt vaak door de rand van het gordijn met de hand te pakken, en het simpelweg opzij te trekken. Omdat hierbij de stof vuil kan worden zijn er ook andere technieken: er bestaan transparante glazen of plastic stokken die aan de laatste gordijnhaak worden bevestigd, en waaraan men kan trekken zonder het gordijn zelf aan te raken. Ook zijn er mechanieken met een touw dat binnen de gordijnrail ligt, zodat men via een katrol aan de buitenzijde het gordijn kan bewegen. Deze laatste mechanismen kunnen ook worden gemotoriseerd.

Soms worden gordijnen alleen opgehangen naast het raam voor de sfeer, en zijn ze niet bedoeld om te sluiten. In zo'n geval ontbreekt vaak de gordijnrail, en kan ook het formaat van de gordijnen ontoereikend zijn om het hele raam te bedekken.

Een compleet ander mechaniek wordt gevormd door een rolgordijn. Dit betreft een rol die bovenaan het raam wordt bevestigd, en waar een stuk stof of plastic is opgerold. Via een touwmechaniek aan de zijkant, of een veermechaniek in combinatie met een touwtje in het midden van het gordijn, kan dit worden afgerold en opgerold.

Gordijnen kunnen zeer verschillend zijn in de hoeveelheid licht die ze tegenhouden. Voor een gordijn in een slaapkamer wordt vaak een relatief zwaar, goed lichtdicht gordijn gebruikt.

Een alternatief voor gordijnen wordt gevormd door jaloezieën.


Soorten gordijnen
gewone gordijnen
gordijn voor een raam
rolgordijn
glasgordijn of vitrage
douchegordijn
gordijn op het toneel bij een theater
gordijnen in overdrachtelijke zin
het IJzeren gordijn
een rookgordijn


http://nl.wikipedia.org/wiki/Gordijn


14
Site reacties / Autovisie Time Attack
« on: June 06, 2007, 10:26:11 pm »
Autovisie Time Attack

Afgelopen zondag was het dan zo ver. Het veel aangekondigde Autovisie Time Attack event vond op die dag voor het eerst plaats. Om 10 uur ’s morgens begon het feest. Michael en ik trokken er maar op uit om te kijken wat een time attack inhield. Wij kwamen rond half 12 aan. Met veel verwachting kochten wij een kaartje zodat wij de hele dag konden genieten van al het moois wat er rond reed. En er reed zeker wat mooi spul rond! Toen we voor het eerst langs de baan gingen kijken reed er meteen een Bugatti EB110 SuperSport langs. Gevolgd door een tweetal Ferrari Testarossa’s waarvan er één de macht over het stuur verloor en een aantal keer spinde.

http://www.autogespot.com/index.php?id=280

15
Oude Slowchats / SC 1121: Bas Rutten self defence
« on: June 02, 2007, 11:28:43 pm »
[youtube=425,350]P8mBe0_Ha78[/youtube]

Briljante kerel _O-

Pages: [1] 2 3 ... 5