November 19, 2017, 06:52:57 pm

Author Topic: [Centraal] Algemeen autonieuws deel 7  (Read 63716 times)

Kees

• Testkonijnen
  • Pagani Zonda F Driver
  • *
  • Dit is niet mijn profiel, vriend!
    • View Profile
Re: [Centraal] Algemeen autonieuws deel 7
« Reply #15 on: January 04, 2008, 07:55:39 pm »
Audi wilde in een officieel persbericht niet zeggen wat er precies voor nieuws op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit komt te staan, wel dat er ‘een wereldprimeur en een zeer spectaculaire concept-car’ zouden komen te staan. De wereldprimeur is de Q5, wat de spectaculaire concept-car is weten we nu waarschijnlijk ook: de R8 V12 TDI Concept!

:o wow, een V12 diesel in de R8 _O_

500pk + hernemingstijden van een diesel :lief:
http://www.autogespot.com/item/994/Audi_R8_V12_TDI/ :')
Spijt me dat ik altijd direct naar het forum jump :')

SUITable

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Legends for Life
    • View Profile
« Reply #16 on: January 09, 2008, 09:23:45 pm »
Dit is ‘m dan: de langverwachte TT-S waarmee Audi auto’s als de SLK 350 en de Nissan 350Z nog meer het leven zuur wil maken. Deze (voorlopige) topper van het TT-gamma beleeft z’n primeur op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit.

De TT-S krijgt de bekende 2,0-liter TFSI motor onder de kap. In de basis-TT levert de motor 200 pk, maar door de nodige aanpassingen pompt het blok er in de TT-S 272 pk uit. Inderdaad, dat is ‘toevallig’ precies evenveel als de V6 uit de Mercedes SLK 350 produceert. Het maximumkoppel van de Audi bedraagt 350 Nm.
Hiermee heeft de TT-S meteen de allersterkste versie van de 2,0-liter turbomotor onder de kap. Tot nu toe was de Audi S3 met z’n 265 pk de sterkste auto van de Volkswagen Groep met deze motor. Zoals het een snelle Audi betaamt, verdeelt de TT-S de kracht over alle vier de wielen. De auto sprint in 5,2 seconden naar 100 kilometer per uur, de topsnelheid is begrensd op de onvermijdelijke 250 kilometer per uur.
Met name de voorkant is anders dan die van de huidige TT’s. Zo wijken de grille en de uitsparingen voor de mistlampen af van die van z’n goedkopere broertjes. Uiteraard ontbreken de zilverkleurige buitenspiegels en de TT-S-logo’s niet op de auto. Ook als je rijdt, zie je dat je ‘premium’ onderweg bent, dankzij een andere klokkenwinkel en een afwijkend stuurwiel, vergezeld van de onvermijdelijke TT-S-logo’s.
De Audi TT-S wordt in juli in de showrooms verwacht. Wat de meerprijs ten opzichte van de 22 pk minder sterke TT 3.2 V6 is, wordt later dit jaar bekend.

BRON

Niet spotwaardig natuurlijk...  :we:

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB

Glenn N.

• Bugatti EB110 Driver
    • View Profile
    • glennnuijens.be
« Reply #17 on: January 09, 2008, 09:47:36 pm »
Coupeversie vind ik erg gaaf. :Y

Shicomm

• BMW M3 Driver
  • Watashi wa Shicomm desu né !
    • View Profile
    • MDforum
« Reply #18 on: January 09, 2008, 11:39:21 pm »
Zeker gezien z´n imago dan nog 10x liever de 350z !
Al is het maar om de betrouwbaarheid !
Hou het leuk voor iedereen , spot eerlijk !
---
Shicomm @ Japan : the 8th Mission  * The mission is ON!

deora

• BMW M3 Driver
  • There's is no substitute for cubic inches
    • View Profile
« Reply #19 on: January 10, 2008, 03:55:47 pm »
Ik vind hem wel leuk. Maar ben van mening dat de oude TT toch mooier is. Ook al is die wat gay.
Denken ist noch nicht wissen, und wissen ist kein weisheit.

SUITable

• Corvette C6 Z06 Driver
  • Legends for Life
    • View Profile
« Reply #20 on: January 10, 2008, 06:28:38 pm »
Ik vind hem wel leuk. Maar ben van mening dat de oude TT toch mooier is. Ook al is die wat gay.

Vindt de huidige cabrio ook nog wel in de categorie vallen...

Topspots: Aston Martin DB6 - Ford Shelby G.T.500 E Eleanor - Porsche 997 GT3 - Rolls-Royce Phantom EWB

deora

• BMW M3 Driver
  • There's is no substitute for cubic inches
    • View Profile
« Reply #21 on: January 10, 2008, 06:52:49 pm »

Vindt de huidige cabrio ook nog wel in de categorie vallen...
Ja die is ook nog best gay. Maar dat wil niet zeggen dat het geen mooie auto is.
Denken ist noch nicht wissen, und wissen ist kein weisheit.

Cyrano.ak

• Peugeot 206 Driver
  • *
    • View Profile
« Reply #22 on: January 14, 2008, 06:45:24 pm »
http://www.mediabom.tv/magazine/comments/ferrari_uitverkoop

Ferrari blijft mijn favoriete automerk. Ooit staat er één in mijn garage (neen geen schaal 1:18!), maar tegenwoordig blijft het bij foto’s kijken op het wereldwijde web. De grootste Ferrariverzamelaar van Nederland stopt ermee. Hij is het beu (WTF!!!) Daarom verkoopt hij zijn 51 meesterwerkjes. Gaan onder andere de deur uit: een Enzo, F40, F50, 288 GTO, 550 Barchetta, 575 Superamerica, Testarossa, 512M, 430 Coupé en Spider, 360 Modena en Spider, 360 Stradale, 355 Spider, 612 scaglietti en 456M GT. Zijn Mercedes 722 SLR is al verkocht en zijn Bugatti Veyron, zijn Rolls Phantom Black Edition, 430 Scudera en 612 Scaglietti Sessanta zal hij houden. Het ergste aan het verhaal is het volgende statement: ‘Met de opbrengst van mijn Ferrari’s ga ik een mooi schilderij kopen.’ 1 schilderij!!! RUND! Hier nog 2 foto’s van zijn collectie.

Klopt dit? :s

Edit: blijkbaar wel volgens dit bericht op petrolhead :o
http://www.petrolhead.nl/2008/01/te_koop_51_ferraris.php
« Last Edit: January 14, 2008, 06:47:03 pm by Cyrano.ak »

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #23 on: January 14, 2008, 06:45:38 pm »
Ja klopt, en is al lang bekend.
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

Forza Ferrari

• Lamborghini Murciélago LP640 Driver
    • View Profile
« Reply #24 on: January 14, 2008, 06:52:58 pm »

Wat is lang? Een halve week? :')
Helaas geloof ik niet dat dit de reden is dat ze (voorlopig) weggaan.

DaanH

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #25 on: January 14, 2008, 07:27:29 pm »

Wat is lang? Een halve week? :')
Helaas geloof ik niet dat dit de reden is dat ze (voorlopig) weggaan.
wat zou dan de reden zijn?

Mb

• Koenigsegg CCX Driver
    • View Profile
« Reply #26 on: January 14, 2008, 07:28:37 pm »
Lees even ofzo.... Hij is ze Beu :')
Flickr!
106 S2 Rallye 1.6
In Frankrijk moet je op vakantie gaan, geen auto's kopen.

DaanH

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #27 on: January 14, 2008, 07:58:19 pm »
Lees even ofzo.... Hij is ze Beu :')
da zag ik ook wel ja :P
alleen forza ferrari zei  "Helaas geloof ik niet dat dit de reden is dat ze (voorlopig) weggaan."

ik vind het maar een vage reden dat je je auto's beu bent.

Michael

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
    • http://flickr.com/photos/28102809@N05/
« Reply #28 on: January 14, 2008, 08:03:47 pm »
Het ergste aan het verhaal is het volgende statement: ‘Met de opbrengst van mijn Ferrari’s ga ik een mooi schilderij kopen.’ 1 schilderij!!! RUND! Hier nog 2 foto’s van zijn collectie.

Laatste regel  :P

Timen Kraak

• Renault Megane RS Driver
    • View Profile
« Reply #29 on: January 14, 2008, 08:57:29 pm »

Bio-Ferrari

Als zelfs Ferrari komt met een milieuontziend model, is er echt wat aan de hand in de auto-industrie.

Het is al vaker aangekondigd, maar vandaag is het zo ver. Er is een Ferrari die loopt op bio-ethanol. Daarover is alleen maar goed nieuws te melden. Door het hogere octaangetal komt er tien pk bij en het maximale koppel gaat vier procent omhoog. En terwijl de CO2-uitstoot vijf procent omlaag gaat. Ferrari meldt trots dat verder alle motorkarakteristieken gelijk blijven. We kunnen dus weer rustig gaan slapen want de wereld is gered!
De F430 Spider Bio-Fuel komt voort uit de Technological Innovation Conference die juni in Maranello, de thuisbasis van Ferrari, is gehouden als onderdeel van het zestigjarig bestaan van het merk. Daar werd onder meer bekendgemaakt dat Ferrari in 2012 de uitstoot van het modellenprogramma met veertig procent omlaag wil hebben. Dit is het eerste wapenfeit.

Ferrari heeft al ruime ervaring met auto’s op bio-ethanol. Zo staat er in de Formule 1-reglementen dat de brandstof daar voor 5,75 procent uit biomassa moet zijn gewonnen. Ook in de American Le Mans Series wordt bio-ethanol gebruikt. De benzine daar, bestaat voor tien procent uit dat goedje. Ook daar rijdt de F430 van Ferrari rond. In de normale wereld komt E85 uit de pomp waar bio-ethanol wordt getankt. Dat bestaat voor 15 procent uit reguliere benzine en voor 85 procent uit ethanol.

Bron: autoweek.nl