February 23, 2020, 09:10:55 pm

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - sovereign001

Pages: [1]
1
Prullenbak / MGF Daytona for sale!!!
« on: March 17, 2012, 12:13:26 pm »
Bij deze zet ik ook mijn MGF daytona te koop hier:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=211510241

Alle informatie staat erop en de prijs is niet hoog ;)

Zekers met al hetgeen dat erop staat :p

2
Mijn auto / Alfa Romeo 159 Sportwagon "TI Look" Acceleratie filmpje
« on: February 27, 2012, 12:55:21 pm »
Bij deze heb ik een Alfa Romeo 159 Sportwagon aangekocht (met slechts 38000km) en staat de MGF Daytona te koop. Redenen, vrij simpel.. Lange afstanden in regen, wind, sneeuw enz in een lage sportwagen met een cabriodakje zijn echt niet "comfortabel" te noemen. Elke dag naar buiten kijken, hopen dat het goed weer blijft en als het begint te regenen en of vriezen dan zit je er met serieuze angst. Nu met een bmw cabrio of een andere nieuwe cabrio is het natuurlijk minder maar met zo'n engelse cabrio van '98 is het natuurlijk andere koek. Ook op het niveau van onderhoud is het ook altijd wel gezever. De leeftijd speelt ook een rol en aangezien het merk ook bankrupt is, wordt het duurder om aan onderdelen te komen...

Gisteren laat de wagen gaan halen, dus nog geen tijd gehad om foto's of hem te kuizen. Dus ik post ze straks als ik thuis ben!

Ik was een beetje bang eerlijk gezegd om het verschil van snelheid, kracht te hebben met de MGF maar die angst moet ik helemaal niet hebben. De wagen trekt echt enorm snel door en voordat je het weet zit je al los tegen de 140- 160++ km/h . Nu zit ik tijdelijk met de snelheidsbegrenzer alarm aan te rijden omdat ik bijna altijd de snelheid overschrijdt  :+

Vanavond het interieur een stevig onderhoudje geven, en indien er nog tijd is alles goed kuizen (swissvax enz).

Pictures volgen!

Mods te doen
___________

Alfa romeo 159 sportwagon TI velgen
Tijdelijke eindsieruitlaat om de sportuitlaat(dubbele dempers) erop te doen
Sportfilter
Chiptuning

3
Gaming / Mass Effect Series
« on: January 20, 2012, 07:34:59 pm »
Heeft er iemand Mass Effect 1 of 2 gespeeld?

Indien zo, wat vond je ervan? Kijk je uit naar het vervolg (Mass Effect 3)?

Mijn mening: eerste gespeeld, goed maar beetje saai (sidequests) maar main story was goed. Muziek vond ik zekers goed. De tweede was fantastisch imo. Echt een film precies dat je aan het spelen was!

Mass Effect 2 HQ Music - Dark Star Lounge


Muziek uit zo'n club in het spel. Heel de soundtrack uit die game reeks is goed.

Topper van een game!

4
Algemeen / Hoeveel db produceert je wagen?
« on: September 24, 2011, 09:34:08 pm »
Er zijn veel mensen hier met een sportieve wagen en er is een thread van hoe snel je hebt gereden, waarom niet eentje van hoe luid je wagen is? Nadat ik Top Gear had gezien waar ze met een aston martin dbs, california en gallardo door tunnels reden en zaten te meten hoeveel db de wagens maakte, dacht ik van waarom niet hier!?

Iedereen heeft hier wel een iphone of een android toestel waar je een db applicatie kunt op uploaden. Ga simpelweg achter je wagen staan en rev eens tot het uiterste!


Hoe?

Een persoon geeft gas, terwijl de andere persoon met het toestel op een metertje afstand achter de wagen het geluid registreert.

Ik zal mijn wagen morgen eens trachten te meten ;)

5
Mijn auto / MGF Daytona * slotje op//verkocht*
« on: September 21, 2011, 05:57:50 pm »
Topic heb ik laten afvegen, nu is het tijd om met een verse lei te beginnen!

Bij aankoop:






De MGF specificaties van die periode, niet veranderd, puur standaard was eigelijk al enorm indrukwekkend.
0-100kph: 7,5 seconden
topsnelheid: 210kph (some say, it will do 245 kph on gps)


Nu:




0-100kph: rond de 6,5 seconden
topsnelheid: 242kph op gps en moeten remmen door idioot die zonder pinken op mijn baan kwam(gaat nu niet zoals een porsche in 1,2,3 naar die snelheid maar hij haalt het)

De wagen trekt gewoon gigantisch hard door van 0-170kph.
Doet enorm veel wagens in hun gat bijten, zelf verschillende Abarth's naar huis gereden, oude porsches enz. Mensen zoals Polygoon van het forum kunnen ook weten dat hij enorm veel lawaai maakt en wss ook het luidste van het forum is. Gene zever, true story.

Veranderingen die aan de wagen gedaan zijn?

- Lotus Motor van Elise S1
- Lotus aka the ferrari versnellingspook
- Chrome versnellingsstaaf/stok (waar de lotus bol opzit)
- Carbon transmissietunnelwrap-> gefaald. Vond het resultaat enorm tuning achtig-->> terug zwart gespoten.
- Binnenkant van de deuren opnieuw plastic was in eind juli al gedaan
- Cockpit tweede laag gespoten (bodem enz)
- Antiroest voor cockpit gespoten
- Laatste stukjes tapijt, isolatie er nog uit
- Banden opgefrist
- Nieuwe sportbougiekabels van eliseshop
- Hetgeen waar veel om vragen: de neus wordt ook gewrapt? Yes! Ben bij de drukker het gaan bestellen, maar omdat het zo'n klein stukje is heeft ie een staal gevraagd waardoor ik het gratis krijg (anders betalen).
- Circuit zolder stickers achter de deuren (zeer klein en wss niet zichtbaar op de foto)
- Sparco tapijten zijn met velcro vastgemaakt waardoor ze niet verschuiven
- k&n Racefilter 57
- Racegasklep 52
- Inlaat 4-2-1
- Custom Build raceuitlaat Daytona
- Decat
- Aangepaste tijden
- Kleppen aangepast
- Verlaagd
- nieuwe remmen gestoken
- Viper streep
- Sportbougies
- Flexipipe is aangepast (zie geen verschil, alleen dat ie vroeger lang was en nu kort)
- Pipercams
- Allemaal nieuwe pakkingen aangezien de helft verbrandt, eruit gevlogen zijn
- Waterpomp is nog steeds in frut aangezien deze praktisch half ontploft is geweest op de baan maar het werkt terug!
- KH Splitter voor downforce en plakken op de baan en sneeuw van de baan te schrapen of babylichaampjes
- ...

En nog veel meer, maar ik kan er niet opkomen..

6
Algemeen / Luchtfilter aansluiting
« on: May 01, 2011, 03:32:33 pm »
Klein vraagje dat ik had:

Ik heb een k&n sportfilter 57 voor mijn wagen. Nu voor aansluiten zet ik altijd de k&n verlengbuis op mijn gasklep en dan de luchtfilter. Nu zie ik verschillende mensen de luchtfilter direct op de gasklep aansluiten. Is er een verschil? winst van pk?

7
Algemeen / Porsche 997 Turbo Cabriolet (Mki) vs Ferrari 458
« on: March 28, 2011, 11:08:37 pm »
Een vraagje onder de autokenners hier..

Al een tijdje hebbe we hier een turbo cabriolet staan. Super wagen, geluid was bagger, dus europipes uitlaat en nog wat optische tuning gedaan (gt3rs velgen, speedster lappen enz). Nu wringt hier al een tijdje om een ferrari te kopen. De redenen waarom het nooit gebeurt is, was simpel= het snel stukgaan..

Mijn vraag aan jullie is, is de 458 nu van kwaliteit evengoed als die van een porsche, of gaat er nog altijd snel iets stuk aan? Zijn de reparaties nog steeds duur? En natuurlijk, is ie performance wise beter dan de turbo int algemeen?

grtz

8
Mijn auto / MGF vs Alfa romeo mito (95 pk) vs fiat punto evo racing (70pk)
« on: September 21, 2010, 07:51:21 pm »
Ik zit met een groot groot vraagteken.

Ik heb mijn mgf al drie jaar maar er is wel altijd een probleem. Ofwel is het weer een onderdeel dat kapot is, of dat weer. Het regent kosten! Maar de auto oogt/rijdt fantastisch! Raceuitlaatje hangt eronder. Aja, als hij geen problemen heeft, is hij echt super. Ben er ook trots op!

Nu onlangs had ik een grote kost weer en vlak erna was er weer iets kapot. Het hing me de strot uit en ik ging op zoek naar nieuwe auto's die in mijn budget lagen. Ik kwam uit op de alfa romeo mito (95pk) en de fiat punto evo racing (70pk).

Uiterlijk vind ik de alfa veel knapper, maar de fiat racing heeft ook weer iets.
Dit weekend ga ik een testrit maken met beide auto's, maar ergens wringt me het schoentje.
Soms denk ik van fuck it, ik hou de mgf bij. Een sportwagen zoals een ferrari staat ook enorm veel in pan of in de garage. Dat is een sportwagen! Een mgf zie je ook (in belgie) helemaal niet veel rijden. Ook omdat ik student ben, 21 jaar. Ik rijd mijn school binnen, durven ze heel gemakkelijk omkijken van damn! Noem me nu niet arrogant, maar ik  ben dan wel trots om te zeggen van jep, my car! Bij die alfa of die fiat, die zie je gewoonweg overal. Nobody gives a shit eigenlijk om die auto's. Is gewoon een auto! Ik weet wel dat ik praktisch niets van kosten ofzo ga hebben bij die auto's. Zijn gloednieuw, zit omnium op en garantie. Is er iets, dan repareren ze het. Dus ik zit safe bij dat.

Wat is jullie mening nu?

Moet ik de strop gewoon doorbijten en zeggen van komaan man, ga voor die alfa! Of van, idd mgf is veel unieker en veel toffer maar meer kosten in tvr stijl(in kraken en breken)

9
Photoshoots / Photoshoot MGF Daytona
« on: June 04, 2010, 07:37:33 pm »
Na het aanschaffen van een Canon 7D en het compleet reinigen van de wagen, was het tijd!

Foto's genomen van mijn MGF(voor specs en info, zie de pagina in de sectie sovereign001 mgf)

Ben nog beginner in dit en heb al rekening gehouden met de commentaren van de vorig keer :bier:

Enjoy!

1.



2.



3.



4.



5.



6.





10
Photoshoots / Photoshoot Porsche Turbo Cabriolet (997)
« on: May 09, 2010, 05:16:08 pm »
Het is de eerste keer dat ik hieraan meedoen. De polarisatie viel niet zo goed mee, dus volgende keer let ik hier zeker op!
Photoshoot van mijn vader zijn wagen ;)
Indien enige tips, aub deel het mee! Heb al gebruik gemaakt van de tips die ik hier en daar heb gevonden zoals de topgear truc en de high pass truc.
Camera is een Nikon D70.

Hope you enjoy!














Pages: [1]