February 25, 2020, 03:10:41 am

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Teun

Pages: [1]
1
Prullenbak / Porsche Carrera 996 Carrera 4S
« on: March 18, 2009, 10:38:11 pm »
Iedereen kent hem wel, de Porsche 996 Carrera 4S. Niet echt een wagen die je dagelijks tegenkomt, en wel degelijk een échte sportwagen. Ook weet iedereen dat deze Porsche de toegang tot de site Autogespot geweigerd wordt. Waarom, vraag ik me af, weiger je een echte sportwagen, maar laat je wel wagens toe zoals de S4 Avant. Aangezien ik dit mijzelf al lange tijd afvraag, zou ik graag jullie mening willen horen. Daarom deze poll, + de specificaties van de wagen zelf, versus de specificaties van een aantal andere wagens.

Porsche 996 Carrera 4S vs. Audi S4 Avant 4.2 Quattro & Lotus Elise S1.



Foto's






2
Oude Slowchats / SC 1503: Bugatti Veyron Centenaire
« on: March 03, 2009, 09:18:38 pm »
Deze limited edition Veyron is ter ere van het 100-jarig bestaan gemaakt, maar wat is er nu zo speciaal aan? Men dacht eerst dat deze Veyron 1350 pk zou krijgen, maar dat blijkt dus lariekoek. Ook deze Veyron heeft "maar" 1001 pk. Verder valt natuurlijk gelijk de matblauwe lak op, die de Veyron zeker niet misstaat. Ook zien we andere velgen, nieuwe koplampen, zilveren spiegels, zilveren roosters in de luchtinlaten en natuurlijk zal ook het interieur lekker aangepakt zijn.






 :D _O_ :D _O_ :D _O_

3
Algemene Polls / Rolls Royce Phantom (Drophead) Coupe
« on: January 07, 2009, 04:32:43 pm »
Even een serieuze vraag. Ik ben een tijdje bezig geweest met een RR Phantom Coupe. Helaas wel in paint, aangezien ik niet overweg kan met Photoshop. Let dus niet op de kwaliteit. Mijn vraag was, wat jullie vinden van de aangepaste Phantom Coupe. Vinden jullie het iets, of helemaal niks. Ik vind dat de RR dit nodig had om wat stoerder te ogen, maar het kan natuurlijk ook een 'stijl flop' zijn.

Aanpassingen:

-Knipperlichtjes in carroserie kleur
-Chromen grille vergroot
-Rooster onder grille vergroot
-Grotere voorbumper
-Grotere velgen

Opmerking: Let niet op de kwaliteit, maar op de aanpassingen zelf.




4
Oude Slowchats / SC 1462: Auto's, wijn, horloges en Drugs.
« on: September 30, 2008, 09:36:27 pm »
Iedereen heeft natuurlijk iets gehoord over de inval bij John W. te Brabant. Om het verhaal iets duidelijker te maken.

John Wolbers en de Challenge (deel I)
Dinsdag 2 september, Lissabon. Terwijl de Challenge-karavaan richting de Algarve koerst voor een lunch aan het strand, blijven John Wolbers en Leon van der Putten achter in hotel Lapa Palace. Team Black Devils, zoals de heren zich deze week hebben genoemd, stapt uit de rally omdat die morgen de Fiod thuis en op het kantoor van Wolbers is binnengevallen.

’s Morgens tref ik op kamer 300 van het hotel een op het eerste gezicht weinig aangeslagen Wolbers. De Brabander sms’t onophoudelijk en vertelt me het vooral heel vervelend te vinden voor mij en de andere Challengers. Hij zegt te beseffen dat zijn naam en reputatie ‘naar de kloten zijn’, maar te berusten in de feiten. ‘Het is wat het is’, mompelt hij zuur.

Team Black Devils (Leon van der Putten en John Wolbers) bij de start van The Challenge 2008 in Bordeaux, zondagmorgen 31 augustus © Quote.

Nog diezelfde dag belt de baas van Easy Life Invest naar Nederland, waar de in totaal zeventien verkopers van zijn levensverzekeringpolissen bij elkaar zijn gekomen. Wolbers vertelt hen door zijn mobieltje dat hij naar Nederland rijdt om alles te regelen en dat er volgens hem weinig aan de hand is. Iedereen moet deze dag gewoon ‘vol gas’ aan het werk gaan en dan zal alles goedkomen. Het zal iets anders lopen.

Ik heb Wolbers de afgelopen jaren verschillende keren ontmoet. Zolang het gesprek maar over pk’s ging, waren dat best prettige ontmoetingen. We hebben beiden een vrij innige voorliefde voor snelle auto’s en dat leidde in 2005 tot een eerste ontmoeting: de start van de Quote Challenge 2005. Als organisator van deze puzzelrit kreeg ik drie weken voor de start een belletje uit Brabant: een zekere John Wolbers, dan 31 jaar oud en succesvol in hypotheken met zijn bedrijf Liocorno, wilde dolgraag mee.

John Wolbers tijdens The Challenge 2005, ’s nachts in een discotheek te Ljubljana. Nog zonder maagzweer © Quote.

Hij wist alleen nog niet of hij met zijn hagelnieuwe BMW M5 of Ferrari 360 Stradale aan de meet zou verschijnen. Het werd, op mijn verzoek, de laatste. Wolbers liet in het Zwitserse St. Moritz voor de zekerheid ook zijn BMW ten tonele verschijnen, want de Ferrari werd te elfder ure nog even gerepareerd bij de lokale dealer. Van meet af aan was Wolbers een opvallende verschijning, al was het maar vanwege zijn rijgedrag, dat maar één standje kent: plankgas.

Maar Wolbers zou later in veel meer opzichten de aandacht op zichzelf vestigen, vooral vanwege zijn consumptiegedrag. Dat zou je gerust buitensporig kunnen noemen. Nu haast ik me erbij te zeggen dat ook dit beslist geen unicum is, want in zeven jaar (Quote) Challenge heb ik tussen de circa 450 verschillende deelnemers al heel wat big spenders mogen begroeten. En ook voldoende Quote 500-leden die Wolbers met gemak naar de kroon steken als het om uitgeven gaat.

Geen enkel probleem, integendeel, zo lang het maar je eigen centen zijn. En dat is iets wat de Fiod bij de Heezense ‘entrepreneur’ betwist. Hoeveel eigen geld en hoeveel centen van beleggers werd er de afgelopen jaren doorheen gejaagd aan auto’s, hoeren, drugs, diners in sterrenrestaurants, horloges en maatpakken? De Fiod vermoedt dat beleggers voor tenminste €33 miljoen zijn getild.



Een deel van Wolbers’ geleaste wagenpark voor zijn villa in Heezen. Op het huis van €1,5 miljoen zat maar liefst €3 miljoen hypotheek © Quote.

Over zijn grootste hobby, auto’s en racen, vallen veel sappige verhalen te vertellen. Wolbers wisselde bijna net zo snel van auto als van vriendin. Zijn huidige, compleet geleaste wagenpark bestond uit een Porsche 911 GT2, Rolls-Royce Phantom, Ferrari 599 GTB Fiorano, Audi R8, Ferrari F40 en een Ferrari 575 GTC, BMW Z8 en een M5. Vriendin Janine reed rond in de allerduurste BMW X5. Afgelopen jaar sierden ook nog een Lamborghini Murciélago LP640, Porsche 911 GT3 RS en Ferrari 430 Scuderia de oprit, maar die speeltjes waren alweer van de hand gedaan.

Ik schat de waarde van het huidige wagenpark op ruim €2,5 miljoen. In de bestelling stond verder een Ferrari 612 Scaglietti. Wolbers’ Ferrari’s zijn allen herkenbaar aan zijn initialen, die hij in het leer van het dashboard liet stikken. Benieuwd of dat goed of slecht is voor de restwaarde. Overigens registreerde hij zijn speeltjes in vele landen: Nederland, Luxemburg, België, Duitsland en Oostenrijk. De Audi R8, naar eigen zeggen de auto waar hij zakelijk de meeste kilometers mee maakte, kende de Oostenrijkse plaat Li Easy 9.

Het nieuwe Palm Invest is geboren, las ik al op diverse sites. Het lijkt erop. Maar als ik dan één ding vóór John Wolbers moet zeggen; de man was al miljonair. Met zijn hypothekenhandel verdiende hij – legaal – aardig wat geld en was hij voor velen beneden de rivieren een held: jong, succesvol en rijk. In de Quote 500 Junior werd hij twee jaar geleden, voordat de hele Easy Life-soap begon, ingeschaald op €8 miljoen.

Een bedrag dat destijds zeer goed verdedigbaar was. Een van Wolbers beste verkopers verdiende in 2005 zo’n vier ton aan salaris en provisies. De baas zelf incasseerde dat jaar rond de €2 miljoen. Netto. Dat geld werd niet in een oude sok gestopt, maar destijds al driftig geconsumeerd aan auto’s, wijn (naar eigen zeggen zijn grootste hobby) en horloges.

Rechts de Porsche 911 GT2 voor hotel Lapa Palace. Wolbers arriveerde weer eens als eerste deelnemer in Lissabon. Echt lang zou hij niet van zijn ‘overwinning’ kunnen genieten © Quote.



Alles lijkt mis te gaan wanneer Wolbers, via achterneef Frans Oosterbosch, nog veel meer miljoenen ruikt: de handel in afkoop van Amerikaanse levensverzekeringen. Deze business staat twee jaar geleden in Europa nog maar in de kinderschoenen en Wolbers lijkt vastbesloten de Quote 500 ermee te gaan halen. ‘Dit wordt de absolute klapper’, zo vertelt hij verschillende malen. Het wrange is, het had misschien allemaal ook nog wel gekund. Want met het ‘product’ an sich is niks mis.

Eenieder mag het moreel verwerpelijk vinden om te verdienen aan lieden bij wie magere Hein al een tijdje in de binnenspiegel opduikt, maar deze markt is booming en kent, ook in Nederland, verschillende partijen die er goed aan verdienen. Al ligt ook die markt sinds de inval van de Fiod bij Easy Life, zo begreep ik van een ondernemer die zich wel aan de regels houdt, ‘volledig op z’n gat’.

Nu alles kapot is, eisen beleggers hun geld op. De meesten doen dat op de legale manier via het advocatenkantoor van Dion Bartels, maar, naar ik begrijp, zijn er enkele Limburgse beleggers met ‘groene vingers’ die hun geld op een ruwere manier terugeisen. Het verklaart alle cowboyverhalen die op dit moment de ronde doen. 24 uur bellen naar bronnen in het Brabantse levert een onthutsend tafereel op van bedreigingen, intimidatie en vooral van angst.

John Wolbers blijft nog even achter de tralies. De voorlopige hechtenis van de Easy Life-eigenaar is met 90 dagen verlengd. Wolbers’ advocaat wil geen commentaar geven op de verlenging van het voorarrest.



En nog wat foto's, thuis bij Wolbers.  :)















5
Oude Slowchats / SC 1437 Alfa Romeo 8C Competizione
« on: July 10, 2008, 10:18:04 pm »
De Alfa Romeo 8C  is een supersportwagen van het Italiaanse automerk Alfa Romeo. De wagen werd voor het eerst getoond als conceptwagen op de Autosalon van Frankfurt in 2003. De productieversie van de wagen was voor het eerst te zien op de Autosalon van Parijs in september 2006.



Lullen!  :D

6
Hardware / Te koop: FujiFilm Finepix S5600
« on: June 18, 2008, 06:58:45 pm »
Hallo,
 
Aangezien ik overstap op een Spiegelreflex camera, wil ik mijn S5600 verkopen. Ik heb nog geen nieuwe camera, en ik ben ook niet van plan om een nieuwe camera te kopen, totdat deze verkocht is. Kom daarom ook niet met onzinboden omdat ik deze over heb, want dat is niet zo.
 
De camera is in goede staat, en over de lens heeft altijd een Polarisatiefilter gezeten. Zo is de lens beschermd geweest, tegen krassen ed. Het effect van de Polarisatiefilter, is dat het het spiegelingen weg werkt. In de hobby Auto-fotografie is dit erg handig, zo kun je namelijk de auto voor een groot deel vrij maken van spiegelingen, en ook kun je de spiegelingen in de ruit ermee wegwerken. verder krijgt het een mooi effect in de koplampen.  Het Polarisatiefilter heeft een winkelwaarde van ruim 60 euro.
 
Wat je er allemaal bij krijgt is:

•   De camera: Fujifilm Finepix S5600
•   De doos met toebehoren (boekjes)
•   16MB geheugenkaart
•   Kabel voor aansluiting aan de TV
•   USB kabel
•   Polarisatiefilter
   

Het is mogelijk om ISO, witbalans, sluitertijden en diafragma in te stellen. Er wordt gebruik gemaakt van 4 hoofd-standen: Auto, P, S (sluitertijd instellen), A (diafragma instellen), M (sluitertijd & diafragma instellen). Het is zowel mogelijk om door de zoeker foto's te maken en gemaakte foto's te bekijken, als door het grote scherm. De camera is heel veelzijdig met instellingen en je zult dus een tijdje nodig hebben wil je alles begrijpen. De Auto of P stand is daarom in het begin goed te gebruiken. Na een tijd wordt alles wel duidelijk en kun je alles zelf instellen.

Kortom, een goed onderhouden camera, welke perfect is voor de beginnende fotograaf.

De Prijs:

€160,- op MP
€150,- hier op het Forum.

De prijs is exclusief verzendkosten, de tekst kan wat gaar overkomen met 'auto-fotografie', maar zo staat die op MP.






7
Evenementen / Pole Position Eindhoven 7-8 Juni 2008
« on: June 02, 2008, 11:55:30 am »


Zaterdag 7 juni
Starttijd 12:00 - Einde 17:00

Op zaterdag 7 juni start Pole Position en draait de binnenstad alvast warm met schitterende presentaties van de meest uiteenlopende automodellen uit diverse tijden en landen.

Zo kan het publiek van dichtbij historische sportauto’s uit Duitsland zien in de Hermanus Boexstraat.
Italiaanse en Franse sportauto’s van weleer staan te blinken op de Markt en de Engelse klassiekers kan men bewonderen op het Catharinaplein.
Op de Begijnenhof zullen modellen worden getoond van aangepaste auto’s en duurzame ontwikkelingen op gebied van mobiliteit en milieu.
Het Stadhuisplein is deze dag het domein van hedendaagse sportauto’s en speciale modellen van diverse automerken. Kortom een ‘grand tour’ door de automotive tijd in hartje Eindhoven. Uiteraard zijn deze shows allemaal vrij toegankelijk.


De auto's die er komen:

BMW Z1
BMW Z8
Bugatti Veyron (HvdM)
Donkervoort
Ferrari Enzo
Ferrari 355
Jaguar XJ220

De klassiekers:

Abarth Racer
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo Giulietta Spider
Austin Seven Special
Autin Healey Rally
Bentley 3,5 Park Ward Convertible
Citroen TA Familiale
Citroen Traction Avant Sport
Delahaye 135
Delahaye DMS
Delahaye 235
Delage DMS
DeTomaso Longchamp
Fiat Topolino
Ford Cortina
Jaguar E-type Roadster V-12
Jaguar XK 140 DHC
Jaguar MK V Drophead Coupe
Jaguar MK IX
Mercedes 220se cabriolet
Mercedes 180 Taxi
Mercedes 280 SL Pagode
Mercedes 500 Limo Landaulette
Mercedes 190 Ambulance
Mercedes 300 Dora
Mercedes 190 SL
Mercedes 170 V
Mercedes 170 SV
Morgan 2+2
Panhard Veritas Cabrio
Porsche 356 C
Porsche 911 Targa
Porsche 550 Spider
Renault Coupe
Riley Racer
Rolls Royce Silver Cloud
Rolls Royce 20/25 Cabrio Windovers
Rolls Royce Silver Ghost Playboy
Talbot-Lago Cabriolet
VW Porsche 914
VW Kever Cabrio


Zondag 8 Juni
Starttijd 10:30 - Einde 17:30

  • Opening met DAF Defilé, met karakteristieke personenwagens van weleer, oude en nieuwe trucks, marathon rallywagens en drie Formule 3 racewagens.
  • De legendarische DAF marathon rally.
  • De Formule 3 DAF met o.a. coureur Marc van Doorne
  • Demonstratie van Solar Team Twente met de solar wagen "Twente One". Dit team van Universiteit Twente en Saxion Hogescholen heeft in 2007 meegedaan aan de World Solar Challenge. Daar werd uiteindelijk een mooie 6e plaats behaald.
  • Demonstratie van de Racewagen van TU/e.
  • Voertuigen welke in het teken staan van duurzaamheid en innovatie.
  • Een race door de tijd met klassieke en moderne sportwagens.
  • Dakar presentatie van oude en nieuwe Dakar trucks.
  • Presentatie van Nederlandse automerken (Spyker, Carver, Donkervoort etc.)
  • Presentatie van diverse internationale merken (Ferrari, Maserati, Bugatti, mc Laren etc.).
  • Van Formule Vee tot PSV; F 750 / F Ford / F3 / F2 / F1 met ondermeer de F1 benetton van voormalig F1 coureur Michael Schumacher.
  • GT Challenge, A1 Grand Prix en Superleague Formula.
  • Tijdens dit spectaculaire programmaonderdeel zullen de coureurs Mike Hezemans, Jeroen Bleekemolen en Peter Kox hun opwachting maken.
   
Als klap op de vuurpijl vindt de presentatie plaats van 2 wagens die deel gaan uitmaken van de Superleague Formula. Dit is een racecompetitie waaraan 20 internationale voetbalclubs met een team deelnemen. PSV zal als enige Nederlandse club in deze competitie een eigen wagen op het circuit brengen!
Kijk voor meer informatie op www.superleagueformula.net.


Een spectaculaire Mercedes Benz AMG DTM safetycar zal het circuit begeleiden. Het parcours bedraagt 2,8 km over de Fellenoord en Prof. Dorgelolaan.



Tot Slot nog enkele foto's:
 














Kortom: Op zaterdag kun je de wagens bewonderen. Op zondag is er een heel programma vastgesteld, inclusief HvdM in zijn Veyron die een ritje maakt over het circuit (vol gas), wat garantie moet bieden voor een geslaagde dag voor de echte auoliefhebber.
Als je nog meer informatie wilt, kun je altijd even naar de site gaan:

http://www.polepositioneindhoven.nl

8
Fun stuff / Zoek de Combo
« on: December 25, 2007, 05:52:36 pm »
Door de database-crash was het topic weg, vandaar dat ik hem opnieuw start.
Ik trap wel af:


Pages: [1]