December 12, 2017, 08:48:22 pm

Author Topic: Die Grüne Hölle - The Ring part IV  (Read 46354 times)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Re: Die Grüne Hölle - The Ring part IV
« Reply #360 on: September 15, 2008, 04:13:04 pm »
Mark, erg leuk om te lezen. De verhaaltjes die je erbij maakt zijn ook erg mooi om te lezen. Ideetje om een keer ook iets van redacteur te worden? ;)

De foto van de rode Porsche is erg mooi vanwege het lage standpunt!

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
  • "Wer zu schnell rein will, kommt zu langsam raus"
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #361 on: September 15, 2008, 04:36:14 pm »
Mark, erg leuk om te lezen. De verhaaltjes die je erbij maakt zijn ook erg mooi om te lezen. Ideetje om een keer ook iets van redacteur te worden? ;)

Ja, vind het ook leuk om te schrijven hoor. Binnenkort komt er voor het eerst een duotest/shoot/video/artikel via mijn website. En eventueel ook in hardcopy vorm. Een kijken of dat leuk is ;).

Wat betreft mijn Ring verhaal.....kan hem nog wel 10 keer langer maken hoor ;). Met wat anekdotes :P.

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #362 on: September 15, 2008, 04:54:09 pm »
Doe maar :+
Wat ik op Nring had gelezen van andere was dat het redelijk kloten was met dat wachten hele tijd. :P
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #363 on: September 15, 2008, 05:56:27 pm »
Verslagje dan ;).

Het was vroeg gisterochtend. Maar ja..dat heb ik altijd wel over voor de Ring. Om 7 uur verzamelen bij de kartbaan in Heerenveen om met een groep van een auto of 9 naar de grens te rijden. Het werd 7:15, want ja....Fetish Company moest hun laatste klant de deur nog uitwerken :P ;).
Bij de grens iedereen even een bakkie pleur genuttigd en toen was het fahren, fahren, fahren auf die Autobahn. Natuurlijk met een lekkere pace richting Ring gereden. Het blijft toch altijd lekker om op die Autobahn te gaan. Zelfs als je bijrijder bent, zoals ik de hele dag was bij Steven in de BMW 325i 'M3'.

Vlak voordat we bij de Ring aankwamen belde een maatje van me....Ring dicht!....oh oh dachten we. Het zal toch niet de 2e keer zijn dat we met de E36 erheen gaan en de Nordschleife niet open is. Maar toen we aankwamen was hij toch echt dicht. Afwachten dus maar. Gelukkig schalde de speaker rond 5 voor 12 dan toch de verlossende woorden. "ACHTUNG!! Die Nordschleife ist wieder geöffnet. Nür für PKW!!" Exact 14 minuten later was het alweer gebeurd :P....eerste baansluiting.
Gezellig op de Parkplatz wat dom staan lullen met een heleboel mensen, want wat waren we met een grote groep. Heel gezellig allemaal! Steven en ik zijn even een broodje wezen halen en daarna even gaan kijken bij Brünnchen. Daar stond een Civic Type R (een Engelse uiteraard) met zijn neus in de vangrail met de claxon continu aan ( :? ). Altijd leuk om aan de sporen proberen te achterhalen hoe hij gescrasht was. Dat is aardig gelukt en het moet een gevalletje van het bekende Civic-liftoff-oversteer zijn geweest. Op het moment dat we daarover filosofeerden kwam op een bergingswagen de zwarte Cerbera voorbij (uiteraard ook een Engelse). Helemaal aan braad. Voor, achter, zijkant...alles. Die was TL. Net als de Civic trouwens, want e voorkant stond er geheel scheef voor.

Naar Hatzenbach gereden om even wat plaatjes konden schieten. Dat lukte daar erg goed. De foto's zullen dan ook zeker nog gaan volgen. Op die plek versteld gestaan van de snelheid van enkele wagens. Een zwarte 997 GT2 ging echt bizar snel. Dan ben je gewoon een held als je dat kan met zo'n wagen. Ook een M3 Sedan ging erg hard rond, mooi om te zien!

Terug op de parking want Steven wilde zijn eerste ronden gaan maken. Iemand met baankennis met hem mee en weg was ie. Het ging hem goed af en dat is altijd leuk om te horen. Ondertussen had ik mijn helm in de handen voor een rondje met een kennis van me in zijn 130i. En oh mijn god!! Dat ging los! Petje af voor de wijze waarop hij rondgaat. Ik heb het gisteren al meerdere keren, en ook uitvoeriger, gezegd, maar ik vond het echt heel gaaf en was enorm onder de indruk van zijn kunsten op de Schleife. Ook mooi hoe je het 'momentje' bij het einde van Fuchsrohre bovenaan opving....we gingen toch zeker 180 daar....kont opzij  :shock: , maar snel reageren van de Friese coureur redde de auto erg netjes en hop insturen voor de knik naar AF was geen probleem. Prachtig!!

Na het heerlijke rondje met de 130, 2 ronden gedaan met Steven in de 'M3'. En ik moet die kleine nageven, dat deed ie heel erg netjes. Zeker als je in acht neemt dat het zijn 2e en 3e rondje waren. Petje af Steven. Het was erg gaaf en ging lekker. Tuurlijk verbeterpunten, maar ja....eerste keer NS.

En toen de terugreis die we natuurlijk begonnen met een etentje met de hele groep. En waar moet je dan eten......wij weten het niet..........maar dat was in een bocht bij bordjes, die wij nooit gezien hebben :P (behalve op de terugreis ;)), nu weten we het ;)). Zum Wilden Schwein is het geworden. Lekker en vooral gezellig getafeld en toen op naar Fryslân. Lekkere snelle terugrit gehad en op Oberhausen Straight voornamelijk 200+ gereden achter de 130's aan. Ook in NL werd er stevig doorgereden en vooral het stukje vanf H'veen ging gewoon erg hard en wild ;)). We waren dus inclusief een tank en drink stop bij Hünche aan de A3 in Duitsland in exact 3,5 uur van de Ring naar Franeker gereden ;).

Wat een topdag dus!!! Zeer zeker voor herhaling vatbaar en Steven en ik zullen dan ook zeker met een paar weken weer terug zijn op de Ring!!!

Thomax

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
  • Nikon D7000
    • View Profile
    • www.thomasvervuurt.nl
« Reply #364 on: September 15, 2008, 06:36:49 pm »
Ik had gisteren nog aan je gedacht toen ik op de webcam zag dat de ring dicht was...
Gelukkig is het toch nog goed gekomen :D

Emil

• Baas
  • Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #365 on: September 15, 2008, 06:44:31 pm »
Leuk,verslagen zijn altijd ^O^ je bent overigens echt vaak op de Ring te vinden...

Sturrus

• Bentley Continental GTC Driver
    • View Profile
« Reply #366 on: September 15, 2008, 07:31:08 pm »
Nu alleen nog wat mooie foto´s om dit verhaal nog beter te maken :P

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #367 on: September 15, 2008, 07:52:05 pm »

Micheal

• Pagani Zonda F Driver
    • View Profile
« Reply #368 on: September 15, 2008, 08:06:52 pm »
Leuk Mark!! :D
Een rode 996 GT3 MKI is echt een top kleur! :D De Murcielago is ook erg vet. :)

Michael

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • http://flickr.com/photos/28102809@N05/
« Reply #369 on: September 15, 2008, 08:30:10 pm »
Leuke tekst ;)

Maar ik heb je toch op een foutje kunnen betrappen Mark... ''Naar Hatzenbach gereden om even wat plaatjes konden schieten.''

Style

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #370 on: September 15, 2008, 10:21:39 pm »
Ik was dit weekend op de Ring.

Was weer zeer geslaagd.
Zelf 4 rondjes gereden en m'n persoonlijk record weer verboken met een 9 min 45 secs.:-)

Mark Nauta

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • MarkNauta.nl
« Reply #371 on: September 15, 2008, 10:46:09 pm »
Leuke tekst ;)

Maar ik heb je toch op een foutje kunnen betrappen Mark... ''Naar Hatzenbach gereden om even wat plaatjes konden schieten.''
Haha klopt.....had die zin wat aangepast. Even een naam eruit gehaald en de rest niet goed erop aangepast ;).

Ruud

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
  • Baas Boink 8-)
    • View Profile
    • Autogespot
« Reply #372 on: September 15, 2008, 10:50:14 pm »
Komend weekend weer op de ring! *O* En hoe, verslag volgt maandag of dinsdag :D

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
« Reply #373 on: September 15, 2008, 11:24:27 pm »
Komend weekend weer op de ring! *O* En hoe, verslag volgt maandag of dinsdag :D
Ik gok op een MiTo :engel:

NOT ;)
Wat is weekend bij jou? za/zo? of zo? of vr/za/zo?

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #374 on: September 15, 2008, 11:46:23 pm »
Freitag, 19.09.08     08:00 bis 18:00 Uhr     
Superleague Formula
(Grand-Prix-Strecke)
   09:00 bis 18:00 Uhr    
German Off Road Masters
(Camp4Fun)
   14:15 bis 19:30 Uhr    
Touristenfahrten, 19.09.2008
(Nordschleife)
Samstag, 20.09.08    08:00 bis 18:00 Uhr    
Superleague Formula
(Grand-Prix-Strecke)
   08:00 bis 17:00 Uhr    
Rundstrecken Challenge Nürburgring
(Nordschleife)
German Off Road Masters
(Camp4Fun)
   17:15 bis 19:30 Uhr    
Touristenfahrten, 20.09.2008
(Nordschleife)
Sonntag, 21.09.08    08:00 bis 19:30 Uhr    
Touristenfahrten, 21.09.2008
(Nordschleife)
   08:00 bis 18:00 Uhr    
Superleague Formula
(Grand-Prix-Strecke)
German Off Road Masters
(Camp4Fun)

Ga je naar dat Formula geval?
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.