August 22, 2019, 11:10:26 pm

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Lars T.

Pages: [1]
1
Mijn auto / Lars T. - Ferrari 360 Modena
« on: November 23, 2013, 06:06:20 pm »
Hoi allemaal,

Na er 25 jaar van gedroomd te hebben, heb ik afgelopen dinsdag mijn eerste Ferrari gekocht! Het is een 360 Modena met handbak geworden, gevonden bij officieel dealer Ulrich in Frankfurt.

Vanwege de winter laat ik de auto tot maart bij de dealer staan, dus ik moet nog even geduld hebben! Maarja, voorpret is ook leuk, toch?

Hier wat plaatjes van de auto, genomen slechts enkele minuten na het ondertekenen van het koopcontract.

Ik verheug me er al op gespot te worden, lijkt me erg leuk dat eens "van de andere kant" mee te maken :)

Ciao,

Lars T.


2
Algemeen / Black on black en waar het werkelijk voor staat...
« on: October 16, 2012, 07:11:52 am »
Het is wellicht tijd dat eens rechtgezet wordt wat "black on black" nu werkelijk betekent, want hier op AG wordt blijkbaar altijd gedacht dat dat een zwarte auto op zwarte wielen is. Een hele generatie spottertjes is daar inmiddels mee opgegroeid, dus het zal ongetwijfeld niet door iedereen geloofd worden: Black on black staat voor een zwarte auto met een zwart interieur. Auto's worden al sinds tientallen jaren zo in de USA geadverteerd en daar komt de uitdrukking dan ook vandaan. Je hebt ook nog "triple black", wat gebruikt wordt bij een zwarte cabriolet met een zwart interieur en een zwart dak. Wie er ooit op AG mee begonnen is zwarte auto's met zwarte wielen black on black te noemen weet ik niet, maar het is in ieder geval verkeerd...

3
Mijn auto / VW Passat CC 2.0 TSI R-Line
« on: March 11, 2012, 01:01:20 pm »
Hallo medespotters,

Sinds november 2010 ben ik de trotse bezitter van een witte VW Passat CC 2.0 TSI R-Line. Nu wordt het wel eens tijd de auto hier voor te stellen :)

Aangezien ik geen goede foto´s van het interieur heb, heb ik er een paar van het internet geplukt. Ik heb het bruine lederen interieur met de houten strips, echter dan met het R-Line stuur zoals te zien op de foto van het zwarte interieur.

Opties: heel veel. De leukste zijn Dynaudio Soundsystem met 600 Watt, DSG, het R-Line pakket, front radar, Bi-xenon, navigatie, automatisch inparkeren, het panoramadak en de in drie standen verstelbare dempers. Hoewel, dat laatste was standaard bij de motor die ik gekozen heb (200 pk benzine).

Een hele fijne, comfortabele wagen om mee te rijden en een flink stuk zuiniger dan de R32 die ik hiervoor had!

Ciao,

Lars T.



[attachment deleted by admin]

4
Mijn auto / De R32 gaat eruit...
« on: July 28, 2010, 12:33:32 pm »
Na drie snelle jaren met de R32 is het weer eens tijd voor iets nieuws. Dit keer leek me een maatje groter ook wel eens mooi, dus ben ik eens rond gaan kijken.
Wat ik van de nieuwe auto verwacht:

- Duits merk (maar geen Opel of Ford)
- Mooi design
- Niet langzamer dan de R32
- Veel speelgoed aan boord (mogen ook opties zijn, als er maar veel kan)
- Niet overdreven duur (dus AMG's, S'en en M's vallen af)
- 4 deuren
- Het moet iets redelijk bijzonders zijn, wat je niet op elke straathoek tegenkomt

Uiteindelijk heb ik 4 verschillende wagens bekeken:

Mercedes E-Klasse, BMW 5-serie, Audi A5 Sportback en VW Passat CC.

De E-Klasse viel het eerste af: De voorkant vind ik best mooi, maar de achterkant saai en het dashboard erg lelijk (veel te hoekig allemaal)

De BMW 5-serie: Prachtige wagen is het geworden, zowel van binnen als van buiten. In september komt er een M-sportpakket beschikbaar, waardoor de auto er zeker nóg beter uit zal gaan zien.
Echterrr... In München barst het van de BMW's. Zelfs de nieuwe 5 zie je nu al continu overal. En bovendien zijn de prijzen van de vele, vele opties bij BMW overdreven hoog. Dus ook geen 5-serie.

Audi A5 Sportback: Ook een mooie wagen, nog verder op te leuken met een S-Line pakket. Echter, echt een eigen gezicht heeft ie ook niet echt, hij lijkt op zo'n beetje elke andere Audi (en ook
daar rijden er hier massa's van rond. Pas vanaf de S5 Sportback wordt het iets leuker (en sneller), maar die is me dan toch te duur.

Dus uiteindelijk weer bij mijn eigen merk uitgekomen: de Passat CC.

Vind ik persoonlijk een prachtige auto, zeker als je 'm met het R-Line pakket neemt (spoilers, skirts, 18" wielen, donkere achterlichten e.d.)

Het gaat me dan om het volgende model:

Passat CC 3,6 liter V6 met vierwielaandrijving en DSG
0-100 km/u in 5,6 seconden (de R32 doet er 6,2 over)
Top van 250 km/u (begrensd)
Bijna alle opties - een paar van de leukste: bicolor leer in creme-zwart, R-Line pakket, afstandsradar, Navigatiesysteem gecombineerd met Dynaudio soundsystem (600 watt over 10 boxen),
automatisch inparkeren inclusief camera (de CC is erg onoverzichtelijk) en nog veel meer.

Alleen de kleuren die je kunt kiezen vallen een beetje tegen: zwart, grijs, zilver, bruin, lichtgoud... Hmmm, allemaal een beetje saai vind ik.
Wit is nog het meest flitsende, maar ik heb contact opgenemen met Volkswagen Individual (R GmbH) om te kijken of ze er een unieke wagen van kunnen maken:
Het liefst zou ik de CC namelijk willen bestellen in precies dezelfde kleur als ik nu op m'n R32 heb: "Deep Blue" (dat vrij felle blauw).
Ze zijn er al een tijdje mee bezig om te kijken of dat in combinatie met R-Line mogelijk is (of er geen kleurverschillen ontstaan) en hopelijk gaat het lukken!
Dan zou ik dus een CC hebben waar er in die combinatie wereldwijd slechts ééntje van rondrijdt - lijkt me tof!

Tsja, wat is jullie mening? Mooi, niet mooi? Ik hoor het graag :)

Ciao,

Lars T.


5
Algemeen / Spotten voor gevorderden: chassisnummers
« on: July 23, 2008, 07:31:06 am »
Goedemorgen heren (en een paar dames),

Een jaartje of twintig geleden ben ik begonnen met autospotten. Eigenlijk net als de meesten hier: Af en toe naar Düsseldorf, Parijs of Londen en ook op vakantie altijd de camera paraat. In Nederland natuurlijk ook vaak naar Kroymans en andere dealers om daar foto's te maken.

Na een jaar of twee leek het me leuk om een soort register te gaan maken van Ferrari's in Nederland, gesorteerd op type en kenteken en dan nog met de kleuren er bij. Dat liep een tijdje prima, maar ik vond het wel jammer dat ik de vele gloednieuwe auto's bijv. bij Kroymans niet in m'n register kon verwerken - die hadden tenslotte nog geen kenteken.

De oplossing bleken de chassisnummers te zijn: Vrijwel alle auto's hebben in de buurt van de voorruit een leesbaar chassisnummer staan en dat nummer is natuurlijk uniek per auto. Zo kon ik nu dus ook auto's nog zonder kenteken in mijn register gaan verwerken.
Weer een tijdje later wilde ik toch ook graag buitenlandse wagens in mijn register gaan verwerken en zodoende begon ik ook die chassisnummers te verzamelen. Ik leerde andere chassisnummerspotters kennen, met wie ik spots ben gaan uitwisselen. In de loop der jaren werden er dat er steeds meer en inmiddels zijn we met zo'n 120 man wereldwijd. De hobby is inmiddels een beetje uit de hand gelopen, vooral nadat ik behalve de Ferrari's ook nog Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Rolls Royce en diverse endere exotics ben gaan sparen. Zo heb ik inmiddels ruim 100.000 chassisnummers (met bijbehorende autodetails) in mijn database, warvan ca. 64.000 Ferrari's en de rest de andere merken.

Een paar leuke dingen aan het spotten van chassisnummers zal ik hieronder laten zien:

- Je kunt een auto altijd volgen, want het chassisnummer blijft hetzelfde. Bijvoorbeeld: Nieuwe F430 bij Kroymans zonder kenteken, dan staat ie vervolgens op Belgisch kenteken, een jaar later ineens toch op Nederlans kenteken en vervolgens kom je 'm te koop tegen bij een dealer in Duitsland. Zonder gespot chassisnummer zouden dit vier verschillende auto's zijn - nu kun je zien dat dit dezelfde wagen is. Het is verbazingwekkend hoe vaak sommige auto's van kenteken en/of land veranderen!

- Je kunt zien - zodra je er een beetje verstand van hebt - hoe nieuw een auto is. Voorbeeld weer Ferrari: Een F430 met chassisnummer 138587 is een van de allereerste, een F430 met chassisnumer 162028 is gloednieuw.

- Je kunt vaak aan het chassisnummer zien voor welke markt een auto gebouwd is. Bij Ferrari bijvoorbeeld via deze letter "B" in het midden van het chassisnummer: ZFFEZ58B000140141. "B" staat voor Europees model met stuur links. Je hebt ook "C" voor U.K.-model RHD, "D" voor Australisch model RHD, "A" voor USA, "J" voor Japan, "T" en "L" voor Midden-Oosten en zo heb je er nog een paar.

- Soms kom je er ook achter dat een fabrikant niet helemaal eerlijk is. Wederom voorbeeld Ferrari: Ze zeggen 399+1 Enzo's gebouwd te hebben. Het zijn er echter minstens 440, waarschijnlijk zelfs nog meer. Ook bij de F50 zijn er na productie-einde van de beloofde 349 stuks nog meerdere gebouwd (voor de Sultan van Brunei). Zonder chassisnummers zou je daar nooit achter komen.

- Je kunt ook "fake" auto's aan het chassisnummer herkennen. Voorbeeld dit keer Porsche: Er rijden diverse 996 GT2's rond die niet echt zijn, maar 996 Turbo's met een GT2 bodykit en logo. Hetzelfde met de GT3. Maar aan het chassisnummer kun je dus zien of het een echte GT2/GT3 is.

- Ook weer bij Porsche kun je aan het chassisnummer zien of een Boxster/Cayman in Stuttgart of in Uusikaupunki (Finland) gebouwd is. Die uit Stuttgart zijn veel zeldzamer. Hetzelfde overigens bij de Bentley Continental Flying Spur: Diverse zijn er in de Volkswagen Phaeton-fabriek in Dresden gebouwd in plaats van in Crewe, Engeland. Ook dit kun je aan het chassisnummer herkennen.

Zo zie je: chassisnummerspotten kan erg interessant zijn!

De opzet van mijn verhaal hier is natuurlijk om te proberen tenminste een paar van jullie ook voor deze hobby te interesseren. De meesten zullen er vast niks aan vinden, maar wellicht zijn er toch een paar spotters die er ook mee willen gaan beginnen?

Of zelfs wanneer je het voor jezelf niet interessant vindt, wil misschien wel iemand af en toe ook eens een digitaal plaatje van een chassisnummer voor mijn collectie schieten? Vooral nu bijvoorbeeld al die fantastische spots uit Londen op Autogespot voorbij komen, zou ik zooooo graag daar ook de chassisnummers bij willen weten voor mijn collectie :) :) :)
(maar dan liefst per email aan mij, want chassisnummerfoto's op het internet plaatsen is niet zo'n goed idee)

Hoe dan ook, mocht er iemand meer over willen weten, aarzel dan niet om hier vragen te stellen. Ik beantwoord alles graag natuurlijk!
Hier nog m'n Emailadres: ltheunissen@epo.org

Het was een heel verhaal, bedankt voor het lezen mocht je tot hier gekomen zijn :)

Ciao,

Lars T.


Pages: [1]