September 26, 2017, 05:53:43 am

Author Topic: De schijf van vijf. Eeehm €6.135  (Read 18617 times)

Michel

• Autogespot Crew
  • Pagani Zonda F Driver
    • View Profile
    • Autogespot!
Re: De schijf van vijf. Eeehm €6.135
« Reply #15 on: October 23, 2007, 10:11:49 am »
Als Bugatti verlies maakt op die wagens, dan betekent dat - natuurlijk aangevuld met het feit dat ze de kosten over te weinig wagens kunnen afschrijven - dat de onderdelen gewoon heel duur zijn. Bij een McLaren F1 is het overigens nog v้้้้้l erger, en daar doen de eigenaars niet moeilijk als ze bv. voor een setje banden met uitlijning evenveel moeten dokken als wat een gemiddelde gezinswagen kost. Ik wil niemand discrimineren, maar ik vind het vooral krenterig van die eigenaar; als je zo'n wagen koopt, hoor je die kosten met de glimlach te betalen. Of zou er toch iets waar zijn van  het clich้ van de Hollandse krenterigheid?
Een setje banden en uitlijning heb je nodig, wanneer je zelf de huidige banden op hebt gereden. Waarom zou je schades betalen die niet door jou veroorzaakt zijn? Als dat puur is omdat de auto zelf veel geld kost, waar ligt die grens dan? Moet je schades van meer dan een ton ook nog zelf betalen? Naar mijn idee ligt die grens op nul euro, net als bij elke andere auto.

[...]
Daar ben ik het mee eens, als je zo'n wagen koopt moet je inderdaad ook niet verwachten dat het bij de aanschafkosten zal blijven.
Dat zal hij ook echt niet verwacht hebben, elke auto ondergaat immers slijtage, waarna onderdelen vervangen moeten worden. Maar als je nu al schade hebt, die niet door jou is veroorzaakt en die groter is dan wat voor Bugatti acceptabel is, dan moet dat mijns inziens niet op jou verhaald worden.

Helemaal mee eens!
Hoe denk je dat die man rijk is geworden/blijft?! niet door alles maar te betalen...

tom da man

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #16 on: October 23, 2007, 11:46:41 am »
@Eddow
OK, maar dan blijf je een kruideniertje. Ik weet dat het razend subjectief is, maar ik heb dan toch meer sympathie voor een Elton John-achtige mentaliteit. Geld verdienen en uitgeven volgens het principe 'easy come, easy go'. (De man geeft bv. meer dan 1 miljoen pond per jaar uit aan ... bloemen alleen al!) Tenzij je alles cadeau krijgt natuurlijk; dan is het weer wat te gemakkelijk (cfr. Arabieren in Cannes). Maar opnieuw: iedereen denkt er maar het zijne van. Ik vind mensen die over een dubbeltje moeilijk doen - en als je een dik miljoen voor een wagen kan schuiven is 6000 euro maar enkele procentjes - eigenlijk fout bezig. Maar ik ben dan ook niet rijk, en ik zal het ook nooit worden, tenzij door toeval.

DaanH

• Corvette C6 Z06 Driver
    • View Profile
« Reply #17 on: October 23, 2007, 11:52:30 am »
als je een auto van 1.8 miljoen koopt kun je verwachten dat de reparaties erg duur zullen zijn. exclusieve auto's zijn altijd duur in onderhoud. bij schades zijn de carrosseriedelen ook altijd duur. nogal logisch, want heel de auto is duur. als een veyron 1.8 miljoen kost en bugatti maakt er dan zelfs verlies op (op de 1milj. die ze verdienen) dan kosten de onderdelen samen al meer dan 1 miljoen, dus is ieder onderdeel veel geld waard. door het verlies op de verkoopprijs te beperken probeert men waarschijnlijk door dure onderhoudskosten en onderdelen nog een beetje winst te maken.

Siem

• Golf 4 GTI Driver
  • **
  • Vroemmmm
    • View Profile
« Reply #18 on: October 23, 2007, 12:27:32 pm »
Dan rem je toch gewoon niet met je miljoenen auto als €6135 zoveel geld is :P
Precies,gewoon afremmen op de motor .

M-bitious

• Fiat Panda Driver
    • View Profile
« Reply #19 on: October 23, 2007, 03:32:36 pm »
Heeft niets te maken met de vraag of de eigenaar het kan betalen. Als er een fabrieksfout in de auto zit, in dit geval de remmen, behoor je gewoon garantie te krijgen. Klaar, punt uit. Heb met mijn M6 ook een defecte vanos-leiding gehad. Ik kan die 400 euro heus wel betalen, maar dat valt onder garantie. Als je rijk bent mag je dus geen aanspraak maken op garantie, echt flauwekul.

tom da man

• Golf 4 GTI Driver
  • **
    • View Profile
« Reply #20 on: October 23, 2007, 05:27:11 pm »
@M-bitious
Die opmerking komt weer op het principe neer waar we het al vaker over gehad hebben op dit forum: kies je voor een exoot omdat je liefhebber bent, of wil je gewoon een degelijk product. Aan het ene uiterste van het spectrum heb je Engelse merken als Bristol of het (vroegere) Aston-Martin van de DB7, die een vaste schare van liefhebbers hebben en hadden, die hun auto nog bleven prijzen, zelfs als hij letterlijk uiteenviel. Aan het andere uiterste de meeste Duitse merken, inclusief de merken die door die Duitsers opgekocht zijn (Bentley, Aston (vroege jaren '00) gelinkt aan de Duitse poot van het Ford-concern, Rolls-Royce, ...). Die wagens zijn - zeker voor de eerste 2 merken, maar RR gaat met de concurrent van de Flying Spur die binnenkort verschijnt zeker dezelfde kant uit - zo degelijk dat het massaproducten worden, en dat willen we toch ook weer niet. Waarschijnlijk is het nieuwe Bugatti  inderdaad een beetje te vergelijken met BMW: een indrukwekkende machine, die je koopt om de prestaties, maar toch nog een product, en gaan de eigenaars moeilijk doen als er iets kapot gaat, net als bij een microgolf of een boiler.