October 21, 2018, 04:50:51 pm

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - de_Paans

Pages: [1]
1
Oude Slowchats / SC 1653: het jaar 1653
« on: May 09, 2013, 08:28:45 pm »
Het jaar 1653 is het 53e jaar in de 17e eeuw volgens de christelijke jaartelling.

Gebeurtenissen

februari
    2 - Nieuw Amsterdam krijgt stadsrechten van de Amsterdamse kamer van de WIC.
    28 - Begin van de Driedaagse Zeeslag voor de kust van Kent.
    februari - Koning Lodewijk XIV van Frankrijk danst mee in het "Ballet de La nuit" van Jean Baptiste Lully. Hij heeft de rol van "Zonnekoning", en hij komt daar niet meer vanaf.

maart
    14 - Admiraal van Galen vernietigt een Engelse vloot die ter versterking van de Engelse Levantvloot naar Livorno gestuurd wordt.

juni
    12 en 13 - Een aanval van Cornelis Tromp op de Engelse vloot ontketent de Zeeslag bij Nieuwpoort. Van de Nederlandse vloot blijft weinig over.

augustus
    10 - De Nederlandse vloot verliest de Slag bij Ter Heijde (Battle of Scheveningen).

september
    20 - Rijcklof van Goens wordt door de VOC benoemd tot commissaris en commandeur naar Ceylon.

november
    November - Oliver Cromwell beseft dat hij niets uit deze oorlog zal winnen en wil vrede zonder verlies of winst. Hij is beducht voor een terugkeer van de Oranjes en -nog meer- hun Stuart-verwanten.
    11 - Cornelis Tromp wordt benoemd tot schout-bij-nacht bij de Admiraliteit van Amsterdam.

december
    16 - Oliver Cromwell wordt Lord Protector van Engeland, Schotland en Ierland.
    Nederland annexeert het eiland Solor (Indonesië)

zonder datum
    De Staten-Generaal laten 60 nieuwe oorlogsschepen bouwen van verbeterd model.
    De verbannen Karel II van Engeland biedt de Republiek samenwerking aan.
    Het slechte verloop van de oorlog leidt tot een opleving van de roep naar Oranje.
    Het graf van Childerik I wordt ontdekt.
    Hendrik Hamel ontdekt tijdens een schipbreuk Korea.
    Royal Delft/De Porceleyne Fles in Delft is opgericht
    Er volgen rellen in Dordrecht, Den Haag, Rotterdam en vooral Enkhuizen waar het volk een aantal dagen de stad overneemt.
    De Republiek gebruikt zijn grip op het Oostzee- en Middellandse Zeegebied om de Engelsen geheel uit deze gebieden te weren. Het verbond met Denemarken maakt het mogelijk de Sont te sluiten.

Kut SC :')

2
Meetings / Interesse peiling kartmeeting
« on: September 08, 2009, 06:35:07 pm »
Volgens mij spreekt de poll voor zich, mocht iemand een andere Nederlandse (buitenlanders regelen zelf maar een eigen meeting :we) indoor kartbaan in gedachten hebben graag hier melden, dan voeg ik hem toe.

Het is natuurlijk niet zo dat als je stemt je moet komen karten als we bij die baan gaan karten. Maar het is ook niet de bedoeling dat je stemt terwijl je nu al weet dat je niet gaat komen omdat je bang bent van de cavia op Emil zijn hoofd.

Per baan staat de website aangegeven.
Maarssen: http://www.kartfabrique.nl/  (De locatie waar we altijd karten)
Nijmegen: http://www.anac-karting.nl/
Eindhoven: http://www.hezemans.nl/karting/index.php
Delft: http://www.raceplanet.nl/karten/delft/274

3
General Chat / Suspicious spots
« on: May 05, 2009, 07:13:23 pm »
Report here all dealerspots, spots on a racing track, spots on events or other suspicious spots.

4
General Chat / Double spots
« on: May 05, 2009, 07:09:48 pm »
Report here all cars that are spotted twice in one town or twice by one spotter.

5
General Chat / Incorrect specifications
« on: May 05, 2009, 07:08:53 pm »
Report here all spots with incorrect car types and/or incorrect town names.

6
Meetings / Autogespot meeting 10 mei, kartbaan Maarssen
« on: April 07, 2009, 07:07:11 pm »
Ja, de volgende (kart)meeting van AG is een feit.

Waar gaat dit plaatsvinden?
Deze meeting zal weer plaatsvinden bij de Fabrique in Maarssen. Dit omdat het makkelijk met het openbaar vervoer en de auto te bereiken is, het is een centrale plaats in Nederland en voor de overgrote meerderheid goed te bereiken.

Hoe kom ik daar?
Als je met de auto komt, dan kun je bij de Fabrique parkeren. Als je met het openbaar vervoer komt moet je circa 1200 meter lopen vanaf het station Maarssen. Mocht je slecht ter been zijn of niet willen lopen kun je altijd een andere AG'er bellen die wel met de auto is, meestal zijn deze heren wel bereid je op te halen.

Wat gaan we daar dan doen?
Karten, waarschijnlijk 2 heats van 12 minuten.

Heeft het voor de mensen die niet willen karten wel zin om die kant op te komen?
Natuurlijk, het is altijd gezellig om andere mensen te leren kennen, gewoon een beetje ouwehoeren wat drinken (eventueel alcoholisch maar alleen boven de 16).

Wanneer waar en hoelaat?
Zondag 10 mei
Kartfabrique in Maarssen http://www.kartfabrique.nl/index.php
13:00 verzamelen en om 14:00 voor de eerste keer karten

Gaan we ook spotten?
Nee, dat hebben we de laatste paar meetings niet gedaan en zal nu ook niet gebeuren.

Impressie van de vorige meeting


Nog wat huishoudelijke mededelingen

Quote
Algemene voorwaarden

- Minimale leeftijd 16 jaar, legitimatie verplicht
- Jonger dan 16 jaar onder begeleiding van volwassene
- Jonger dan 14 jaar onder begeleiding van volwassene en alléén tijdens kindertijden
- Het rijden met balaclava (racemuts) is verplicht
- Eigen balaclava of helm? U ontvangt een korting van € 1,-
- De laatste heat wordt 30 minuten voor
sluitingstijd ingepland


Denk er wel aan dat er maar 20 personen tegelijk op de baan kunnen, als er dus 20 aanmeldingen zijn die aangeven dat ze komen karten zal ik voor 20 personen reserveren, als je daarna besluit niet te komen ben je mij (de_Paans) toch het verschuldigde bedrag van 2 heats karten, in totaal €29,90 verschuldigd.

Wie komen er allemaal?

Karten
Annemieke (1 heat)
Sander
Boink
Eddow
Martijn
BartW
Emil
de_Paans
Adam
Kevin (1 heat)
Mb
Thizzle (1 heat)
Ernst (1 heat)
Brian (1 heat)
ArieDB

Kletsen
Micheal

Onder voorbehoud (karten)
Jorn.

Geef in dit topic aan of je komt, kom je alleen kletsen of kart je ook mee? Als er 20 aanmeldingen zijn zal ik voor 2 heats reserveren, de eerste keer zullen we rond 14:00 de baan op gaan.

7
Oude Slowchats / SC 1456 the classic Mini
« on: September 09, 2008, 11:47:27 pm »
Veel van jullie zullen het een grappige auto vinden, daar blijft het waarschijnlijk bij. Weinige van jullie zullen de grote geschiedenis van deze kleine auto kennen. Daarom deze les in klassieke mini geschiedenis.

Na voor het eerst te zijn geschetst op een tafellaken in een restaurant eind jaren 50, wordt in augustus 1959 de Mini voor het eerst getoond aan pers en publiek. Het ontwerp is zeer revolutionair en valt in de smaak bij een breed publiek. De Mini blijft in productie tot 2000 en overleeft daarmee zijn ontwerper. De Mini leeft voort in een gewijzigd ontwerp onder de vlag van BMW.

Verantwoordelijk voor het ontwerp van de Mini was Sir Alec Issigonis. Door de brandstofschaarste eind jaren 50, als gevolg van de blokkering van het Suezkanaal, ontstond er behoefte aan auto's die zuinig omsprongen met dit kostbaar geworden goedje. De Mini was een auto met vooruitstrevende technieken die nooit eerder werden toegepast. Zo werd de auto voorzien van een dwars geplaatste motor. In het carter werd de versnellingsbak ondergebracht die voor aandrijving van de voorwielen zorgde. De wielophanging was onafhankelijk en de vering werd verzorgd door rubber bollen. Het toepassen van een zelfdragende carrosserie maakte een zwaar chassis overbodig.

De auto's werden in de beginjaren door BMC gebouwd onder de namen Austin Seven en Morris Mini Minor beide met een 850cc motor. Wanneer trendzetters, artiesten en filmsterren zich in de Mini laten zien komen de verkopen echt goed op gang. Al snel wordt duidelijk dat de uitstekende wegligging vraagt om meer motorvermogen. Race legende John Cooper buigt zich hierover en in 1961 komt de Mini Cooper op de markt. Vanaf oktober 1967 is er naast de 850cc een 1000cc motor beschikbaar.

Wanneer eind jaren 60, onder vlag van British Leyland, het wat minder gaat met de verkopen krijgt de Mini een facelift, welke onder de naam Mini Clubman op de markt wordt gebracht. Omdat de facelift ten koste gaat van de karakteristieke neus worden de verkopen geen succes en verdwijnt in 1979 dan ook weer van de markt. In 1980 gaat de Mini als Austin Mini door het leven.

De mini clubman


In 1984 worden de 10 inch wieltjes vervangen door 12 inch wielen en worden de trommelremmen aan de voorzijde vervangen door schijfremmen. In 1991 verdwijnen de carburateurs en wordt de Mini standaard voorzien van brandstofinspuiting. Na een productietijd van 40 jaar rolt in september 2000 de laatste Mini van de band.

Het grootste succes van de mini zullen toch wel de rally overwinningen in Monte Carlo zijn.


 
En omdat iedereen in een SC zeurt om meer foto’s, hier nog wat foto’s :’)










Natuurlijk kan een plaatje van de Nieuwe MINI niet ontbreken.





LULLEN MAAR!!!!!!

8
Circuitfotografie / Overige circuits
« on: February 18, 2008, 03:33:37 pm »
Laat hier foto's zien van relatief onbekende circuits waar spotters niet vaak komen.



Ik zal beginnen met wat foto's van Lotus on Track op het circuit Ecuyers in Frankrijk.









9
Algemeen / De Grote AG Roadtrip
« on: January 28, 2008, 09:22:22 pm »
Geachte forumleden,

Samen met Emil heb ik (de_Paans) het plan om in de zomervakantie een AG roadtrip te gaan houden.
De datum is nog niet bepaald, dat gaan we doen als het plan vast staat.

Op het moment zijn er 2 verschillende plannen.

1. We gaan liften naar vooraf bepaalde locaties. Je zorgt zelf voor een team van 2 personen. Er wordt gelift naar een vooraf bepaalde locatie, dit zal waarschijnlijk de camping zijn waar overnacht gaat worden. Zorg zelf voor een tentje slaapzakken etc. Hieraan zit natuurlijk een wedstrijd element verbonden, probeer er voor te zorgen dat je zo snel mogelijk op de camping bent. Het liften gaat beginnen op een centraal punt in Nederland, op het moment denken we aan Utrecht. Het eindpunt van deze toch zal Monaco zijn, spottersparadise, vooraf worden, in overleg, al de tussenstops met de verschillende teams besproken.


2. Vorm zelf groepjes van 3 personen en koop een goedkope auto (bijvoorbeeld onder de €400,-). Hiermee wordt naar diverse locaties binnen Europa gereden, denk eraan dit is geen wedstrijd. Ook hierbij overnachten we op campings. We verblijven daar 2 a 3 dagen waar iedereen kan doen en laten wat hij wil. 's-Avonds kampvuur, bier en liedjes zingen.
Ook hier verzamelen we allemaal bij elkaar voordat we vertrekken, dit zal ergens een parkeerplaats zijn langs een grote snelweg. Het is niet de bedoeling dat we in kolonne naar de campings rijden, maar mocht iemand in problemen raken moet het niet zo zijn dat de andere teams honderden kilometers verderop rijden.


3. Een camper huren. Met een groep een camper huren/lenen, en hiermee door Europa touren. Enige punten van aandacht zijn, groot rijbewijs (dit zul je nodig hebben als je een flinke camper huurt) en drankgebruik.


Natuurlijk kan zoiets niet zonder regels verlopen, daarom hier alvast een aantal regeltjes
- Personen onder de 16 niet toegestaan.
- Iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk, haal geen gekke dingen uit.
- Hou je aan de verkeersregels.
- Ga nooit met drank op achter het stuur.
- Indien we voor optie 2 kiezen moeten er minimaal 2 personen per team een rijbewijs hebben.


Mocht iemand anders denken een beter idee te hebben zien we dat graag in dit topic verschijnen.

10
Oude Slowchats / SC 1306: Objectbeveiligers Den Haag !!!!!!!
« on: August 12, 2007, 05:18:47 pm »
1306.Objectbeveiligers Den Haag !!!!!!!, NL-NH-Den Haag


--------------------------------------------------------------------------------

  Functie-informatie:

Voor onze opdrachtgever zijn wij met spoed op zoek naar gediplomeerde beveiligers die ervaring hebben in de objectbeveiliging. Je oefent preventief toezicht uit en in noodgevallen kun je adequaat optreden.

 

Functie-eisen:

* Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in een soort gelijke functie?
* Je bent in het bezit van je diploma beveiliger 2?
* Je bent in het bezit van je BHV diploma?
* Bomverkenning, klantvriendelijk beveiligen, omgaan met agressie en AED zijn een pré geen eis?
* Je beheerst de Nederlandse taal?
* Je beheerst de Engelse taal (mondeling)?
* Je hebt een hoog verantwoordelijkheidsgevoel?
* Je wilt volcontinue diensten draaien?
* Je hebt een representatief voorkomen?
* Je bent stressbestendig, proactief en zelfstandig?
* En je bent in het bezit van een auto/scooter, indien je buiten Den Haag woont?

Dan zijn wij misschien wel op zoek naar jou!

 

Aanbod:

Je werkt voor een toonaangevend, informeel en daadkrachtig bedrijf.

Na een bepaalde periode is er uitzicht op vast dienstverband.

 

Voldoe je aan de bovenstaande eisen en ben je op zoek naar een leuke baan als Objectbeveiliger?

 
Aanvullende Informatie
Type: Full Time, Part Time, Permanent
Ref: 1306. 

Bron: http://jobsearch.monsterboard.nl/getjob.asp?JobID=57483397
Lullen maar.

Pages: [1]